Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57

Kysy mitä vain mistä vain! 6

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 13:30  
+
0

Innova kirjoitti:

Onko mitään järkeä yrittää etsiä uutta kotia koiralle, joka on kiertänyt jo vähintään viisi omistajaa, kärsii eroahdistuksesta ja on vaihtelevasti agressiivinen ihmisille? Ikää on vajaa kaksi, terve leikattu uros. Ja nimenomaan koiran kannalta ajateltuna.

En tiedä riittääkö omat taidot, mutta lopettamine tuntuu lopulliselta (yllätys!) ja tosi radikaalilta ratkaisulta tilanteeseen, joka ei ole koiran vika. Uudelle kodille olisi tietysti paljon tiukemmat vaatimukset kuin mitä tähän asti on ollut.



Mitä sun tapauksesta olen lukenut niin mun mielestä koiran lopettaminen vois olla ihan oikea vaihtoehto. Tosin voithan sä ensin YRITTÄÄ löytää sille uutta täydellistä kotia missä se vois olla ongelmiensa kanssa (en kyllä tiedä mikä sellainen paikka muka voi olla eroahdistuneelle ja agressiiviselle yms koiralle) Ja koiralle on varmaan aika tressaavaa muuttaa koko ajan uuten paikkaan,stressaantuu vielä enemmän jos/kun vielä joutuu jonnekkin muuttamaan.!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 13:47  
+
0

Innova kirjoitti:

Onko mitään järkeä yrittää etsiä uutta kotia koiralle, joka on kiertänyt jo vähintään viisi omistajaa, kärsii eroahdistuksesta ja on vaihtelevasti agressiivinen ihmisille? Ikää on vajaa kaksi, terve leikattu uros. Ja nimenomaan koiran kannalta ajateltuna.

En tiedä riittääkö omat taidot, mutta lopettamine tuntuu lopulliselta (yllätys!) ja tosi radikaalilta ratkaisulta tilanteeseen, joka ei ole koiran vika. Uudelle kodille olisi tietysti paljon tiukemmat vaatimukset kuin mitä tähän asti on ollut.



Ei sitä voi kukaan ulkopuolelta sanoa. Laadi listat: mitä etuja on että yrittäisit vielä, mitä etuja on että koira lopettaisiin ja mitä etuja on siinä jos se vaihtaisi kotia. Sit kirjaat myös mahdolliset haitat ja punnitset ne läpi. Luulen kyllä että voi olla aika vaikea löytää osaavaa kotia joka haluaa koiran joka on kiertänyt jo viidessä kodissa ja joka on ihmisille aggressiivinen. Eroahdistuksen kanssa voisin vielä kuvitella jonkun painivan, mutta aggressiivisuus on aina astetta vakavampi juttu.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Elenya

Elenya
Viestimäärä: 28

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 14:57  
+
0
Koirani istuu hassusti. Se istuu ikäänkuin jalkojen välissä, eli takajalat ovat sivuilla ja pylly siinä välissä. Onko koirilla yleensäkin erilaisia tapoja istua, vai onko tuo vaan jotenkin erikoinen vai onko sen jaloissa vikaa? En ole kertaakaan nähnyt sen istuvan ns. normaalisti.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 15:57  
+
0
^voi kuule :D.... Ai niinkuin näin... ;)

Tai näin, könötys jatkuu
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.06.2011 klo 16:02)

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 16:00  
+
0
^^ tai niinku näin...

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 16:02  
+
0
^haha :D Sillä on sentään vähän jotain millä rehennellä :)

Elenya

Elenya
Viestimäärä: 28

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 18:14  
+
0
Eli ilmeisesti on ihan tavallista, eikä sillä ole mitään vikaa jaloissa tai kröhöm... päässä :DD

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 19:50  
+
0
Mistä mä löydän listauksen Venäjän (ja vaikka v-venäjänkin) näyttelyistä vuodelle 2011? Mun googletustaidot ei oikein toimi, ja Venäjän kennelliiton sivut eivät olleet kovin informatiiviset tai sitten en vaan osannu klikata oikeaan paikkaan kun löysin vaan pitkän listan eri tuomareita..
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:08  
+
0
Elenya, mä seurailisin koiraa ja etenkin, jos koira ei oikeasti istu muulla tavalla kuin "pyllyllään" niin lähtisin tutkituttamaan. ,missä vika. Todennäköisesti on jotain jumia selässä, joka voi sitten aiheutua miljoonasta eri syystä. Satunnainen "hassusti" istuminen on varmasti ihan normaalia, mutta jos se on enemmän sääntö kuin poikkeus eikä koira esimerkiksi ksäkylläkään istu normaalisti, niin ei se ihan normaalia ole.

Meillä tuo selkävikainen staffi istuu nimenomaan noin silloin kuin omia aikojaan istuskelee, (tällä tietoa) terve rotikka ei taas ikinä istu noin, röhnöttää tosin sitten muilla tavoin esimerkiksi sohvalla aina silloin tällöin tai saattaa olla ns. lonkkaistunnassa.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:11  
+
0
^^ On ne siellä shows & competitions alla, mutta kun klikkaa tota International CACIB dogshows, niin kaikki onkin siitä eteenpäin kyrilisillä kirjaimilla... ihan helppoa :nauru:

Tuossa näyttelyt: http://rkf.org.ru/en/index.html

ja tuossa lista: http://rkf.org.ru/shows/international/2011.html

Ihan mielenkiinnosta, oletko ollut Venäjällä näyttelyssä? Miten ilmot/matkat/hotellit? Minkälaista siellä on näyttelyssä/ paljon koiria jne? Olin itse vkl Latviassa CACIB-näyttelyssä (mun ja koiran 3. ja 4. näyttely :nauru: ), mutta olisi mielenkiintoista mennä myös Venäjällä käymään jossain vaiheessa.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.06.2011 klo 21:11)

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:38  
+
0
^ Hei, miten näyttelyissä meni?
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:46  
+
0
Kiitos vinkeistä!! :peukku:

Menen heti hankkimaan tuota ainetta ja kokeilen muutkin konstit jossei se auta.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:58  
+
0

Sasha kirjoitti:

^ Hei, miten näyttelyissä meni?



Saatiin molempina päivinä junnu-sertit ja molempina päivinä PU3. Sunnuntaina jäi hieno rivi typistettyjä koiriakin taakse, vaikka ikinä noilla luppakorvasilla ei ole siellä mitään saumaa. Pakko kai sitä kolmatta sertiä on lähteä hakemaan, että saa ton Latvian junnu-valioksi. Hauskaa, kun olen aina ollut täysin anti-näyttelyiyhminen, mutta kai tollasen koiran kanssa on kiva kiertää, mikä sijoittuukin.

Elenya

Elenya
Viestimäärä: 28

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 22:11  
+
0

keimu kirjoitti:

Elenya, mä seurailisin koiraa ja etenkin, jos koira ei oikeasti istu muulla tavalla kuin "pyllyllään" niin lähtisin tutkituttamaan. ,missä vika. Todennäköisesti on jotain jumia selässä, joka voi sitten aiheutua miljoonasta eri syystä. Satunnainen "hassusti" istuminen on varmasti ihan normaalia, mutta jos se on enemmän sääntö kuin poikkeus eikä koira esimerkiksi ksäkylläkään istu normaalisti, niin ei se ihan normaalia ole.

Meillä tuo selkävikainen staffi istuu nimenomaan noin silloin kuin omia aikojaan istuskelee, (tällä tietoa) terve rotikka ei taas ikinä istu noin, röhnöttää tosin sitten muilla tavoin esimerkiksi sohvalla aina silloin tällöin tai saattaa olla ns. lonkkaistunnassa.



Minäpä seurailen. :/ Onko mahdollista että tuollainen istuminen kertoisi anaalirauhasvaivoista? Sillä kun on pentuna rokotusten yhteydessä ne tyhjätty ja juuri tänään päätin alkaa viikoittain tarkistaa peräpään koska eilen hinkutti taas peppuaan, köyristeli selkää ja kakkaamisen jälkeen aamulla käveli kyykkykävelyä kauan ja pumppasi. Jotain sieltä peräpäästä roiskui että se oli sitten varmaan sitä rauhasnestettä. On ollut sen jälkeen jo paljon parempi, eikä nopealla tutkimisella rauhaset pullottaneet. Mä olen niin uusi koiranomistaja ettei vielä osaa huomata kaikkea tuollaista. :(

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 23:19  
+
0
Kiitos Noz, Siis mä klikkailin päivällä noita Eurasia ja Russia -kohtia enkä edes huomannu että se jatkuu tohon alaspäin.. Puusilmä mikä puusilmä :nauru: Ja noi kyrilliset on kyllä tosi helpot.. Jep.

Ja onnittelut menestyksestä! :hymy: En oo ollu Venäjällä, mutta haluan mennä niin sillä halusinki nähdä missä ja mitä näyttelyitä sielä on tarjolla. Mulla on ihan sama kuin sulla, ei oo kiinnostanu näyttelyt mutta nyt jostain syystä on pikku nlykärpänen puraissut. Luulen, että ihan autolla töräytetään paikalle, majoitus ihan hakuammunnalla jossain hotellissa (kuten aina) ja eiköhän ilmoihinkin löydy ohjeet tuolta sitten kun osaa kattoa :nauru: Ja onhan niitä jotain matkajärjestäjiä mitkä järkkää kaiken alusta loppuun jos haluaa käyttää. (Mooseksella on eka junnunäyttely heinäkuun eka vkl, ja jännittää jo valmiiksi että mitäs siitä sanotaan että tarviiko enää mihinkään sit myöhemmin haaveillakaan :shifty: )
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 23:27  
+
0
^ Vau, uskaltaiskohan sitä joskus itsekin ulkomaille :shifty:

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 00:09  
+
0
Ihan pakko kysyä tällästä kun kerroin miehelleni kuinka masi rakastaa uimista ja miten se tuossa joella melkein ui sen toiselle puolelle,hän sai sätkyn et joessa olisi virtauksia mikä vetää pohjaan kuinka koira voi siihen hukkua...
Minun mielestäni kyseinen joki virtaa hyvin hiljaa,enkä jaksa uskoa että aikunen terve koira hukkuisi omatoimisesta uimisesta,mitäs tuumitte uskallanko pitää irti rannalla?

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 11:09  
+
0
Mitä tämä vois olla ja miten oloa helpottaa: Peppi on aamuyöstä lähtien kakonu, yökkiny niinku ois oksentamassa mutta mitää ei tule ja röyhtäilee (sitähän se tekee muutenki paljo, mutta nyt nuo muut tähän mukaan). Ilonen se on, eikä käyttäydy muuten yhtään kummallisesti/kipeästi. Ei tykkää kyttyrää vaikka masua vähän hieroskellu.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 11:18  
+
0
Onko kellekään täällä tehty korvahuuhtelua? Mulla lukkiutui toinen korva ihan yllättäen ja sain huomiselle ajan huuhteluun. Töissä oon itse hoitoalalla ja nään kun niitä tehdään eli tiedän miten se tapahtuu, mutta lähinnä haluaisin tietää, että pitääkö se paikkansa, että kaikki äänet vahvistuu hirveesti sen huuhtelun jälkeen? Ja tuntuuko se epämiellyttävältä tms se itse huuhtelu? En tiedä edes onko se vaha mikä tukkeuttaa, mutta kokeilen ensin sitä huuhtelua.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 11:36  
+
0
neruda Ok, kiitos tiedosta :) Vähän samalla periaatteella mekin mentiin Latviaan ja todella mukava reissu oli. Jos käväsis tuossa noita lähimaita ensin ja katsoisi uskaltaako sitä sitten Venäjälle. Onnea teille ekaan junnuluokkaan!

Rorys kirjoitti:

^ Vau, uskaltaiskohan sitä joskus itsekin ulkomaille :shifty:



Kannattaa uskaltaa. Virosta, Latviasta ja Liettuasta on helppo aloittaa. Näyttelykulttuurista voisi sanoa, että hmiset suhtautuvat todella fanaattisesti koiriinsa, näiden esittämiseen ja menestymiseen. Mutta muuten meno oli melko samanlaista kuin täälläkin (näin parin näyttelyn kokemuksella Suomesta ja ulkomailta :shifty: )

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 06:30)