Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 21:17  
+
0
Mulla on epäilty, mutta ei todettu (jostain syystä ei koskaan ole jatkotutkimuksiin laitettu vaikka olen kysellyt tarkempia tutkimuksia, aina vaan epäilty :mietiskel: ), pco, ja menkat on viime syksystä asti tulleet n. 80-90pvän välein, ennen kierron olleen normaalisti n. 30pvä aina siitä asti, kun kuukautiset alkoi (~11vuotta sitten). Sanottiin, että pco-epäily on saanut alkunsa "hormonaalisen epätasapainon vuoksi" -> aiheutti yhtäkkisen melkein 20kg lihoamisen jolloin menkat meni epäsäännölliseksi, mutta viime joulukuusta olen nyt tiputtanut painoa 11kg. Missähän vaiheessa sitä voisi osata odottaa menkkojen "normaalisoitumista", edelleen ylipainoa kyllä on, mutta lievästä ja välillä reilummastakin ylipainosta huolimatta menkat on aina olleet normaalit kunnes sitten viime alkusyksystä. Alkaa rasittamaan, kun ei netin kautta löydy (tai en osaa etsiä) vastauksia, yleislääkärit ei tiedä (tässä lähietäisyydellä ei ole yksityistä), ja ärsyttää kun koskaan ei tiedä millon menkat alkaa. Empä osannut arvata, että joskus hillopäiviäkin kaipaisin näin paljon kuin nyt :roll:
- nimimerkki vaihtunut -

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 31.03.2011 klo 22:49  
+
0
^ Senhän pystyy tutkimaan gynellä ihan helposti ultraäänellä. Rutiinihomma. Ylipainohan pahentaa pco:n oireita, joten senkin puolesta kuvauksesi sopisi taudinkuvaan. Ja jos sinulla pco on, ei ne hillopäivät kyllä normalisoidu koskaan ilman pillereitä.. Valitettavasti. Nyt mars mars vaatimaan ultraa. :enkeli:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 15:15  
+
0
Pitääkö huolestua jos melkein uus pyykinpesukone päästää vähän vettä jostain välistä lattialle linkouksen aikana? :mietiskel:

Muoks. pyyhinpesukone korjattu pyykinpesukoneeks.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.04.2011 klo 15:16)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 16:07  
+
0
^ Ootko tarkistanu ettei mikään johto vuoda? Eihän se oikealta kuulosta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 16:32  
+
0
monna, komppailen muita.

Mua itseä kaduttaa kun suutuin vuosia sitten yhdelle hyvälle ystävälleni tosi pahasti. Tai oikeastaan loukkaannuin, enkä voinut sietää kyseistä tyyppiä silmissäni pitkään aikaan. Tämä kyseinen ystävä pyyteli anteeksi ja yritti kaikin tavoin saada mua leppymään, mutta mä en yhtään lämmennyt sen anteeksianeluille.

Näin jälkeenpäin ajateltuna, kun tuosta tapauksesta on kulunut vuosia (n.7) kaduttaa mua aina silloin tällöin että en edes periaatteessa yrittänyt antaa anteeksi. Se oli kuitenkin yksi mun elämän tärkeimmistä ihmisistä silloin, ja aina välillä tulee ikävä meidän ystävyyttä.

Me ollaan kyllä ihan väleissä nykyään, mutta ei mitään ystäviä todellakaan. Facebookissa tulee silloin tällöin vaihdettua kuulumisia.

Kaikki tekee virheitä, ja kannattaa miettiä tarkoin onko se ihminen anteeksiannon arvoinen.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 16:43  
+
0
Miksi mä en pysty enää lataamaan kuvia Facebookin suoraan iPhonelta? Koko ajan tulee että "the file could not be loaded at this time. Try again later". Joo on yritetty tuhat kertaa monena päivänä ja montaa eri kuvaa!:pyssyt:
Se oli niin kätevä systeemi kun se wörkki.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 17:31  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^ Ootko tarkistanu ettei mikään johto vuoda? Eihän se oikealta kuulosta.




Katoin aluks et kaikki letkut on hyvin kiinni mut vähän ku tarkemmin tutki niin poistoletku oliki ihan miten sattuu. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 01.04.2011 klo 23:33  
+
0
Mistä voi johtua imusolmukkeen pitkäaikainen laajeneminen? Mulla on toisen korvan takana ollut tosi pitkään suurentunut imusolmuke, mutta nyt se kasvoi entisestään ja särkeekin ihan pirusti. En ole enkä ole ollut viime aikoina kipeä. Voiko kova stressi vaikuttaa asiaan? Tosin sekään ei selittäisi suurenemista yleensä..

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:33  
+
0

Vanis kirjoitti:

Mistä voi johtua imusolmukkeen pitkäaikainen laajeneminen? Mulla on toisen korvan takana ollut tosi pitkään suurentunut imusolmuke, mutta nyt se kasvoi entisestään ja särkeekin ihan pirusti. En ole enkä ole ollut viime aikoina kipeä. Voiko kova stressi vaikuttaa asiaan? Tosin sekään ei selittäisi suurenemista yleensä..



Mä oon ihmetelly ihan samaa.
Tai oikeastaan mulla vaiva on hieman erilainen, mutta miettiny mistä vois johtua...
Yleensä mulla turpoaa ja tulee kipeäksi oikean korvan takaa silloin kun oon tulossa kipeeksi tai on pientä flunssaa ilmassa.
Mutta toisinaan toi oikeanpuoleinen imusolmuke on muuten vaan tosi kipeä. Ei turpoile ihmeemmin, silleen et tunnustellessa huomaa et on vähän koholla, mut sattuu niin pirusti.
Mulla se on semmosta pistävää kipua, saattaa tuntua 5 min. silleen ettei pysty muuhun kun kipuun keskittymään ja sitten ei taas hetkeen satu. Ja yleensä vaivaa pari päivää, sit saattaa olla monta viikkoa vaivaamatta.
Mistäköhän moinen vois johtua?

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 14:53  
+
0
Lääkäri en ole, mutta imusolmukkeiden kipuilu/turvotus liittyy yleensä virusinfektioon. Jos se on toistuvaa se voi olla seurausta esim. herpesviruksesta tms. Jos turvotus on pysyvää niin silloin olisi syytä mennä lääkäriin ja tutkituttaa asia sillä se voi kieliä vaarallisemmista taudeista.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 15:47  
+
0
Miksi joku haluaa syöttää aikuiselle koiralle tietentahtoen penturuokaa, en käsitä. Kertokaa. Ehkä hyvien perusteluiden kera asian ymmärrän, mutta asianomaiselta ei saa muuta kun "sehän on samaa kuin aikuisten, nappulakoko vain pienempi". :pyssyt:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 15:56  
+
0
^ Minä oon ainaki syöttänyt aikuiselle koiralleni penturuokaa. Ja perusteluna se, että sen sisällysluettelo oli parempi.

Muoks. Kerrotko vielä että mikä siinä on pyssyilläammuskelun arvoista?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 15:57)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:04  
+
0

smiushki kirjoitti:

Miksi joku haluaa syöttää aikuiselle koiralle tietentahtoen penturuokaa, en käsitä. Kertokaa. Ehkä hyvien perusteluiden kera asian ymmärrän, mutta asianomaiselta ei saa muuta kun "sehän on samaa kuin aikuisten, nappulakoko vain pienempi". :pyssyt:



Ei ole mitään käytännön merkitystä sillä syöttääkö aikuisten vai pentujen napuja, varsinkaan siinä tapauksessa jos aikuiselle syöttää pentusafkaa. Monissa merkeissä on vain muutaman prosenttiyksikön ero esim. prot.pitoisuudessa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:18  
+
0
^^^ Usein penturuuissa on enemmän valkuaista ja rasvaa, käsittääkseni. Jos vaikka jonkun aikuinen koira liikkuu valtavasti ja paino tippuu helposti aikuisten nappulalla, omistaja voi haluta syöttää energiapitoisempaa penturuokaa, ettei koira laihtuisi. Tai koiralle saattaa muusta syystä sopia paremmin penturaksu, missä tosiaan on yleensä pienempi nappulan koko. Ei kai niissä muuten niin ihmeitä eroja ole, vaikka en kyllä tiedä onko penturuuassa esim jotain vitamiineja /kivennäisaineita enemmän tai vähemmän...

muoks, lisäväkänen
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 16:18)

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:18  
+
0
Yleensä penturuoka on kalliimpaakin niin minä en käsitä miksi sitä pitää aikuiselle syöttää jos mitään syytä varsinaisesti ei ole. Ja juu ei ole rahasta kiinni elukoiden ruokinta, laadun mukaan meillä syödään eikä hinnan, mutta silti tuo on minusta typerää.

Edit. Tässä tapauksessa halutaan siis siirtyä ihan energiamurosta penturuokaan oikeastaan ilman mitään syytä. Syynä ei ollut edes nappuloiden koko kun kysyin. "Kuhan vaan huvikseen".
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 16:19)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:24  
+
0
Montako pelaajaa voi olla yhdellä keilaradalla? Jos meitä on porukassa 5, niin pitääkö varata yksi vai kaksi rataa? Vai voiko radalla olla kuinka monta vaan?

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:40  
+
0
^^Jos siitä ei haittaakaan ole, miksi se olisi jotenkin tuomittavaa? :mietiskel:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 17:00  
+
0

Mondial kirjoitti:

Montako pelaajaa voi olla yhdellä keilaradalla? Jos meitä on porukassa 5, niin pitääkö varata yksi vai kaksi rataa? Vai voiko radalla olla kuinka monta vaan?



Henk.koht. kokemuksen mukaan 4 on ehdoton maksimi yhdelle radalle. Jos on enemmän niin menis varmaan liikaa seisoskeluks.
Niin ja joo.. Siihen koneeseenhan tulee kai aina vaan 4 mahdollisuutta nimien kirjottamiseen. (Tämä kahden eri keilahallin perusteella.)

Käydään isännän kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti keilaamassa, välillä on kavereita mukana. 3-4 on ehdottomasti paras määrä yhdelle radalle, sillon toki 1½-2h peliaikaa. Jos kahdestaan on niin riittää tuntikin.

Tämmösiä. :)

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 17:32  
+
0

Mondial kirjoitti:

Montako pelaajaa voi olla yhdellä keilaradalla? Jos meitä on porukassa 5, niin pitääkö varata yksi vai kaksi rataa? Vai voiko radalla olla kuinka monta vaan?

Riippuu paikasta. Toisissa paikoissa on ehdoton sääntö max 4 pelaajaa/rata, kun toisissa paikoissa taas ei välttämättä ole suoranaista rajoitusta ollenkaan. Viidellä ja kuudellakin pystyy mielestäni vallan hyvin keilaamaan yhdellä radalla.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

tii

tii
Viestimäärä: 5

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 02.04.2011 klo 18:54  
+
0

sillycow kirjoitti:

Millaiselle kouluttajalle kuuluu jos koiralla on pelkotiloja ja niitä pitäis lähteä helpottamaan? Ongelmakoira kouluttajalle? Onko jotain käytösneuvojia ihan erikseen? En oikein tiedä millä sanalla lähtisin googlettamaan? :mietiskel:



Googleta eläinkouluttajakilta niin saat varmasti asiantuntevaa apua :). Varsinkin pelkotiloissa kannattaa kyllä varmistua että kouluttaja on ammattitaitoinen...

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 18:30)