Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01  
+
0
Kysy ja vastaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 17:41  
+
0

Joh kirjoitti:

Kysymys : mistä oman lapsen syntymätodistuksen saa?



Maistraatista saa virkatodistuksen, joka kuulemma vastaa syntymätodistusta. Ainakin meillä on käynyt syntymätodistuksen korvikkeesta, mihin synt.todistusta tarvittiin.

Penkkareissa olin Pikku Myy. Meillä ei ollut mitään teemaa, joten päätettiin olla parhaan kaverin kanssa Jotain, mitä Tove Jansson ja Astrid Lindgren eivät koskaan piirtäneet/kirjoittaneet eli Myy ja Peppi kamalassa krapulassa:viheltel:.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 18:14  
+
0
^ Tuota mäkin ajattelin. Täytyypä huomenna soitella maistraattiin.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 18:49  
+
0
PenniMyy, miten ois Power Puff Buttercup, Peg Bundy, Watchmenin Silkkiaave (tai Rorschach :nauru:) tai näin reality-tv:n kukoistus aikaan esim. Victoria Stilwell(okei kuinka moni tunnistaa) tai Kat Von D (menee kyl samaan sarjaan kuin Salander).
Mutta, jos tykkää Putouksesta, niin joku hahmo sieltä?

Mä olin penkkareissa viherhiukkanen. :kieli:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 22:44  
+
0
Mulle on nyt vähän epäselvää, että kuluttaako hiilihappo hampaita? Kun kuulin radiosta joskus kuukausi sitten, että jonkun tutkimuksen mukaan se olisi huonoksi hampaille isoissa määrissä (eli 1-2 krt viikossa voisi huoletta juoda). Mutta jostain muualta olen taas lukenut, ettei se kuluta. Pohdiskelen vain, että uskaltaisinko ostaa Sodastreamerin. :nauru: Jos ostan, vichya varmaan tulis juotua joka päivä!

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 22:51  
+
0
^Nyt menee perstuntumalla, mutta hiilihappo --> happo --> ei voi olla kovin hyväksi hampaille suurina määrinä. Sodastreamer on varmasti kuitenkin terveellisempi vaihtoehto kuin kaupan virvoitusjuomat ja useimmat kivennäisvedet, joissa on sitruunahappoa (E330) ja/tai fosforihappoa (E338).

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 00:56  
+
0
^ ja ^^: Hiilihappo ei tee hampaille pahaa, mutta esim. sitruuna- ja omenahappo tekevät. Eli hiilihapotettu vesi ei vahingoita hampaita. Sen sijaan limsat tuhoavat hampaita, mutta en nyt pikaisella googlailulla saanut selvitettyä, että onko hiilihappo+makea sitten tuhoisa yhdistelmä (esim. tuhoisampi kuin pelkkä makea). Ainakin tällainen posteri löytyi hammaslääkäriliiton sivuilta.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 00:57)

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 09:55  
+
0

suskie kirjoitti:

PenniMyy, miten ois Power Puff Buttercup, Peg Bundy, Watchmenin Silkkiaave (tai Rorschach :nauru:) tai näin reality-tv:n kukoistus aikaan esim. Victoria Stilwell(okei kuinka moni tunnistaa) tai Kat Von D (menee kyl samaan sarjaan kuin Salander).
Mutta, jos tykkää Putouksesta, niin joku hahmo sieltä?

Mä olin penkkareissa viherhiukkanen. :kieli:



Kat Von D kävi kans mielessä, mutta sekin on liian tavallinen.

Pukupulma on nyt ratkaistu, en päätynytkään Star Warsiin vaan...

TÄHÄN !
Miksihän en tota aiemmin hokannut?

MUOKS. Ja jos jostain syystä en tuota pukua saa/se ei oo hyvä, niin hätäsuunnitelmana on tuo Kat.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 09:56)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 10:37  
+
0
Mä olin penkkareissa "hullu laskettelija pimatsu 80-luvulta". :nauru: Oli muuten halpa ja mukava asu! Jostain kirppiksiltä/omasta tai kaverien vanhoista varastoista/kierrätyskeskuksesta haalin ihan kamalia asusteita ja kaiken kruunasi neon pinkki/kelta/sininen toppahaalari. Jalassa kaverin isän vanhat vaaleansiniset laskettelumonot. Onneksi oli sauvat tukemassa kävelyä.. Ei ollut muuten ainakaan kylmä ja ei haitannut, vaikka välillä vähän pyllähteli maahan. :shifty: Niin, ja oli kiva tehdä vaaleansininen silmämeikki ja käyttää kirkkaan pinkkiä huulipunaa. :nauru:

muoks, Tää siis perustu osittain siihen, että meillä oli tapana laskea pulkkamäkeä pois koululta (koulu oli mäen päällä). Ja toki piti varustautua hengaamaan kylmässä rekan lavalla.. :nauru:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 10:39)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 14:44  
+
0
^^^ ja ^^^^ Mäkin ajattelin ensin, että koska se on happoa se vahingoittaisi hampaita, mutta sitten luin myös jostain sivulta, ettei se olisikaan vahingollista. Toisilla taas luki, että on. Mutta jos Hammaslääkäriliitto ei ole sitä vastaan niin tuskin kovin myrkkyä voi olla hampaille?

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 15:07  
+
0
Olisiko kenelläkään mitään hyviä kikka kolmosia millä saisi koiran pedin paremman hajuiseksi. Oon täkin ja tyynyn pessy jouluksi, mutta nyt on jo taas pari viikkoo koko olkkari haissu. Koirilla on kevythäkit peteinä, että vaikuttaako se jotenkin..et se haju ei pääse sieltä pois, niin sit haisee koko olkkari.. Kun koira ite ei mun mielestä haise. Ja siis tämä ongelma on vaan tuon tollerin kanssa, ei yorkin.

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 16:19  
+
0
Happo nyt on käsitteenä niin laaja, ettei nimi "happo" vielä kerro esimerkiksi syövyttävyydestä kovinkaan paljoa. Puhdas vesikin voi toimia happona. :wink:

Hiilihappo on puhtaana suht voimakas happo. Sitä kuitenkin esiintyy vain vesiliuoksena, jolloin pH pysyy lähellä seiskaa. Ei hätiä siis.

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 16:47  
+
0
Onko ideoita mitä ostaa 60-v. täyttävälle miehelle? Harrastaa hevosia (oma raviheppa), hyvin maanläheinen ihminen. Tykkää juoda kaljaa ja kossua ( ei välitä shamppanjoista, wiskeistä tahi konuista).

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 16:50  
+
0
^ Ok, luotan sun sanaan. :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 16:53  
+
0
^^Lahjakortti Wahlstenin veljeksille?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 17:00  
+
0
Mikä on kätevin tapa kuivata omenaa, jos ei omista kiertoilmauunia, eikä kuivuria? avonaiseen uuniin en tohtisi laittaa, kun ekerniaa kuluu niin jumalattoman paljon. Ja omaan makuun hiljainen kuivatus ihan vaan pöydällä saa mauttomaksi (+ pölyiseksi) omppuset :mietiskel:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 17:08  
+
0
^ Oi että alkoi tekemään mieli omenalastuja.. Mmmmhh..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 17:45  
+
0

PenniMyy kirjoitti:

Pukupulma on nyt ratkaistu, en päätynytkään Star Warsiin vaan...

TÄHÄN !
Miksihän en tota aiemmin hokannut?



Väää! Menin tuonne selaileen ja rakastuin epätoivoisesti tähän. I-HA-NA! Tahtoo!!!

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:04  
+
0
sarahia, aivan ihana puku :love:
Pitäsköhän räväyttää ja ostaa ensi kesäksi tollanen..:mietiskel:
En joka tapauksessa ole laittamassa normaalia valkosta pukua.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:22  
+
0
Tehdään kastiketta mikä tahtoo punkkua, ja punkkua on, mutta mä tahtoisin säilyttää loppupullon. Pakastaminen, joo, mutta missä astiassa...? (Loppu tarkoitus ja ruuanlaittoon).

Jääpalapussit kuulostaa vähän riskaabelilta, mitä sellaset Danonino/Actimel tmv kerta-annoksina juotavien jogurttien muovipakkaukset mahtaa sanoa pakkasesta?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:00)