Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 22:53

Kysy mitä vain mistä vain! 5

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Perjantaina, 08.04.2011 klo 23:03  
+
0
^tuli mieleen ihonalainen finni, ne häviää ittestään kuukauden sisällä tai jos ootat viikon niin saat puristettua mädät pois, mutta ei ihonalaiset finnit yleensä turpoa... :eek:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 00:40  
+
0
Mistä johtuu että sama määrä ja samaa alkoholia nousee todella vaihtelevasti päähän? Kun otan kotona, niin ostan aina samaa siideriä ja saman verran ja aina, kuten tänäänkin, pyrin siihen että syön hyvin ennen kuin korkkaan tölkin. Tyhjään mahaan en halua ottaa tippaakaan. Kuitenkin nyt tuntuu että jo noi kaksi on kolahtanut nuppiin niin, että olisin juonut vähintään neljä. :mietiskel:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 00:43)

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 09:10  
+
0
Monna, siihen vaikuttaa ainakin se, miten ja mitä on syönyt ja juonut päivällä, onko liikkunut paljon (maratonin jälkeen kuulemma tulee aika tuju humala ihan parista bissestäkin), onko väsynyt, miten nopeasti alkoholin juo, oma paino (jos on laihtunut/lihonnut), se juoko muuten paljon (jotkut alkoholistithan pystyvät ajamaan sellaisissa promillelukemissa, missä joku vähemmän juova olisi jo sairaalakunnossa), mahdolliset lääkitykset ja tietenkin verenluovutuksessa käynti ym. toimenpiteet. Noista sitten vaan valitsemaan sopivimpia vaihtoehtoja.:nauru:

muoks. oma kysymys. Saako koiran kanssa matkustaa Ruotsin läpi vai ei? En löydä mistään sellaista selkeää ohjetta asiasta. Tiedän, että koiran vieminen Ruotsiin vaatii sen vasta-ainetestin, mutta jos sellainen on koirasta tehty, saako koiran kanssa suhata Ruotsin läpi vai ei? Löydän kyllä tietoa kaikenlaisesta alkiokaupasta jne. mutta en selkeää tietoa lemmikin kanssa matkustamisesta.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 09:17)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 09:45  
+
0
^mielenkiintoinen kysymys. Kannattaa ottaa yhteyttä tänne: Jordbruksverket
muoks. niin siis jos tuo testi on jo tehty ja se on passissakin, niin eikös se ole ihan OK?
Mut jos koira käy muualla maailmalla, niin se tarvii myös Echinococcus-rokotuksen.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 09:57)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 10:30  
+
0
Täällä ei vissiin enää oo mitään "merkitse kaikki viestit luetuiksi" -linkkiä? Vai enkö nyt vaan hoksaa..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 12:42  
+
0
Pitääkö Norjanpuolella käydessä koiralle hommata joitain papereita? Ollaan menos Lappiin kesällä ja saatettais käydä naapurin puolella.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 13:01  
+
0
^Tässä Evirankin sivu
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 13:02)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 13:11  
+
0

sändi kirjoitti:

Täällä ei vissiin enää oo mitään "merkitse kaikki viestit luetuiksi" -linkkiä? Vai enkö nyt vaan hoksaa..

Ei ole. Toivottavasti jossain vaiheessa saataisiin moinen! :)
Varjo 12/2010 ♥

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:24  
+
0
Kun noissa treeniliiveissä tuppaa olemaan semmoset D-lenkit vyötäröllä... Mulla ei ole vielä lamppu syttynyt mihin niitä tarvitaan, ts mitä niihin laitetaan kiinni? Tää on nyt tietysti joku hirveen iisi ja selkee juttu, mutta mulla taas vaan ei ne kolme vaeltavaa aivosolua kohtaa.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:34  
+
0
^Namipussi. Itsekkin pidän namipussia siinä kiinni, vaikka sen jälkeen kun olen täyttänyt, laitan sen roikkumaan taskun sisäpuolelle, ettei se heilu (kokoajan se on kuitenkin siinä d-lenkissä kiinni).

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:47  
+
0
Miten musta tuntuu, et noi kaikki palstan uudistukset on jo laitettu mappiin öö, kun porukka on tuntunut tyytyvän näihin mitä on.
Viime lokakuussa oli uusia hymiöitäkin jo koodattuna ja odotti vaan lisäämistä, mut ei oo kukaan ehtinyt niitäkään viel laittaa.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:48  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:



muoks. oma kysymys. Saako koiran kanssa matkustaa Ruotsin läpi vai ei? En löydä mistään sellaista selkeää ohjetta asiasta. Tiedän, että koiran vieminen Ruotsiin vaatii sen vasta-ainetestin, mutta jos sellainen on koirasta tehty, saako koiran kanssa suhata Ruotsin läpi vai ei? Löydän kyllä tietoa kaikenlaisesta alkiokaupasta jne. mutta en selkeää tietoa lemmikin kanssa matkustamisesta.



Jos koiralle on tehty se vasta-ainetesti, niin kyllähän se sitten saa mennä maahan? Eikai sillä kestolla ole tossa kohtaa niin väliä? Tosin päälle tulee sit vielä se ekinokokkoosi-lääkitysvaatimus, joka Ruotsiin mennessä pitää olla tehty enintään 10pv ennen maahanmenopäivää.

Onhan rabiesrokotus pysynyt voimassa yhtäjaksoisesti sen jälkeen kun se vasta-ainetesti on tehty?
Ylläpitäjä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:55  
+
0
^Dogs or cats imported directly from Finland, Ireland, Malta or the UK do not need to be dewormed against Echinococcus.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 22:34)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:56  
+
0

Sonik kirjoitti:

Miten musta tuntuu, et noi kaikki palstan uudistukset on jo laitettu mappiin öö, kun porukka on tuntunut tyytyvän näihin mitä on.
Viime lokakuussa oli uusia hymiöitäkin jo koodattuna ja odotti vaan lisäämistä, mut ei oo kukaan ehtinyt niitäkään viel laittaa.. :viheltel:



Ei ne ole mappi öössä. Mutta ihan yhtä turhaa mun on alkaa luetella tässä koottujen selitysten listaa. Tosin ehkä on paikallaan muistuttaa, että palstaahan ei tee kukaan leipätyönään vaan tämä on kaikille tekijöilleen lähinnä harrastus :) Joskus harrastukselle on enempi aikaa, joskus vähempi.
Ylläpitäjä

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 22:13  
+
0
Kyyllä mä muistan, et tätä ei kukaan työkseen tee.
Enkä ite tiiä mistään koodaamisista sun muista tuon taivaallista, mut se vaan kuullosti siltä, et olis ollut suunnilleen napin painamista vaille valmis.
Ja siitä on jo kuitenkin puoli vuotta aikaa.. :roll:

Mut minkäs teet, jos ei oo aikaa harrastaa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 22:21  
+
0

TwoBeans kirjoitti:

Kun noissa treeniliiveissä tuppaa olemaan semmoset D-lenkit vyötäröllä... Mulla ei ole vielä lamppu syttynyt mihin niitä tarvitaan, ts mitä niihin laitetaan kiinni? Tää on nyt tietysti joku hirveen iisi ja selkee juttu, mutta mulla taas vaan ei ne kolme vaeltavaa aivosolua kohtaa.



Mä isken aina remmin siihen kiinni, kun irrotan sen koirasta. Treenaan siis yleensä alle metrin liinoilla. Ei kai sillä lenkillä sinänsä mitään yhtä tarkoitusta ole.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 22:30  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

^Dogs or cats imported directly from Finland, Ireland, Malta or the UK do not need to be dewormed against Echinococcus. (Ja Norja ilmeisimminkin, lukuunottamatta sitä saarta jossain "napaseudulla" :D)

Muoks. Ops.. löysin tän Norjalaisilta sivuilta: Treatment against echinococcosis is not required for ferrets and for dogs and cats which have not been outside Norway; Sweden and Finland in the last 12 months. Omituisia nämä säännökset, parasta ottaa yhteyttä kyseisiin toimistoihin ja saada heiltä varmistukset.



Näinhän se lukee kyllä Evirankin sivuilla:

Evira kirjoitti:

Eläimelle tulee antaa lääkitys ekinokokkoosia aiheuttavia heisimatoja vastaan pratsikvantelia sisältävällä lääkkeellä enintään 10 päivää ennen vientiä. Eläinlääkäri antaa lääkityksen ja tekee merkinnän lääkityksestä lemmikkieläimen todistukseen (ns. lemmikkieläinpassiin). Poikkeuksellisesti ekinokokkoosilääkitystä ei vaadita eläimeltä, joka viedään suoraan Suomesta, Maltalta, Iso-Britanniasta tai Irlannista. Tällöin asiasta ei vaadita myöskään erillistä todistusta tai vakuutusta.



Lähde ylläolevaan
Ylläpitäjä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 22:36  
+
0
^Jep. Mä tässä soudan kaikkien kolmen välillä ;) ja löysin tämänkin pätkän Norjasta:
Ekinokokkoosilääkitystä ei vaadita eläimeltä, joka on vientiä edeltävän vuoden aikana oleskellut vain Suomessa tai Norjassa ja joka viedään suoraan Suomesta Norjaan.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 23:01  
+
0

Sonik kirjoitti:

Eiks imusolmuke oo siin korvan alla, eikä missään rustossa.. :mietiskel:


Öh, mä taisin lukea vähän huolimattomasti :nauru: Nythän mä vasta huomasin ettei sijainti ollutkaan lähimainkaan oikea :shifty:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 5 - Lauantaina, 09.04.2011 klo 23:06  
+
0
Joo en mä siis tiedä missä ne on, mut oon aatellut niiden olevan "pehmeissä paikoissa".. :nauru:

Mullakin on tossa korvan alla sellanen herneen kokoinen patti, ei näy mutta tuntuu ja liikkuu siellä ihon alla silleen kun painelee sormin. Oon aatellut, et se on sellainen imusolmuke. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 16:30)