Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:10

Kysy mitä vain mistä vain! 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 23:16  
+
0
Hö. Mä oon kyl aina kuvitellu niissä selvän makueronkin :nolo:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 00:45  
+
0
^ Minä myös... Zero on paljo parempaa! :viheltel:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 02:02  
+
0
Mä en taas ikinä osta Zeroa. Aina otan Lightia. On niissä selvä makuero. :ylpea:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:42  
+
0
Onpas täällä tarkat makuaistit ihmisillä. :nauru: No tuon makeutusaineen eron varmaan vielä maistaakin, jos on siihen aikaan valinnan tehny kumpi on parempaa. :) Mä en tykkää noista sokerittomista juomista (en tykkää keinotekoisista makeutusaineista), niin en oikein kunnolla ole juonu kumpaakaan.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:43)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:57  
+
0
Ihan mielenkiinnosta kumpi näistä samanlaisista kokiksista laitti vai zero on halvempaa/kalliimpaa? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 10:34  
+
0
Ei taida olla hintaeroja light, zeron ja sokeriversion välillä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 10:42  
+
0
mill, en minäkään muissa limppareissa osta lighteja, mutta sitten colassa en tykkää normiversiosta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 11:11  
+
0
Kukaan kerinny kokeileen Surf- pyykkiaineita? Millasia oli ja ostatteko uudelleen?

Itse ostin kokeeks uteliaisuudesta pullon Sunshine Lemons & Bergamot ( keltainen).
Mainos antaa ymmärtää, että tuoksu on voimakas, huumaava sekä kestää ja kestää..
Pesuaine vaahtoaa koneessa PALJON ja tuoksu on oletettua miedompi.
Ihan puhdasta tulee ja pyykki on pehmeää. ( säästää huuhteluaineissa)
Passaa tällaisenaan lakana- ja pyyhepyykille.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 11:21  
+
0
Tulipahan nyt tällanenn mieleen, että kuinka kauan pennulla noin kestää toi vauva vaihe eli nukkuu suurimaan osan päivästä?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 02:18  
+
0
Miksi joidenkin koirien tassunpohjat alkaa punoittamaan uimisen jälkeen tai silloin kun on sadekelit? Kustilla on kyseistä ongelmaa. Pulasi eilen vedessä monta tuntia ja nyt punoitusta. Soralla kävellessä saattaa ontuakkin. Parin päivän päästä ei ole taas ollenkaan. Muhiiko se iho jotenkin vai? Miksi sitä tulee vain tietyille koirille? Tuntuu että "riskiryhmä" on esim. just noutajat. Laitan uimisen jälkeen monesti Basibact-jauhetta että kuivattaisi tassunpohjat ja samalla hoitaisi. Onneksi Kusti ei lutkuta noita tassuja, monet kuulemma tekee sitäkin.
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.07.2010 klo 02:19)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 11:30  
+
0
Miksi ei ole olemassa kääpiömastiffia? Oisko se vähän paradoksaalinen koirarotu kuitenkin...?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 12:22  
+
0

monna83 kirjoitti:

Miksi joidenkin koirien tassunpohjat alkaa punoittamaan uimisen jälkeen tai silloin kun on sadekelit? Kustilla on kyseistä ongelmaa. Pulasi eilen vedessä monta tuntia ja nyt punoitusta. Soralla kävellessä saattaa ontuakkin. Parin päivän päästä ei ole taas ollenkaan. Muhiiko se iho jotenkin vai? Miksi sitä tulee vain tietyille koirille? Tuntuu että "riskiryhmä" on esim. just noutajat. Laitan uimisen jälkeen monesti Basibact-jauhetta että kuivattaisi tassunpohjat ja samalla hoitaisi. Onneksi Kusti ei lutkuta noita tassuja, monet kuulemma tekee sitäkin.


Oon huomannu saman. Ilmeisesti ne vähän muhii. Meillä vielä kaiken päälle lutkutetaankin, vanhempi varsinkin imee aina niin että on sitten anturat halki. Tai uskoo noi molemmat kun kieltää, mutta mummo on niin viksu että menee sitten piiloon lutostamaan... :roll:

Ja Basibact toimii meilläkin. :nauru:

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 14:59  
+
0
Kummalla on vastuu seuraavassa tilanteessa:
Naapurilla on koira, alta puolivuotias setterinarttu, joka on aivan järjettömän arka. Se pelkää kaikkia nopeita liikkeitä, kulkee varautuneesti, ei uskalla tervehtiä vieraita ihmisiä yms. Sen lisäksi se on kauhuissaan meidän koirista. Koirat eivät ole koskaan tavanneet, nähneet ohimennen vain takapihalla tai kun ollaan oltu lenkillä.

Ja kun siis ollaan seinänaapureita, niin näitä ohimennen kohtaamisia toki aina välillä tulee. Setteri säikähti viimeksi tänään, kun kävelivät meidän pihan ohi ja meidän junnu sit kiinnostuneena otti pari askelta kohti. Mulla oli toki koira kiinni, eikä se päässyt lähellekään toista, mutta naapurin pentu juoksi silti kiljuen pakoon, niin pitkälle kuin sen oma remmi antoi myöten.

Naapuri on sitä mieltä, että se pentu pelkää mustaa väriä (?), voiko sellainen olla edes mahdollista? Mutta pitäisikö mun pyrkiä välttämään kaikkia meidän kohtaamisia täysin, vai onko vastuu oman koiransa peloista naapurilla?

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 15:14  
+
0
kadi, tokihan on kohteliasta kun tietää toisen koiran pelkäävän, pitää omansa nätisti vierellä, mutta lopulta se vastuu on omasta koirastaan, sillä arankin koiran omistajalla. Tai näin itse ajattelen. Ettei nyt ihan tarkoituksella lähde niitä aran koiran luokse väkisin tutustuttamaan, mutta et sinä voi vältelläkään kohtaamisia :)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 15:19  
+
0
Miten banaanikärpäsistä pääsee eroon? Sellaisia löytynyt bioroskiksesta. Nice.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 15:26  
+
0
^Hanki siihen biojätteeseen kansi. Banaanikärpäsistä on vaikea päästä eroon, mutta jos estää niiden ravinnonsaannin, niin on niitä ainakin vähemmän. Niitä voi imuroida jollon ne vähenevät, voi myös tehdä kärpäsloukkuja eli esim. omenaviinietikkaa+vettä+tippa fairya mukiin, ne hukuttautuvat sinne. Punkusta tykkäävät kovasti kanssa, mulla joskus jäi tunniksi lasi pöydälle ja sieltä löytyi kellumasta jo muutama, vaikkei niitä kotona juuri oo... Googlaamalla löytyy erilaisia ohjeita. Inhottavia ne on :roll:

Jos yhtään lohduttaa, niin kyllähän ne talveksi taas häipyvät...
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 16:53  
+
0

myrkku kirjoitti:

kadi, tokihan on kohteliasta kun tietää toisen koiran pelkäävän, pitää omansa nätisti vierellä, mutta lopulta se vastuu on omasta koirastaan, sillä arankin koiran omistajalla. Tai näin itse ajattelen. Ettei nyt ihan tarkoituksella lähde niitä aran koiran luokse väkisin tutustuttamaan, mutta et sinä voi vältelläkään kohtaamisia :)


Kiitos. Kyllä mä viimeseen asti pyrin siihen, että mulla olis koirat aina kontrollissa, kun vahingossakaan tavataan. Esimerkiksi en ota koiria takapihalle, jos he ovat siellä. Mutta tuo juniori kun on hivenen innokas ja haluaisi tutustua, niin 'nätisti vierellä' on kevyttä utopiaa silloin jos he sattuvat tulemaan oikein läheltä, niinkun tänään. Mutta koskaan ei ole tullut tilannetta että juniori olis päässy tahallisesti tai vahingossakaan lähellekään pentua. Vaikka naapuri alkuun elättelikin toiveita leikkikaverista. Vaan pentu säikähtää jo n. 5m etäisyydeltä suoritetusta ohituksesta...
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.07.2010 klo 16:54)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 16.07.2010 klo 11:58  
+
0
Miksi tuotteet pilaantuvat "liian nopeasti" (ennen parasta ennen- päiväystä) jääkaapissa? Jääkaapin ei pitäisi olla liian lämmin, mutta jääkaapin tila tuntuu liian pieneltä (viereinen kaappi kuumentuu) - voiko tällä olla vaikutusta?
Petit Brabancon "Mökö"

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 16.07.2010 klo 12:08  
+
0
pnkd,
ootko kiinnittäny huomiota siihen, onko "liian nopeasti" pilaantuvat tuotteet ostettu samasta paikasta aina...? Voi olla ihan niinkin yksinkertainen selitys kuin jonkun kaupan liian lämmin tiski.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 2 - Perjantaina, 16.07.2010 klo 12:08  
+
0
^Meillä pilaantui jossain välissä edellisessä kämpässä maidot sun muut parikin päivää ennen parasta ennen -päivää. Tilanne korjaantui poistamalla jääkaapista valo. Ihan oikeasti joskus vainoharhaisena yritin kuikuilla jääkaappiin, sammuuko valo oven sulkemalla ja kävi ilmi, että se jäi hehkumaan eikä sammunut kokonaan. Ja hehkumisellaan lämmitti sitten jääkaappia. Ja tuo pilaantuminen alkoi sen jälkeen, kun päätin vaihtaa toimivan lampun iät ja ajat pimeänä olleeseen jääkaappiin. Se ei kuitenkaan ollut ilmiselvää, kun eihän se heti pilaannuttanut kaikkea ja joskus maidot kuluivat niin nopsaan (tai eivät ainakaan olleet ihan kyseisen lampun vieressä jääkaapissa), että ne eivät ehtineet pilaantua.

lisäys: Toki näillä helteillä kannattaa huomioida sekin, että säilyvyyttä heikentää kuljettaminen kotiin lämpimässä eli jos kauppamatka kestä pitkään eikä käytä kylmälaukkua tms., tuotteen kylmäketju katkeaa jo kotimatkalla eikä se silloin säily kotijääkaapissa enää välttämättä niin pitkään.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.07.2010 klo 12:10)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545699
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 03:45)