Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 13:10  
+
0
Miksei se olis sopivaa käydä vinkkaamassa, että koira metelöi päivisin?

Mä ainakin olen niin laiska kirjottelemaan mitään kirjeitä, että käyn mielummin suoraan sanomassa. Sanallisesti on myös helpompi reagoida siihen miten toinen reagoi, olla ite leppoisampi jos toinen on selkeästi pahoillaan, ja taas toisaalta alkaa uhkailla isäinnöitsijällä ja poliisilla jos toinen ei ota kuuleviin korviinsakaan :hymy: Eikä kukaan vielä oo lyönyt...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 13:13  
+
0
No kyllähän koiran haukkumiseen saa ja voi ja ehkä jopa pitää puuttua, etenkin silloin jos se häiritsee. Mua ei itseäni haukunta sinällään haittaa, mutta alkaa käydä sääliksi koiraa. Jos mulle joku olis ilmaissut moisesta asiasta niin ei olis ulosannilla ollu muuta väliä kuin se, että sävy on ystävällinen eikä vihamielinen. Menisin ovelle juttelemaan asiasta, mutta jos rohkeus ei riitä niin sitten varmaan ainoa vaihtoehto on kirjoittaa lappu josta ei välttämättä todellakaan saa ystävällistä ja kohteliasta ja samalla myötätuntoista ja avustushaluista. Mun ulosanti lapulle olis varmaan jotain että haluan tuoda tietoisuutenne sen, että koiranne haukkuu poissaollessanne. Olkaa ystävällisiä ja tehkää asialle jotain. :nauru: Niin joo, tykkäisin itekin ennemmin että tullaan rohkeasti ovelle sanomaan jos on jotain valitettavaa kuin se, että tungetaan jotain nootteja postiluukusta.

Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön: Mun ex -naapurilla on kissoja ja lintuja eikä se taida viedä niiden jätöksiä sun muita ulos kovin usein. Seurauksena rapussa haisi ihan hir-vit-tä-väl-le ja se haju tunkeutui myös mun asuntoon. Siinä kuitenkin oli asia mistä en kehdannut yksinkertaisesti mennä toiselle sanomaan. Anteeksi, mutta asunnostasi tulee kuvottava lemu, onko sinne joku kuollut? Siivoatko koskaan? Hamstraatko roskia? Oletko vuorannut seinät paskalla? En keksinyt mitään sopivaa joten soitin isännöitsijälle ja hetken oli hajutonta -kunnes taas ei ollutkaan. Sorry OT, mutta tuli jo kirjotettua.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 13:28  
+
0
Mä oon niin "laiska" et en jaksa ootella ja vakoilla, millon nuo naapurit on kotona :nauru: Liikkuvaa sorttia nimittäin. Silläki tuo viesti vois olla kirjallinen, ku meen kuitenki ihan änkäksi jos naamatusten pitäis yrittää asiaa selvittää. Miltä tämmönen kuulostais:

"Hei! Olemme huomanneet, että koiranne haukkuu ja ulvoo yksinollessaan paljon, varsinkin ulkoa tuleville äänille, muutoin ilmeisesti ihan yksinäisyyttään. Näin koiran omistajana toiselle, ajattelinki ehdottaa, jos voisitte esim. sulkea ikkunan, jotta ulkoa tulevat äänet vaimenevat ja jättää koiralle vaikka radion päälle.

Jos oma koiramme pitää meteliä yksinollessaan, olisimme kiitollisia jos voisitte ilmoittaa vastaavasti asiasta meille. :)

Tervesin

Plaa, Plaa ja Luna"
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 13:39  
+
0
^Hei toihan on hyvä! Ei tule yhtään sellaista kuvaa että joku vain haluaisi tunkea nokkaansa muiden asioihin!

Meidän naapurin koiralla eivät äänet ole ongelma vaan luultavimmin ihan vain eroahdistus. Mutta voisin ottaa puheeksi asian kun jossain vaiheessa kuitenkin törmäillään pihassa.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 13:47  
+
0
Voihan se olla että ne tietääkin, että se koira haukkuu. Ja ovat sitten vaan että, "juup, kiitti, ei se kyllä meitä häiritse. Ja tullaan sitte sanomaan jos omas haukkuu. Kiitti moi" :D
Itse kyllä lisäisin tohon viestiin jonkun ihan kevyen hienovaraisen kommentin siitä, että haukkuminen myös häiritsee sua ja sun koiria..
Ja eihän sitä koskaan voi tietää miten ihmiset reagoi, eikä siitä voi itse ottaa stressiä liikaa. Eli jos se päättää loukkaantua kauheasti, niin ei se ole sun ongelma, eikä sen suuttumisen pelossa kannata vaan antaa asian olla ja kirjoittaa liiankin ystävällisen ympäripyöreetä viestiä. Vähäsen saa näpäyttää silloin, kun on näpäytettävää.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:32  
+
0
^Toivottavasti nuo naapurit ei mitään mulkeroita ole. Olispa ihana alkaa tappelemaan ihan simppelistä asiasta. Mut vois tosiaan lisätä, et se möykkääminen häiritsee nukkumista ja saa oman koiran levottomaksi. Avokki tosin oli sitä mieltä, et tuommonen on kamalaa neuvomista ja melkein kettuilua. :mietiskel: Noh, kyllä sinne nyt jotain kautta on sana saatava, ku oman koiran kohdalla ainaki haluaisin tietää jos se möykkäis.

muoks. Kiitos kaikille ohjeistusta ja neuvoa antaneille! :peukku: :kumarrus:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 23:32)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 00:15  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

"Hei! Olemme huomanneet, että koiranne haukkuu ja ulvoo yksinollessaan paljon, varsinkin ulkoa tuleville äänille, muutoin ilmeisesti ihan yksinäisyyttään. Näin koiran omistajana toiselle, ajattelinki ehdottaa, jos voisitte esim. sulkea ikkunan, jotta ulkoa tulevat äänet vaimenevat ja jättää koiralle vaikka radion päälle.

Jos oma koiramme pitää meteliä yksinollessaan, olisimme kiitollisia jos voisitte ilmoittaa vastaavasti asiasta meille. :)

Tervesin

Plaa, Plaa ja Luna"


Tuo on mukava kirje. :hymy:

Itse en ihan noin ystävällisesti sanonut miehelle joka haukutti kesät talvet noutajaansa viereisen huoltoaseman pihalla ja joi itse kahvia kaikessa rauhassa. Pitkään sitä meteliä kuunneltiin ja yksi lauantai-ilta alkoi kuulumaan jumalaton möykkä 22.00 aikoihin. Mieheke pikkupäissään meni sitten sanomaan asiasta. Meni sisälle huoltoasemalla jossa oli vaikka kuinka paljon porukkaa ja huusi ovelta että kenen tuo möykkäävä labbis on. Kaikki olivat kääntyneet koiran omistajaan päin joka joi kaikessa rauhassa kahvia, sanoi miehelle että hänen se on. Mies sanoi ihan ystävällisesti että olisiko tuo koira mahdollista saada hiljaiseksi, kello kuitenkin jo näin paljon. Lapsia ja vanhuksia kun ympäristössä asuu, he jo nukkumassa. Koiranomistaja sanoi että joo, ei tuo enää tähän aikaan haukkumaan ja lähti koiransa kanssa kotiin. Seuraavan viikon aikana mies toi koiran joka ikinen päivä, montakin kertaa päivässä, haukkumaan pihalle. Myös myöhään illalla 22.00 jälkeen. Kun olin kuunnellut sitä mekkalointia koko viikon, paloi ihan totaalisesti hermot kun haukkuminen alkoi kuulua perjantai-iltana 22.30 aikaan kun olin menossa nukkumaan! Olin ihan että mitä v*ttua! Tuntui että miehekkeen huomauttamisen jälkeen oli tuonut koko viikon koiran oikein joskus kymmenen maissa häiriköimään.. Pistin kamppeet niskaan ja menin niiiiin vihaisena huoltoaseman pihalle, savu suurin piirtein sauhusi korvista. Ukko istuu ulkona kahvilla jonkun seuralaisen kanssa ja koira haukkuu muutaman kymmenen metrin päässä taukoamatta. Karjasin ukolle että mitä v*ttua sulla liikkuu oikein päässä kun tuot ton koiran tähän aikaa asukkaita häiriköimään. Porukka katsoo silmät pyöreänä kun meuhkaan ukolle ja lopuksi sanon että jos mä vielä kerran kuulen että tuo koira haukkuu täällä kymmenen aikaan illalla, soitan poliisit. Ja sanoin että jos ei ole aikaa lenkittää koira ja kahvitella erikseen niin parempi jättää kokonaan se koira hankkimatta. Selvästikkään tuo koira ei nauti kun se köytetään päivästä toiseen tolpan nokkaan, tyhmempikin sen huomaa. Ukko suuttui ja sanoi että kuules tyttö, mä varmasti kävelytän koiraani enemmän kuin sä omias. Sanoin että ihan miten vaan mutta en mä niitä ainakaan huoltoaseman pihalla pidä tolpassa kiinni tunti tolkulla. Kirjoitin vielä sama iltana paikallislehteen jutun aiheesta ja eipä ole sen koommin ukkoa ja koiraa näkynyt. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla..

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 00:40  
+
0
^Mä nään ihan sieluni silmin miten sä oot jämäkästi käppässy sinne huoltsikalle antamaan sille isännälle koivuniemen herrasta :nauru: Heikompia ois varmaan hirvittäny.

Pitäkää peukkuja :peukku: Huomenna kolahtaa lappu naapurin postilaatikkoon. Hirvittää jo valmiiksi. :nolo:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 14:59  
+
0
^^
Kerro sitte mikä oli naapurin reaktio... :)

(Meillä ja naapurirapussa pari eroahdistuskoiraa huutaa päivät pitkät, niitten emäntä on vaan että "no voi voi kun niillä on se eroahdistus" ja asialle ei voi mitään. Isäinnöitsijä on kans vissiin aika kädetön tekemään mitään asian eteen, tai ainakaan häätöuhkauksia ei mun tietääkseni oo tullut. Tää kyllä pyrkii viemään koiransa hoitoon työpäiviksi jne, mutta kyllä ne vaan siellä möykkää - kuuluu välillä pihalle asti.)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 20:12  
+
0
Onkos kukaan kutsut ulkomuototuomareita näyttelyyn? Oon törmänny jo niin monenlaiseen ohjeeseen ja oon ihan pihalla.
Näyttely pitäs anoa syyskuuhun mennessä ja on vielä kaiken lisäksi SPJ:n päänäyttely.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 21:12  
+
0
Kannattaaks tonne koirien uimarannoille mennä rokottamattoman pennun kanssa..?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:17  
+
0
^onhan sillä periaatteessa se 'emonmaidonsuoja' ja onhan suomessa varmaan suurin osa koirista rokotettu. Mutta vaikka en itse kovin pelokas noiden tautien suhteen pennun kanssa olekaan, uimarannalle en varmaan lähtis. Jotenkin se tuntuu hyvinkin todennäköiseltä paikalta saada tartunta, jos sen jostain meinaa saada.

Alle 16viikkoinen pentu on yleensä niin pieni, että voihan sitä uittaa (totuttaa veteen) vaikka saavissa kylppärissä siihen asti että on saanut sekä penturokotteen, että vahvisteet :)

Ja sit hyvillä mielin järveen!

Ja oma kysymys: Miten te viilennätte koirianne näillä helteillä? Meillä on sisälläkin 26 lämmintä ja tuntuu että tänne tukehtuu ihan itsekin. Saati sit koirat karvoineen...

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:27  
+
0
Kiitos Kadi vastauksesta, vahvistit omaa fiilistäni asiasta. Mä ajattelin meinaan asiaa just noin, jotenkin vaan tuntuu epäilyttävältä paikalta sillä tavalla ajateltuna. Viivi pulahtikin tänään veljen pojan pieneen ulkoaltaaseen. =) Ei se ainakaan mitään paniikkia saanut. :D
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:41  
+
0
Tietääkö kukaan , Mistä saa halvalla sellaista muovitettua (vihreää) verkkoaitaa ? Yritin eri kauppojen sivuja katsella, muttei tuottanut toivomaa tulosta. Tiedän että K-raudasta saa, mutta siellä ne on niin suuria rullia ja maksaa paljon. Näin tvssä jonkun mainoksen pienemmistä rullista mutten muista kenen se oli. Tarvitsisin siis noin 4 metriä ..
Kiitoos :)
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:45  
+
0
Mä viilennän koiria niin, että käytän niitä välillä viileässä suihkussa. Lenkeillä on toki juomapullot mukana ja mahdollisesti myös vesipullo, jolla voin kastella koirat, ellen niitä ennen uloslähtöä ole kastellut.
Joku mulle mainitsi, että kastaisi pyyhkeen kylmässä vedessä ja tekisi siitä "viilennysmanttelin" koiralle. Saatan kokeilla. Vesikuppiin mä laitan vähänväliä jäitä, pysyypähän kylmänä pidempään :nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:54  
+
0
^Märän koiran kanssa ei kannata mennä aurinkoon, voi kuumentaa entisestään, varsinkin tummaa koiraa, kun ilma ei pääse karvojen väliin viilentämään ja aurinko paahtaa suoraan. Meillä on automatkoilla kylmät, märät pyyhkeet auton takaosassa, joitten päällä nuo makaa, kotona sisällä on sen verran viileää koko ajan, että eivät tarvitse mitään erikoista viilennystä, kunhan vettä on koko ajan tarjolla tietysti.

Mieluiten aina viilentää mahan alta, jos vedellä haluaa viilentää.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:54  
+
0

kadi kirjoitti:

Ja oma kysymys: Miten te viilennätte koirianne näillä helteillä? Meillä on sisälläkin 26 lämmintä ja tuntuu että tänne tukehtuu ihan itsekin. Saati sit koirat karvoineen...


Meillä noiden paksuturkkisten onnena oli ihan perus-propelituuletin. Koirat parkkeerasivat sen eteen; aluks pohdin, että uskallanko antaa niiden siinä loikoilla ettei tule nuhaa tms., mutta ei alkanut nokka kummallakaan valumaan ja jatkuva läähätys ja yleinen väsymys helpottivat huomattavasti. Ulkoa tultaessa molemmat olivat taas saman tien tuulettimen edessä:nauru:, mitä nyt pienet välihuikat ekaks otettiin. Nyt saatiin taloon kunnon ilmanjäähdytin, mikä on ollut koirillekin tosi mieluinen. Mutta parinkympin propelistakin oli jo iso ilo:hymy:.

Oon siirtänyt isomman kaverin pitkän lenkin suosiolla myöhäisiltaan, puol kymmenen maissa ei enää lämpöhalvaus uhkaa. Aamulla ollaan liikenteessä jo kuuden hujakoissa eli reilua tuntia aiemmin kuin yleensä. Rytmi on muutenkin pistetty tän helteen vuoksi uusiksi; aamulla ja illalla puuhataan ihan luvan kanssa mutta päivällä enimmäkseen levätään, pennullekin tämä on mennyt ihan kiitettävästi jakeluun. Palataan sitten taas normaaliin päiväjärjestykseen kun mittari näyttää max. 25 astetta:aurinko:.

Tällaisia järjestelyitä meillä.
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 14:05  
+
0

bzzz kirjoitti:

Tietääkö kukaan , Mistä saa halvalla sellaista muovitettua (vihreää) verkkoaitaa ? Yritin eri kauppojen sivuja katsella, muttei tuottanut toivomaa tulosta. Tiedän että K-raudasta saa, mutta siellä ne on niin suuria rullia ja maksaa paljon. Näin tvssä jonkun mainoksen pienemmistä rullista mutten muista kenen se oli. Tarvitsisin siis noin 4 metriä ..
Kiitoos :)



Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit niin me ainakin ostettiin sellaista Motonetistä. Aidattiin toi piha koiraa varten sellasella. Sitten oon nähnyt sellaista myös Tarjoustalossa ja Hong Kongissa. Varmaan on kaupoissa missä on joku puutarhamyymälä tai tarvikkeita muutenkin..
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 15:37  
+
0
bzzz , pienin rulla missä myydään sitä vihreää verkkoaitaa, on 10m.

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 20:00  
+
0
Tietäiskö kukaan jotain hyvää sivua tms jossa olisi kännykkään aitoja soittoääniä? Sellasia, joista ei sitten tule mitään kuukausimaksuja ynnä muuta pskaa.
Uudessa puhelimessani on niiiiin nuivat ja aneemiset soittoäänet, että pakko tilata jostain joku kiva, mutta mistä!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545700
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 11:15)