Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57

Kysy mitä vain mistä vain! 6

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57  
+
0
Lisää kysymyksiä ja vastauksia.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 20:14  
+
0
Onko kellään kokemuksia/tietoa keuhkoveritulpasta? Mun äiti joutui tänään sairalaan alkaessaan yskiä verta ja tää ois nyt sitten diagnoosina. Millanen ennuste tälläsellä sairaudella on, kun huomattiin ajoissa (?) niin onko nyt lähipäivinä jotain erityistä riskiä yms?

Äiti on siis oireillut oikeesti jo keskiviikosta asti, torstaiyönä käynyt päivystyksessä jossa todettiin että selässä on falsettilukko, mikä ois aiheuttanut hengityskivut, huonon voinnin yms. mutta varmasti on jo silloinkin tästä ollut kyse.

Tässä oottelen tarkempia tietoja ja mieliala on matala, kun pelottaa...äitikään kun ei missään parhaassa kunnossa ole muutenkaan.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 14:22  
+
0
^voi ei! En osaa vastata, mutta paljon voimia sinne suuntaan! :paijata:

Pitäisköhän sitä muuttaa jossain vaiheessa Helsinkiin? Tai Tampereelle? :)

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 14:51  
+
0
Millähän keinolla sais valkoisesta pöydästä kulmakarvavärin pois?
Värjäsin äitini kulmakarvat refectosil- merkkisellä värillä ja sitä jotenkin meni heidän upouuteen pöytäänsä, eikä huomattu ajoissa, jotta olis voinut pyyhkiä pois ja nyt pöydässä on ruskea läikkä :ttou:
Pöytä on kiiltävää valkoista levyä, ei siis aitoa puuta.

Jos pois saaminen on mahdotonta, milläköhän sitä voisi koittaa peittää?
Maalilla en usko saavan toivottua tulosta.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 17:17  
+
0
Kuinka paikallinen allerginen reaktio voi olla / mikä mussa nyt on vikana?? :kieli:

Söin pitkästä aikaa pari persikkaa, maistui hyviltä. Kävin sen jälkeen tupakilla ja soitin lyhyen puhelun ja huomasin, että alahuulen oikea reuna on turvoksissa. Se näyttää sisäpuolelta vähän kuin olisi ihan aavistuksen verran rikki, tai toisaalta, se näyttää myös vähän samalta kuin miltä syylän pää näyttää :neutral:
Tästä on nyt yli tunti aikaa, ja huuli on yhä ihan yhtä turvoksissa, muita oireita ei ole.

Voiko allerginen reaktio olla noin paikallinen? Tai sitten vaihtoehtoisesti, mikä muu toi vois olla... Herpestä mulla ei ole tietääkseni, tai ainakaan se ei ole koskaan puhjennut kukkimaan. En purrut huuleen, mielestäni ainakaan, enkä ole turpiinkaan ottanut :wink: Olis sitte samperi ees keskellä ni näyttäisin pusuhuuliselta, nyt vaan .. oudolta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 17:52  
+
0
^Voi olla ihan tommonen paikallinen oire, mulla käy samoin milloin minkäkin raaka-aineen kanssa. Sen pitäis siitä muutamassa tunnissa laskea jos on allergiaa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 18:12  
+
0
^Oli ilmeisesti allerginen reaktio, sain avokilta Kestinen kun se tuli kotiin ja tuntuis helppaavan. Aika outoa kyllä, mulla yleensä ruoka-aineet menee enempi limakalvoille, enkä ihan heti muista, et olis koskaan ennen käynyt näin.

No, nyt meillä on sitte jääkaapissa kilo persikoita, anyone... :shifty:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 19:35  
+
0
Onko mitään järkeä yrittää etsiä uutta kotia koiralle, joka on kiertänyt jo vähintään viisi omistajaa, kärsii eroahdistuksesta ja on vaihtelevasti agressiivinen ihmisille? Ikää on vajaa kaksi, terve leikattu uros. Ja nimenomaan koiran kannalta ajateltuna.

En tiedä riittääkö omat taidot, mutta lopettamine tuntuu lopulliselta (yllätys!) ja tosi radikaalilta ratkaisulta tilanteeseen, joka ei ole koiran vika. Uudelle kodille olisi tietysti paljon tiukemmat vaatimukset kuin mitä tähän asti on ollut.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 19:57  
+
0

petuunia kirjoitti:

Millähän keinolla sais valkoisesta pöydästä kulmakarvavärin pois?


Voi olla vähän toivoton homma saada väri pois, mutta ainahan kannattaa yrittää.
Itse olen Universal Stone puhdistuaineella saanut melko vaikeitakin tahroja pois.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 20:56  
+
0
^
mistä griffon oot tuota ainetta hankkinut?
En oo koskaan moisesta kuullutkaan.

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Maanantaina, 13.06.2011 klo 21:15  
+
0
^ Mie oon ainakin joskus ostanut tota ihan jostain Prismasta, tuolla Universal Stonen sivuilla näyttää jälleenmyyjätkin olevan. On muuten ihan huippuainetta, tosi monikäyttöstä ja riittosaa, toi purkki kestää moontamonta vuotta. Itse joskus kun värjäsin hiukset punaseks, niin nojasin märillä hiuksilla sängyn päätyyn -> pääty värjäyty punaseks eikä millään muulla aineella lähteny paitsi tuolla. Mut toki jos se väri on jo kerenny siihen pöytään kunnolla imeytyä, ni voi olla ettei tuokaan auta...

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 07:53  
+
0
Jannie mulle tulee joskus tuota kurkusta (joskus tomaatistakin)... omituista minustakin tuo paikallisuus, sillä muutoin ei aiheita mulle mitään kutinaa suussa jne. että mihinkään toimenpiteisiin sen kanssa tarvitsisi ryhtyä.
Itse ostin kerran (ömm... yli kymmenen vuotta sitten) kanssa persikoita laatikollisen, söin yhden ja hillitön suu ja ien kutina :( Omenakin lukeutuu tuohon joukkoon, onneksi pystyy syömään noita kumpaakin jollain tapaa käsiteltynä, mutta ei raakana.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.06.2011 klo 07:53)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 08:02  
+
0

petuunia kirjoitti:

^
mistä griffon oot tuota ainetta hankkinut?
En oo koskaan moisesta kuullutkaan.


Muistaakseni Robbarista (Robin Hood) mutta kuten SeSSSi jo mainitsi, sitä löytyy Prismasta, Cittarista ym marketeista.
Mä olen tuolla saanut vessan ovesta hiusvärin haalenemaan melkein olemattomiin, kun tytär (huom tytär - en minä :nauru: ) oli vähän värjätessään roiskinut.

// nickin kirjoitusasu korjattu
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.06.2011 klo 08:02)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 08:22  
+
0
Onkos kukaan tilannut esim. eBaysta ja maksanut tolla paypalilla? Mä olin eilen hiukan pihalla sen kanssa, enkä löytänyt sieltä mitään millä olisin sinne paypaliin siirtänyt rahaa. No, aattelin sit kumminkin kokeilla maksaa pukuani sieltä eBayn kautta ja se ilmoittikin, et "kiitos, maksu onnistui" (enkuksi siis..) :eek:
Maksu näkyy siis sieltä paypalin sivulta, onko se nyt sit suoraan veloittanut mun luottokorttia?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 08:46  
+
0
^juu, siis ei sinne paypalliin rahaa siirretä tuossa tapauksessa. Sinne vaan luottokorttinumero ja siirtää sieltä rahat :)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 09:06  
+
0
Innova: Et varmaankaan siksi ole saanut vastauksia kysymykseesi, koska vieraiden ihmisten on vaikea arvioida tilannettasi. Sitä paitsi, sinkkuelämää mukailleen: "Älä koskaan kehota ystävääsi eroamaan, tai se tulee olemaan aina sinun syy". Eli älä koskaan kehota toista lopettamaan koiraansa, tai se tulee olemaan aina sinun syy. Hieman huumoria tähän. Sori.

Siitähän et voi olla varma onko seuraava koti koiran lopullinen koti ja onko se niin hyvä, miltä se vaikuttaa. Mutta siitä voit olla varma, että lopettaminen ainakin vie koiran hyvään paikkaan. Näin minä ainakin uskon, varsinkin jos koira on ollut elämässään tärkeä ja rakastettu.

Voit myös kysyä itseltäsi: Kannattaako se lopettaa? ja se kumpi vastaus tulee ensimmäisenä heti mieleen, on varmastikin se oikea.

Hieman aamuista hourailua(kuumeessa olen), toiv. et loukkaantunut tuosta alusta.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 10:55  
+
0
Onko jollain uusin Olivia-lehti? Siinä oli juttu Karita Tykän Luottokamoista ja haluisin tietää mikä se oli se sen hehkuttama selluliittivoide?

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 12:16  
+
0

petuunia kirjoitti:

Millähän keinolla sais valkoisesta pöydästä kulmakarvavärin pois?
Värjäsin äitini kulmakarvat refectosil- merkkisellä värillä ja sitä jotenkin meni heidän upouuteen pöytäänsä, eikä huomattu ajoissa, jotta olis voinut pyyhkiä pois ja nyt pöydässä on ruskea läikkä .



Konsti 1: hiulakkaa suihkaus ja pyyhkien pois
Konsti 2: taikasienellä hangaten

Valkoinen tasainen maalipinta on haasteellinen. Joten en anna takuita tahran täydellisestä pois saamisesta. Puhdistus voi myös viedä kiillon kokonaan tai osittain täyskiiltävästä maalipinnasta. Eli siltä kohdin tulos voi olla puolikiiltävä tai mattapinta. Lopputulos riippuu käytetystä maalista ja työn laadusta. Pöydän pinta on konsti 1:stä käytettäessä syytä lopuksi pestä neutraalilla pesuaineella ja kuivata hyvin.

Joitakin pigmenttejä poistavat myös vanhat konstit.
1. tavallisesta valkopyykkiin tarkoitetusta pesujauheesta (tai ruokasoodasta) tehdään tahna joka levitetään kostutetulle tahralle. Annetaan vaikuttaa noin 5 min, hierotaan kevyesti tahraa, ei hangata. Pestään pois ja huuhdellaan hyvin.
2. levitetään tahran päälle hammastahnaa. Annetaan vaikuttaa n. 5 min, hierotaan kevyesti, ei hangata. Pestään pois ja huuhdellaan hyvin.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.06.2011 klo 12:29)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 12:26  
+
0
ellikeksi,
mullekin tulee yleensä "vaan" kutinaa ikeniin ja kitalaki menee rikki, muttei oo kyllä koskaan tollasta yhtä paukamaa vaan tullut ilman mitään muita oireita. Laski Kestinellä (vai mikäköhän allergialääke se nyt olikaan), ja persikat taitaa päätyä piiraaseen.
Harmittaa vaan, mä en muistaakseni ennen ole saanut persikoista oireita :neutral:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 12:53  
+
0

jannie kirjoitti:

ellikeksi,
mullekin tulee yleensä "vaan" kutinaa ikeniin ja kitalaki menee rikki, muttei oo kyllä koskaan tollasta yhtä paukamaa vaan tullut ilman mitään muita oireita. Laski Kestinellä (vai mikäköhän allergialääke se nyt olikaan), ja persikat taitaa päätyä piiraaseen.
Harmittaa vaan, mä en muistaakseni ennen ole saanut persikoista oireita :neutral:



Persikka ei kuulu voimakkaisiin allergeeneihin, mutta etenkin kuoret voivat aiheuttaa oireita. Kuoressa, ja toisaalta siemenessä eli kivessä, on runsaimmin allergiaoireita aiheuttavia aineita.

Kuoressa on myös erilaisia suoja-aineita, jotka jo sormella hipaisten voivat kulkeutua huulille ja aiheuttaa herkälle henkilölle reaktion. Kyseisten kemikalien määrät voivat vaihdella eri maissa, tuottajilla ja jopa eri tuote-erissä suurestikin.

Myös huulen limakalvossa mahdollisesti ollut rikkoutuma voi olla "syyllinen". Persikat kannattaa huuhdella hyvin, ja vasta sen jälkeen kuoria, jotta nämä kemikalit eivät kulkeudu hedelmälihaan. Kypsennettynä persikka ei todennäköisesti aiheuta reaktioita, jos oireita ei ennen ole havaittu. Tosin allergia voi kehittyä aikaa myöten sellaisellekin jolla oireita ei ole ennen ollut.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 06:00)