Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 16:06  
+
0

Jemima kirjoitti:

Onko yleisesti miellyttävämpää lukea pitkiä vai lyhyitä blogitekstejä? Jos vaihtoehtona on vaikkapa yksi romaani parin päivän välein tai neljä lyhyttä tahtiin pari kertaa päivässä niin kumpi teistä on kivempi?


Komppaan Nottea. Mäkin tosin luen aika paljon. Mut mieluummin sitä lukee pitkän tekstin joka herättää ihan ajatuksia, kuin sitten jonkin hätäisen roiskaisun, jossa ei suuremmin ole sanottavaa.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 20:18  
+
0
Voiko koiranpennun lievä yläpurenta "korjaantua"?

Sain just kasvattajalta spostia, että mun pennulla on ell mukaan lievä yläpurenta, mutta arveli että se voi ihan hyvin korjaantua iän myötä.

Nyt mä sitten tietenkin mietin, että mitä teen. Mä kun kuitenkin haluan koiran, jota voi näyttelyttää ja mahdollisesti jopa käyttää jalostukseen.

Nyt kaikki vähänniinkuin romahti. :suru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 20:42  
+
0
^ Voi korjaantua. Ja mitä luultavimmin korjaantuukin jos se on kovin 'olematon'. Mun vanhemmalla koiralla oli ihan minimaalinen alapurenta 4kk hujakoilla, juurikin ell sen totesi, mähän sitä surkuuttelin ja vollasin aikani mutta ihan normaali saksi sille sitten tuli kuiten.

Tiän myös semmosia koiria, joilla on ollu ihan voimakas purentavirhe, ja se on siitä korjaantunut sitten normaaliksi. Mutta sen kristallipallonhan sitä tarvis näissä tämmösissä asioissa kyllä että varmaksi pystyis sanomaan.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 20:45  
+
0
Ellen ihan väärin muista, niin kasvattaja sanoi Islalla olevan lievää yläpurentaa, kun kurkki sen suuhun kulmahampaiden vaihtumisen aikoihin. Sanoi myös korjaantuvan luultavasti ajan kanssa ja ihan normaali purenta sillä nyt onkin. Olin jo unohtanut koko jutun.

/muoks: Purenta siis voi korjaantua, mutta siitä ei kyllä ole hajuakaan, että mitä ne todennäkösyydet on :eitietoo:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.02.2012 klo 20:46)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 21:34  
+
0
En tiedä kuinka rotukohtastakin tää on, mutta mulle staffikasvattaja aikanaan sanoi että yläpurenta voi pennun kasvaessa parantua mutta alapurenta hyvin harvoin muuta kuin pahenee.

MUOKS. Osaisko joku ehdotella jotain kivaa kohdetta, jonne mennä miehen kanssa viettämään vapaa viikonloppu? Ois tarvetta semmoselle pienelle stressin vähennys lomalle, mutta budjetti ei oo kovin kummonen ja ideoita on vielä vähemmän. Pe-su on periaattessa mahdollinen, mutta la-su on helpommin toteutettavissa. Semmonen mukava hemmotteluloma?
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.02.2012 klo 21:45)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 21:44  
+
0
^Mulla on samanlainen käsitys. Jostain olen kuullut, että alaleuka kasvaa/kehittyy hitaammin ja siksi yläpurenta voi korjaantua. Varmaahan mikään ei ikinä ole.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Torstaina, 02.02.2012 klo 22:33  
+
0
^Juuri sama selitys oli kun mulle selitettiin

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 09:36  
+
0
Miksei kc:ssa voi olla koiratarvikkeille ym tavaroille myynti- ja ostoketjua?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.02.2012 klo 09:51)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 10:38  
+
0

weebl kirjoitti:

Miksei kc:ssa voi olla koiratarvikkeille ym tavaroille myynti- ja ostoketjua?



Niinpä. Olen tuolla palstan palauteketjussa kysellyt asiasta useamman kerran, mutta ei taida olla mitään aikeita sellaista perustaa. Tuulenkoirissa on hyvin toimiva kirppari, mutta eivät siellä ymmärrettävästi oikein tykkää jos "ulkopuoliset" valtaavat myyntipalstan. Siellä muuten aina toitotetaan, että koiratarvikeille on myyntipaikkoja netissä vaikka kuinka, mutta minä en ole löytänyt yhtään kunnollista tuon tk:n lisäksi :eitietoo:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 12:00  
+
0
^
^^
Näinpä :l Ja Itse en oikein uskalla edes rekisteröityä, kun en koe olevani erityisen vinttikoirahenkinen. Ei sen puoleen, vinttikoira remmejä ja releitähän siellä lähinnä tarjotaan kirpparilla vaihtoon, tuskiin niistä mikään Tuksulle mahtuiskaan :eitietoo::ylpea:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 13:39  
+
0
Kuinka epäterveellistä on syödä yksi kananmuna päivittäin ?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 14:02  
+
0
^Ei ole. Nykykäsityksen mukaan kananmunia voi nauttia kohtuudella huoletta. Ei siis nostakaan kolesterolia toisin kuin vielä muutamia vuosia sitten luultiin. Mun mielestä toi 1 muna / päivä kuulostaa kohtuulliselta.

Ja muoks. tässä jotain linkkejä mitä pikaisella googlauksella löysin:

http://opetus.ruokatieto.fi/WebRoot/1043190/sisaltosivu.aspx?id=1068869

http://www.tohtori.fi/?page=8121124&id=2663315
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.02.2012 klo 14:05)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 17:52  
+
0
^ Ok. No hyvä tietää. Mä kun en saa itseäni syömään kauheasti lihaa ja nyt kun jätin leivätkin taas pois ruokavaliosta, kananmuna on löytänyt usein tiensä mun aamiaislautaselle, useimmiten keitettynä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 19:02  
+
0
Heitelkääs mistä voi johtua yhtäkkinen näin melkein 30-vuotiaana alkanut atooppinen ihottuma... :neutral: Mun elintavoissa ei oo muuttunut oikeastaan mikään, ihottuma on vielä melko paikallista vain oikeassa kädessä ranteen & kämmenselän alueilla mutta en todellakaan välittäis sen lähtevän tosta leviämään!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 19:51  
+
0
Notte, meikäläinenkin tosiaan syö kananmunia lähes päivittäin. Usein menee kaksikin päivässä. En tiedä kolesterolitasoani, kun en oo mittauttanut, mut hengissä ainakin oon! :nauru:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 19:59  
+
0

weebl kirjoitti:

Miksei kc:ssa voi olla koiratarvikkeille ym tavaroille myynti- ja ostoketjua?



Ylläpidon mielestä siitä olisi enempi haittaa kuin hyötyä.
Ylläpitäjä

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 20:51  
+
0
Mahtaakohan olla Mustissa ja Mirrissä vielä alennuksia? Tornioon olisi suunta huomenissa ja ajattelin poiketa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 22:01  
+
0
Miekin haluan osto-ja myyntiketjun :paapatus:

En sinne TK:hon uskalla änkeä kun ne myy kuitenkin ensisijaisesti "omilleen".
(Vaikka käynkin siellä tasaiseen tahtiin kuolaamassa mitä kaikkea ihanaa on myynnissä....)

Petsiessä taas on niin teiniä porukkaa, että mietin, onko se kaupankäynti siellä kuinka luotettavaa.
Yhdelle pannanmyyjälle siellä laitoin kyselyä kahteenkin otteeseen, niin ei kuulunut mitään...tiedä sitten :eitietoo:

Tykkään suosia käytettyä ja ostan itsellekin paljon huutiksesta ja kirpparilta, mutta koirille on tosi vähän mitään kummassakaan.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 22:06  
+
0
TK on kuitenki ensisijaisesti vinttikoirafoorumi, niiden omistajille ja niistä kiinnostuneille. Nykysin siellä taitaaki olla että uusilla käyttäjillä ei ole kuin lukuoikeus putiikin puolella, kunnes tietty viestimäärä on ylitetty. Mikä on ihan hyvä.

Täällä olis kyllä kans näppärä semmonen oma putiikki.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 22:19  
+
0
Pikainen kysely jos joku tietää kokemuspohjalta MITÄ IHMISTEN KIPULÄÄKETTÄ SAA antaa koiralle? Omalle ei tarvitse mutta pyydettiin kysymään..

bordercollie arkoo takajalkaansa, ennenkin sama jalka vaivannut, on käytetty silloin ell. mutta mitään kummempaa ei löytynyt. todnäk jokin rasitustila.. Tietenkin on maanantaina menossa (viimestään) ell. mutta jos joku tietäisi mitä voi antaa kun ei ole esim. rimadyliä käsillä.

ajantasa: nyt sai bortsu avun kennelihmisen vinkeillä, kitoos =)
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.02.2012 klo 23:02)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)