Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 13:53  
+
0
Mikä kuppa muhun on iskenyt, kun flunssaa (kuume, nuha, kurkku ja korvat kipeenä) on ollu reilu viikon ja tänä aamuna aivan järetön paineen tunne ohimossa?
Eilen kävin työterveydessä ja sanoivat, että poskien limakalvoilla on turvotusta ja tulla keskiviikkona uuestaan ultraamaan ne. Mutta liittyykö tää nyt poskiontelontulehukseen vai voiko se räkä tosiaan nousta ohimoille asti?

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 14:46  
+
0

jannie kirjoitti:

Onko kaikilla työpaikoilla työterveyshuolto? Onko se siis "pakollinen"? Jos ei, niin miten sen tarve määritellään? Koitin googlailla, mutta noi lakitekstit ei oo mun vahvinta osaamista...


Finlexistä löytyy työterveyshuoltolaki, jossa sanotaan mm. seuraavaa

"2 luku
Työnantajan velvollisuudet
4 §
Työterveyshuollon järjestäminen

Työnantajan on kustannuksellaan järjestettävä työterveyshuolto työstä ja työolosuhteista johtuvien terveysvaarojen ja -haittojen ehkäisemiseksi ja torjumiseksi sekä työntekijöiden turvallisuuden, työkyvyn ja terveyden suojelemiseksi ja edistämiseksi.

Työterveyshuolto tulee järjestää ja toteuttaa siinä laajuudessa kuin työstä, työjärjestelyistä, henkilöstöstä, työpaikan olosuhteista ja niiden muutoksista johtuva tarve edellyttää, siten kuin tässä laissa säädetään. "

Työterveyshuolto voidaan järjestää myös ihan kunnallisessa terveyskeskuksessa. Itse Tampereen kaupungilla työskennellessäni en ollut oikeutettu käymään Tampereen kaupungin työntekijöiden työterveyshuollossa, koska työsuhteeni oli niin lyhyt määräaikainen työsuhde. Tarkemmin en siis tuota lakia osaa avata...

PenniMyy: Poskiontelotulehdus voi myös levitä otsalohkon tulehdukseksi, joka on sitten poskiontelotulehdusta vaarallisempi. Mutta myös poskiontelotulehduksessa voi olla särkyjä otsalla asti. Itseasiassa yleensä aina nuhaisessa flunssassa poskiontelot ovat jonkin verran tulehtuneet, hoitoa (kuten antibiootit) siihen annetaan sitten, jos ei mene itsekseen ohi, tai on pahasti tulehtuneet. Tietääkseni näin.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 15:36  
+
0
Sarjassamme kyselyikä - mitä tarkoittaa OT? En ole vielä keksinyt sille sopivaa määritelmää, joten viisainta kai kysyä suoraan, kun monessa viestissä lukee OT ja sitten tekstiä. :shifty:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 15:41  
+
0
^Voi kun mun tekis mieli linkittää sulle yks ketju vanhan kc:n puolelta, mutta joudun tyytymään vain vastaamaan lyhyesti että Off Topic elikäs aiheen vierestä.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 15:46  
+
0
Aa no niin justiinsa! Aika loogista :peukku: Plää plää plää ja OT tuli mieleen by the way yks juttu. Nice :cool:

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 15:55  
+
0
^^ linkkiä kehiin! Heti alko kiinnostaa mikä hommeli, jotain oikein rankasti OT:tä?

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:01  
+
0
^Vanhoja palstoja ei voi linkittää, koska niitä ei näy netissä. Taitaa kuitenkin kyseessä olla yksi tietty sonninsuti-keskustelu, jos mun tuntosarvet ei ole ihan vääriä signaaleja saaneet. :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:22  
+
0
Onko siihen muuten joku syy ettei vanhoja palstoja enää ole netissä? Ennenhän ne oli kaikki.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:32  
+
0

Joh kirjoitti:

Onko siihen muuten joku syy ettei vanhoja palstoja enää ole netissä? Ennenhän ne oli kaikki.



On siihen syy: ylläpidon yksityiselämä (joka kovasti häiritsee tällä hetkellä palstan kehitystyötä). Kyllähän ne oli tarkoitus jo ajat sitten saada nettiin, mutta...
Ylläpitäjä

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:34  
+
0
^ Mä sain ekana nyt käsityksen, että kyse on sensuurista. Mut taidatkin tarkoittaa, ettei tekijöillä ole aikaa ? :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:40  
+
0

Kadaver kirjoitti:

yksi tietty sonninsuti-keskustelu


Sonninsuti = kuivattua härän "vermettä" suoraan eläinkaupan tiskiltä. Saahan siitäkin tietysti keskustelun aikaiseksi... :wink: Kiinnostaa vaan lähinnä, että millaisen?

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:47  
+
0
^ ET halua tietää :nauru:

^^ Jep, juurikin tuota pienoista aikavajetta tarkoitin. :)
Ylläpitäjä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 16:57  
+
0
Thanks Melina tiedosta. Mäkin luulin ensin että kyse on jonkinsortin sensuurista :kieli:.

Se Sonninsuti-keskustelu pitäisi olla kaikkien nähtävillä, niin hulvaton se kyllä on :nauru:!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 17:39  
+
0
Nyt iski epäusko omiin kalenterimerkintöihin! Miten kauan koiran pitäis olla syömättä ennen röntgeniä, 12 vai 24 tuntia? Lonkka- ja kyynärkuviin menossa. 24 h tuntuu kovin pitkältä ajalta, mutta niin mä oon (ajatuksissani?) kalenteriini raapustanut.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 17:55  
+
0

PenniMyy kirjoitti:

Mikä kuppa muhun on iskenyt, kun flunssaa (kuume, nuha, kurkku ja korvat kipeenä) on ollu reilu viikon ja tänä aamuna aivan järetön paineen tunne ohimossa?
Eilen kävin työterveydessä ja sanoivat, että poskien limakalvoilla on turvotusta ja tulla keskiviikkona uuestaan ultraamaan ne. Mutta liittyykö tää nyt poskiontelontulehukseen vai voiko se räkä tosiaan nousta ohimoille asti?



Siis mulla aivan samat oireet. Mun piti mennö eilen lääkäriin mutta kun olo paranee aina iltaa kohden, en sitten vaivautunut. Mulla ollut nyt jonku 5 päivää juurikin paineen tunnetta ohimossa, poskissa, räkä on paksua, yskittää ja aamuisin on kurkku ihan hemmetin kipeä. Korvakipua ei ole muistaakseni ollut, hampaita välillä kyllä särkee ja sekin voi kuulemma viitata poskiontelotulehdukseen. Kuumetta ei kuitenkaan ole ollut missään vaiheessa.

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 18:43  
+
0
Tietäisiköhän täällä joku tuosta yleisestä asumistuesta enemmän, kun surffailin tuolla kelan sivuilla mutta jäi joitain asioita hämäräksi. Olen muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen, mutta en oikein tiedä milloin se kannattaisi. Tietääkö kukaan miten nopeasti asumistukea aletaan maksaa sen hakemisen jälkeen? Onko joku tietty aika mikä pitää olla asunut asunnossa ennenkuin sitä saa?
Hurjaharja vm-11

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 18:58  
+
0
Onko pesukone rikki, vai kuvittelenko ? Pesin vaatteet taas samalla pesuohjelmalla kuin aina ennenkin. Erotus siinä, että nyt ne ovat aivan käsittämättömän märkiä, ja valuvat todella paljon, epätavallisen paljon vettä. Linkouksessa vikaa tai jotain ?

muoks. Dintti, kannattaa hakea heti kun vuokrasopimus / asuntoon muuttopäivä on selvillä. Koska muutatte avoliittoon, saatte yhteistä asumistukea. Hyvissä ajoin hyväksytty hakemus nopeuttaa maksua, ts. tukea aletaan maksamaan jo ensimmäisesta asumiskuukaudesta lähtien.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.03.2011 klo 18:59)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 19:02  
+
0

Rez kirjoitti:

Nyt iski epäusko omiin kalenterimerkintöihin! Miten kauan koiran pitäis olla syömättä ennen röntgeniä, 12 vai 24 tuntia? Lonkka- ja kyynärkuviin menossa. 24 h tuntuu kovin pitkältä ajalta, mutta niin mä oon (ajatuksissani?) kalenteriini raapustanut.



Jos en nyt ihan pöppöä puhu niin eikö se 12 tuntia ole yleensä se nyrkkisääntö? Tosin en mene vannomaan. Mutta eikös röntgeniinkin nukuteta joten aina rauhoittamis tilanteessa se on 12 tuntia.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 19:03  
+
0
^ Uskon googlea ja sua oman lahopääni sijaan. Eli koiralle iltasapuskaa -->
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 19:10  
+
0

Dintti kirjoitti:

Tietäisiköhän täällä joku tuosta yleisestä asumistuesta enemmän, kun surffailin tuolla kelan sivuilla mutta jäi joitain asioita hämäräksi. Olen muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen, mutta en oikein tiedä milloin se kannattaisi. Tietääkö kukaan miten nopeasti asumistukea aletaan maksaa sen hakemisen jälkeen? Onko joku tietty aika mikä pitää olla asunut asunnossa ennenkuin sitä saa?



Kun on vuokrasopimus niin se laitetaan liitteeksi asumistuki hakemukseen joka sitten kiikutetaan kelalle. Ja todistukset työttömyydestä/työssä käymisestä ja saattavathan nuo palkkatodistustakin (vai mikä lie onkaan) pyytää. Käsittelyaika vaihtelee, meillä tuki myönnettiin n. kaksi viikkoa hakemisen jälkeen ja oli 400€ kuussa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 21:15)