Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.01.2012 klo 09:01

Kysy mitä vain mistä vain! 9

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Perjantaina, 03.02.2012 klo 23:03  
+
0
^Mulle on apteekissa sanottu että Ketoriniä voi hätätapauksessa antaa. Kuitenkin max. pari päivää putkeen. Ja oisko se ollu niin et tolle vajaa 50 kiloselle annettiin puolikas tabletti. En kuitenkaan muista minkä vahvusta...
Itellä kun on jalkavaivanen berni ja joskus kun on ollu kovaa rasitusta niin ontuu, tuota oon antanu ja koira on ainaki edelleen hengissä..
Buranaa tai aspiriiniä ei saa antaa.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 11:56  
+
0

Pikipaimenia kirjoitti:

MITÄ IHMISTEN KIPULÄÄKETTÄ SAA antaa koiralle?



Ihmisten tulehduskipulääkkeistä tulevat kysymykseen:

Asetyylisalisyylihappo
Kauppanimet: Aspirin, Disperin, Primaspan

Annostus: 25 mg/kg 3 x päivässä. Huom !Saattaa aiheuttaa vatsaoireita ja -kipuja sekä vähäisiä verenvuotoja ruuansulatuskanavassa.

Ketoprofeeni
Kauppanimet: Ketorin, Ketomex, Orudis, Romefen

Annostus: 1 mg/kg 1 x pv. Huom! Saattaa aiheuttaa mahaoireita

Edellisiä ei suositella pitkäaikaiseen käyttöön. Seuraavat reseptilääkkeet tulevat kuvaan pitkäaikaisissa kiputiloissa:

Karprofeeni
Kauppanimet: Rimadyl


Meloksikaami
Kauppanimet: Mobic, Metacam

------------------------------------------------------------------------------------------------------
EI KOIRILLE:

Ibuprofeeni valmisteet: Burana, Ibusal, Ibumax, sekä kaikki Ibu+jotain
Parasetamoli valmisteet: Panadol

^Näissä on merkittävä maksavaurioriski!

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 12:27  
+
0
Mulla on kysymys asiakaspalvelusta.

Jos on yksinään myyjänä liikkeessä ja paikalla on useampia asiakkaita. Yksi asiakkaista tarvitsee selkeästi apua tuotteiden kanssa ja toinen siirtyy kassalle. Yleensä jos tiedän että apua tarvitsevan kanssa menee hetki pidempään niin käyn kassalla välissä ja palaan sitten. Mutta ketä kuuluu palvella ensin, jos menen apua tarvinneen asiakkaan kanssa kassalle ja siinä on jo asiakas? Sitä, joka on jo jonossa ja on hakenut tuotteen itsenäisesti vai sitä kenen kanssa palvelutilanne on ns. meneillään?

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 12:37  
+
0
^ Mä varmasti palvelisin sen, joka oli itsenäisesti ilman apua päässyt kassalle asti, ja mahdollisesti jo jonkin tovin odottanut siinä myyjän palvellessa toista asiakasta. Pääsääntöisesti olen kyllä huomannut, että se edellinen asiakas palvellaan loppuun, ja sen jälkeen siirrytään muihin. Itse toimisin kuitenkin juuri päinvastoin. Asiakas, jonka kanssa jo on aikaa vietetty, lienee tyytyväisempi kuin se odottava asiakas, joten kokisin odottavan asiakkaan palvelemisen prioriteettina.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 13:12  
+
0
Näin asiakkaan näkökulmasta toivoisin, että jo jonossa oleva asiakas palvellaan ensin. Mua ärsyttää kun joutuu ensin oottelemaan myyjää ja sitten tullaankin toisen asiakkaan kanssa ja etuillaan:P
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 13:32  
+
0

jannie kirjoitti:

Heitelkääs mistä voi johtua yhtäkkinen näin melkein 30-vuotiaana alkanut atooppinen ihottuma... :neutral: Mun elintavoissa ei oo muuttunut oikeastaan mikään, ihottuma on vielä melko paikallista vain oikeassa kädessä ranteen & kämmenselän alueilla mutta en todellakaan välittäis sen lähtevän tosta leviämään!



Ootko varma, et se on atooppista ihottumaa? Ettei olis vaan kuivuudesta johtuvaa? Atopia on periytyvä ja voi olla oireeton vuosia, mutta aika kummalta tuntuis, jos se noin myöhään alkais oireilla, kun yleensä se tuppaa menemään toisin päin, että atopian oireet häviää aikuisuuden myötä. Ootko sä allerginen millekään? Atopiahan tarkoittaa perinnöllistä taipumusta herkistyä allergeeneille ja atooppinen ihottuma on atopian yksi oire.

Mä kärsin atooppisesta ihottumasta ala-asteelta lähtien ja joka talvi iho oli tosi pahana. Ranteet oli usein ihan verillä, samoin kämmenselät ja taipeet. Ihottumaa oli myös niskassa, kaulassa, selässä ja poskissa. Mut sit yhtäkkiä pari vuotta sitten huomasin talvella, ettei ihottumaa tullu enää. :hymy: Kyllä on elämä helpottunu huomattavasti, ku ei tartte olla koko ajan rasvaamassa kortisonilla ja perusvoiteella. Mutta yhä edelleenkin mulla kuivuu talvella kädet ihan hulluna ja varsinkin oikea, kun sillä namittaa koiraa ulkona, korjaa kakkoja yms. Kannattaa ostaa apteekista jotain rasvasta perusvoidetta, esim. Hydran on tosi hyvää siinä vaiheessa, kun kädet on päässy tosi kuiviks. Mulle ei oikeen riitä esim. tavalliset käsivoiteet, ne on niin kevyitä, eikä tarpeeks rasvasia.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 14:03  
+
0
Tää asiakaspalvelu on kyllä ongelma näin yksin ollessa, mun mielestä kun on kuitenkin tietyllä tapaa loogisempaa palvella se aloitettu asiakas loppuun. Etenkin kun monesti se palveltu on viettänyt kaupassa esim. 10min ja kassalle tullut on yleensä taas sellainen, joka on pikaisesti napannut tuotteen hyllystä. Ja sitten taas kun sekin vaikuttaa, että onko asiakkaalle 10 tuotetta vs toisen yksi tuote jne.

Asiasta toiseen, mun isällä on ainakin puhjennut tosi paha atooppinen ihottuma vasta siellä 50 vuoden iässä. Aina on ollut kyllä herkkä iho, mutta yhtäkkiä iho meni ihan hirveän näköiseksi eikä mitään muuta selitystä kuin atopia sitten jäänyt. Sen jälkeen kun pääsi kerran puhkeamaan niin ihoa ei kuntoon ole enää saatu.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 14:10  
+
0
Ruotsintaitoiset.. Jos otetaan ruotsinkielinen ilmaus, jonka rakenne on genetiivi + adjektiivi + substantiivi. Esimerkiksi hänen kaunis siskonsa tai Pellen punainen pallo. Tuleeko adjektiivi tällöin määräiseen muotoon, entä substantiivi ?

Eli mikä on oikea kirjoitusmuoto näille esimerkkilauseille ?
Hennes/hans vacker/vackra syster/systern.
Pelles röd/röda boll/bollen.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 15:10  
+
0
Tutuli, meillä on suvussa atopiaa, mm. siskolla ollut pienenä tosi pahana ja äidin veljellä on vielä aikuisiälläkin. Enhän mä toki varmaksi osaa sanoa sen olevan atopiatyyppistä, mutta ihottuman luonne ja se, ettei tollasta ole ollut mulla koskaan ennen (varmistin äidiltäkin, ettei mulla ole pienenä ollut mitään kroonista ihottumaa) viittais kyllä vähäsen jonkin sorttiseen atooppiseen ihottumaan. Mulla on taipumusta allergiaan, mutta ei oo yleensä oireillut ihottumana vaan turvotuksena, kihelmöintinä ja limakalvo-ongelmina. Kuivuus ja pakkanen ei varmasti ainakaan helpota tilannetta, mutta kun tällasta ei oo tosiaan ollut aikaisemmin ikinä :neutral:

Kortisonivoiteella punoitus helpottaa, ja rasvaan käsiä tollasella tosi superrasvaisella alunperin kasvonaamioksi tarkoitetulla, joka ei imeydy heti vaan jättää ihan oikein kunnon kalvon mikä pitäis pestä poiskin. Nyt ostin lisäksi Weledan Skin Foodia, minkä pitäis olla ihan superhyperhyvä. Toivottavasti auttaa :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 16:35  
+
0

Notte kirjoitti:

Ruotsintaitoiset.. Jos otetaan ruotsinkielinen ilmaus, jonka rakenne on genetiivi + adjektiivi + substantiivi. Esimerkiksi hänen kaunis siskonsa tai Pellen punainen pallo. Tuleeko adjektiivi tällöin määräiseen muotoon, entä substantiivi ?

Eli mikä on oikea kirjoitusmuoto näille esimerkkilauseille ?
Hennes/hans vacker/vackra syster/systern.
Pelles röd/röda boll/bollen.

Kieliopin tunneista on aika paljon aikaa, mutta korva sanoisi, että hans vackra syster on oikea muoto.

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Lauantaina, 04.02.2012 klo 16:43  
+
0
Jep, tuossahan se jo tulikin. Genetiivi + adjektiivin määräinen + substantiivin epämääräinen.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.02.2012 klo 16:45)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 00:50  
+
0
Galluppia tähän väliin... Vastatkaas seuraavaan ihan tunteella, se mikä ekana tulee mieleen:

Kadulla kävelee nuori, mutta selkeästi jo aikuinen, esim. 25-vuotias nainen. Häntä vastaan tulee vanhempi, noin 50-60 -vuotias, mies. Kumpi väistää kumpaa, nuori vanhempaa vai mies naista? Miehen väistämisen ajattelen kohteliaisuusseikkana, siis että mies antaa naiselle tietä.

Työmatkoja kävellessä tulee kaikennäkööstä mieleen. :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 01:08  
+
0
Mies naista.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 02:28  
+
0
Asiasta kukkaruukkuun: Voiko ukkostaa ja sataa lunta samaan aikaan?
Follies Neville
09.03.2011

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 03:28  
+
0
Arr. Puhelinongelmia.

Käytössä on jo pitkään ollut MicroSD kortti joka on toiminut ilman ongelmia sekä tietokoneella, että Nokian 5230 ja 3710 puhelimissa. Nyt sain käyttööni isän vanhan Nokia N8-00 puhelimen ja yhtäkkiä koko muistikorttia ei muka löydy. Missä vika? Onko puhelimesta muistikortin paikka rikki vai voiko olla jotain asetuksia väärin? Mielestäni en tosin ole ikinä mitään joutunut muistikortille tekemään, sen kun iskin tietokoneeseen, siirsin tiedostot ja puhelimeen kiinni eikä sen ihmeempää, joten mitkä asetukset siinä muka voi nyt olla vialla muka?

Hjelp, ei tästä puhelimesta ole nyt yhtään mitään iloa jos en saa edes omaa soittoääntä laitettua kerpele.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 08:54  
+
0

Birdie kirjoitti:

Asiasta kukkaruukkuun: Voiko ukkostaa ja sataa lunta samaan aikaan?


Voi. Yhtälailla kun sataa vettä ja ukkostaa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 09:23  
+
0
^Katottiin kaverin kanssa kauhuleffaa ja siinä lopussa ukkosti ja satoi lunta ja mun kaveri väitti että se ei ole mahd. Yritin mä googletella...
Follies Neville
09.03.2011

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 09:45  
+
0
^Ainakin olisiko ollut muutama vuosi takaperin kun tällä suunnalla satoi lunta ja ukkosti. Ihan mahollistahan se on että talvellakin ukkostaa, mutta ukkonen ei ole välttämättä yhtä "raju" kuin kesällä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 19:18  
+
0
Voiko koiralle syöttää mätiä? Vanhemmat olivat tehneet koiralle kalaa uunissa ja heittäneet joukkoon kalassa ollaan mädin. Mätiä on suurimmaksi osaksi isohkoina paakkuina, eli saisi vielä nypittyä isoimmat pois. Mutta onko tuosta haittaa koiralle? Oma suhtautumiseni mätiin on sellainen, etten ymmärrä, miksi kukaan sitä syö ja alkoi heti epäilyttää tuo koiralle antaminenkin...

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 9 - Sunnuntaina, 05.02.2012 klo 20:49  
+
0
Kun kantaliuosta on 1,1ml ja laimennussuhde on 1:1 infuusionesteeseen, tarkoittaako se silloin, että infuusionestettä otetaan 1,1ml vai 1ml?

Saattaa toisaalta olla, että infuusionesteen määrän saa itse valita ja yleisemmin se on jotain 10ml. Kokonaismäärä lääkeainetta on 4,4mg ja lääkkeen vahvuus on 4mg/ml, joten eikö se noin 1ml infuusionestettä kuulostaisi silloin aika oikealta?

Tuliko tästä nyt tarpeeksi monimutkaisesti esitetty kysymys? :nauru: Lääkelaskujen osaajat hoi! Kyseessä lasten lääkelaskut!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:15)