Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 20:56  
+
0
Kiitos griffon :hymy: huomenna otetaan joulukorttikuvat kaverin paremmalla kameralla niin tuun sit sen jälkeen kyselemään lisää jos en osaa. Oon oikeesti tosi tumpelo koneiden kanssa, mut tekevä oppii.. ehkä :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 21:05  
+
0
Kyselin tätä jo purkautujissa, mutta pistetääs nyt tännekin..
Eli sattumuksien summana edellisen koirani uurna meni rikki. Sisällä olevat tuhkat ovat kunnossa, sillä ne ovat omassa pussissaan. Sain jotenkuten liimattua ja teipattua uurnan kasaan, jotta tuhkapussi pysyisi tallessa. Kysymys siis kuuluu; Mistä saisin uuden uurnan?

Yritin googletella Helsingissä/lähellä olevia paikkoja, mutten löytänyt yhtäkään.. Haluaisin siis, että joku ammattilainen laittaisi nuo tuhkat ja kultalaatan uuteen uurnaan.
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 21:08  
+
0
eepi78 Kokeile nyt jo vaikka etukäteen jollain höpöhöpö -kuvalla miten se ohjelma toimii. Sen jälkeen oletkin ihan virtuoosi :cool:

Shane, tässä ainakin pari Lemmikkilehto ja
Suomen Eläintuhkaus
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 21:27  
+
0
^Kiitos linkeistä! Tuohon SETiin pistin sähköpostia. Eiköhän jostakin järkkäänny uusi uurna Leeville. :)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 21:41  
+
0
Griffon: kokeilin sitä ja onnistui hyvin. Saako tuosta muuten valittua fonttia jostain? Eipä sillä että ois välttämätön tarve, mutta tuli vaan mieleen kun tolla leikin äsken.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 22:17  
+
0
^Noniin, eiks ollutkin helppoa :wink: Jeps, fonttia voi vaihtaa ja suurentaa, vaihtaa väriä ym.
Pikaohje:
Kun olet kirjoittanut haluamasi tekstin, siinä "tekstiboxissa" on valikko: Fontti mistä saat valittua fontin. Eikä tartte edes maalata tekstiä, senkus nuolella rullailet ja teksti vaihtuu kuvassa sen mukaan missä fontissa olet.

Koko -kohdasta saat suurennettua klikkaamalla sitä pientä mustaa kolmiota, tulee vierityspalkki missä pieni "palikka" Sitä kun kiskot oikealle, fontti suureee. Ja jos tuntuu että numerot loppuu, niin voit näpytellä siihen vähän suuremman luvun.
Väri -kohtaa klikkaamalla pääset muuttamaan fontin värin.

// tarkennuksia
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 22:20)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 22:22  
+
0
^Kiitti, en löytänyt vaikka koitin ettiä, toi oli kyllä helppo. Kiitos, pelastit mun joulukortit :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 22:24  
+
0
^Ole hyvä vaan :) Kiva kun oli apua.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 24.11.2011 klo 22:34  
+
0
Ja sit uus kysymys nyt kun jo toiseen ketjuun avauduin ja samalla muistan kysyä. Eli koira oli viikonloppuna oksentanut matolle ja mattoon jäi sellainen läntti näkyviin. Oksennus on imeytynyt siis siihen ilmeisesti useita tunteja, koska koira oli oksentanut yksin ollessaan. Aiemmin oon saanut oksennusläntin pyyhittyä niin ettei ne näy tossa matossa, mutta nyt tosta jäi vaalea jälki. Matto on jotain sisalia tai mitä lienee, sellainen allergiamatto, ei mitään bukleeta tms. Vanha matto, mutta tykkään siitä ja tahdon sen puhtaaksi!
Onko kellään mitään ihmekonstia millä tuon hemmetin läntin saa pois vai joudunko mä nyt matto-ostoksille? Läntti on siis nyt jo muutaman päivän vanha ja oksennukset siivottu pois matolta fairyn kanssa. Ja siis pesulaan tota ei kannata viedä, maksaa yhtä paljon kuin uusi matto, oon joskus kysynyt. Nyt kun ei oo kesäkään että pääsis mattopyykille niin läntti ois paree saada pois tai sit lähden mattokauppaan.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 22:35)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 11:19  
+
0
Mietin vaan noiden opiskelija-alennusten kanssa, koska olen tänään matkustamassa linkalla pari tuntia ja matkahuollon sivuilla sanotaan näin opiskelijakortista: "--Matkustajan on esitettävä autoon nousun yhteydessä alennukseen oikeuttava voimassaoleva Matkahuollon ja VR:n yhteinen kuvallinen opiskelijakortti, tai opiskelijajärjestön kortti, johon on painettu Matkahuollon liiketunnus." Joten eikös tuo tarkoita, että riittää että kortissa on tuo matkahuollon liiketunnus eikä tarvitse olla sitä vuositarraa, joka minulta siis puuttuu.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 11:28  
+
0
^ Kyllä mun mielestä tarvii olla se vuositarra, koska silloinhan esim. jo valmistuneet opiskelijat pääsisivät matkustamaan vanhoilla korteillaan alennuksilla. Tuo "voimassaoleva" tarkoittanee just sitä vuositarraa.

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 11:44  
+
0
^Pöh, niin joo! En tiedä miksi sen tarran hankkiminen on niin vaikeaa jotenkin..:mietiskel::nauru:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 11:52  
+
0
Koitan etsieä Segalle sopivaa vakuutusyhtiötä, mutta vertailu on hirveän vaikeaa. Kyseessä on ensimmäinen vakuutus jonka koskaan hankin, joten tämä maailma on minulle aikalailla tuntematon.. :roll:

Haluaisin siis vakuutuksen, joka korvaa eläinlääkärikulut - muuta en tarvitse. Tai muuhun ei ainakaan ole rahaa. Mikähän mahtaa olla suht edullinen ja hyvä vakuutusyhtiö? Kennelliitto suosittelee ilmeisesti Tapiolaa, mutta kannattaako sinne pelkästään niillä perusteilla vakuutuksensa laittaa?
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 11:52)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 11:56  
+
0
^ meillä on Tapiolassa el.kuluvakuutus ja vastuuvahinkovakuutus. Ollaan oltu tyytyväisiä, tuo Tapiolan suorakorvauspalvelu on ollut kätevä kun ei ole sitten tarvinnut maksaa ensin suurta summaa ja sitten erikseen hakea korvausta vakuutusyhtiöltä, vaan kaikki on hoitunut nopeasti aina paikanpäällä.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:11  
+
0
Tuolla uutispuolella on juttua noista petovahingoista ja linkitettynä teksti tilastoista. Mä katselin tota koiria koskevaa korvausmäärää. Minkä arvoisia metsästyskoirat ovat? Mulla kun ei ole mitään käsitystä. Tarkoitan nyt sitä arvoa, jonka esimerkiksi vakuutusyhtiö asettaa (vai onko käyttökoirilla edes samanlaista arvonnousua kuin kilpahevosilla) tai mitä noista koirista yleensä maksetaan korvauksia juuri näiden petovahinkojen yhteydessä? Tuon tilaston mukaan 34 koirasta on maksettu yhteensä 90 000 euroa korvauksia.

Muoks // Poistin virkkeen, kun olin tehnyt laskuvirheen.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 12:15)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 12:18  
+
0
^ Muistan joskus lukeneeni että siinä tapauksessa jossa kaksi laumista tappoivat pystykorvan, omistaja joutui korvaamaan pystykorvan omistajalle 10 000 euroa koska koira oli tyyliin KVA ja sillä oli myös paljon jalostusarvoa.

Kennelliiton OmaKoira-palvelusta voi katsoa omien koiriensa "arvon", esim. mun toinen koira on nyt 1600e arvoinen tuossa vakuutuslaskelmassa, koska sen luusto on kuvattu ja sillä on SERT. Toisen koiran arvo 1400 koska terveys tutkittu ja sillä on näyttelystä ERI. Kummallakin koiralla perusarvo on 1000e.

Kennelliitto kirjoitti:

Arvo ei sisällä koiran jalostusarvoa eikä hoito- ja ruonkintakuluja. Jalostusarvon arvioi niin halutessaan rotujärjestö, josta koiran omistaja pyytää itse lausunnon. Koiran ikää ei huomioida arviossa.
Arvoa laskettaessa on otettu huomioon ko. rodun rotujärjestön (Suomen Palveluskoiraliitto (SPKL) ry) ilmoittama perusarvo sekä Kennelliiton koirarekisteriin kirjatut koe-, kilpailu-, näyttely- ja terveystutkimustulokset.



muoks. siis ylläoleva lainaus on tuon beussin vakuutusarvolaskelmasta, siksi tuo Suomen Palveluskoiraliitto.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.11.2011 klo 12:19)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 18:15  
+
0
Tapiolasta taas mulla huonoja kokemuksia ja irtinsaoin koiravakuutuksen kokonaan kun en sieltä penniäkään koskaan saanut takaisin. Tapiola siitä kätevä, että monella ell-asemalla on suorakorvauspalvelu Tapiolan kanssa eli saat heti korvaukset jos oot saadakses eikä tartte enää lähettää papereita mihinkään jälkikäteen. Seuraavalle koiralle otan jostain muualta vakuutuksen, nykyyisellä ei enää ole missään eikä sille enää saakaan kun on käynyt läpi kaikki mahdolliset taudit.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 21:01  
+
0
Ite taas tykkään Tapiolasta. Saatiin yli 10 e korvausta virtsakide-epäily käynnistä. Ja se on paljon kun ottaa huomioon että oli epäily vaan. Ja siis lisätäkseni Kirsikalla ei ollu kiteitä :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 21:12  
+
0
Millaisiin vaivoihin eepi78 ette ole saaneet korvauksia? Erikoista, me ollaan saatu pissatulehdukseen, pistohaavaan ja vierasesine-epäilyjuttuun. Jälkimmäinen olisi maksanut yli 200e mutta onneksi maksettiin siis vain omavastuuosuus.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 21:43  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Mitä ostan veljentytölle/kummitytölle kummilahjaksi? :eek: Haluan jotain erikoista ja semmosta, mille on käyttöä, eli esim. lusikka on ehdoton ei, ei sitä tuu käytettyä. Valokuvakehys olis ihan perus ja sille on varmasti käyttöä, mutta mitä muuta voi ostaa? Mä oon ihan käsi tämmösissä jutuissa :shifty:



Itse tilasin tuolta sellaisen sydämen muotoisen kaulakorun, johon etupuolelle sai lapsen nimen ja toiselle puolelle syntyäajan :) ton tyylisiä voi googlettamalla löytää enemmänkin ja toki tuollakin sivustolla on muitakin hauskoja lahjaideoita.
A house is not a home when I'm alone here....

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:15)