Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 14:34  
+
0

Zirb kirjoitti:

Koiralla ei pysy enää kuola suussa lenkin aikana, vaan valuttaa kaiken kieltä pitkin pihalle. Syy? :eitietoo: Sisällä on normaali.



Ei käynyt ilmi, onko kyseessä uros vai narttu. Uroksilla tätä aiheuttaa ainakin "rakkauskirjeet", joita ovat kirjoitelleet kiimassa tai esikiimassa olevat nartut. Myös pannan sijoituskohta tai hihnassa vetäminen voivat aiheuttaa syljenerityksen voimistumista.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 17:04  
+
0
blanko Juu tottakai sit ainakin miitataan, varsinkin kun teillä on sit se superoksettava pikkupenneli!

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 17:36  
+
0

vems kirjoitti:

Millonkas ootte menossa kasvattajalle? Mää oisin TaNNperelainen ja kattoisin mielelläni ällösöpöä pikkuvillistä!



blanko kirjoitti:

Oikeesti? :) Perjantaina mennään, ja aamupäivän Pablo on mun mukana kun käyn veljellä ja hammaslääkärin ajan Pablo saa odotella autossa... Mutta sitten n. yhden tai kahden aikaan mennään kasvattajalle ja siellä vierähtää varmaan pari tuntia.


Tuot sen tirrin Hervantaan siksi aikaa ku ootte kasvattajalla? Kyllä mä aina pari tuntia pärjään koiran kanssa, eikä tartte ressata mistään et tuleeko muitten koirien kans toimeen ku itellä moista ei ole. :cool:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 18:56  
+
0
Mistä johtuu koiran käytös eri himisen kanssa?
Eli pointti: Tara on minun kanssa ulkona, voin ohittaa räksyttävän koiran muutaman sentin päästä, Tara mulkasee ja jatkaa matkaa. Koiria tulee vastaan, mulkasee ja ei ääntäkään.
Mies käyttänyt aikalailla tuon Taran nykyään, rähisee/murisee monille koirille, hiihtäjien päälle menossa.. Öö.. Minä ihan järkytyin kun mies sanoi, millainen Tara ulkona.
Noh, eipä tuo minun kanssa lenkkeillessä murise kenellekkään, eli mikä johtaa, että miehen kanssa se käyttäytyy noin? :mietiskel:
Mies ei pelkää ohituksia (toisten koirien siis), sekin tykkää silti ulkoilla Taran kanssa (eli ei ole v-käyrä korkealla ulkoillessa), mutta miten se miehen kanssa nuin käyttäytyy? Minä en ymmärrä. Miten se muuttunut nuin? Ei se ennen miehenkään kanssa tuollanen ole ollut ulkona, miksi nyt? :eitietoo:
Hyvä ettei minun kanssa ole tuollainen, kyllä suututtais ja harmittaisi, koska tuosta on saatu tollanen lepposa lenkitettävä.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 19:56  
+
0
Karvakamu, mä en tiedä mistään laeista tms. mitään mutta kommentoinpa silti. :nauru: Työskentelen ihan kunnallisessa päiväkodissa joka on auki 6.30-17.30. Meillä on kuuden viikon työvuorolistat, jotka pyörii aina samalla systeemillä, eli käytännössä voin laskea työvuoroni vaikka vuodeksi eteenpäin. Tietty näihin tulee aina muutoksia, mutta perusrunko pysyy samana. Vuorot on suunniteltu lasten hoitoaikojen mukaan (vanhemmat siis ilmoittavat päivittäisen hoitoajan lapsen aloittaessa päivähoidon). Jos päiväkoti on ihan normaaleihin aikoihin auki, niin mun mielestä ainakin kuulostaa kummalliselta, että vanhempien pitäisi jotenkin viikottain erikseen ilmoitella lasten hoitoaikoja? Voihan sitä sitten tarvittaessa joustaa työajoissa vähän, esim. jos useampi lapsi onkin jonain päivänä pidempään paikalla, niin joku työntekijä voi kyseisenä päivänä tehdä vähän ekstraa ja tasata myöhemmin. Työvuorojen kierto meillä suunnitellaan aina syksyn alussa siten, että jokaisesta lapsiryhmästä on henkilökuntaa paikalla viimeistään 7.30, ja että paikalla on aamusta tasaisesti eri koulutuksen saanutta henkilökuntaa.

Olettaisin, että jos jää palkalliselle vapaalle lasten vähyyden vuoksi, niin tuo vapaa otetaan ihan normaalisti lomapäivistä? Eli jos joku on vapaaehtoinen käyttämään lomapäiviään kyseisenä päivänä, niin voi olla palkallisesti pois. Esim. jos perjantaisin on usein paljon lapsia vapaapäivällä, jolloin joku voi ottaa halutessaan lomapäivän.

En tiedä kuinka paljon näissä jutuissa on kuntakohtaisia eroja ja tietenkin yksityisellä puolella on mutenkin ihan eri systeemit, mutta kunhan nyt lämpimikseni kirjoittelen. :nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 22:25  
+
0
^ No mutta tismalleen noin minäki oon tottunu tän yhdeksän vuoden aikana mitä olen kunnalla ollut töissä. Nyt ekaa kertaa yksityiselle menossa kunnolla ja oudolta kuulostaa...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 22:48  
+
0
Jos levitän pellavaöljyä jollain rätinpalalla tms puuhun, niin miten voin hävittää sen "rätin"? Tuohan on itsestäänsyttyvää, niin ei saa heittää vaan roskiin. Pitäisi vissiin polttaa, tai säilyttää vedessä, mutta kun tarkoitus ei olisi "säilytellä" tuollasta rätinpalaa ja polttomahdollisuutta ei ole (ellen lähde johonkin tuonne pihalle randomisti polttaan sitä), niin miten voin turvallisesti hävittää tuollaisen? Voiko sen vetää esim pytystä, olettaen, että on hyvin pieni pala? Ja joo, en ole vielä käyttänyt tuota, kun en tiedä miten hävittäisin sen "rätin".

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 22:54  
+
0
^Me on nakattu vettä muovipussiin ja ko pussi sitten roskiin (ja mieluusti viety se roskis sitten ulos aika piakkoin ei se ainakaan näillä pakkasilla itsestään syty ulkona kovin helposti). En ole varma onko tämä ns. virallinen tapa hävittää, mutta tiedän näin hävitetyn öljyisiä rättejä mm. oppilaitoksissa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 23:10  
+
0
Joo ja muovipussi olisi varmaan parasta sulkea mahdollisimman tiiviisti ja niin, ettei sinne jäisi hirveää kasaa happea sisään.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 23:21  
+
0
^Joo ilman muuta ja me on käytetty tuplapussitusta ettei se vesikään pääse sieltä poies.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 02:12  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Henniet, me ei olla vuoropäiväkoti, vaan auki ihan normaalisti 6.30-17.

^ Minä kyllä olen sitä mieltä hyvin vahvasti, ettei meillä työ ole yhtään epäsäännöllistä, mikä vaikeuttaisi työvuorojen tekemisen pitemmälle ajalle kerrallaan.


Ai no sitten. Mulle tuli heti mieleen vuoropäiväkoti, jos vanhempien sanotaan ilmoittelevan hoitoaikoja. Virhetulkinta. Reiluinta työntekijöille tosiaankin on antaa listat niin pitkäksi aikaa eteenpäin kuin mahdollista, eli toivottavasti saat asian keskusteltua läpi.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 12:44  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Mistä johtuu koiran käytös eri himisen kanssa?
Eli pointti: Tara on minun kanssa ulkona, voin ohittaa räksyttävän koiran muutaman sentin päästä, Tara mulkasee ja jatkaa matkaa. Koiria tulee vastaan, mulkasee ja ei ääntäkään.
Mies käyttänyt aikalailla tuon Taran nykyään, rähisee/murisee monille koirille, hiihtäjien päälle menossa.. Öö.. Minä ihan järkytyin kun mies sanoi, millainen Tara ulkona.
Noh, eipä tuo minun kanssa lenkkeillessä murise kenellekkään, eli mikä johtaa, että miehen kanssa se käyttäytyy noin? :mietiskel:


Käyttääkö mies molemmat teidän koirat samaan aikaan lenkillä? Mun vanhempi koira muuttui lenkkien suhteen, kun tuli toinen koira taloon. Sen jälkeen alkoi räyhääminen, miellän sen siihen, et lauman järjestys oli kaiketi sekaisin. Mut ei se tietty selitä, miks Tara sun kanssa käyttäytyy hyvin. Osaatko sä olla varmempi kuitenkin?
Tuo on niin kurjaa, ku toinen räyhää, lenkkeilystä menee koko ilo siinä. Me ollaan onneks päästy asiassa eteenpäin, ja välillä ohitukset hoituu täysin ilman mitään rähinää :jjei:

Lainaus korjattu.
Jaijah
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.02.2012 klo 18:32)

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 13:35  
+
0
blanko, meillekin voi tuoda, jos ymmärsin oikein ja on tämän viikon perjantaista kyse. Oon kotona lukemassa tenttiin ja asun aikalailla Tampereen keskustassa. Helmi tulee yleensä toimeen kaikkien kanssa ja varsinkin nyt on ollut varsin leikkisällä päällä, joten pikkuvilliksestä voisi olla sille iloa. :) Tarvittaessa voivat olla eri huoneissakin, mutten usko, et ainakaan Helmin puolesta moista tarvetta olisi. Eikä H ole niin iso kuin ehkä kuvassa näyttää, semmonen reilu 40 senttinen ja 10 kiloinen rimpula.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 13:47  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Voiko sen vetää esim pytystä, olettaen, että on hyvin pieni pala?


Mitään muuta kun sitä itteensä ei saa vetää pöntöstä alas. :heristel: Oon ite nähny, mitä kaikkea ihmiset vetää pönttöihinsä ja mitä se sitten saa aikaan.. Aikasemmin meni mullaki helposti esim. topsypuikot pönttöön, mutta ei enää. :nolo: Muutamia pönttöön kuulumattomia, mutta sinne silti todistetusti vedettyjä asioita mainitakseni: Topsypuikot, kondomit, terveyssiteet, räsymattoja :eek:, pyyhkeitä... Noni, nyt poistun "paapattamasta." :shifty:

Nimimerkillä, putkimiehen vaimoke.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.02.2012 klo 14:13)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 14:02  
+
0
^^ Onpas täällä ystävällisiä ihmisiä :) Mäpä laitan sulle yksäriä ja kyselen tarkemmin!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 15:39  
+
0
Onko tälle "no pienet koirat nyt vaan pissaa herkemmin sisälle" mitään ns. oikeaa selitystä - muuta kuin se, että pienet koirat opetetaan laiskemmin sisäsiisteiksi? Onko esim. rakko suhteessa pienempi kuin isoilla koirilla tmv?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 15:41  
+
0
^Itse en fyysisistä ominaisuuksista tiedä, mutta voisin kuvitella, että kun pienet ovat seurakoirarotuja suurin osa, niin se eroahdistuskin voi saada aikaan moista.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 16:39  
+
0
^^Mä oon kuullut myös nopeammasta aineenvaihdunnasta johtuvan sen sisäsiisteyden opettelun vaikeuden. Pienten koirien omistajalta ja joltain parilta nettisivulta vain lukeneena tosin, faktasta en sano ollenkaan. Mutta todennäköistähän se voisi olla?

Omaa pohdintaa: milloin kutinan takia on lääkäriin kannattavaa mennä? Iltaisin ja aamuisin pahimmat, ehkä kun sen kutinan huomaa nimenomaan silloin kun ei tee mitään sen enemmän, eli sängyssä maatessa.
Koko ajan jossain kutisee. Mulla oli tosiaan pari viikkoa sitten se antibioottiin allerginen kohtaus ja se jatkui n.6 päivää, parina pahimpina iltoina menin päivystykseen ja tiputukseen yms. Sittemmin ei oo niin rajua ollu ja n. viikko sitten loppunu ne "patit", mutta kutina on säilynyt.
Ja kun raavin (:nolo: tiedän, ei sais mutta ruaaaaah!) ihoon jää aivan kamalat raapimisjäljet. oon kuitenkin aika monta kertaa itseäni raapinut milloin minkäkin syyn takia, eikä oo koskaan tällaisia jälkiä ollut siitä (raapimiskohta vähän kuin leviää, semmoinen 0,5-1cm paksu viiva tulee siihen mistä kynsi on mennyt).
Mä nyt toivon että tää on kuivaa ihoa ja rasvailen ja töiden jälkeen tänään ostan apteekista jotain vähän kortisoonia sisältävää kosteusvoidetta, jos tää olisi vain astetta inhottavampaa kuivan ihon oireilua :eitietoo:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 17:50  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Voiko sen vetää esim pytystä, olettaen, että on hyvin pieni pala?


Mirle kirjoitti:

Mitään muuta kun sitä itteensä ei saa vetää pöntöstä alas. :heristel: Oon ite nähny, mitä kaikkea ihmiset vetää pönttöihinsä ja mitä se sitten saa aikaan.. Aikasemmin meni mullaki helposti esim. topsypuikot pönttöön, mutta ei enää. :nolo: Muutamia pönttöön kuulumattomia, mutta sinne silti todistetusti vedettyjä asioita mainitakseni: Topsypuikot, kondomit, terveyssiteet, räsymattoja :eek:, pyyhkeitä... Noni, nyt poistun "paapattamasta." :shifty:

Nimimerkillä, putkimiehen vaimoke.


Elä huoli, en ole vetänyt pytystä alas mitään noita mainitsemiasi ja siksi tulinkin kysymään täältä tuostakin. Sain kuitenkin onneksi vastauksia, miten hävittää pellavaöljyyn kastettu "rätinpala".

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.02.2012 klo 17:50)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 18:27  
+
0

jannie kirjoitti:

Onko tälle "no pienet koirat nyt vaan pissaa herkemmin sisälle" mitään ns. oikeaa selitystä - muuta kuin se, että pienet koirat opetetaan laiskemmin sisäsiisteiksi? Onko esim. rakko suhteessa pienempi kuin isoilla koirilla tmv?



Jostain mä olen myös kuullut perinnöllisyyden vaikutuksesta. Kun jos pieni koira tekee tarpeensa sisälle, niin sitä ei pidetä pahana ja koiraa voidaan hyvin käyttää jalostukseen. Mutta jos iso koira tekisi samoin... Niin sillä tuskin tehtäisiin pentuja. Näin olen siis kuullut, en tosiaan tiedä onko toi totta.

Mutta sen tiedän, että joku muukin syy siihen on kuin laiskuus. Kuka tahansa joka mut tuntee ja on nähnyt kun opetin Pabloa sisäsiistiksi, voi sanoa, että mä oon tehnyt kaikkeni. Silti joskus vieläkin meillä sattuu vahinkoja, ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa. Useammin vieraissa paikoissa, missä on ollut koiria, toisinaan kotonakin.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:30)