Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 10:03  
+
0
^ Etkö nää syö lainkaan aamupalaa? Mä en kestäisi ajatusta ilman aamumättöä. Aiemmin tuli syötyä protskupannarit, mutta kun kaurahiutaleet on pois ruokavaliosta, niin en ole jaksanut keksiä korvaavaa sisältöä pannareille. Mut omatekoinen mantelisämpylä juustolla ja marja+rahka+oartisjogurtti+soijalesitiini-kombo on pakko saada aamulla kahvin kans tai tulee nälkäraivo.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 10:56  
+
0

innna kirjoitti:

Vihaan karppaus-sanaa ja osittain siihen liittyvää ideologiaakin. Kuitenkin mun mielestä hiilareista karsiminen on kaikista paras tapa pudottaa painoa. Jos on ollut raskas urheilupäivä (telinev., kova sali tai raskas porrastreeni pikajuoksussa) saatan keitellä 100 grammaa gluteenitonta pastaa suorituksen jälkeiselle aterialle. Muuten lämpimät ruuat mennään ihan kasvislinjalla. Silloin tällöin otan 1-2 perunaa.


Samma här. En todellakaan voi sanoa karppaavani enkä haluaisikaan, koska en usko että totaalikieltäytyminen mistään tai minkään ruoka-aineen älytön mättäminen on pitkän päälle hyvästä. Silti, samoin kuin innna, minäkin olen karsinut niitä hiilareita vähemmäksi. En esimerkiksi mussuta vaaleaa leipää tai ylenmäärin makaronia (välillä ollaan tehty kyllä pastaruokaakin mutta osa siitäkin on ollut tummaa, enkä ota pastaa paljon), välillä saatan ottaa puolikkaan tai yhden kokonaisen perunan.

Maanantaina pitäisi ottaa vertailukuvaa tästä ruhosta, ja vähän hirvittää etukäteen että jos mitään muutosta ei näykään. Hirvittää lähinnä siksi, että jos siitä iskee semmoinen pitäkää tunkkinne-olo. Mulla on nimittäin edelleen välillä sellainen fiilinki että maha ja jenkkakahvat eivät ole inahtaneetkaan, ja mikäli kuvassa pällistelee ihan saman muotoinen norsu kuin aloittaessa niin se voi kyllä närästää aika lailla. Pitäisi kuitenkin tolkuttaa itselleen että olo ainakin on paljon energisempi, ja tuloksia on näkynyt ainakin siinä että kunto ja lihasvoima ovat kasvaneet.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 10:57  
+
0
Mustakin tuo "karppaus" sana on ärsyttävä, ja varsinkin jos puhuu jonkin vähänkin asioista tietämättömän kanssa, niin vältän tuota sanaa ihan viimeiseen asti. Siihen liittyy niin paljon ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä, että en edes nykyisin jaksa alkaa asoista vääntämään.
Jos jonkun mielestä se, että välttelee prosessoitua paskaa ja yrittää syödä mahdollsimman puhtaasti, on vaarallista, niin so be it.
Syökööt tällaiset ihmiset vaan menemään kaikenmaailman turhaa pullamössöä, eipä se multa ole pois.

Tuossa aiemmin laittamassani linkissä tämä Andreas puhuu myös siitä, mistä ja miksi lihavuusepidemia lähti nousuun. 80-luvulla kun keksittiin, että rasva on pahasta ja siitä tehtiin lähestulkoon ihmisen pahin vihollinen. Light-tuotteet ja kaikenmaailman lisäaineet ottivat vallan ja kaikki rasvanpeloissaan välttelivät ihmisille ihan luontaisia rasvoja (ruoka-aineista puhumattakaan), ja korvasivat kaiken just näillä kevyttuotteilla, lisäaineilla ja rasvaa kammoksuen. Mitä tapahtui? Diabetes, ylipaino ja kaikenmaailman muut liitännäissairaudet lihavuuteen liittyen (ja sen lisäksi) kukoisivat, ja kukoistavat edelleen.

Ja hän näytti myös esimerkkejä siitä, miten retuperällä diabeettikkojen suositeltu ruokavalio on. Käsittämätöntä, ettei just diabeetikoille suositella vähähiilarista ruokavaliota, joka pitää sen verensokerinkin hyvin balanssissa, toisin kuin hiilaripitoinen sapuska.

En minäkään noudata vhh-ruokavaliota mitenkään fanaattisesti, mutta pyrin kyllä siihen, että kaikki turha jää lautaselta pois. Kyllä mä bile-iltoina juon alkoholia ihan surutta, mutta esim. känni- ja krapulamätöt on vaan jääneet pois, tai ainakin ne pizzat sun muut on vaihtuneet ihan toisinlaisiin dagen efter-evästyksiin.

Oon itse kokenut että mulle paras elämäntapa on tämä vhh, eihän sen pitäisi olla mikään kuuri, vaan elinikäinen juttu. Jos sinne hiilarilandiaan palaa, niin taatusi palaa myös kilot.
Mutta toisaalta, sehän on ihan sama millä menetelmällä sitä painoa pudottaa - jos entisiin elämäntapoihin palaa, voi olla varma että kilot tekevät comebackin kavereidensa kera.

Mä oon joskus kokeillut jotain painonvartijoiden pistesysteemiä ja kalorinlaskentaa, mutta ei, ei oo minun juttu.

Mulla on aina ollut hieman verenpaine koholla, mutta nyt näiden kolmen vuoden aikana, kun olen tosiaan noudattanut tätä lchf-jutskaa, on paineet erinomaiset ja painoa on lähtenyt pauttirallaa 20 kiloa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:33  
+
0
miten te olette saaneet kutistettua gfg dieetin aikaan kauppalaskua minimiin? tuntuu että meillä hurahtaa kamalat summat kauppaan rahaa.. kaikesta olen yrittänyt valita sitä halvinta, mutta silti :neutral: hurjalta tuntuu laittaa noin paljon rahaa ruokaan.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 17:34)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:48  
+
0
^ Musta taas tuntui, että Superdieetin aikana oli kauppalasku minimissä. :nauru: Lidlistä saa maitorahkat ja vihannekset halvalla, miksei lihatki jos sitä syö. Itse vedin tofua SD:n aikana ja Helsingin Vii Voanista hain sitä, kun siellä on kans hintataso kaikin puolin kohdillaan. Nyt kun on palannut syömään juustoja jne, niin kauppalaskukin on isontunut. Marjoista mää en tosin ole koskaan joutunut maksamaan mitään, kun vanhemmat roudaa mulle aina itse poimittuja marjoja pakastimen täyteen, se on ihan mieletön säästö. Jos joutuisi maksamaan marjoista, niin tuskin tulisi syötyäkään.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:57  
+
0
^ mulla ei muu hirvitä, kun vihannekset (en nyt ihan tiedä että voisiko siinäkin napata kukkakaalta, porkkanaa, herneitä, papuja yms sen 200g/ateria?) ja marjat. suomalaiset marjat on kamalan kalliita ja vihannekset tuntuu kans siihen laatuun nähden mitä tänäänkin citymarketissa oli. ja lihat tottakai on kalliita.

ja en oikein tiedä, että mitä muuta niiden marjojen tilalle laittaisin rahkojen sekaan, kun pelkkää rahka&mehukeitto sörsseliä en pysty syömään.

nyt kun tarkemmin ajattelee niin ei se nyt sittenkään niin kamalan kallista ole.. tai sitten tähän vaikuttaa se, että kun kerralla ostaa viikon ruuat niin se tuntuu kamalalta, kun ennen ei ole juurikaan itse ruokaa tarvinnut ostaa :nauru:

pitää vielä katsella tuleva ja sitä seuraava viikko ja nyt sitten ihan super tarkkaan syynätä kaikki ruuat sitä mahdollisimman edullisinta merkkiä :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 17:58)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:04  
+
0
Minustakin kyllä tuntuu että ruokalaskut ovat suurentuneet tämän laihdutuksen myötä. Tai siis ei pelkästään tunnu, koska ukkokin on välillä sanonut että herttinen kun menee rahaa. :shifty: Onhan se tietysti eri asia pitää koko ajan käsillä useampia välipalavaihtoehtoja sen entisen mallin sijaan, että tehtäisiin päivässä yksi ateria jonka lisäksi söisi toisena ajankohtana lähinnä leipäpalasen. Tuntuu vaan aika nurinkuriselta että kun olisi tarkoitus pudottaa painoa niin pitää syödä enemmän. :nauru:

Ja onhan nuo kasvikset ja hedelmät näin talviaikaan aika hintavia. Oi jos pystyisi kasvattamaan edes osan itse.

muoks: Niin ja taas toisaalta, nyt säästyy se raha joka aikaisemmin meni mässyihin. Tuossa ennen joulua tuli tosiaan sikailtua niin paljon että hirvittää, ja useamman kerran viikossa kannettiin jotain karkkia, sipsejä tms. kaupasta kotiin. Saattaa tuo mies edelleen ostaa itselleen siloin tällöin jonkun merkkaripussin, mutta onhan se määrä nyt vähäisempi kun minä en ole enää porsastelemassa.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 18:06)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:07  
+
0
Wallen: Mä tykkään käyttää pakastevihanneksia ja niitä saakin aika edullisesti isommissa pakkauksissa (esim. kukkakaali-parsakaali(-porkkana)pussit, joista voi tehdä esimerkiksi muusin). Pakasterehuissa ei myöskään ole niin päivän päälle käyttäminen niinkuin tuoreissa. Toki tuoreitakin menee salaattien, kurkkujen, sienien jne muodossa. Mä ostan nykyisin pääasiassa Lidlistä nuo perusjutut, joita saa kaikkialta, sillä hinta on halvempi.Myös maitotuotteen ostan sieltä, mutta muuten erikoisemmat ainekset muualta.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 18:08)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:16  
+
0
^ tykkään hurjasti tuoreista vihanneksista, mutta toisaalta voisi kans tuoda vaihtelua jos söisi viikossa jonkun verran pakastesekoituksia ihan kanan ja pastan kanssa pannulla sekaisin :hymy: pitää alkaa tuumailemaan ja kartoittamaan vähän tätä syömistä tässä.

tänään on tiukkis paikka edessä, kun menen kavereiden luokse istumaan iltaa ja ehkä baariinkin olisi tarkoitus lähteä. toivottavasti siellä ei olisi mitään ruokaa tarjolla :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:34  
+
0
SaMaJa, en oo syöny aamupalaa kohta kahteen ja puoleen vuoteen. Useastakin syystä, tärkeimpänä ehkä, että en koe tarvitsevani sitä. Lounasaikaan klo 11-12 on yleensä nälkä, sinne asti pärjään ihan fine. Mutta ihan yhtä nälkäinen olisin, vaikka aamuskipalan söisin. Meillä töissä pidetään parin tunnin välein välipalataukoa, jolloin 9.30-10.30 ois mahdollisuus mulla syödä pieni eväs siellä, jos nälkä olisi, mutta ei oo ollut tarvetta. Minä oon lisäksi niin pieni ihminen, että painon laskun mahdollistavien kaloreiden jakaminen viidelle aterialle ei täyttäisi mun vatsaa joka aterialla.

Mulle siis ajatuksena sopis aivan hyvin joku Warrior Diet, jossa syödään siis vain kerran päivässä. :D Käytännössä varmaankaan ei tosin toimisi, koska tuollainen syömisrytmi yllättäen kasvattaa mun paskanmättöriskiä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 20:11  
+
0
^ Hui, mä en pärjäis mitenkään ilman aamupalaa. Mulla ei ole ongelma vetää edes lämmintä ruokaa kukonlaulun aikaan. :)

Tuossa kun aiemmin mainitsin, että vhh-ruokavaliosta huolimatta en ole jaksanut repiä persettäni, vaikka vkloppuna tekisi mieli sipsiä tai juo alkoholia, niin siitä inspiroituneena pistettiin siskon kanssa pystyyn hiilariton helmikuu eli nyt jää nuo pois. Muuten ei elämä muutu. Ainoastaan ensi viikolla pe tai la aion todellakin nostaa sihijuomamaljaa, koska lopetan työt nykyisessä keskitysleirissä, mutta muulloin jos repsahtaa, niin köyhtyy 100e. :)
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 20:22  
+
0
Lisäsin tuonne kukkujiin jo vähän näitä meidän laskelmia, mut tässä sama ryhmiteltynä ruoan osalta:

Meillä menee siis pelkkään ruokaan n. 700 € kuukaudessa ja tuosta sais ukkojen herkkujen syönnin poistamalla pois heti sen 40 € ja jos himpan rajoittais lisukkeiden kuten erilaisten juustojen yms. käyttöä niin varmaan päästäis päälle 600 € kuukaudessa. Eli kyllä siihen ruokaan vaan uppoa rahaa. Ainakin meillä :shifty:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 22:22  
+
0
Mä en taas millään pärjää ilman hiilareita. Olen usein koittanut korvata normaalin aterian jollain liha+kasvis-yhdistelmällä, mutta ei mene kauaa, kun on taas nälkä! Syön kuitenkin paljon salaatteja, joissa on lihaa, koska ne on hyviä, mutta nälkään saa vaan sellaisten jälkeen varautua. En ole itse siis missään vaiheessa ajatellut luopuvani hiilihydraateista, mutta liikuntakertoja tuleekin viikkoon niin paljon, että ei ne missään näy eikä laihduttaa tarvitse. Ruokavalioni koostuu siis pitkälti siitä, että syö mitä tekee mieli, kunhan perusta on hyvä.

Samoin ilman aamupalaa liikkeelle lähteminen on takuuvarma keino saada tappi otsaan :D Vältän jopa koirien aamupissatusta tyhjällä vatsalla, kun kaikki tuppaa ärsyttämään nälkäisenä.
WeCoCaN
WeCoCaU

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 22:50  
+
0
Oho! Mä oon aatellut, että meidän n. 300 euroa on paljon ja ottanut tavoitteeks pienentää sen 200 euroon eli 100 euroa per naama, onkohan vähän liian iso (tai siis pieni...) tavoite.
Syöttekö te SanttuJ lihaa vai mitä noihin proteiineihin kuuluu?

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 23:05  
+
0
^Noihin proteiineihin sisältyy liha, kala, kana ja kananmunat sekä vastaavat. Kasviksiin ja marjoihin sisältyy myös hedelmät. Maitotaloustuotteet on maito, rahkat ja jogurtit. Hiilihydraatteihin laitoin leivät, pastat sekä muut vastaavat tuotteet. Herkuissa on itseasiassa n. 10 € edestä proteiinipatukoita karkkien ja muiden lisäksi. Lisukkeissa taas on mm. ruokakermat, erilaiset juustot kuten tofu, feta, rae ja tuorejuusto ja ihan perus juustot, tomattisoseet jne. Meidän ruokakuluilla kyllä yleensä vaimentaa tehokkaasti ne, jotka kuvittelee tuhlaavansa paljon :nauru:

Tuo ympyrä nyt ei kerro siitä, et miten paljon päivittäisestä energiansaannista tulee erilaisista rasvoista, proteiineistä sekä hiilihydraateista, mutta tuli ainakin itselle selväksi, et mihin se raha uppoaa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 23:39  
+
0
Tarkemmin kun lähtee ajattelemaan niin me ollaan kyllä kunnon penninvenyttäjiä! Säästetään selvästi eniten olemalla "kasvissyöjiä". Syödään kyllä siis maitotuotteita, silloin tällöin kananmunia ja mä syön lisäksi jonkin verran kalaa. Enimmäkseen proteiini tulee kuitenkin soija- ja maitotuotteista.

Dyykkaillaan myös ahkerasti, poikaystävä syö siis roskislihaa ja mäkin joitain eläimiä joista tykkään (lähinnä kaikki mauttomimmat eli kana ja jauheliha :D). Tän illan saldona kolme pakettia naudan jauhelihaa ja poikaystävälle vielä naudan pippuripihvejä. Ihana saada huomenna taas jauhelihakeittoa! Se maistuu ihan taivaalliselta verrattuna soijarouhekeittoon, jota aika usein syödään myös koska se on verrattain halpaa hehe.

Saadaan myös usein sukulaisilta itse kerättyjä marjoja ja sieniä ja käydään tietty itekin syksyisin mökillä metsissä keräilemässä. Viime syksynä oli tosin niin kuivaa, että pakastin on aika tyhjä.

Mun paheet on just herkut, ainakin juustoihin voisin helposti käyttää tosi paljon rahaa. Niistä ois tietty ihan laihduttamisenkin kannalta fiksua yrittää vähän luopua, heh. Tykkään myös tosi paljon leipoa, mutta sitäkin oon yrittänyt rajoittaa, koska mä se kuitenkin lopulta olen joka melkein kokonaan kaikki suklaakakut meillä kotona vetää huiviinsa. Tietää tehneensä jotain erikoishyvää jos poikaystävällekin maistuu!

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 00:10  
+
0
Mulla meni juuri 80 euroa viikon sapuskoihin, ja kyllähän se tuppaa ärsyttämään. Varmana menee 300-400 euroa syöminkeihin kuussa, siis ihan vain itselleni. En jotenkaan ole vieläkään sisäistänyt sitä, että Suomessa kaikki on niin törkeän kallista, vaan ostan suitsait sitä mitä milloinkin mieli tekee, oli se sitten luomua tai eksoottisia hedelmiä. Killitän lisäksi kuplajuomia äärimmäisen paljon. Briteissä kuusi litraa limukkaa maksoi 1,20 puntaa. Niinpä niin..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 10:34  
+
0
Minähän olen jo pidempään seuraillut talouden kustannuksia ja sen pari kuukautta söin tarkalla ruokavaliolla viime syksynä (suht lähelle GFG:tä) ja mieskin siinä sitten noudatti pääasiassa samaa ruokavaliota. Lopputulos oli se, ettei ruokaan menevissä kustannuksissa tapahtunut mitään kovin merkittävää tiputusta vaikka sieltä jäi kaikki sellainen "ylimääräinen" pois kun en käyttänyt juustoja, kermoja eikä tietysti herkkujakaan ostettu. Ruoka on Suomessa tosi kallista ja just olin tulossa kovasti ihmettelee, miten nipanapa onnistuu ruokkimaan kaksi ihmistä 300 eurolla niin tietysti kasvissyöminen yhdistettynä dyykkaukseen selittää jo aika paljon.

Meillä menee ruokaan 600-700 euroa kuukaudessn, jonkun 100 euroa luulen siitä voitavan tipauttaa vaan sillä että kaikenlainen hölmö jätettäis kauppaan mutta kyllä alle 500 euron kustannusten meneminen vaatisi jo melkoisen paljon muutoksia ihan arkiruokaan. Minäkin kuitenkin ostan suurimman osan lihoista päiväysaleina eli -30% hinnalla tai muuten tarjouksesta. Tosin nyt olen myös pyrkinyt antamaan lisäarvoa sille, mistä liha tulee kun tajusin mun työpaikan viereisen S-marketin myyvän lihatiskissään aika paljon lähialueiden pientuottajien tuotteita eikä hintaeroakaan ole oleellisesti niihin isojen talojen kestopakkaustuotteisiin. Lisäksi kasviksista ostan pääasiassa vain suomalaista hinnasta riippumatta.

MUOKS. Niin siis tuo summa sisältää siis kaikki tavallisesta ruokakaupasta ostettavat tarpeet eli vessapaperit, pesuaineet, suuhygienia, siivoustarpeet muttei niistä nyt varmaan kuukaudessa ainakaan 50 euroa enempää yhteensä tule.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.02.2014 klo 10:36)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 10:45  
+
0
^En minäkään usko, et meillä päästäis johonkin 500 kuukaudessa ilman todella ahkeraa kilpailuttamista tuotteiden hintojen kautta. Eli juoksis rehellisesti kaikkien tarjouksien perässä. Me ostetaan myös kotimaista mahdollisimman monissa tuotteissa tai pyritään valitsemaan se eettinen tuote. Sisko on kasvissyöjä ja niillä menee tuo 800 € kuukaudessa nelihenkisen perheen ruokakuluihi ja suosivat kotimaista sekä reilun kaupan tuotteita. Maitotaloustuotteet ja liha on meillä se ero ja nostavat ruokakuluja kiitettävästi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 13:02  
+
0
Meillä syö kaks ihmistä 300-350€:lla kuukaudessa. Kumpikaan ei noudateta mitään diettiä eikä syödä mitenkään hurjan paljon kasviksia ja juureksia, eikä katsella kaupassa halvinta mahdollista kinkku- tai juustopakettia, vaan varsinkin juustojen suhteen mä olen kranttu, ja ne joista tykkään, on yleensä sieltä kalleimmasta päästä. Mä veikkaan, että se onnistuu meillä siksi, että syödään molemmat lounas arkisin töissä, joten kotona ei arkisin kummemmin kokkailla. Syödään leipää, munakasta, salaattia tai jotain muuta pientä iltaisin. Lisäksi ostetaan todella harvoin kaupasta mitään herkkuja, siis karkkia, sipsiä, keksejä, jäätelöä tai muuta, ei edes kerta kuukauteen.

Ollaan molemmat melko pieniruokasia, vaikka avo on yli 190cm pitkä. Itse taas olen melko pikkuinen, 162cm/n.51kg. Mutta me liikutaan sen verran vähän verrattuna oikeasti kunnolla treenaaviin, että tottakai tankattavan energiamäärän tarvekin on pienempi. Meille esim. 400g jauhelihapaketista tehty jauhelihakastike riittää kahdeksi päiväksi. Tuunataan sitä kyllä melko reilusti kasviksilla, että jos olisi vain ruskea jauhelihakastike, niin ei kyllä riittäisi. Mä lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, mutta sen lisäksi käyn vain kerta viikkoon jumpassa ja joogassa, avo taas pelaa tennistä kerta viikkoon ja lenkittää koiran mun joogapäivänä.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28231
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6350
Viestejä yhteensä545774
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 15.05.2024 klo 02:15)