Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 22:40  
+
0
^ Niin, tottahan tuo on. En mä varmaan kyllä ota sitä, ehkä mieluummin pitkä päivä yksin kotona kuin ison lauman keskellä stressaantumassa.

Vaikka on se kurjaa kun kyllä se stressaantuu pitkästä yksinoloajastakin (kun päivä menee tuolla Tampereella ja illalla on menoa vielä, minne koiraa ei voi ottaa mukaan). :neutral: Ei kukaan tamperelainen haluisi ottaa sitä pariksi tunniksi hoitoon? :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.02.2012 klo 22:44)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 22:46  
+
0

saije kirjoitti:

Kyllä, oih mätiä! :love:
Se on jotain niin hyvää, ja mie aina joulussa vedän yksin 500g mätiä, 1-2 päivässä.. :)
Ja keitetyn kalan silmät, nams! (Kyllä, olen outo) :nauru:



Iuuuuuh. :nauru:
Mua alko lähinnä jo kuvottaan pelkästään se että te puhutta mädistä täällä! Mä en kestä ees nähdä sitä :nauru: Muuten kyllä syön kalaa ihan 'kokonaisista' muikuista lähtien. Mutta veikatkaapa miten käy jos mä ees näen pilkahduksen siitä mädistä vaikka just tommosessa muikussa.. Kyllä, siihen loppuu niiden kalojen syöminen sillä erää :nauru:

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 23:00  
+
0

blanko kirjoitti:

^ Niin, tottahan tuo on. En mä varmaan kyllä ota sitä, ehkä mieluummin pitkä päivä yksin kotona kuin ison lauman keskellä stressaantumassa.

Vaikka on se kurjaa kun kyllä se stressaantuu pitkästä yksinoloajastakin (kun päivä menee tuolla Tampereella ja illalla on menoa vielä, minne koiraa ei voi ottaa mukaan). :neutral: Ei kukaan tamperelainen haluisi ottaa sitä pariksi tunniksi hoitoon? :nauru:



Millonkas ootte menossa kasvattajalle? Mää oisin TaNNperelainen ja kattoisin mielelläni ällösöpöä pikkuvillistä!

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 23:37  
+
0

Inqq kirjoitti:



Iuuuuuh. :nauru:
Mua alko lähinnä jo kuvottaan pelkästään se että te puhutta mädistä täällä! Mä en kestä ees nähdä sitä :nauru: Muuten kyllä syön kalaa ihan 'kokonaisista' muikuista lähtien. Mutta veikatkaapa miten käy jos mä ees näen pilkahduksen siitä mädistä vaikka just tommosessa muikussa.. Kyllä, siihen loppuu niiden kalojen syöminen sillä erää :nauru:


:nauru:
Minusta ne on aivan ihania pikku palleroita kun pyörii kielellä :) Ja köyhinä aikoina pitää tehdä kuskusta tai kukkakaaliversioista, jotta saa sen ihanan "helmi tunteen" suuhun. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 08:22  
+
0

vems kirjoitti:

Millonkas ootte menossa kasvattajalle? Mää oisin TaNNperelainen ja kattoisin mielelläni ällösöpöä pikkuvillistä!



Oikeesti? :) Perjantaina mennään, ja aamupäivän Pablo on mun mukana kun käyn veljellä ja hammaslääkärin ajan Pablo saa odotella autossa... Mutta sitten n. yhden tai kahden aikaan mennään kasvattajalle ja siellä vierähtää varmaan pari tuntia.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 10:02  
+
0

Inqq kirjoitti:

Mutta veikatkaapa miten käy jos mä ees näen pilkahduksen siitä mädistä vaikka just tommosessa muikussa.. Kyllä, siihen loppuu niiden kalojen syöminen sillä erää :nauru:

Samis..

Oma kysymys:
Osaisiko joku tulkita mulle täältä, kohdasta 6, ilmoitetaanko siinä kuinka pitkäksi ajaksi työntekijällä täytyy olla työvuorot selvillä? Sen ymmärrän, että viikkoa ennen työvuorojen alkamista täytyy ilmoittaa uudet työajat. Alan tekemään uudessa paikassa työvuorolistat ja omistaja sanoo, että viikko kerrallaan riittää. Minä ite tekisin kolme viikkoa kerrallaan, koska ainakin itse haluaisin kyetä suunnitteleen menojani pitemmälle ajalle. Enkä myöskään tahtois olla joka viikko tekemässä listoja.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.02.2012 klo 10:11)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 11:22  
+
0
hätävara kaulin?

Pitäisi piirakka pyöräyttää ja nyt tajusin, että eihän mulla ole kaulinta..

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 11:26  
+
0
^Viinipullo, tai joku muu lasinen pullo?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 11:39  
+
0
Lasinen pullo toimii hyvin kaulimena! Väänsin poikaystävän luona pizzataikinoita vuoden ajan viinapullolla, ku eihän sillä raukalla ollut kaulinta :nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 11:55  
+
0
^^ Hyvä idea tuokin, toki nyt ei sattunut moista olemaan niin termospullo ajaa asian tällä kertaa :nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 12:16  
+
0
^ Minä painelen käsin piirakat ja pitsat, en harrasta kaulimista.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 12:19  
+
0
^Samoin minä. Olen liian laiska kaulimaan, paljon helpompi painella käsin suoraan vuokaan/pellille. Kaulinta tulee käytettyä lähinnä piparinpaistossa.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 12:28  
+
0

blanko kirjoitti:

[quote=vems]Millonkas ootte menossa kasvattajalle? Mää oisin TaNNperelainen ja kattoisin mielelläni ällösöpöä pikkuvillistä!



Oikeesti? :) Perjantaina mennään, ja aamupäivän Pablo on mun mukana kun käyn veljellä ja hammaslääkärin ajan Pablo saa odotella autossa... Mutta sitten n. yhden tai kahden aikaan mennään kasvattajalle ja siellä vierähtää varmaan pari tuntia.[/quote]

No voi kökkö! Just tohon aikaan mulla on töitä :( olisi ollut kiva nähdä tein tirriä.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 12:30  
+
0

Karvakamu kirjoitti:


Osaisiko joku tulkita mulle täältä, kohdasta 6, ilmoitetaanko siinä kuinka pitkäksi ajaksi työntekijällä täytyy olla työvuorot selvillä? Sen ymmärrän, että viikkoa ennen työvuorojen alkamista täytyy ilmoittaa uudet työajat. Alan tekemään uudessa paikassa työvuorolistat ja omistaja sanoo, että viikko kerrallaan riittää. Minä ite tekisin kolme viikkoa kerrallaan, koska ainakin itse haluaisin kyetä suunnitteleen menojani pitemmälle ajalle. Enkä myöskään tahtois olla joka viikko tekemässä listoja.



Suora lainaus 6§ 6.:
"Soveltamisohje: Osapuolet suosittelevat, että työvuoroluettelot laaditaan joko 3 tai 6 viikoksi."

Siinähän se oli. "Osapuolet" tarkoittaa tietysti työntekijä- ja työnantajaliittoja. Tuo on siis suositus. Suositus on kuitenkin tosi mielessä annettu, joten periaatteessa pitäisi olla joku selitys, miksi sitä ei noudatettaisi.

Työaikalaissa edellytetään viikon vähimmäisaikaa. Siis työntekijällä tulee aina olla työvuorot viikoksi eteenpäin tiedossa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun viikon ja yhden päivän kattava työlista asetetaan nähtäväksi, on uusi työlista jo valmis tai ainakin tekeillä, sillä seuraavana päivänä sen tulee olla jo esillä.

Jos työ sisältää tasaantumisjaksoja, on koko tasaantumisjakson kattava työlista oltava kerralla nähtävissä. Tämä siis työaikalaissa.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 12:52  
+
0
^ Työajat tasataan kahdeksan viikon välein, aika pitkä aika mun mielestä? Haluan asian selvittää kunnolla, etten turhaan ala uudelle työnantajalle asiasta kommentoimaan sen enempää, mitä olen jo tehnyt... Eli mulla ois oikeesti aihetta pyytää muutosta tuohon, että viikon ajaksi tehdään työvuorot? Työnantaja perustelee tätä sillä, että ei vanhemmat osaa kertoa työaikojaan kuitenkaan kuin sen viikon eteenpäin. Ei meillä kyllä koskaan missään muualla oo ollu tuommosta ongelmaa, vanhemmat on ilmoittaneet lasten hoitoajat kuukaudeksi kerrallaan.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 13:15  
+
0
^Ainakin poikaystävän tyttären päiväkotiin pitää ilmoittaa edellisenä tiistaina seuraavan viikon hoitoajat. Jos mulla olisi oma lapsi, jota pitäisi laittaa vuoropäiväkotiin, niin periaatteessa parhaimmillaan olisi mahdollista antaa hoitoajat 4vk eteenpäin (huonoimmillaan viikoksi), ja esim. kämppiksellä työvuorolistat tulee ihan eri aikoina, eli kun mä tiedän 4 viikkoa eteenpäin niin se tietää ehkä vaan viikon. Siinä mielessä päiväkotiin olisi tosi vaikea kaikkien antaa yhtäaikaa vuorot seuraavaksi kuukaudeksi, kun ei kaikki niitä tiedä/ei ainakaan yhtä aikaa.

Toisaalta: Mä alan itse kypsyä vuorotyöhön jo nyt tehtyäni sitä 8kk putkeen, iso kunnioitus kyllä niille, jotka jaksaa. Jos saisin vuorolistan vaan viikko eteenpäin aina, niin se kyllä kypsyttäisi vielä lisää...en suostuisi tekemään semmosta duunia ollenkaan.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.02.2012 klo 13:18)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 13:19  
+
0

vems kirjoitti:

No voi kökkö! Just tohon aikaan mulla on töitä :( olisi ollut kiva nähdä tein tirriä.



Harmi, mutta kiitos kuitenkin paljon. :hymy: Me muutetaan toukokuussa Tampereelle, voidaan pitää sitten koiratreffit. :wink:

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 13:28  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^ Työajat tasataan kahdeksan viikon välein, aika pitkä aika mun mielestä? Haluan asian selvittää kunnolla, etten turhaan ala uudelle työnantajalle asiasta kommentoimaan sen enempää, mitä olen jo tehnyt... Eli mulla ois oikeesti aihetta pyytää muutosta tuohon, että viikon ajaksi tehdään työvuorot?



Työaikalaki 7. luku
35§ "Jokaiselle työpaikalle on laadittava työvuoroluettelo, josta käyvät ilmi työntekijän säännöllisen työajan alkamisen ja päättymisen sekä 28 §:ssä tarkoitettujen lepoaikojen ajankohdat. Työvuoroluettelo on laadittava samaksi ajanjaksoksi kuin työajan tasoittumisjärjestelmä, *) jollei se tasoittumisjakson pituuden tai suoritettavan työ epäsäännöllisyyden vuoksi ole erittäin vaikeata. Työvuoroluettelo on kuitenkin laadittava niin pitkälle ajanjaksolle kuin mahdollista.

Työvuoroluettelo on saatettava kirjallisesti tyntekijöiden tietoon hyvissä ajoin, viimeistään viikkoa ennen siinä tarkoitetun ajanjakson alkamista. Tämän jälkeen työvuoroluetteloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvästä painavasta syystä."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*) Laki siis antaa luvan poiketa tästä koko tasoittumisjakson kattavan työvuorolistan vaatimuksesta, mutta asettaa sille painavan ehdon. Oman tulkintani mukaan virkkeen jatko kuitenkin velvoittaa pyrkimään tähän täyteen pituuteen, tai ainakin lähelle sitä.

Edellä on kyse lain velvoitteesta, josta ei voi livetä millään mutta-kun-se-on-niin-vaikeeta -perusteluilla.

Kuten aiemmin mainitsin, sopijapuolet ovat pitäneet kohtuullisina kolmen ja kuuden viikon työvuorolistoja. Tätä sopimustulostakaan ei ole syytä väheksyä.

Zirb

Zirb
Viestimäärä: 38

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 14:25  
+
0
Koiralla ei pysy enää kuola suussa lenkin aikana, vaan valuttaa kaiken kieltä pitkin pihalle. Syy? :eitietoo: Sisällä on normaali.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 14:27  
+
0
Henniet, me ei olla vuoropäiväkoti, vaan auki ihan normaalisti 6.30-17.

^ Minä kyllä olen sitä mieltä hyvin vahvasti, ettei meillä työ ole yhtään epäsäännöllistä, mikä vaikeuttaisi työvuorojen tekemisen pitemmälle ajalle kerrallaan.

Tähän samaan liittyen (juu, toki voisin liitostakin asiat kysellä, mutta kun täältäki jotai tietoa/vinkkiä saa :shifty:), johtaja sanoi, että jos joskus on hyvin vähän lapsia, voi joku työntekijä jäädä palkalliselle vapaalle, että turhaan tulla työpaikalle jos vähemmälläki aikuisten määrällä pärjätään. Kuulostaa toki kivalle, mutta onko tässä sitten se porsaanreikä, että päivän työtunnit täytyy tehdä toiste? Tämän nyt tietenkin tarkistan johtajalta itseltäänkin. Mutta taas, jotta mulla olisi valmiiksi jotain pohjaa asialle, kyselen sitä ensin itsekseni. Eihän johtaja voi ainakaan "pakottaa" jäämää palkalliselle vapaalle, jos voi vaatia tekemään seuraavalla viikolla sitten kymmentä tuntia päivässä?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:30)