Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 09:17  
+
0
Höh, mä jo luulin ett Notte on tulossa mun kulmille :hymy:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 14:11  
+
0
Kaipaisin kommentteja koulutusliiveihin liittyen. Toimiiko tuollainen tavallinen liivi agilityssä miten, onko noin pitkällä helmalla hankala juosta? Toisena vaihtoehtona on ihan agiliivi (joka sitten lyhempi), mutta se näyttää niin kovin... lyhyeltä :shifty:
Tällä hetkellä kun on tuo agin tulevaisuus muutenkin epäselvä, tekisi mieli tilata tuo normiliivi, mutta jos päästään vielä liitelemään, harmittaa jos se ei toimikaan siinä hommassa. Eli millaisia liivejä te käytätte ja missä lajeissa?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 14:44  
+
0
^En ole minä ainakaan kokenut normaalia (pitkähelmaista) reeniliviiä agilityssä hankalaksi. Tietty jos sinne taskun tuntkee painavaa tavaraa voi se sellaiseksikin ehkä mennä?

Minulla on ollut kaksi reeniliiviä (saakohan niitä merkkejä mainita..?). Vanha oli hiukan laatikkomaisemi malliltaan nykyinen on vähän erimallinen. Molemmat ovat oikein hyvin pelanneet. Nykyään mulla on myös reeniliivin kanssa käytössä namitasku, eli namipussi (pakastepussi, yleensä nakkeja tms) mulla on reeniliivin taskussa ja d-lenkissä käytän namitaskua johon laitan nameja irralleen, josta ne on hellppo ottaa (joskin pidän namitaskua sen sivutaskun sisällä, en roikkumassa, kun muuten se "hyppii"). Namitaskua käytän lähinnä siksi, että siihen on kiva laittaa irralleen nameja, jolloin ne on helpompi saada käteen ja namitaskua voi pestä helpommin ja useammin kuin koko reeniliiviä. Taka- tai toisessa sivutaskussa pidän jotian ohutta/kevtyttä lelua, mahdollisesti apuhihnaa ohuessa ketjussa, ja jotain muita tarvittavia tavaroita. Esim. jäljellä ollessa kerään koiran keräämät jäljen tehneen jättämät kepit jäljeltä taskuun. Etuylätaskuissa pidän kännykkää, avaimia, naksua sekä lappuja jne, mitä millonkin tarvii mukana pitää.
Niin ja lajeina mulla on nuo olleet käytössä agilityssä, tokossa, koiratanssissa sekä pk-jäljellä metsässä.

Edit. niin ja agilitypulinassa vikan sivun alussa olevissa videoissani juoksen kisoissa tuo reeniliivi päällä. Juoksen kyllä vähän miten sattuu, mutta ei se reeniliivistä johdu :nauru:

(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.04.2011 klo 14:46)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 14:44  
+
0

monna83 kirjoitti:

. Säästin siinäkin sitten 100e. .



Käsitinkö jotain väärin vai maksaako jossain kulmurien poisto satasen? :eek:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 15:00  
+
0
Joo, mulla mm. on niin paljon varaa, että voin koska vain ajella yksityistaksilla Oulusta Helsinkiin. Niin kuin Tuksu alotti häämatkansa ! :nauru:

Mut kiitos vastauksista. Toi noin kolmekymppiä kuulostaa ihan inhimilliseltä hinnalta. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 19:25  
+
0
^ Hokasithan mun yksärin.

Sarahia, kai nyt tuotemerkit saa mainita, ainakin harrastuspuolella on ihan merkeillä puhutta ja kyllähän täälläkin jatkuvasti vilahtelee tuotemerkit. Vai?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 20:26  
+
0
^ Niin myös tulla varustekeskustelussa, joten kaiketi se on ok.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 20:50  
+
0
Kiitos Sarahia! Satuin vaan näkemään tuollaisen lyhemmän mallin yhdellä agiharrastajalla, ja siitähän se pohdinta sitten alkoi....

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 20:58  
+
0
Meneekö kellään, varsinkin useamman koiran omistajalla, nimet sekasin? Ite olen varsinkin tänään unohtanut jatkuvasti kunkin koiran nimen ja tarjonnut muiden koirien nimiä, tulee aina huudettua esim. Nanoa kutsuttaessa "Retu, eikun Otto, Rane, Rölli, mikä helvata sä nyt oot?!" :nauru:

Se mulla tuli mieleen, että minkähän takia tolla sakunpenikalla on tollainen "rotanhäntä" (hevosihmiset tietää minkä näköinen hepan hännän tyvi on, jos hevonen on hangannut persustaan johonkin, Nanolla vähän samantapainen)? En oo nähny sen koskaan kirputtavan/purevan tms. häntäänsä tai hanganneensa sitä mihinkään, mutta eilen illalla havahduin, että tuo häntä on jotenkin omituisen näköinen. En ole huomannut mitään sisä- tai ulkoloisia ja muutenkin on hyvässä kunnossa karva, mutta tuo häntä on vaan tollainen jännä :mietiskel: Edellisellä sakemmannilla oli ihan normaalin näköinen häntä, samoiten kaikkien sakupentujen, mitä olen nähnyt, ei ole ollut samannäköinen. Vai kasvaako tolla sitten vaan hännän karvat vähän "myöhässä" muiden karvojen/kehityksen kasvuun nähden?

Löysin aika samanlaisen kuvan miltä häntä näyttää, kuva jostain blogista:
- nimimerkki vaihtunut -
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.04.2011 klo 21:03)

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 21:06  
+
0
^ Nimet ei ole menneet sekaisin kun ei ole montaa koiraakaan, mutta tuossa muutama päivä sitten Carloksen kynsiä leikatessa kehuin sitä vahingossa ihan innolla sanoin "Hyvä tyttö!", minkä jälkeen revettiin yhdessä miehekkeen kanssa nauruun... Tais poika vähän loukkaantua. :nauru:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Tiistaina, 05.04.2011 klo 21:10  
+
0
^ Mulla kanssa tulee aika tiuhaan sanottua Nanolle "hyvä poika!", samoiten kaikki muutkin meinaa vähän väliä noin sanoa kun ei olla totuttu näihin narttukoiriin, ensimmäinen narttukoira 13-vuoteen :D
- nimimerkki vaihtunut -

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 10:58  
+
0
Äänestämisestä kaipailen tietoa!
Eli ennakkooon pitää nyt käydä ääni antamassa, kun olen Barcelonan lämmössä itse äänestyspäivänä. Koskaan en ole aikaisemmin ennakkoon äänestänyt.
Tällaisen tiedon löysin, elikkäs siis olenko ymmärtänyt oikein, kun oletan että menen vain paikan päälle henkilöllisyystodistuksen kanssa (ajokortti siis käy?) ja rustaan nimeni lapulle. Myöskään sitä alkuperäistä lappuista en löytänyt, mutta sitä ei siis pakosti tarvitsekaan?
Täytyy tarkistaa omaa luetun ymmärtämistä :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 11:07  
+
0
Mä sanoin kerran Hugoa Tuksuksi.... :nolo:
Ku yks sen kutsumanimistä on Jupsu, ja olin just lukenu tosta Tuksun naimisiinmenosta, ni sitten Jupsustakin tuli Tuksu. Avokki oli kiukkunen :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 11:55  
+
0

mmaija kirjoitti:

Käsitinkö jotain väärin vai maksaako jossain kulmurien poisto satasen? :eek:



Vastaanottohoitaja katsoi hinnastoa ja sanoi että siihen satasen pintaan menee ja saattaa mennä ylikin, kun koira kuitenkin pitää rauhoittaa toimenpiteen ajaksi. Silloin kun meidän Ernolta poistettiin 6 maitohammasta ja takakannukset, koko käynti maksoi samassa paikassa muistaakseni jotain 150e, joten hinnat kallistuneet muutamassa vuodessa. Lääkäri mulle siitä mianitsikin että he ovat joutuneet nostamaan hintoja kun käytin sfinxin pallien poistossa.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 13:03  
+
0
^ Okei, kuullostaa miun korvaan vaan tosi hurjalta summalta, vaikka mistäs sitä tietää paljon seuraava lääkärikäynti meillä tulee maksamaan kun 1-vuoden ikäsenä rokotusta mennään ottamaan. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 13:12  
+
0
Paljon vaihtelua hinnoissa. Vanhukselta poistettiin kymmenkunta hammasta. Hinta 85€.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 13:59  
+
0
Oon joskus tulevaisuudessa ottamassa rotikan ja oon selaillu jo huvikseni kasvattajia läpi. Ongelma on se etten tiedä kuinka löytäisin parhaan.. Tuskin palkinnot ja näyttelytuloksetkaan kaikkea kertovat? Tahtoisin selväpäisen rotikan en välttämättä sitä pokaalihain pentua. Auttakaa kertomalla mihin asioihin kannattaa keskittyä oikeaa kasvattajaa etsiessä. Kiitos etukäteen! :hymy:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 15:12  
+
0
APUA! päivitin hotmail-tilini kun sitä kerran aloitussivulla suositeltiin. Nyt kaikki kansiot ovat typötyhjiä, eikä se kerta kaikkiaan käy päinsä. Saako viestit mitenkään palautettua, ja mihin pitää ottaa yhteyttä? Saan kohta infarktin...

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:01  
+
0
^ Jos koittaisit ottaa ylläpitoon yhteyttä...? Hankalan kuulonen tilanne kyllä... Toivottavasti saat viestit palautettua.

Mulla nyt on tämmönen astetta synkempi kysymys / pohdinta. Jos kävisi niinkin ikävästi, että olisin tuolla viiden kilsan päässä Lunan kanssa lenkillä, ja vaikka kaatuisin ja löisin pääni ja menisin tajuttomaksi... Joku ohikulkija ehkä tajuaisi soittaa ambulanssin (toivottavasti) ja mut kiikutettais ensiapuun. Mutta mitä tapahtuisi Lunalle? Kuka siitä pitäisi huolen, mihin se vietäisiin? Todennäköisesti omaisiin saataisiin yhteys vasta sairaalasta (harvoin mulla on edes puhelinta tai mitään mukana lenkillä), missä se koira parka sen aikaa olisi? Tai jos kävisi jopa niin huonosti että menisi henki, niin jotenkin tulisi mieleen ettei ketään kiinnostaisi missä Luna on ja kuka sen ottaisi kadulta talteen... Tai jos työmatkalla jäisin auton alle...silloin Luna olisi edes kotona turvassa... Ompas mulla surkeita ajatuksia... No, tämmöinen tuli kuitenkin mieleen, lähinnä pari viikkoa sitten jäätikkökaduilla liukastellessa...
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:15  
+
0

oonuliinu kirjoitti:

Oon joskus tulevaisuudessa ottamassa rotikan ja oon selaillu jo huvikseni kasvattajia läpi. Ongelma on se etten tiedä kuinka löytäisin parhaan.. Tuskin palkinnot ja näyttelytuloksetkaan kaikkea kertovat? Tahtoisin selväpäisen rotikan en välttämättä sitä pokaalihain pentua. Auttakaa kertomalla mihin asioihin kannattaa keskittyä oikeaa kasvattajaa etsiessä. Kiitos etukäteen! :hymy:



Mä en ymmärrä rotikoista mitään, mutta jos mulla ois paljon aikaa pennunhankintaan, niin etsisin netistä ensin mielenkiintoisia kasvattajia, jonka koirat tekee muutakin kuin käy näyttelyissä. Rotikka on kuitenkin palveluskoira. Kävisin katsomassa ajoissa ja monta kertaa mielenkiintoisten kasvattajien koiria kotona ja treeneissä. Katselisin luonnetesti / jalostustarkastusvideoita (en tiedä, minkälainen JT rotikoilla on) tai kävisin katsomassa paikan päällä. Tutustuisin tulevan emän sisaruksiin. Kyllä se koira ja ominaisuudet tulee omasta mielestäni tuolla tavalla parhaiten esille, eikä sillä kuinka hyvin se osaa ravata näyttelykähässä. Jos en itse luottaisi omaan kykyyn arvioida koiria, pyytäisin jonkun kokeneemman mukaan.

Parasta on, kun on paljon aikaa tutustua eri emäehdokkaisiin, niinkun sulla selkeästi on :hymy: Tietysti etsiessäni miettisin myös, mitä koiralta haluan ja mitä sen kanssa aletaan harrastamaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 11:30)