Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 18:16  
+
0
Mä en oikein tiedä mitä ostaisin äidille :mietiskel: Tai uuden esiliinan se tarvis, joten varmaan sellaisen, mut tuntuis jotenkin tyhmältä antaa sille pelkkä essu :nauru: Patalappuja ja -kintaita kun sillä on vaikka muille jakaa, enkä mä mitään ruoantekovälineitäkään osaa ostaa. Byhyy.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 20:18  
+
0
^ Mun äiti rakastaa yli kaiken laittautumista. Lahja onnistuu siis takuuvarmasti, kun se on esim. laadukas ryppyvoide, lempihajuvesi tai kampaamon hiustenhoitotuotteita. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 22:22  
+
0
Mä varmaan ostan mun äidille tämmöset, kauniit ja edullisetkin, ja äiti kerran vihjaisi tarvitsevansa uudet salaattiottimet.
Äidille on aina helppoa ostaa lahjoja ja ostan hänelle aina eniten.

Iskälle on vaikeampi ostaa, hänellä on jo kaikkea.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 08.12.2011 klo 19:38  
+
0
^^ Hmm, toki noita vähän laadukkaampia shampoita tai suihkusaippuoita vois katsella. Tai sit sitä ryppyvoidetta. Hajuvesistä se ei niin perusta :D

Äiti tykkää kyllä myös neulomisesta ja mietinkin jos ostais esim. villalankoja, mutta toisaalta se kumminkin neuloo suht usein myös mulle. En halua että paluupostissa sitten tulee mulle sukat niistä mun ostamista langoista :D Tuntuis tyhmältä.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 08.12.2011 klo 23:31  
+
0
Jee, aika monta lahjaa on jo hoidossa! :hymy:

Me ostetaan isälle ja äidille joululahjaks Dolce Custo kahvinkeitin (en oo ihan varma, mikä noista malleista se on, sisko on hoitanut asiaa, mut ilmeisesti se "hienoin" malli). Tolla saa tehtyä vaikka mitä ihania erikoiskahveja, kun ostaa siihen koneeseen sellasia kapseleita. Tollasesta ne on jo puhunu, toivottavasti ne ei innostu sitä ostamaan ennen joulua.

Sisko saa lämpöhuovan, koska on aikamoinen vilukissa.

Iskällä on vielä ennen joulua synttärit ja lahjaks me aateltiin ostaa viivakoodinlukija laskujen maksua varten. Toi tulee kyllä tarpeeseen, koska isällä saattaa mennä laskujen maksuun paljon aikaa, kun se näppäilee tilinumerot niin hitaasti ja maksaa aina monta laskua kerralla. On muuten tosi kiva, että isällä on synttärit ennen joulua, saa joka vuosi ensin pähkäillä isänpäivälahjaa, sitten synttärilahjaa ja vielä joululahjaa...

Toi kahvinkeitin on aika kallis, mut sisko löysi nettikaupan, mistä sen saa 140 eurolla. Ja koska meitä on viis maksamassa (neljä siskosta ja siskon mies), niin jokasen osuudeks jää alle 30 euroa. Samaten me ostetaan siskojen lahjat aina yhessä. Musta tää on niin kätevää, ei tartte stressata yksin, on monta ideoijaa ja saa ostettua jotain kalliimpaa, kun jokainen laittaa pottiin vähän. :hymy: Vielä pitäis parille siskolle keksiä lahjat ja parille kaverille. Ja tietty koirille. :nauru:

Ostaako joku muu kimpassa lahjoja?

Ai niin, piti vielä vinkata nettikauppaa, josta vois löytyä lahja jääkiekkofanille: Leijonakauppa. :hymy: Voipi olla, et sisko saa tuolta jotain...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

sea07

sea07
Viestimäärä: 31

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 09.12.2011 klo 06:58  
+
0
^ Tutuli, uusimmassa Meidän Talo-lehdessä oli vertailtu juuri noita Dolce Gusto sekä Paulig Cupsolo- keittimiä. Hintaluokaltaan ne pyörivät melko samoissa, mutta tuota Cupsoloa tunnuttiin kehuvan hieman enemmän. Omaa kokemusta mulla ei ole. Ihan vain tiedoksesi, jos haluat vertailun lukaista.. :hymy:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 09.12.2011 klo 13:23  
+
0
Toi Leijonakauppahan oli loistava isää ajatellen, kiitos vinkistä! :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 09.12.2011 klo 13:31  
+
0
En jaksa miettiä enää sekuntiakaan äitille tai iskälle ahjaa, olkoot ilman kun eivät ees suostu kertomaan mitä haluaisivat. :ylpea: Veljen ja avon lahjat tuli ja kavereidenkin lahjat oon paketoinut joten nyt voi sitten ottaa iisisti.

PS. Pitää varmaan ostaa itelleni tuolta Leijonakaupasta nuo pelikortit! Paitsi jos Tuomo Ruutu ei ole ruutukurko niin heitän roskiin. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 12:45  
+
0
En osaa keksiä tyttöystävälle hyvää lahjaa, joten päätin että tänä jouluna menen hakuammunnalla: ostan monta pientä lahjaa, ja toivotaan että edes jokin niistä on mieluinen. :nauru: Jos ei muuta, niin ainakin kuusen alusesta tulee lapsuus mieleen, kun on täynnä paketteja..
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.12.2011 klo 12:45)

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 13:22  
+
0
Mä ostin poikaystävälle kunnon villasen villapaidan (toivotaan että ne pakkaset tulee joskus) ja lisäks haluisin ostaa jonku kivan heijastimen (saa vinkata jos on nähnyt kivoja! :hymy:) ja ehkä kalenterin, koska sen tapaamiset yms on aina merkattu johonki satunnaisiin lippulappusiin. Koiralle on myös lahjat hommattuna :nauru: Mutta sitte... Vanhemmat! Haluisin jotain antaa, mutta koska oon taloudellisista syistä joutunut hiljattain verottamaan niiden lompakoita melko roimasti, tuntus tyhmältä varsinaisesti ostaa niille jotain... Mitähän ihmettä sitä keksis..?

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 13:28  
+
0
Mites jos itse teet sellaisen lahjakortin missä on esim suursiivous (tai siinä auttaminen), auton pesu tai juhlaillallinen kahdelle sinun valmistamana niiden kotona tms?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 14:08  
+
0
^Siivous- tai illallislahjakortti voiski olla kiva! Voisin piirtää jonku hienon kortin. Oisin mielellää tehny seinäkalenterin, johon oisin joka kuukaudelle piirtäny kuvan, mutta kappas kun keksin sen niin myöhään että eihän tässä enää ehdi. Porukat on niin laiskoja ruoanlaittajia että erityisesti toi ruoka vois olla hauska!

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 17:31  
+
0

Tutuli kirjoitti:


Iskällä on vielä ennen joulua synttärit ja lahjaks me aateltiin ostaa viivakoodinlukija laskujen maksua varten. Toi tulee kyllä tarpeeseen, koska isällä saattaa mennä laskujen maksuun paljon aikaa, kun se näppäilee tilinumerot niin hitaasti ja maksaa aina monta laskua kerralla. On muuten tosi kiva, että isällä on synttärit ennen joulua, saa joka vuosi ensin pähkäillä isänpäivälahjaa, sitten synttärilahjaa ja vielä joululahjaa...

Ostaako joku muu kimpassa lahjoja?



Mun on tosi vaikea keksiä miehelle lahjoja (kun sen kaikki toiveet on vähintään kolminumeroisilla hintalapuilla varustettuja) eikä asiaa helpota, että marraskuussaon isänpäivä ja miehen synttärit ja joulukuussa joulun lisäksi meidän hääpäivä:ttou:.

Me ostetaan usein veljen kanssa yhdessä jotain porukoille ja mummolle. Meitä on harmi vaan vain kolme maksamssa niitä lahjoja (tai oikeestaan 2, kun mä maksan yleensä mun miehenkin osuuden), joten ei mitään superhienoa saada.

Tiuhtis Meillä äiti arvostaa tosi paljon, jos autan esim jouluruokien teossa tai leivon jotain joulupöytään. Isälle taas kelpaa aina joku viinipullo ja suklaarasia:nauru:.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 18:44  
+
0
Me lähdetään jouluaattona Thaimaahan ja koirat menee hoitoon.
Nuorempi menee mun äidille ja veljelle ja niille väsään kiitos- ja joululahjaksi yllätyskorin. Ajattelin laittaa sinne kaikkia herkkuja (koiralle kans! :nauru:), kahvia, keksejä, kynttilän, molemmille arpapaketit ja molemmille lahjat (äidille uusi silmälasikotelo ja pikkuveljelle pleikkaripeli).

Mutta! Vanhempi koira menee hoitoon mun eksän vanhemmille ja ajattelin niille samantyylistä koria. En vaan yhtään tiedä mitä sinne koriin laittaisin sen suklaan lisäksi. Perus kynttiä-servettijuttuja en haluaisi. Ne ei juo viinejä/glögejä joten ne on pois laskuista. Ei mitään pilaantuvaa (juustot ym), eikä säilykkeitä. Kojakkipullon ajattelin viedä vasta loman jälkeen.
En ole enää katselemassa niiden elämää, niin en yhtään tiedä mitä ne tarvis ja mitä ehdottomasti ei. Hankalaa.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 22:27  
+
0
^Laita sinne vaikka mausteita, jotain erikoista pastaa, teetä, kahvia, joulukukka? Pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä (vaikka viikunaa), pipareita, oliiviöljyä, sinappia, rusinoita, maustekakku, hunajaa, marmeladia? Voihan sinne heittää mukaan jonkun koriste-esineen, pyyhkeet, villasukat tai ihan mitä vaan :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 15.12.2011 klo 20:30  
+
0
Kiitos neruda ideoista. Enköhän mä jonkunlaisen setin saa vielä aikaiseksi. :hymy:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 08:57  
+
0
Mulla pitäis keksiä vielä mummeliinille jotai kivaa. Ei mitään ideaa.

Eilen tilasin citydealistä äitille 100e lahjakortin (makso 40e) tiibetiläisiin hoitoihin, siellä on valittavana erilaisia hierontoja tai kasvohoitoa yms "normaalia". Sitten isän kanssa ostettiin äitille kahvinkeitin kun nykynen on rikki, tuon kyllä tietääki saavansa ku kiellettiin ostamasta ite. Isälle ei ole vielä mitään, mutta katoin tuossa kodinkoneliikkeessä semmosia niskahierontatyynyjä. Hintaa oli kyllä reipas 60e, mutta kun kerranki keksis jotai tuommosta sille oikeesti tarpeellista. Mutta se mumma! Serkuilta se saa kuitenki ite tehtyjä villasukkia (eikä enää ehtiskään tehä), tädin mieheltä aina kirjan ja enon vaimolta ja lapselta jotai sisustus"krääsää". En tahtois mitään turhaa tavaraa ostaa kun kyseessä yli 80v ihminen, mutta sitten se käy ite vakkaristi jalkahoidossa ja kampaajalla, joten mikään tuommonen lahjakorttikaan ei ole mieluinen (on sanonu että tykkää ku saa ite päättää minne menee).
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 09:44  
+
0
Äyh.. Mitä sitä keksis kymmenen korvissa olevalle kumipojalle...??? lyö niin tyhjää ku vaan voi, onneks joulu on vaan kerran vuodessa
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 09:55  
+
0
^Minkälaisia mielenkiinnon kohteita pojalla on. Omalle yhdeksänvuotiaalle jpikku-Messilleni ostin synttärilahjaksi Barcelona FC fanikamaa ja tuo on aivan haltioissaan. Niinikään legot upposivat vanhimmallekin pojalleni vielä muutama vuosi sitten (poika täyttää tammikuussa 15), etenkin jotkut tekniikkalegot ja Lego-city sarjan isot rakennukset olivat 11-12 vuotiaanakin mieluisia. Joku kovakantinen Aku Ankka-sarjakuvakirja, yleensä tuonikäiset ovat Ankkarien suurkuluttajia. Harrastuspiiriin sopiva konsolipeli, elokuva tai joku muu kiinnostusten kohteisiin sopiva kirja

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 09:59  
+
0
^tykkää Cars leffoista ja leegoista kyllä... Mutta sillä on jo leegoja saavikaupalla ja molemmat Cars leffat... vaikeeta on keksiä mitään, viime jouluna ostin sellasen minirumpu setin ja sen vanhemmat ei puhu sen jälkee mulle muutamaan kuukauteen :-D kai sitä on vaan lähettävä kauppaan arpomaan
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 17:15)