Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 19:25  
+
0
Poskiontelotulehduksesta Terveyskirjastosta luettua: "Lääkäriin voi hakeutua, jos särky on voimakasta, kuume nousee tai vointi heikkenee. Erityisesti jos särkyä esiintyy otsalla silmien välissä, on syytä hakeutua lääkäriin. Kyseessä voi olla hoitoa vaativa otsaonteloiden tulehdus." En sitten tiedä, jos ihan ohimoilla asti sitä särkyä tuntuu, mutta kai se voi säteillä sinne. Eli siis voi olla että tulehdus on poskionteloista levinnyt myös sinne otsaonteloihin. Jos on lievät oireet, niin usein ei tarvita antibioottia: "Antibioottihoito aloitetaan vasta, kun oireet ovat jatkuneet noin viikon ajan, sillä suuri osa poskiontelotulehduksista paranee ilman antibioottihoitoa. " Mutta jos on pitempään ollut oireita/rajuja oireita (niinkun just tollaset voimakkaat säryt/paineen tuntemukset), niin kannattaa kyllä mennä näytille.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 20:22  
+
0
Jaa mitenkä en tajunnut vastata tohon poskiontelotulehdus juttuu kun just itse sitä sairastin!

Eli voi olla aluks monta viikkoa niiskuttelua, yskää, perusflunssaa ja siitä sitten kehkeytyä poskiontelotulehdus, nielutulehdus, otsaontelotulehdus. Eli hela hoito sitten saa bakteeritulehduksen ja jää sellaseen kierteeseen. Ja sitten et siitä eroon pääse ilman antibiootteja.
Mulla iski se otsaontelotulehdus ihan päivässä tosi kovana. Paineen tunne oli tosi kova heti alusta alkaen. Sitä ennen olin tosiaan pitkään niiskutellut, mutten tuntenut oloani sinänsä sairaaksi. Ja kun kävin lääkärillä, se totesi että mulla on kaikki paikat aivan tulehtuneet - posket, otsa, nenä, nielu, korvat. Että kiva :D

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 20:43  
+
0
Poskionteloista ja onteloista ylipäätään... En nyt muista mitä taivaskanavaa katselin vanhempien luona tossa viikonloppuna, tuli kuitenkin sarja jonkun aussisairaalan arjesta. Siellä oli nuoren naisen aivojen välistä(?) imetty kahteen otteeseen mätää, ja nimenomaan (otsa?)ontelotulehduksen jälkitautina.
Oli kärsinyt pitkään kovasta päänsärystä, ja lopulta yhtenä aamuna ei ollut jalat enää kantaneet tmv. Parani kuitenkin ennalleen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 23:30  
+
0
Aikaisempaa ketjua selatessa huomasin (nyt vasta :nolo: ), että mun kumisaapasongelmaan oli tullut lisää vastauksia. Kiitokset siis kaikille vastanneille ja alphabettylle linkeistä.
Vielä en ole saappaille mitään tehnyt ja taidankin käydä vielä suutarilta kysäisemässä asiasta ettei vain mene hyvät saappaat huonoksi kun itse lähtee säheltämään.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 06:53  
+
0
Ja tarpeeksi pitkään kun venyttää lääkäriin menoa ja saa vielä rtg kuvia tulkkaamaan harjoittelijan, niin voi saada poskiontelotulehduksesta mukavan ystävän vuosikausiksi..:ttou:

Ja sikäli kun saa osaavan lääkärin, joka tajuaa kummalla puolella tulehdus on, niin kannattaa antaa mielummin huuhtoa, kun ottaa antibiootteja. Ikävä hommahan se on, mut lähtee säryt paljon nopeemmin, ku antibiooteilla.

Nimim. 3v kestänyt krooninen poskiontelotulehdus
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 12:42  
+
0
Joku viisaampi ruuanlaittoon perehtynyt ihminen vois tietää kertoa mulle, et kun mulla on ihan täydellinen ohje feta-pinaatti pasteijoille, et saiskohan siitä väännettyä mitenkään piirakkaa?
Voiko sellasta pasteijataikinaa (voitaikina?) käyttää piirakkapohjana?
Ja noihin kun tulee sisälle pinaattia, pinjansiemeniä ja fetaa, niin mitähän tohon vois lisätä, et siitä sais piirakkamaisen? Munamaitoa? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 13:08  
+
0
^ Oon ite tehny suolasta piirakkaa (kinkku-juusto, lohi-juusto, kasvis-juusto) niinkin yksinkertasella pohjalla johon tullee 100g margariinia, 2½ dl vehnäjauhoja ja ½ dl vettä. Tuo on aika pieneen vuokaan, olisko 20cm halkasija joten kannattaa lisätä määrää jos on isompi vuoka. Kuvittelisin että sopisi hyvin tuohon sunkin piirakkaan, ainakin noiden juustoisten kanssa on hyvää. On sellasta muromaista niin kun voitaikinakin. Ja munamaitohan on tosissaan hyvä "sitomis" keino, makukin sopii suolaseen piirakkaan. Kuulostaa kyllä hyvältä nuo sun pasteijatkin, voi olla että pitää kokeilla.. Aiemmin en tykänny fetajuustosta yhtään mutta nyt viimeisen reilun vuoden ajan vähän liiankin paljon. :nauru:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.03.2011 klo 13:09)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 13:20  
+
0
Kiitos mill.
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_leivonnaiset/piirakat/feta-pinaattipiirakka/
Tuollasella ohjeella oon tehnyt noita pasteijoita. Piirakka nimellähän toikin on, mutta ei sellanen vuokaan laitettava.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 13:22  
+
0
Mä voin kertoa sen, että voi-/lehtitaikina ei oikeen toimi piirakkapohjana... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 13:48  
+
0
Äitilläni on joku mtv3 kanavapaketti ja siinä urho tv. Voinko tehdä niin että käyn hakemassa kanavakortin äitiltäni ja tuikkaan täksi illaksi omaan telkkariin, näkyykö kanavat? :mietiskel: Vai onko siinä jokin ettei näy kun siellä osoitteessa mihin on rekisteröity?
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 14:04  
+
0

jannie kirjoitti:

Onko kaikilla työpaikoilla työterveyshuolto? Onko se siis "pakollinen"? Jos ei, niin miten sen tarve määritellään? Koitin googlailla, mutta noi lakitekstit ei oo mun vahvinta osaamista...



Työnantajan velvollisuus on järjestää työntekijöittensä työterveyshuolto. Velvoite on säädetty työterveyshuoltolaissa (21.12.2001/1383), löytyy googlettamalla: työterveyshuoltolaki. Työnanatajan on tehtävä työterveydenhuollon järjestämisestä kirjallinen sopimus, joka on pyydettäessä esitettävä työntekijälle, työturvallisuudesta vastaavalle luottamushenkilölle (työsuojeluvaltuutetulle) sekä viranomaiselle (mm. työsuojelutarkastajalle). Työterveyshuolto voidaan suorittaa myös omalla henkilöstöllä, jolloin toiminnasta on laadittava lain edellyttämä selvitys.

Muoks. Oho Tarumieli olikin jo vastannut kysymykseen. :nolo: No, enpä tuota poistakaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.03.2011 klo 14:09)

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 14:53  
+
0
^ Lisäisin tuohon vielä, että sairaanhoidon järjestäminen työterveyshuollon osana ei ole kuitenkaan työnantajalle pakollista vaan vapaaehtoista. Itse olen ollut töissä melko isossa konsernissa, jossa työterveyshuoltoon ei kuulunut sairaanhoito, joten sairastuessa piti käydä todistukset hakemassa ihan kunnalliselta terveysasemalta.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 14:53  
+
0
^^^ Pitäis toimia jos olette saman palveluntarjoajan alueilla :peukku:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.03.2011 klo 15:42)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 15:34  
+
0
Oi kiitos Sonik, tuota on pakko kokeilla!
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 15:51  
+
0
mmaija, kyllä meillä ainaki isä kuljettaa samaa korttia kodin lisäksi viikonloppuisin mukanaan (eli akselilla Oulu-Kainuu-Kuusamo-Pudasjärvi, aika laaja alue siis).

Kysymys koskien ebay kaupantekoa!! Eli, oon sieltä ostanu nyt jutskia, niin saako ne myyjät mun osotteen mun rakisteröinnin /maksun kautta, vai pitääkö mun erikseen vielä lähettää toimitusosote? Vai saanko nyt vaan jäädä tyytyväisenä ootteleen tuotteita kotiin?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 16:10  
+
0
^En muista tarkalleen, mutta eikö ebayn pitäisi varmistaa tilauksen hyväksymisen yhteydessä, että tähänkö osoitteeseen laitetaan jne. Yleensä ainakin niin, että minkä osoitteen on antanut, niin se menee myyjälle... Jos olet epävarma, niin voithan lähettää myyjälle yksityisviestiäkin.

Amazonista tilatessa ennen kuittausta tulee esille oma osoite, josta on helppo varmistaa ettei ole esim. vanhaa osoitetta jne.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 11:27  
+
0
Lisää kysymyksiä...

Jos kaupungin vuokra-asunnossa on lattialämmitys joka suullisen ohjeistuksen mukaan täytyy pitää koko ajan päällä, kuuluuko siitä aiheutuvat kustannukset meille (sähkölaskussa) vai meneekö ne lämmityskuluihin, joka sisältyy vuokraan?

Voiko vuokranantaja vaatia pitämään lämmitystä päällä 24/7 jos sen maksaminen koituu suoraan meille, eikä mene välillisesti lämmityskustannusten kautta?

Asujan oppaassa ei mainita mitään lattialämmityksestä tai siitä, että se täytyisi pitää päällä koko ajan.

(Meillä on siis kylppärissä lattialämmitys, jonka säätöpaneeli oli rikki jo kun muutimme kohta 2v sitten. Ilmoitin tästä muuttamisen jälkeen puhelimitse samalla kun ilmoitin parista muustakin asiasta, mutta kukaan ei koskaan tullut sitä korjaamaan. Mekään emme vaivautuneet ottamaan uudestaan yhteyttä asiasta, koska a. missään ei mainita siitä, että sen pitäisi olla päällä ja b. me emme itse ole sitä tarvinneet. Nyt meillä on siis alkanut kylppäristä lattialaatat irtoilla ja saumoihin on noussut hometta, ja syy on isännöitsijän palkkaaman saneeraajan mukaan meidän, koska emme ole pitäneet sitä perhanan lattialämmitystä päällä. Se käytiin fiksaamassa eilen, ja on nyt siis päällä, enkä mä edes halua tietää kuinka paljon meidän jo nyt tähtitieteellinen sähkölasku saattaa siitä nousta.)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

irvi

irvi
Viestimäärä: 75

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 11:36  
+
0
Tietääkö kukaan onko näillä kaktushahmoilla jotain nimeä? Vai onko ne vaan...

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 13:48  
+
0
Minkälainen lihamylly tms. on paras, jos haluaa jauhaa samalla masiinalla kaikkea kasviksista ja kalasta rustolihaluupaloihin?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 13:48  
+
0
^Kiitos todella paljon. Oppaassa ei tosiaan ole mitään mainintaa, eikä mun ymmärryksen mukaan se lattialämmityksen päälläpitäminen kuulu näihin ns. yleisesti tiedossa oleviin asioihin - vaikka tokihan olen sitä mieltä, kun en sitä siis tiennyt. Ilmastoinnin käytöstä sen sijaan on hyvinkin yksityiskohtaiset ohjeet, ja sitä me ollaan sitten osattukin käyttää.
Tällä hetkellä asia on sitten mun puolesta ok, kylppäri on nyt "kunnossa" (laattoja on yhä lattiasta irti, mutta niitä ei vielä ainakaan korjata) ja me sitten kiltisti maksellaan lattialämmitys sähkölaskussa. Tosin mä en kyllä tiedä onko se sähkö- vai vesilämmitteinen, mutta samapa tuo, kun jos se kerta sähkölämmitteisenäkin kuuluu meille niin so it will be. Kiitos kuitenkin!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 20:15)