Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57

Kysy mitä vain mistä vain! 6

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 14:17  
+
0
Karvakamu, närästys tulee ensimmäisenä mieleen ja googletus kertoo myös nielutulehduksen oireilevan mm. noin. Näetkö kurkussa/nielussa mitään, punoittaako?
Manu 6/2008
Morris 3/2013

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 15:16  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Onko kellekään täällä tehty korvahuuhtelua? Mulla lukkiutui toinen korva ihan yllättäen ja sain huomiselle ajan huuhteluun. Töissä oon itse hoitoalalla ja nään kun niitä tehdään eli tiedän miten se tapahtuu, mutta lähinnä haluaisin tietää, että pitääkö se paikkansa, että kaikki äänet vahvistuu hirveesti sen huuhtelun jälkeen? Ja tuntuuko se epämiellyttävältä tms se itse huuhtelu? En tiedä edes onko se vaha mikä tukkeuttaa, mutta kokeilen ensin sitä huuhtelua.




Mulle on tehty. Ja minusta se ei satu ollenkaan, lähinnä vaan tuntuu pikkusen ilkeeltä! Mutta musta ainakin tuntu, että kuulo parani heti huuhtelun jälkeen! :cool:

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 15:46  
+
0
Jaijah, tuli mieleen kun kerroit tuolla mahavaiva-topicissa Manun oksentelusta, loppuiko se vaan aikanaan vai selviskö sille joku syykin? Meillä on Carloksella ollut nyt muutaman päivän ajan samanmoista vaivaa, kun oksentaa kerran aamupäivällä "tyhjän mahan" oksaa. :suru: Eläinlekuri sano vaan, että koitetaan ruokinta-aikoja tiivistää ja lisätä, jotenkaan en usko että siitä on kyse kun mitään muutoksia ei ole ollut. Poitsu on muuten terve oma ihtensä.

Jos tää vaan jatkuu tällasena, niin pitäähän niien ottaa meiät lekurikäynnille. Mitä ne siellä sitten voi ees tutkia, kun ei oo muita oireita? :mietiskel:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 16:25  
+
0
Jaijah, tuo yökkäily loppu onneksi aika heti kun olin kysymyksen esittäny. Joten varmaan oli vaan pahempaa närästystä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 16:30  
+
0
Ostin äsken koiralle neu-pötköjä pakkasesta. Aiemmin oon aina ostellut vaan lihalevyjä, jotka on helppo vasaralla hakata pieniksi paloiksi. Mutta mitä mun pitäisi noille pötköille nyt tehdä? Otetaanko se muovi pois jäisenä vai sulaneena?
Heitin yhen pötkön nyt vaan jäisenä jääkaapin alalokeroon ja loput pakkaseen. Koetan sitten illalla kiroilla sen kanssa ja saada jotenkin sapuskaa koiralle.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 16:48  
+
0
^Sulaneenahan sen saa helpommin annosteltua, leikkaa vaan reiän siihen muoviin ja pursottaa sieltä kuppiin tarvittavan määrän. Loppupötkön voi kääräistä vaikka pakastepussiin ja laittaa takas jääkaappiin.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:31  
+
0
^^ Kannattaa kyllä ihan pöydälle ottaan sulaan jos aiot illalla siitä koiran ruokkia :nauru: Minä teen niin, että otan pötkön pöydälle sulaan (tai jääkaappiin, jos muistan tarpeeksi ajoissa...). Peppi syö yhdestä pötköstä kolmesti, joten leikkaan siitä siivun minkä se just sillon syö, loput pussiin ja jääkaappiin. Sitten siitä taas seuraavalle ruokailulle leikkaan siivun.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:38  
+
0
mutta eiks se oo jotenkin "kiellettyä" sulattaa asioita pakkasesta huoneenlämmöstä? Oon aina kuvitellu et tavarat menee pilalle sillai? Faktat taas puuttuu ja uskomukset jyllää :D

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:44  
+
0
^Aijjaa. Emmä tiiä. Mut ei siitä kyllä oo mitään mahavaivoja koirille tullu. Siinä menee noinki kauan et sulaa, jääkaapissa ikuisuus.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:46  
+
0
^^ Kiellettyä.. :nauru: Mä oon tehnyt kohta 5 vuotta niin, että otan aamulla koirien ruuat pakkasesta ja lyttään suoraan kippoihin. Siinä ne sit sulaa yhteen-kahteen mennessä ku on ruoka-aika. Samoin otan ihmisten ruuat joskus pakkasesta pöydälle sulamaan. Ja hengissä ollaan. Ja jotta järkytys olis maksimoitu, niin siiville yms. isommille erille on pakko tehdä niin, että antaa sulaa huoneenlämmössä muutaman tunnin, pussittaa ja pakastaa uudelleen! Muahhahhaaa.

On: miksi koiran kynsien alla on urat? Ihan ku kynsi ei jaksais kasvaa reunoista umpeen. muok väksy
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:46)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 18:23  
+
0
Mä oon joskus tehnyt NEU:lla myös niin että laitan lavuaariin lämmintä vettä ja pötkäö sinne sulamaan jos en oo muistanut ottaa sulamaan. Ja jääkaapissa säilyy olikohan pari kolme päivää eli hyvin voi ottaa koko pötkön kerralla, leikata sulaneena annoksiin ja laittaa takas jääkaappiin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 18:27  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Onko jollain uusin Olivia-lehti? Siinä oli juttu Karita Tykän Luottokamoista ja haluisin tietää mikä se oli se sen hehkuttama selluliittivoide?



Lainaan itseäni. Anyone? Tää on nyt ihan siis todella hirvittävän tärkeää! :cool:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 11:58  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Mitä tämä vois olla ja miten oloa helpottaa: Peppi on aamuyöstä lähtien kakonu, yökkiny niinku ois oksentamassa mutta mitää ei tule ja röyhtäilee (sitähän se tekee muutenki paljo, mutta nyt nuo muut tähän mukaan). Ilonen se on, eikä käyttäydy muuten yhtään kummallisesti/kipeästi. Ei tykkää kyttyrää vaikka masua vähän hieroskellu.



Meillä ollut myös paljon yökkäilyä ja välillä tullut ihan ylöskin asti puklu. Voi olla ihan heinän syönnistä johtuvaa, näin ainakin meillä. Jos koira muuten pirteä en olisi huolissaan. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 13:06  
+
0

Mondial kirjoitti:

mutta eiks se oo jotenkin "kiellettyä" sulattaa asioita pakkasesta huoneenlämmöstä? Oon aina kuvitellu et tavarat menee pilalle sillai? Faktat taas puuttuu ja uskomukset jyllää :D



Kyllähän se on hygieniasyistä väärin sulattaa huoneenlämmössä mutta eikai se niin tarkkaa ole varsinkin jos koiralle antaa... Jos on esim jossain ruokapaikassa töissä niin sä et saa ikinä sulattaa huoneenlämmössä ruokaa .
Mä en ainakaan ruokaani huoneenlämmössä sulata:)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 13:09)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 15:53  
+
0
Monien kaupan pakasteruokien (esimerkiksi kakkujen) ohjeissakin on että sulatus joko huoneenlämmössä tai jääkaapissa. Mahdollisesti jääkaappisulatus on turvallisempaa, mutta itse en ole ainakaan vielä tähän päivään mennessä kuollut vaikka on monenmoista tullut sulateltua huoneenlämmössä.


Muoks, Ai niin, en tiedä tarkalleen millaisesta lihapötköstä on kyse, mutta meillä on tapana luusahalla (tai mitä näitä nyt on kivisaha tms) sahata lihapötköt jäisinä sopiviksi. Tokihan kaikilta ei moisia löydy mutta jos sattuu löytymään ja se sulöattaminen pelottaa.
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 15:55)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 15:57  
+
0
Näinpä. Hygienia säädösten mukaisesti (ja ravintoloissa yms) pitää aina sulattaa kaikki jääkaapissa. Meillä ei oikeastaan juuri ikinä sulateta mitään jääkaapissa koska mä olen niin kärsimätön etten jaksa odottaa. Vieraille tarjoitavat jutut sit hoidetaan vähän turvallisemman kaavan mukaan. Vaikken kyllä koskaan ole minkäänlaista vaivaa saanutkaan vaikka on sulateltu kaikkea huoneenlämmössä. Äitikin sulattaa esim joulukalkkunan huoneenlämmössä. Joka vuosi se aloittaa sulatuksen jääkaapissa kunnes toteaa ettei kymmenkiloinen kalkkuna sula jouluksi jos sitä jää odottelemaan ja sit kalkkuna siirtyy huoneenlämpöön ;)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

kassi

kassi
Viestimäärä: 122

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 16:14  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Onko jollain uusin Olivia-lehti? Siinä oli juttu Karita Tykän Luottokamoista ja haluisin tietää mikä se oli se sen hehkuttama selluliittivoide?

Lainaan itseäni. Anyone? Tää on nyt ihan siis todella hirvittävän tärkeää! :cool:



Comfort Zonen Body Strategist + Remodeller
Gordoninsetteri Ramsay, tuttavallisemmin Rämsi 02/11

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 20:54  
+
0
Narttujen omistajat huomio, merkkaileeko teijän koirat? Mun neiti nostaa usein myös koipea ja lorottaa esim. puuta vasten ja kuopsuttaa maata niinku urokset:eek: Juoksut oli jo. Ei se mua kyllä haittaa mutta onko se ihan normaalia?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 20:57  
+
0
^^ Kiiiiiitos kassi!! :heiluti:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 21:08  
+
0

Niii kirjoitti:

Narttujen omistajat huomio, merkkaileeko teijän koirat? Mun neiti nostaa usein myös koipea ja lorottaa esim. puuta vasten ja kuopsuttaa maata niinku urokset:eek: Juoksut oli jo. Ei se mua kyllä haittaa mutta onko se ihan normaalia?


Toi meidän rotta merkkailee kyllä. Ryntää salamana paikalle kun muut pissaa ja kusasee sitten päälle. Rinta rottingilla sitten vielä kuovitaan ja ähkitään :nauru:

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:15)