Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 22:59  
+
0
Siis mehän ei saatu mihinkään korvauksia mistään. Otin koiralle vakuutuksen pennusta asti, eka ell-käynti oli 11-viikoisena pahan ripulin ja nesteytyksen merkeissä. Samaa jatkui sinne puoleen ikävuoteen asti varmaan parin viikon välein, jonka jälkeen todettiin jatkuvien ripulien ja oksentelujen syyksi haiman vajaatoiminta. Rahaa paloi tän puolen vuoden aikana varmaan päälle 1000e, pelkät verikokeet jo yli 300e. Euroakaan ei tullut takaisin vakuutuksesta. Se oli ensimmäinen etappi kun mietin että kannattaako maksaa kallista vakuutusta ja ell-kuluja siihen päälle. Noh, koira jatkoi sairasteluitaan, oli korvatulehdusta, kivestulehdusta, tassutulehdusta, hotspottia, allergista reaktiota yms, mistään ei mitään takaisin. Päätin siis irtisanoa vakuutuksen ja maksaa vaan ne ell-kulut. Vakuutus ois meillä ollut todella tarpeen sillä koira sairastelee edelleen koko ajan. Mutta mä revin rahat omasta pussistani vaikka tiukkaa tekee. Tänäkin syksynä ollaan käyty varmaan kuukauden välein lääkärissä, viimeksi alkuviikosta. Joka kerta vähintään se satasen paukku, usein jopa enemmänkin. Enäähän tuolle ei vakuutusta saa vaikka mitä tekis, koska kaikki vaivat on jo koettu. Vakuutus korvais nyt jopa kastroinnin, koska eturauhastulehduskin on jo ollut ja seuraava kun tulee niin ainoa lopullinen hoitokeino on kastrointi ja vakuutus tietääkseni korvaa jos kyse on sairauden hoidosta. Mutta mepä ei vakuutuksia tarvita, nih!
Seuraavalle otan sit vaikka Ifistä tai jostain muualta. Koitin silloin siirtää vakuutuksen ifiin kun harkitsin sitä vaihtoa, mutta se ei onnistunut koska ois pitänyt olla kotivakuutuskin ifillä. Mutta sama se, hyvin (tai välillä vähän huonommin) oon silti pärjännyt.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 23:27  
+
0
Tietäiskö joku hyvää tapaa valkaista kynsien päät? Mulla on aina ollut näiden kanssa se ongelma, että kun tulee vähänkin pituutta, niin kynsien päät muuttuvat joiltain osin "läpinäkyviksi", uskoisin että kynnet saattavat ehkä muillakin olla samanlaiset vettyneinä (mulla ainakin ne on pahimmillaan nimenomaan oltuaan vedessä). Ei oo kauhean nättiä ja en töiden takia voi edes lakata kynsiä, ei myöskään huvittaisi pitää aina ihan lyhyenä. Plääh.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 23:37  
+
0
Saisko koiran hammaskiven kertymistä yläetuhampaisiin estettyä muuten kuin harjaamalla? Muualle tolla ei kerry, mutta yläetuhampaisiin kyllä. Luita syö säännöllisesti, mutta ei tunnu just noihin hampaisiin auttavan. Poskihampaat jne on ihan puhtaat.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 23:43  
+
0
eepi78, ei nyt kuulosta ollenkaan tutulta tuo! Onko käynyt mielessä, että asiaa voisi viedä eteenpäin, nimittäin eihän nuo kuulosta ollenkaan Tapiolan vakuutuksesta poissulkevilta vaivoilta! Meillä on Tapiolan vakuutus toiminut kaikissa tapauksissa, myös mahavaivakäynnistä sun muusta "pienestä", joten ei tuo teidän tapaus kuulosta yhtään oikeudenmukaiselta.

Onko kenties eläinlääkärinlausunnoissa ollut vika, vai missä lienee syy vakuutuksen toimimattomuudelle? Kuulostaa kyllä tosi pöyristyttävälle.

Ehkä se on sitten ollut "tuuria", että vakuutuskäytännöissä ei ole meillä vastamäkiä tullut.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 00:18  
+
0
Harjaako kukaan koiransa hampaita?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 02:17  
+
0
^ Öm, kun muistan. Yleensä kyllä pyrin antamaan sille paljon sellaisia kovia luita, joissa on hampaille työskenneltävää.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 02:37  
+
0
Minulle on tullut oikeaan käsivarteen tässä tämän päivän aikana pelkästään neljä kummallista, punertavaa ja kutiavaa paukamaa - muistuttavat keväisin tulevia hyttysenpuremia, kun leviävät laajalle ja kutiavat niin helkkarista. Ensin oli kaksi hauiksessa, sitten tuli toinen ranteen alapuolelle ja neljäs tulossa kainalon yläpuolelle. Mitä ihmettä? Olisiko allerginen reaktio jollekin? En ole kyllä syönyt tänään kuin tuttuja ruoka-aineita joista ei ole ennen tullut mitään. Vaihdoin lakanat uusiin ja imuroin koko sängyn, jos siellä on jotain pikkuelukoita... hyih. Mutta ainoastaan oikeassa käsivarressa on noita paukamia, hieman outoa.

Ja mun kun piti päästä pitämään pikkujouluissa mekkoa :mad: Enää kehtaa kun käsivarsi kun itikoiden syömä.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 08:43  
+
0

Henniet kirjoitti:

Tietäiskö joku hyvää tapaa valkaista kynsien päät? Mulla on aina ollut näiden kanssa se ongelma, että kun tulee vähänkin pituutta, niin kynsien päät muuttuvat joiltain osin "läpinäkyviksi"


En tiedä onko erityisen toimivaa, mut ootko kokeillut sellaista valkoista kynää? Siis sellainen "ranskalainen manikyyri ilman lakkaa" -systeemi :D Esim. Mavalalta löytyy muistaakseni.

muoks. Ja niin, sama ongelma itselläni, et kaipa se on ihan luonnollista :) Tai toisaalta, mulla nyt on kaikenmaailman puutostiloja varmaan..:shifty:
eepi78n vakuutusjutut kuulostaa kyllä kummalliselta, oon aina olettanut et tollasissa vaivoissa olis automaattisesti vakuutuksesta apua! Mikä sit on ollut perusteena ettet ole mitään saanut? Onpa persiistä kuitenkin.
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.11.2011 klo 08:48)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 10:12  
+
0

jannie kirjoitti:

Saisko koiran hammaskiven kertymistä yläetuhampaisiin estettyä muuten kuin harjaamalla? Muualle tolla ei kerry, mutta yläetuhampaisiin kyllä. Luita syö säännöllisesti, mutta ei tunnu just noihin hampaisiin auttavan. Poskihampaat jne on ihan puhtaat.



Plaque offista on monille koirille apua. Tosin tuntuu olevan sellainen tuote, joka toimii yhdellä koiralla hyvin ja toisella ei ole mitään merkiitystä.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 10:34  
+
0

Vermin kirjoitti:

En tiedä onko erityisen toimivaa, mut ootko kokeillut sellaista valkoista kynää? Siis sellainen "ranskalainen manikyyri ilman lakkaa" -systeemi :D Esim. Mavalalta löytyy muistaakseni.


Niin semmosta mitä laitetaan kynnen alle? En oo kokeillut, jotenkin epäilen että kauanko semmonen kestää ja lisäksi vielä ravintola-alalla pitää olla ihan puhtaat kynnenalusetkin, niin menee vähän vaikeaksi. Tyhmä ongelma.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 11:06  
+
0
^^ Ah joo kiitos! Olin unohtanu koko mömmön olemassaolon! Vois tuota ainakin kokeilla, haittaa siitä tuskin ainakaan on.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 11:07  
+
0
Hei mä suunnittelin et lähtisin viikoksi siskon luo pohjoseen,mietin et jos ottasin tuon nuorimmaisen ja Mallan mukaan reissuun.Mietin sitä et miten se menee nuo maksut?Mitä se koiran matkustus ja alle 6 v. lapsen maksaa junassa?? Miten kannattais varautua?

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 11:15  
+
0

Niii kirjoitti:

Harjaako kukaan koiransa hampaita?


Minä harjasin Pessin hampaat joka päivä viime helmikuussa ja sen jälkeen vielä jonkun aikaa muutaman kerran viikossa. Sillä oli siis päässyt Ranskassa kerääntymään hammaskiveä/plakkia (ei ollut oikein raakoja luita tarjolla), jota sitten halusin saada pois ettei jouduta nukutuksessa rapsimaan. Kaikki lähti! Väliin sivelin myös sinne hampaisiin semmoista plakkia ehkäisevää tahnaa.
Pessillä ei ollut siis ehtinyt sinne ientaskuun vielä kerääntymään hammaskiveä, jos olisi niin sittenhän se olisi pitänyt nukutuksessa poistaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 11:36  
+
0
Näin itsekin koiran vakuutuksen "vakikäyttäjänä" ja vakuutusyhtiön kanssa tapelleena niin mun arvaus eepi78:n tapauksessa on, että jos 11-viikkoisena on tarvinnut käydä ensimmäisen kerran niin vakuutuksen karenssi ei välttämättä oo vielä umpeutunut. Vakuutuksen ottohetkestä on se tietty aika (20pv?) jona ilmestyneitä vaivoja ei korvata. Eli jos vatsavaivat on alkaneet tuon karenssin aikana niin ne sulkeutuu korvattavien ulkopuolelle, lisäksi kun haiman vajaatoiminta on myöhemmin selvinnyt diagnoosiksi niin sen on katsottu olleen koirassa jo vakuutuksen ottohetkellä = ei korvata. Tämä siis ihan arvailua, en toki tiedä missä vaiheessa eepi on vakuutuksen ottanut. Meillä vaan kävi korvatulehduksen kanssa juurikin näin, pentu ehti saada ekan korvatulehduksen n.13-14vk eikä vakuutus ollut ehtinyt tulla voimaan kun oli se "karenssiaika".

Allergiaan liittyviä asioita en kyllä keksi, miksei niitä korvata. Niiden kanssa ei meilläkään ole ollut ongelmia. Lukuunottamatta kastrointia, joka tehtiin allergiaoireita helpottaan, mutta sitä ei korvattu.

Korvaamatta on myös jäänyt Oton selkäongelmat, koska se vika katsotaan olleen koirassa jo vakuutuksen ottohetkellä, joten ei korvata. Vika on toki synnynäinen, mutta ei perinnöllinen! Ne mua vähän kiukuttaa, koska tolla periaatteellahan lähes mikä vaan voidaan kieltäytyä korvaamasta paitsi tapaturmat ja infektiotaudit. Onhan Ottokin ollut allerginen/allergia ollut piilevänä vikana jo syntymästä asti, oireet ei vaan puhjennet heti. Ihan samalla tavalla tuo selkä on ollut piilevä vika, joka alkoi myöhemmin oireilla. Mutta tälllä nyt mennään...

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 15:32  
+
0
Nuo vakuutukset on kyllä välillä jänniä. Meillä oli ennen Ifissä, mutta irtisanoin sen sieltä kun järkkärikamera varastettiin ulkomailla niin eivät korvanneet sitä, koska olivat väkisin ymmärtäneet yhden lauseen ilmoituksesta väärin (en vieläkään ymmärrä miten sen voi ymmärtää niin mutta....). Soitin sinne vielä että tarviiko niiden nähdä kameran kuittia niin mulle naurettiin puhelimessa että "ai sulla on oikee kuittikin!" :roll:

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 16:56  
+
0

Maksavompatti kirjoitti:

Haluaisin siis vakuutuksen, joka korvaa eläinlääkärikulut - muuta en tarvitse. Tai muuhun ei ainakaan ole rahaa. Mikähän mahtaa olla suht edullinen ja hyvä vakuutusyhtiö? Kennelliitto suosittelee ilmeisesti Tapiolaa, mutta kannattaako sinne pelkästään niillä perusteilla vakuutuksensa laittaa?



Mä oon kanssa tutuilta kuullut ettei Tapiolan vakuutus korvais mm. kasvuhäiriöistä johtuvia kuluja...
Itellä on vakuutus Ifissä ja oon ollu tosi tyytyväinen!
Koiralla on tosiaan kyynärnivelen kasvuhäiriö, epilepsia ja kaikki mahdolliset allergiat, joiden lisäksi pikkuvaivoina ollut hot spotteja, korva-ja silmätulehduksia yms.
Kaikista vaivoista ollaan saatu aina korvausta.
Kun epilepsian takia tehtiin tuhannen euron aivosähkökäyrätutkimuksia, sain siitäkin 800 € takaisin.
Epilepsia lääkitys maksetaan kans. Joka kuukausi haen lääkkeet ja soitan ifiin ne kulut ja ne sitten maksaa suoraan mun tilille korvauksen. Enää ei tarvitse lähettää kuitteja eikä muita, ollaan vissiin sen verran paljon asioitu heidän kanssa :shifty:

Ifin ainoona huonona puolena pidän sitä, että sulla tosiaan täytyy olla kotivakuutus myös siellä tai muuten ei koiravakuutusta voi saada.
Mun vakuutus maksaa muistaakseni jotain 200 euron hujakoilla vuodessa ja sitten siinä on 80€ omaavastuu vuodessa. 80 % lääkärikuluista saa takaisin.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 19:52  
+
0
TÄstä vakuutusjutusta on se viis vuotta aikaa, joten en enää tarkkaan muista tapahtuman kulkua, mutta tais olla just tuo, että ell-lausunnon mukaan vakuutuksen karenssiaika oli vielä voimassa, koska ell oli pistänyt kaikkiin haimanvajaatoiminta-tutkimuksiin että ovat saman sairauden tutkimuksia, eli myös se 11-viikkoiskäynti tuli tuohon mukaan. TOkihan mun ois itse pitänyt tietää asia, mutta ummikkona en kaikkea muistanut ekan koiran omistajana enkä tajunnut lekurille sanoa että leikitään ettei sitä eka käyntiä ole olemassakaan. Mutta mehän ei saatu sen jälkeenkään mistään muistakaan käynneistä mitään, eli se mua ihmetyttää. No, sama se, ens kerralla sit paremmalla tuurilla.

Junassa koiran kanssa matkustamisesta.. pitkän matkan junissa koira maksaa muistaakseni 5e. Mä matkustan joka kesä mökille junalla koiran kanssa ja on tosi vaivatonta jos koira on tottunut matkustelemaan. Lemmikkivaunut on erikseen ja ne on ainakin mun kokemuksen mukaan usein aika tyhjiä. Ja koiran paikka on jalkatilassa, ei penkillä vaikka ois pienikin koira.. ihan vaan senkin takia, että me allergiset voitais istua niillä penkeillä ilman silmien kutinoita :hymy: Mulla labradori matkustaa vaivattomasti 5h junalla joka kesä, ellei maksu oo noussut niin tosiaan tuo 5e ainakin oli vielä viime kesänä. Lähijunissa maksua ei lemmikistä mene.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 20:25  
+
0
Joo kaikissa paitsi lähijunissa koira maksaa 5e, oli matka mikä hyvänsä. Mä kuljen paljon Riihimäki-Hämeenlinna väliä (20 min junalla) ja koira maksaa joka ikinen kerta sen 5e, koska tällä välillä ei kulje lähijunia, pelkkiä Inter Cityja ja taajamajunia vaan. Mun lippu tolta matkalta maksaa 2,60-3,90e.......... Ja koira istuu mun sylissä tai joskus laukussa, että ottaa suuresti päähän maksaa tuo 5 euroa.
Pidemmiltä matkoilta tietysti ymmärrän tuon maksun. Koiralle voi ostaa myös oman paikan junasta, jolloin istuin on suojattava. Lippu maksaa 50% oman lipun hinnasta.

Täällä taidettiin myös kysyä, mitä lapsen lippu maksaa. Täältä löytyy tietoa.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 20:36  
+
0
^
Koira vaan piiloon laukkuun! :shifty:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 21:47  
+
0
^ No niin mun tekiskin mieli tehdä, mutta koira alkais mitä todennäköisimmin protestoimaan äänekkäästi niin ei ehkä menis läpi siinä sit "Ei mul tääl laukus mitään oo... Hau! Mul on vain tämmöinen pakkomielle et mun on vuh vuh pakko haukkua!" :nauru:
Joskus on kyl ollut kiltti konduktööri, eikä oo sanonut mitään vaik oon näyttänyt vaan oman lippuni. Ajattelin, että ostaisin sitten koiralle lipun, jos konduktööri sanois jotain.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:30)