Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

Tinuski

Tinuski
Viestimäärä: 82

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:20  
+
0
Two beans, Oon kerran ollut mukana vastaavassa tilanteessa mukana, kun ventovieras koiranulkoiluttaja sai sairaskohtauksen. Sillä kertaa paikalle sattui onneksi joku, joka tunnisti koiran ja lupasi viedä sen kotiinsa, muistaakseni tunsi potilaan miehenkin. Ei ne EA-miehet ainakaan tienneet mitä koiralle tehdä, ennen kuin tämä pelastaja saapui...Mutta tosta sain ainakin ite ajatuksen, että kannattais ehkä laittaa tohon koiran pantaan myös miehen puh. nro. Tällä hetkellä siinä on vaan mun nro, jos kävis niin huono säkä että koira karkaa.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:49  
+
0
^ No juu, se olis jo ihan älytöntä mäihää jos tommosessa tilanteessa joku tuttu sattuisi olemaan lähistöllä... Täytysköhän joku laatta hommata puhelinnumeroita varten... No joo, lähinnä mietityttää, että kiinnostaako oikeesti ketään jonkun koira siinä vaiheessa jos ihmiseltä on kallo halki... Ja kun tuo saattais sellasessa tilanteessa pelätäkin vieraita ihmisiä, siinä täytys olla oikeesti joku koira-ihminen hollilla... Voi apua, kamala ajatusketju. Mä rupeen lenkkeilemään kypärä päässä.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:50  
+
0
Mäkin olen miettinyt, että mitä koirille käy jos joskus joudutaan miehen kanssa onnettomuuteen ja koirat on kotona. Pitäisi varmaankin antaa vara-avain vanhemmille, että voisivat sitten käydä hakemassa pojat, jos tarve vaatii.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 22:28  
+
0

Vanis kirjoitti:

APUA! päivitin hotmail-tilini kun sitä kerran aloitussivulla suositeltiin. Nyt kaikki kansiot ovat typötyhjiä, eikä se kerta kaikkiaan käy päinsä. Saako viestit mitenkään palautettua, ja mihin pitää ottaa yhteyttä? Saan kohta infarktin...


Nyt vasta meneekin oudoksi... Kirjauduin miehen läppäriltä sähköpostiin, ja siellähän ne kaikki ovat :eek: Omalta koneelta pääsee vain tyhjään, päivitettyyn versioon :mietiskel: Laitoin silloin heti kyselyn johonkin tukikeskukseen, mutta tuskin sieltä vastataan kovin nopeasti.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 14:04  
+
0
Noz: Kiitti vinkeistä! Näyttelyissä olen kierrellyt kehiä ja kenneleiden sivuja katsellut ahkerasti. Täällä on Palveluskoirakerho missä on ainakin tottis ja jälki.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 14:09  
+
0

jannie kirjoitti:

Mä sanoin kerran Hugoa Tuksuksi.... :nolo:
Ku yks sen kutsumanimistä on Jupsu, ja olin just lukenu tosta Tuksun naimisiinmenosta, ni sitten Jupsustakin tuli Tuksu. Avokki oli kiukkunen :nauru:


Voi ei, mä repesin totaalisesti.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 14:50  
+
0
oonuliinu, mä laitoin sulle eilen yksäriä asian tiimoilta :)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 15:03  
+
0
Onkohan mun aivot syöpyneet kemikaali mömmöistä? Syön mm. melatoniinia, cymbaltaa, peratsinia ja ketipinoria. Tänä aamuna unohdin mm. laittaneeni modeemin päälle, syötin koirille väärät ruuat (siis sakulle collikan ruuat) ja tajusin sen kun katoin, että mitähän collikan lääke tekee sakun kupissa, unohtanut käyneeni tupakalla 5 min sitten. Yks päivä unohdin oven auki (luojan kiitos ei kissat karanneet!), olen unohtanut ottaa ruokaa sulamaan (käynyt keittiössä, en ole kyennyt muistamaan mitä piti tehdä), unohtanut laittaa tiskikoneen päälle ja laittanut pesuaineet ja noin jo sinne. Saan lääkärin ens viikolla kiinni, enkä tiedä mistä kysyisin tätä...no,kauhee fiilis, onko mulla dementtia alkamassa vai lääkkeetkö tän aiheuttaa... :suru:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 15:47  
+
0
^Syötkö tarpeeksi rasvoja. Sä kuitenkin oot laihduttanut aika paljon ja laihduttajat usein karsivat (valitettavasti) ensimmäisenä rasvoista. Rasva on kuitenkin tärkeä aivoille ja nimenomaan muistamiselle. Joku öljylisä voisi auttaa tuohon keskittymiseen/muistamiseen.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 15:51  
+
0
No siis syön leivän päällä margariinia (max 4 leipäpalaa/päivä)+paistamiseen jotain juoksevaa kasvisrasvaa. Juustoa joskus, harvemmin.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 15:59  
+
0
Jos et syö kovin paljon kalaa tai pähkinöitä/siemeniä, suosittelisin kyllä omega-3 lisää siihen lisäksi. (Ja itse kyllä vaihtaisin margariinin voiksi, tai voin ja öljyn sekoitukseksi, mutta se liittyy lähinnä prosessoidun ruuan ja transrasvojen välttämiseen.)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 16:04  
+
0
Okei,täytyy kävästä apteekissa. Kiitos vinkistä :)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 16:29  
+
0
Sillycow; miten on nukkumisen laita? Jos en ihan väärin muista, oot painiskellut uniongelmien kanssa ja väsymyshän tekee muistille hallaa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 16:48  
+
0
No ennen nukuin joku 11 tuntia, että olin virkeä, nykysin menee jotain 8-9 tuntia kun unirytmi on menny ihan päin honkia. Joskus nukun päikkärit ja sitte ne venähtää 2-3 tuntisiks ja taas on valmis soppa ettei saa ennen klo 2-4 unta :neutral: Se nyt ihan vaihtelee koska herään ja koska nukun sitte pidempään.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 17:07  
+
0
Njahas, kukas tällä kertaa kertoisi mikä mua vaivaa (hei tää on jo kolmas terveysaiheinen kysymys multa :D Oonpas ruppana, kun koko ajan jossain kohti kroppaa on vikaa..)

Miksi oi miksi mun korvaan on ilmestynyt kipeä pallura? Korvasyöpää, joku paisunut rusto vai mitä ihmettä tää on?
Korvanlehden yläpuolella, siis suoraan ylöspäin siitä mihin laitettais korvis, siinä missä alkaa kovempi kohta ja lehti loppuu, on kipeä paukama. Siellä ihon alla, tuntuu korvan kummaltakin puolelta. Joku herneen kokoinen.
Mä mietin että olisinki voinut jotenkin "murtaa" korvan huomaamattani? En keksi mitä muuta tuo vois olla kuin jotain rustoa. Joka on palloutunut ja turvonnut? Äh, no enpä tiiä.

Kipeästi vaan aina tulee muistutus kun nostaa kännykän korvalle, tietysti just sille kipeälle.

muoks. never mind. Googlettelullakin jo tulee niin biljoonasti vaihtoehtoja ja ratkaisuja, että ei tää nyt varmaan netin välityksellä tuu selviimään. Eli kestän kuin nainen ja meen sitte lääkäriin jos käy pahaks. Solved.
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.04.2011 klo 17:51)

Tinuski

Tinuski
Viestimäärä: 82

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 17:43  
+
0
Jos työpaikkailmoitus on suomeksi, mutta haettava virka on ruotsinkielinen, millä kielellä olisi oikeaoppista tehdä hakemus? Muistelisin kouluajoilta, että samalla kielellä hakemus kuin ilmoituskin. Toisaalta luulisi että hakuprosessi helpottuisi, jos jo hakemuksesta näkisi kielitaidon.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Torstaina, 07.04.2011 klo 21:21  
+
0
Mondial, taitaapi olla sama vaiva kuin mulla just tällä hetkellä, eli ärtynyt/tulehtunut imusolmuke. Oireet ja sijainti täsmäävät ainakin. Yleensä imusolmukkeiden ärtyminen liittyy vaikkapa flunssaan, mutta toisinaan ne turpoavat ihan huvikseen. Mulla imusolmuke olikin tulehtunut, ja nyt olen pitkällä antibioottikuurilla, jonka jälkeen mollukka poistetaan häiriköimästä. On siis ollut turvonnut jo vuoden päivät, nyt vielä kipeytyi tulehduksen takia.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 08.04.2011 klo 21:49  
+
0
Tinuski, meillekin neuvottiin aikanaan että samalla kielellä kuin ilmotuskin, silti omaankin korvaan kuulostaisi kätevimmältä tehdä sillä kielellä kun virka on jotta saa kielitaidosta parhaan käsityksen. Tosin eihän sitä tiedä onko hakemusten käsittelijällä sitä kielitaitoa joten ehkä luottaisin tuohon samalla kielellä kuin ilmoituskin -metodiin.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 08.04.2011 klo 22:32  
+
0
Eiks imusolmuke oo siin korvan alla, eikä missään rustossa.. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 08.04.2011 klo 22:57  
+
0
^ mutta jos niitä on ihmisellä monta sataa, niin oisko sitten siinä korvassakin useampi? En tiiä. Koetin löytää jotain tarkkaa kuvaa missä kaikkialla niitä sijaitsee, mutta ei tullut vastaan. Tää mun pallukka on ihan siinä ruston ja pehmeen osan rajalla. Ja on muuten nyt turvonnut lisää ja koko korvanlehti punoittaa.. Näyttää vielä melko normaalilta korvalta, paitsi jos kattoo samalla mun toista korvaa niin eron kyllä huomaa heti. Tää toinen on ihan paksukainen ja punottava.

On mulla nyt kropassa joku yleisvika ollut muutamia kuukausia, kun on koko ajan joku paikka kipeenä ja imusolmukkeet turvonnu, kaikenlaista flunssaa ja muuta. Ja just oli ne otsaontelotkin tulehtuneet. Aina sitte hoidetaan pois se joku vika, mutta luulen että taustalla on joku yhdistävä tekijä ja kropassa jatkuvasti pieni tulehdustila päällä.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 04:15)