Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:29

Kysy mitä vain mistä vain! 7

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:29  
+
0
Kysy ja vastaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 19:35  
+
0
Kuulin aika uskomattoman väitteen. Laitoin koiran korviin painoiksi palat purkkaa. Pysyy tosi hyvin ja ajaa tehtävänsä. Naapurille (koirallinen ihminen) asiasta mainitsin ja tämä kauhistelemaan kuinka olen xylitolipurkkaa voinut laittaa koiran korviin, kun se imeytyy ihon läpi ja on myrkyllistä koiralle. Uskaltaisin kuitenkin väittää, ettei sokeri, jota xylitoli käsittääkseni on, imeydy ihon läpi, vai meneekö meikäläisen maalaisjärki ihan metsään?
Ainut vaara piilee siinä, että toinen koira järsisi sen pennun korvista suihinsa, mutta ylimmät xylitolit on varmaan kuitenkin meikäläisen mahassa, kun pureskelin purkkaa varmaan puoli tuntia ennen kuin sen täräytin koiran korvalehteen.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 20:00  
+
0
Vielä jatkokysymys edellisen ketjun työttömyyskassa-asiaan: (tähän väliin huomautus, etten todella tiedä asiasta käytännössä mitään) Onko työttömyyskassaa mahdollista vaihtaa, ja miten vaihto käytännössä tapahtuu? Jos tällä hetkellä koen tuon yleisen kassan järkevimmäksi vaihtoehdoksi, mutta jossain vaiheessa, esimerkiksi töiden keskittyessä yhdelle alalla, haluankin alaa vaihtaa, onko se mahdollista ja millaisin toimenpitein? Lähinnä siis kiinnostaa, menettääkö tuossa vaihtovaiheessa jotakin oleellista, netin tiedoista kun en oikein ottanut tolkkua...

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 20:42  
+
0
^ En oo nähny sun toista kysymystä ja nyt on netti niiiin hitaalla, etten viitti lähtä sitä kattomaan toisesta ketjusta. Mutta vastaus tähän kysymykseen.

Työttömyyskassaa voi vaihtaa. Se kannattaa kuitenkin tehdä silloin, kun on työsuhteessa. Silloin tienatut etuudet vaihtuvat siirron mukana. Jos et ole töissä kun siirryt kassasta toiseen, nollautuu nuo etuudet.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 21:25  
+
0
En nyt keksinyt mihin muuallekaan tämän olisi survassut mutta...: Miten saan koiran saalisleikissä tiputtamaan edellisen patukan sen lähtiessä toisen patukan perään? Urpo lähtee hyvin hakemaan kun patukan heittää, mutta kun kiinnostuu toisesta patukasta, ei ote irtoa edellisestä-> lopputulos on se että koiralla on molemmat ja lähtee niitä itekseen kantamaan. Vaihtoehtoisesti ei edes kiinnostu uudesta patukasta vaan jää paikalleen puremaan saalistaan palasiksi... Ymmärsiköhän kukaan :nauru:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:01  
+
0
^ Jos jollain on hyvä ratkaisu niin olis kiva kyllä kuulla. Meillä ahne kakara pitää kahden lelun (olkoon nyt sitten pallo tai köysi tai keppi, mikälie) leikissä aarteestaan tiukkaan kiinni, ja koittaa sitten ottaa ne molemmat lelut suuhunsa kun kakkoslelulle pääsee. Hmh. Joskus kyllä menee ihan nappiinkin, eli pudottaa ekan lelun nähdessään mun kädessä sen toisen. Mutta aina ei. Sitten se pölhö koittaa rohmuta kitaansa kahta palloa. Tietysti vois koittaa niin että heittää sen 2.-lelun vasta kun 1. lelu on pudonnut ja odottaa sitten vaan jos ei meinaa heti hoksata luopua siitä. Hmmmmh.

Ja hoi, narttujen omistajat: Merkkaileeko teidän tytöt? Mä oon tässä nyt pidempään yllättänyt itseni tuumimasta, onko Lunalla pissavaivaa vai mitä, kun lirauttelee lenkillä välillä 5-7kin kertaa lenkin pituudesta riippuen, ihan kuin urokset konsanaan. Käytös kyllä viittais eniten just merkkailuun: nuuskii ensin huolella, lirauttaa, matka jatkuu. Erityisesti sellaisilla kadunpätkillä missä kulkee paljon koiria. Mitenkään vaivaselta tai kipeeltä ei kyllä vaikuta. Kotona ollessa ei pyydä pihalle eikä pissalle ole mikään sen isompi kiire kun ulos mennään. Työpäivät ja yöt on pidätellyt ihan kuten ennenkin, eikä nuole pyrstöönsä normaalia enempää, juominenkin on ihan normi-mittakaavassa. Juoksujen ei pitäisi olla vielä tuloillaan, koska ekat loppui kesäkuun alussa. Onkohan tuo nyt vaan jotain aikuistumista sitten vaan. Mä vaan olen luullut että natut ei niin merkkaile, vaan lorottaa kerralla rakon tyhjäksi paikkaa sen kummemmin valikoimatta.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:05  
+
0
^Voisko olla juoksut tuloillaan? Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta kaverin nartut merkkailee ennen juoksujen alkamista paljonkin.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:06  
+
0
^^Kyllä meillä merkkaillaan ihan samalla tavalla :) Ja kaverin narttu kans, että eiköhän se oo ihan normaalia.
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 22:07)

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:10  
+
0
Kyllä meilläkin jonkin verran merkkaillaan, ja siis nimenomaan valitaan tarkkaan se paikka mihin tihrustellaan. Mutta huomattavasti enemmän merkkaili juoksujen aikaan.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:11  
+
0
Joo kyllä täällä Luna merkkailee samalla tavalla kun sinunkin koirasi. Aina meinaa naurattaa ihan tosissaan kun toinen niin tohkeissaan nostaa koipeaan esim. lyhtypylvääseen:nauru: Tai kun kuopsuttaa maata niin että maa pöllyää. Joskus muistaakseni kyselin samasta asiasta täällä ja oli useempikin merkkailevan nartun omistaja.:hymy:

muoks. muut oli nopeempia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 22:14)

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:12  
+
0
Meillä lisäänty merkkailut ekojen juoksujen jälkeen. Nytkin lenkillä tekee useammat pissit ja yrittää vielä tiristää lenkin lopullakin hajuja.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:15  
+
0
Pakko lisätä vielä, että meilläkin tosiaan kuovitaan sitä maata oikein ylväästi silloin tällöin. Ja tämä ominaisuus ilmaantui itseasiassa vasta ihan tässä kesällä.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:16  
+
0
Täälläkin merkkaileva akka :nauru:
Juoksujen alkaessa merkkailee paljon, mutta muuten merkkaa kun haistellut, eli toinen narttu ilmeisemmin käyny kyykkimässä siinä. Varsinkin jos lähistöllä juoksusia narttuja, tietää että tuo tulee merkkailemaan ahkerasti :shifty:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:59  
+
0
Saimi ei vielä merkkaile, kun ei juoksujakaan ole kuulunut, mutta kesällä aloitti peittelyn :nauru: Naurattaa aina ihan kamalasti, kun niiin pontevana pöllyyttää nurmea ja hiekkaa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 23:06  
+
0
TwoBeans, en muista oliko puhetta kun nähtiin, mutta tuo meidän ranskatar merkkailee ihan ympäri vuoden juoksuista riippumatta, tehnyt noin nelikuisesta asti tuota. Se ei kuovi tai mitään, kuseksii vaan useamman kerran lenkin aikana ja saattaa vielä väkisinkin tiristää pari tippaa johonkin mielestään hyvään kohtaan.

Tuosta patukkaleikistä, en ihan ymmärtänyt mutta mitä jos itse leikkisitte sen kakkospatukan kanssa ja vaikka ihan juoksisitte sen kanssa karkuun ("whuhuu kato miten kivaa mulla on!") -> koira jättää ykkösen ja tulee teiltä hakemaan sen kakkosen?

muoks. Voi myös sitoa narut patukoihin kiinni jolloin niihin pääsee itse sit käsiksi. Mä olen leikittänyt aina yhdellä lelulla ja opettanut koiran automaattisesti palauttamaan lelun mulle saalisleikissä (ja se tekee niin koska haluaa jatkaa leikkiä). Ja jos esim. palkkaan narupallolla, pallo lentää, koira hakee sen ja tuo mulle että leikitään sillä sit yhdessä. Sitten kun tämä asia on kunnossa niin voisi kuvitella että ottaisi vasta sitten sen toisen lelun mukaan? Tuo mun koira kiinnostuu aina vain siitä mitä mulla on kädessä vaikka sillä olisi mikä tahansa lempilelu itsellään.

En mä oikeasti tiedä, kunhan vain höpisen sen pohjalta miten me ollaan tehty :hymy:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 23:17)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 23:39  
+
0
Kyllä meilläkin merkkaillaan ja nykyisin ihan urakalla! :nauru: Muhku saattaa jopa tehdä sitä että kun näkee edellä menevän koiran käyvän pissalla, niin siihen samaan kohtaan on sitten pakko päästä tiristämään muutama tippa (tai vaan kyykkäämässä muodon vuoksi jos ei edes niitä paria tippaa saa tiristettyä).
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 23:52  
+
0
Meillä merkkaillaan porukalla juoksujen aikaan, mutta Ada merkkailee tehokkaasti muutenkin. Se nostaa jopa jalkaa :nauru: Mökillä Ada kyttäsi silmä kovana puskapissailijoita, ja meni viivana pissaamaan päälle :roll:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 00:13  
+
0
Meillä kans leikattu narttu merkkailee. Se tekee sitä oikeastaan yhtä paljon kuin pojatkin. Mä mietin että voisikohan se meillä johtua siitä että on katsonut pojista mallia koska välillä nousee jalkakin? Väkisin sitä kait ukkoporukassa muuttuu äijäksi. :nauru: Vai onko toi ihan oikeasti sitä merkkailua?
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.09.2011 klo 00:14)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 08:08  
+
0
Oma narttukoirana, joskus vuosia sitten, oli kova merkkailemaan. Kyllä se kyykkypissat teki, kuten nartut yleensä, mutta toinen jalka ilmassa. Eli se kyykötti yhdellä jalalla :cool:
Kyllä se oli nimenomaan merkkaamista. Ei koiralla voi olla pissahätä joka puskan kohdalla, kuten uroksetkaan ei välttämättä pissaa sen takia, että niitä pissattaisi vaan merkatakseen. Sama juttu oli nartun kanssa.
(Olen jostain joskus lukenut, että narttu koirat voivat olla vielä kovempia merkkailemaan kuin urokset ja saattavat helpommin merkata myös sisätiloja. Mutta siihen se lähde jäikin, että olen joskus jostakin lukenut)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.09.2011 klo 08:08)

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 10:41  
+
0

Rorys kirjoitti:


Tuosta patukkaleikistä, en ihan ymmärtänyt mutta mitä jos itse leikkisitte sen kakkospatukan kanssa ja vaikka ihan juoksisitte sen kanssa karkuun ("whuhuu kato miten kivaa mulla on!") -> koira jättää ykkösen ja tulee teiltä hakemaan sen kakkosen?

muoks. Voi myös sitoa narut patukoihin kiinni jolloin niihin pääsee itse sit käsiksi. Mä olen leikittänyt aina yhdellä lelulla ja opettanut koiran automaattisesti palauttamaan lelun mulle saalisleikissä (ja se tekee niin koska haluaa jatkaa leikkiä). Ja jos esim. palkkaan narupallolla, pallo lentää, koira hakee sen ja tuo mulle että leikitään sillä sit yhdessä. Sitten kun tämä asia on kunnossa niin voisi kuvitella että ottaisi vasta sitten sen toisen lelun mukaan? Tuo mun koira kiinnostuu aina vain siitä mitä mulla on kädessä vaikka sillä olisi mikä tahansa lempilelu itsellään.

En mä oikeasti tiedä, kunhan vain höpisen sen pohjalta miten me ollaan tehty :hymy:



Nokun sitä lelun tipauttamista ei tapahdu :ttou: Ei sitten mitenkään. Olen pitänyt meteliä ja juossut poispäin jne. lähtee kyllä perään mutta se edellinen lelu ei tipahda. Ja perustan leikin siis yhteen kirjaan jossa neuvottiin "oikeaoppinen" saalisleikki kahdella patukalla ja koiran ei tarvitse palauttaa vaan pelkästään tipauttaa edellinen ja jatkaa saalistamista nonstop toisen lelun kanssa. Koiran ei siis kuulukaan totella mitään käskyjä tms. vaan olla pelkästään saalistajana. :wink:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:00)