Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:28  
+
0
Pakastaa viiniä....:mietiskel:
Empä ole moista ikinä kuullut..
Mutta luulisi että ne juomapurkit kestää pakkasen. Ja viinissä on sen verta vähän alkoholiakin, et kestää varmaan senkin :peukku:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:32  
+
0
^Mä bongasin sen vinkin aaiikoja sitten jostain, muttei ole tullut kokeiltua. En siis tiedä miten toimii käytännössä, mutta tuskinpa kotiruuanlaittoon ja nimenomaan haudutettaviin kastikkeisiin käytettävän viinin kanssa on niin nöpönnuukaa... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:37  
+
0
^ Tossa miehelle luin ton sun viestin kun jäi niin ihmetyttään että voiko sitä tosiaan pakastaa..
Hän kun jonkin verran noista alkomahooli tuotteista tietää jo ihan entisen ammattinsa puolesta.
Hän oli sitä mieltä että mitään kallista ei kannata pakastaa, koska aivan varmasti maku kärsii ja kuulema halvasta ei viitsisi nähdä sitä vaivaa :wink:
Eniten mua mietityttää se et kestääkö se jugurtti purkkien muovi sitä alkoholia.. Itellä on joskus ainakin sulanu sellanen kerttis muovimuki, mut sielä tais olla kyllä jotain tiukempaa tavaraa kun viini.
Jos pakastat, niin kerro sit miten kävi..siis sitten kun juot sen :hymy:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:40  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

sarahia, aivan ihana puku :love:
Pitäsköhän räväyttää ja ostaa ensi kesäksi tollanen..:mietiskel:
En joka tapauksessa ole laittamassa normaalia valkosta pukua.



Laita ihmeessä! Tuo on kyllä tosi ihana! :hymy: Mullahan oli viimekesänä kans häimiset, eikä ihan perinteinen eikä valkoinen puku, vaan tällainen :hymy:

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:46  
+
0
sarahia, tosi hieno!!
Ite tykkään kovasti lilasesta tai hopeen harmaasta..eli jotain sellasta puku varmaan tulee olemaan. Ja kukat samat kun sulla, mut sellaset luumun väriset.
Näin alustavasti suunniteltuna :hymy:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:53  
+
0
^Joo, mulla oli kukkina tosiaan isoja kalloja ja muutama ritarinkannus. Kallat mielletään suomessa usein hautajaiskukiksi, mutta minä pidän niistä ja ne sopi malliltaan (samanmalliset kuin mun hihat :nauru: ) ja väriltään (erottui puvusta) mun pukuun, joten päädyin niihin ja olin kyllä tyytyväinen :hymy:

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:17  
+
0
^ Noh...meillä on kutsuina adressit.. :viheltel:
Teen ne ite ja ainoo kuva mikä ei ollu ällöttävän äitelä, oli kallan kuva harmaalla pohjalla.
Ei sitä kukaan arvaa et ne on oikeesti hautajaiskuvia kun laitan siihen kultaiset sormukset ja kutsu tarran :hymy:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:22  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

^ Tossa miehelle luin ton sun viestin kun jäi niin ihmetyttään että voiko sitä tosiaan pakastaa..
Hän kun jonkin verran noista alkomahooli tuotteista tietää jo ihan entisen ammattinsa puolesta.
Hän oli sitä mieltä että mitään kallista ei kannata pakastaa, koska aivan varmasti maku kärsii ja kuulema halvasta ei viitsisi nähdä sitä vaivaa :wink:
Eniten mua mietityttää se et kestääkö se jugurtti purkkien muovi sitä alkoholia.. Itellä on joskus ainakin sulanu sellanen kerttis muovimuki, mut sielä tais olla kyllä jotain tiukempaa tavaraa kun viini.
Jos pakastat, niin kerro sit miten kävi..siis sitten kun juot sen :hymy:



Ei kun en mää meinaa juoda sitä, kun käyttää ruuanlaittoon. Ja mä unohdin ostaa kaupasta niitä jogurttipurkkeja, joten pullo saa seistä tiskipöydällä nyt sitte ainaki huomiseen, ja sitte onkin jo viikonloppu, niin liekö siitä jää mitään pakastettavaakaan jos on kelpo viini... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:29  
+
0
^ Jannie ainakin Nigellan ohjelmassa se joskus pakasti viininjämät,
juurikin ruoanlaittotarkoitusta varten.
Ihan vaan muovipussiin kaatoi ja sittenhän se on helppo käyttää uudelleen, sulattaa ja leikkaa pussin kulman auki :nauru:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:38  
+
0
Ruoanlaittoon käytettävää viiniä saa pakastaa ihan vapaasti ja huoletta. Joskus olen ravintolakokilta saanut juurikin edellä mainitun vinkin ja ostan pari kertaa vuodessa pullon punkkua ja laittelen pussukoihin.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:41  
+
0
Et(te)kö (te) pelkää, että pussi hajoaa pakkaseen ja sitten on punkkua siivottavana? :nauru: Mutta joo, minigrip-pussi kuulostais näppärältä idealta, ja on kyllä varmaan liukenemattomuuden suhteen turvallisempi kuin ne jogurttipurkit. Pitänee siis ostaa niitä :hymy:

ps. viini oli hyvää, samoin ruoka :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:50  
+
0
^En mie ole kyllä pelännyt (vielä).. :nauru:
Minigrip pussit tosin olisi varmasti huomattavasti vankempi ja parempi ratkaisu kuin jogurttipurkit tai ihan nämä normaalit pakastepussit, joihin mie sitä punkkua laittelen.. :nauru:

//Laitetaanpas tähän vielä kysymyskin:

Kun nyt tässä rustaan valitusta viestintäministeriön tv-lupatarkastus päästöksestä, teenkö suoraan hallinto-oikeuteen valituksen, vaiko oikaisuvaatimuksen viestintäministeriöön?
Miten sitten kun kuukauden kuluttua on laskujen maksaminen. Tuleeko ne maksaa ja mahdollisesti joskus saa takaisin vai..?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 22:36)

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 26.01.2012 klo 22:49  
+
0
Edellisessä ketjussa oli jo vastattu kysymykseeni siitä, katoaako Microsoft Office Windowsin uudelleenasennuksen myötä. Kiitos siitä! Jatkokysymys olisi, että jos kerran katoaa, tietääkö joku, saako Office-paketin laitettua samaan koneeseen uudestaan, vaikka se on jo asennettu useamman kerran niin, että niitä "kertoja" ei olis enää jäljellä?

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 01:41  
+
0
Jos koiralla havaitaan vakava purentavirhe (vaatii pahimmassa tapauksessa hampaan/hampaiden poistamista), onko omistajalla silloin automaattisesti oikeus saada kasvattajalta osa koiran ostohinnasta takaisin? Koira on ostettu potentiaalisena jalostuskoirana, mutta jonka jalostuskäyttö on vian vuoksi nyt sitten poissuljettu. Kasvattajalle on ilmoitettu asiasta heti vian havaitsemisen jälkeen. Kyseessä on siis nuori, alle vuoden ikäinen koira.

Ainakaan Kennelliiton sopparissa ei ole mainittu (tai sitten en osaa lukea) hammaspuutoksista/purentavirheistä mitään, joten määritelläänkö korvauksen aiheellisuus tapauskohtaisesti (rotukohtaisesti?), vai onko korvauksen maksaminen kasvattajasta kiinni?

Kyseessä ei ole siis oma karvatassuni, vaan uteliaisuudesta tiedustelen, kun eräällä toisella koiraihmisellä on ollut kasvattajan kanssa vääntöä asiasta.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 06:53  
+
0
^Kyllä siinä käsittääkseni on virhe, josta pitäisi saada korvausta, kun koirasta ei olekaan aiottuun käyttöön. Itse aikanaan ostin edellisen collien samoin ajatuksin ja sille sitten tulikin purentavika. Silloin ainakin minulle sanottiin, että voisin kasvattajalta hakea hyvitystä, mutta jäi hakematta, kun koira muuten oli niin ihana ja rakas eikä se vika minua tai koiran elämää muuten haitannut.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 07:59  
+
0

Riisis kirjoitti:

Ainakaan Kennelliiton sopparissa ei ole mainittu (tai sitten en osaa lukea) hammaspuutoksista/purentavirheistä mitään, joten määritelläänkö korvauksen aiheellisuus tapauskohtaisesti (rotukohtaisesti?), vai onko korvauksen maksaminen kasvattajasta kiinni?.


Käsittääkseni hammaspuutokset/purentavirheet eivät kaikilla roduilla kuulu korvattaviin vikoihin. Löytyisköhän rotuyhdistyksen sivuilta jotain tekstinpätkää aiheesta?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:51  
+
0
Mä olen myös siinä käsityksessä, että (normaalit) purentaviat ei kuulu korvauksien piiriin vaan ovat niitä ns. hyväksyttäviä vikoja. Samalla tavalla kuin esimerkiksi lonkkaviat, ei niistäkään korvauksia saa?

Toki en tiedä vaikuttaako sitten se, jos koira on myyty jalostusyksilönä.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:56  
+
0
^Minä en lähtenyt asiaa silloin selvittelemään, mutta joku sanoi, että mahdollisesti olisi perusteita hinnanalennukseen, kun koira myytiin nimen omaan näyttelytasoisena mahdollisena jalostusyksilönä. Mutta kun purentavika sitten aikuistuessa paljastui en pitänyt asiaa niin isona, että olisin lähtenyt mitään vaatimaan. Minulle se koira oli ihan hintansa arvoinen vaikkei siitä sitä jalostusyksilöä tullutkaan.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:40  
+
0
Yhdistyksen sivuilta en löytänyt mitään muuta kuin, että rodulla havaitaan vähäisissä määrin tätä kyseistä vikaa. Vian omaavat koirat ovat automaattisesti ulkona jalostuksesta. Kyseessä on siis liian kapean alaleuan aiheuttama ahdas purenta.

Koiraa ei siis varta vasten ostettu jalostuskoiraksi, mutta siitä mahdollisuudesta oltiin keskusteltu kasvattajan kanssa koiran ostohetkellä. Kyseinen koira on siis hieman erikoisempi ominaisuuksiltaan, joten sen vuoksi omistaja on ollut halukas teettämään sillä jälkeläisiä. Kasvattaja on viasta kuullessaan kiistänyt myyneensä koiraa jalostus- tai näyttelykoiraksi, vaikka onkin myyntihetkellä selvästi ilmaissut halukkuutensa käyttää itsekin kasvattiaan jalostukseen.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 11:41)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 12:33  
+
0
Tää on ihan heitto, mutta kun EJ-rekkari on kert olemassa, voidaanko tosiaan sanoa, että ei ole myyty jalostukseen?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:45)