Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:29

Kysy mitä vain mistä vain! 7

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 11:34  
+
0
Luna tekee vielä sitäkin, että jos kuulee täysin vieraan koiran haukkumista "omalla alueellaan" niin jos ei pissaa tule niin sitten kuopsutellaan maata. Häntä ihan ylhäällä ja muutenkin niin ylväänä pörhistellään:roll:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 11:57  
+
0
Alissakin merkkailee. Oon koittanu sitä rajottaa, koska musta on raivostuttavaa odottaa koko ajan koiraa, kun se pysähtelee pissalle. Yleensä se merkkaa aina, kun se pysähtyy haistelemaan, ja jos se sais ite päättää, ni se pysähyis mahollisimman usein. :wink: Sen takia tykkäänkin juoksulenkeistä, kun koira ei voi pysähtyä... Ja joskus Alissakin nostaa hiukan toista jalkaa, huvittavan näköstä. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 12:16  
+
0
Täälläkin Lara merkkailee, on tehnyt sitä ihan pienestä asti. Kuopii myös maata toisinaa. Joskus se pissaa normaalisti, joskus yksi jalka ilmassa ja toisinaan molemmat. Sen lemppari on heittää takapuoli esim. valopylvästä vasten niin että molemmat jalat on ilmassa ja alapää oikein hinkkaa sitä merkattavaa kohdetta.. :roll: Suurinta hupia on taluttaa Laraa uroskoiran kanssa, kun kilpailevat siitä kumpi pääsee merkkaamaan toisen ensin merkkaaman kohdan.. :ttou:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 12:41  
+
0
Johan tässä alkaa tuntua siltä, kun noista teidän merkkailevista nartuista lukee, että tuo oma narttu on pikemmin se kummallinen kun pissii aina koko rakon kerralla tyhjäksi alkulenkistä. :nauru: Naapurin tipsu (narttu) merkkailee kyllä huolella Mistynkin edestä. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 12:51  
+
0
^ Näinpä :nauru:

Mulla on kanssa kokemusta näköjään vähemmistöön kuuluvista nartuista. Porukoiden nykyisetkin kyykkää vain sen pari kertaa tunnin lenkillä, eikä oo kuopineet ikinä. Juoksujen alkaessa alkaa ruikkiminen sitten ihan eri tavalla, ja kun on siihen merkkailemattomuuteen tottunu niin sehän vasta rasittavaa on kun jatkuvasti tarvis muka pysähdellä. Toisaalta oon miettinyt omaksi koiraksi urosta.. eikös nekin sit ihan samanlailla (kuin juoksuinen narttu) haistele ja merkkaa joka puskan, jos saa vain mahdollisuuden? :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 13:11  
+
0
^ Meillä tuo ei ruiki edes juoksujen alkaessa/yhteydessä, tekee silloinkin yhdet pitkät pissat per lenkki, eipä tarvihe paljon pysähdellä. :)

Tuo oli kuitenkin yksi niistä syistä, joskin pienemmästä päästä, miksi meille tuli narttu, joten sinänsä onni potkaissut että meillä nyt on tuollainen merkkaamaton narttu kun näköjään voisi olla asiat yhtä huonosti kuin urosten kanssa. :nauru: Mä olin aina ennen tavannut vaan Mistynlaisia narttuja, ja olin alkuun ihan ymmälläni kun kuulin merkkailevista nartuista.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 13:32  
+
0
Tuli mieleen, että merkkaavatko urokset kovinkin helposti myös sisällä? Lähinnä pentuna..? Tai siis lähinnä onko niiden sisäsiistiksi opettaminen hankalampaa? Olen kuullut kauhujuttuja, joiden totuudenmukaisuudesta en ole kyllä aivan varma.. Kun Lara tosiaan aloitti vasta ekojen juoksujen jälkeen ja silloinkin vaan ulkona. Nyt meille on tulossa uroshauvelivauveli ja pelottaa jo etukäteen mitä kaikkea pahaa se keksikään. :nauru:

(Pitää varmaan kertailla vähän jotain pentukirjoja ja muita juttuja, kun muutenkin pentuajat on niin huonossa muistissa.. ja uroksista ei ole juuri minkäänlaisia kokemuksia muutenkaan)
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 13:52  
+
0
^ Aikuisenahan urokset saattaa merkkailla sisälläkin, etenkin pienempien rotujen edustajat. Isot rodut ei taida suuremmin harrastaa sitä. Siis en sano, että se sisälle kuseminen on ns. kiveen kirjotettua noilla pienilläkään on, mutta niillä on siis taipumusta siihen.

Meillä on kolme narttua ja yksi uros. Oon ehkä sitä mieltä, että tuo uros oppi helpommin sisäsiistiksi :D 4kk iässä oppi pyytään ulos, ja eipä se sitten enää oikeastaan sisälle pissaillukaan. Luovutusikäsenäki se oli kuiva yksinollessaan, ku tais lähinnä nukkua. Sitten toki tehtiin sisälle ku ei ollu yksin..
Meillä ei siis olla merkkailtu sisään aikuisena eikä kyllä nuorempanakaan.

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:12  
+
0
Poju oppi sisäsiistiksi n. puolivuotiaana ja samoihin aikoihin se opetteli myös nostamaan koipeaan. Sitten vanhempana se rupesi merkkailemaan sisälle, jos paikalla oli toisia koiria. Onneksi kastroinnin jälkeen se sisälle merkkaileminen loppui.
Nemi oppi sisäsiistiksi lähemmäs vuoden ikäisenä ja ennen sitä meinas kyl usko loppua kesken useampaan otteeseen. Sisälle se ei oo koskaan merkkaillu, mut varsinkin ennen juoksuja ja juoksujen aikaan se merkkailee ulkona. Itse asiassa ekat juoksut n. 8kk:n iässä edesauttoi sisäsiistiksi oppimista, ku Nemille tuli tarve lirutella vain ulos. Ja Nemi usein merkkaa Pojun merkkauksen päälle ja useimmiten nostaa koipeaankin :P Välillä pissat kyl vaikuttais menevän ihan reisille, ku Nemi nostaa liikaa jalkaansa siinä kyykkäysasennossa.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:14  
+
0
Kolmen uroskoiran kokemuksella...

Benja-bichoni oppi nopeasti sisäsiistiksi, mutta jatkoi melkein koko ikänsä sisälle merkkailua - niin kotona kuin vieraissakin. Oppi nostamaan koipea vissiin aika normaaliin aikaan, koska siitä ei ole muistikuvia.
Antero-lapinkoiralla kesti KAUAN oppia sisäsiistiksi, mutta kun se tapahtui (Anteron ollessa reilusti yli vuoden vanha!), se ei ole tehnyt sisälle tarpeitaan muistaakseni kuin vatsataudissa. Antero oppi nostamaan koipeakin vasta reilusti yli vuotiaana.
Hugo-perhonen oppi nopeasti sisäsiistiksi, tuota kuuluisaa shitfest-aikaa lukuunottamatta. On nyt parivuotias, eikä merkkaile sisälle, ja on täysin sisäsiisti. Nosti ekan kerran koipea 13-viikkoisena.

Kaipa se vähän vaihtelee siis, tosin sanottakoon, että Hugon kanssa pohjatyö sisäsiisteyttä koskien on kyllä ollut parhaiten tehty.
Ja meidän äitin mielestä Anterolla kesti kauan oppia sisäsiistiksi sen takia, että me ei siskon kanssa viety sitä tarpeeksi ulos, millaisesta mulla ei kyllä ole mitään muistikuva, mutta voihan se olla tottakin - sisko oli silloin 12 ja mä 15 kun Antero tuli.

Tiedä häntä, toisaalta mä voisin vetää jotain johtopäätöksiä sen suhteen, kuinka nopeasti uros alkaa nostaa koipea ja kuinka nopeasti se oppii sisäsiistiksi.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:31  
+
0

Emuli kirjoitti:


Nokun sitä lelun tipauttamista ei tapahdu :ttou: Ei sitten mitenkään. Olen pitänyt meteliä ja juossut poispäin jne. lähtee kyllä perään mutta se edellinen lelu ei tipahda. Ja perustan leikin siis yhteen kirjaan jossa neuvottiin "oikeaoppinen" saalisleikki kahdella patukalla ja koiran ei tarvitse palauttaa vaan pelkästään tipauttaa edellinen ja jatkaa saalistamista nonstop toisen lelun kanssa. Koiran ei siis kuulukaan totella mitään käskyjä tms. vaan olla pelkästään saalistajana. :wink:



Voisko sit olla ettei nuo neuvot vaan toimi sun koiralle? :hymy: Koska sehän ei jatka saalistamista nyt vaan lähtee rallattelee sen patukan kanssa jonka jo sai saalistettua (jos ymmärsin nyt oikein) eikä kiinnostu enää uudestaan saaliista kun sillä jo on se. Ei munkaan koira tuo käskystä mitään vaan automaattisesti, koska kun se tuo lelun niin leikki jatkuu, joko sit saalisleikki tai taistelu. Se tuo lelun puhtaasti siitä syystä että haluaa saalistaa/taistella. Voisi kuvitella että sun koiralle se lelu on nyt SE juttu, ei niinkään se leikki jonka pitäisi olla.

Sulla on beagle? En tiedä vaikuttaako rotu sitten jotain kans ettei edes välttämättä syty saaliille. Mun toinen koira on esim. semmoinen.

muoks. miten olette opetelleet leikkimistä? Mä ehkä opettaisin koiraa nyt vielä leikkimään vain yhdellä lelulla kerrallaan.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:37)

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:45  
+
0
Onko kukaan käyny katsomassa Stand up-koomikko Niko Kivelää? Onko hyvä? Näyttäis olevan tulossa tänne päin esiintymään, niin mietin josko sitä liput ostais, mut en tiiä että millanen on..

riemuli

riemuli
Viestimäärä: 154

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 14:49  
+
0
Meidän Reino-borderterrieri ei ole ikinä merkkaillut sisälle ja oppi todella nopeasti sisäsiistiksi. Sitä en kyllä muista milloin alkoi nostamaan jalkaa, meidän Riemuhan ei nyt 19-viikkoisena ole vielä koipeansa kohotellut, mutta nytkin on ollut taas aika hyvin sisäsiistinä paitsi silloin kun ei vain voi enää pidätellä (alle viisikuukautisella kun ei yleensäkään taida hirveän hyvä pidätyskestävyys olla).
Siskon tolleriuros taas on kuulemma kova merkkailemaan, kyselin että voinko ottaa sen Mustin & Mirriin mukaan ja sanoivat ettei kannata kun mitä todennäköisemmin tulee siellä jalkaa nostamaan...Yritti myös Riemun ollessa pienempi ilmeisesti kusasta pennun päälle ihan sisätiloissa, ja tällä kyseisellä uroolla meni myös hyyyvin kauan ennen kuin oppi sisäsiistiksi. Eli vaihtelua riittää, lieneekö rotukohtaistakin jonkin verran :eitietoo:
Borderterrieri uros Riemu s. 2.5.2011

Vanhempien luona borderterrieri uros Reino s. 17.2.2002

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 18:48  
+
0

SeSSSi kirjoitti:

Onko kukaan käyny katsomassa Stand up-koomikko Niko Kivelää? Onko hyvä? Näyttäis olevan tulossa tänne päin esiintymään, niin mietin josko sitä liput ostais, mut en tiiä että millanen on..


Mie olen käyny kattomassa ja samoin kattelen aina aika-ajoin Youtubesta videoita. Aivan mahtava! Suosittelen :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 20:30  
+
0
Pakko kirjoittaa, kun lapsuudenkodissamme asusteli perhoskoira-uros, ja se oli aivan mahdoton ruikkimaan muovikassien päälle. Ne oli sen aivan himo-hommaa, eipä taidettu muistaakseni koskaan saada sitä tapaa pois. Siis jos olit jättänyt esim. tyhjän muovipussin roikkumaan tuolin nojaan, tai roskapussi odotti 5min eteisessä ulos viemistä niin se oli ruikittu. Se oli kamalaa, vaikka näin jälkikäteen ollaan asialle naureskeltukin. :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 20:47  
+
0
Mikä on se määrä töhnää, jotta voi sanoa (tai pitää huolestua), että koiralla on korvissa töhnää?

Hugon korvat on aina olleet ihan putipuhtaat, ja nyt huomasin n. viikko takaperin ekan kerran, että oikeassa korvassa on _vähän_ vaikkua ja jotain pieniä, mustia pisteitä, 4-5 kappaletta.
Onko se nyt sitten jo sitä kuuluisaa töhnää, vai pitääkö sitä olla ihan ämpärikaupalla jotta tarvii huolestua?

nimim. huolestunut äiti
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

zevertti

zevertti
Viestimäärä: 102

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 21:20  
+
0
Ihanaa, vertaistukea muista merkkailevista nartuista! Minä ja leikattu uros saamme aina odotella tuota Pissa-Iitaa, se merkkaa n 3-4 kertaa yhtä uroksen pissakertaa kohden.:roll: Ja aina koivennostolla, mielellään molempien takajalkojen ja raapiminenkin jokapäiväistä. Se myös merkkaili jo heti ekalla kävelyllään 8 viikkoisena:eek: Pissata voi myös ihan minne vaan, esim keskelle risteystä asfaltille tai kaivon kannen päälle... Uros on enemmän mallia pari pissaa per lenkki eikä sitä juur kiinnosta haistellakaan.
parsonuros Vertti
schipperkenarttu Varpu

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 21:25  
+
0
^ Mä olin kans vähän huolestunut äiti, kun huomasin joskus Väinöllä - jolla on aina ollut täysin puhtaat korvat - vähän möhnää korvissa. Sitä oli siis hyvin vähän, mutta kuitenkin sen verran, että pisti silmään. Mä sit huuhtelin korvahuuhteella Väinön korvat, ja möhnä häipyi. Sen jälkeen ei ole taas möhnää ollut, ehkä ihan yksittäisiä pieniä klönttejä.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 12.09.2011 klo 08:04  
+
0
Kotona kotona oli kaks uros ajokoiraa, joista nuorempi ei oppinut koskaan nostamaan koipeaan, vaan kyykki hamaan loppuun asti. Nyt mulla on pystykosrva narttu joka nostaa koipeaan ja merkkailee puut ja tolpat, toki se myös kyykkii joskus. Kuopiminen kuuluu asiaan. Vanhin sheltti narttu nostaa jalkaa kyykyssä ja välillä vaihtaa jalkaa, jos on vähän pidempi pisu. Kuopii. Keskimmäinen sama juttu, mutta kuopii ihan ylettömästi, välillä ihan ilman pisujakin. Tämän samaisen rouvan pentu alkoi kuopimaan jo 6 viikon ikäisenä, ellei nuorempanakin ja sama meininki on kuulemma jatkunut uudessa kodissakin. Nuorimmainen narttu sheltti on vielä niin nuori, että olen onnellinen, kun pisut tulee ulos. Merkkailusta se ei ymmärrä mitään, eikä ole kuopija tyyppiä, ainakaan vielä.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 12.09.2011 klo 09:03  
+
0
Mulla myös merkkaileva narttu, jopa siinä määrissä että asiasta on keskusteltu lääkärin kanssa. Tuo merkkailee enemmän kuin tuo urokseni, se nostaa jalkaa ja myös kuopii maata. Kaikkein vmäisin tapa on se, että se merkkailee myös vieraissa paikoissa sisätiloissa, joskus jopa useasti jos ei oo tarkkana...

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 12:45)