Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 13:22  
+
0
pitääpä ottaa ja seurata tämä kuu, että minkälaisia hintoja kauppaan menee :hymy: ja vielä kun tämän kuun joutuu elämään vähän vähemmällä rahalla, niin oikein saa kunnolla syynätä kauppalistan ja ne oikeat tarpeet sieltä kaupasta.

// me yleensä avon kanssa ostetaan kumpikin omat ruokamme ja sitten vessapaperit ja muut sitten vuorotellen aikalailla. avo syö ihan hullun vähän ja sillä menee kauppaan ihan järjettömän vähän rahaa kuussa, kun taas minä tasoitan aika hyvin.. :nauru:

huh miten päivän voikaan aloittaa näin hyvin! käytiin koiran kanssa 1h lenkki metsässä samoillen ja siitä suuntasin salille 45min ajaksi tekemään jalat. nyt huomaa että pikkuhiljaa kipinä siihen treenaamiseen on alkanut löytyä :aurinko: ja huomenna uimaan!

// ajattelin ensi viikon elää kokonaan ilman pastaa ja katsoa, alkaisiko maha toimia vähän paremmin. tuntuu että ruuan jälkeen turvottaa aina kamalasti ja täytyy katsoa että auttaisiko pastan pois jättö asiaan. mutta pitää kans vähän seurailla ja tunnostella :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.02.2014 klo 14:38)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 16:22  
+
0
^ Emme siis ole ainoita!! :nauru: Me ollaan kolme vuotta asuttu saman katon alla ja tehdään erittäin harvoin yhteiset ruuat. Lähinnä oman ruokavammaisuuteni ja nyttemmin laihdutuksen vuoksi. Meis kun kiskoo pakastepizzaa, tonnikalamakaronia, nakkeja ja kebabia minkä kerkeää. Aamiaistarvikkeet, maidot jne ostetaan yhteisesti.

Mä olen ruvennut hyödyntämään lenkkien jälkeisen koirapuistoajan. Sillä aikaa kun picardi hinkkaa itseään lumeen ja borzoi spurttailee, minä teen askelkyykkyjä, normikyykkyjä jne.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 16:33  
+
0
^ meillä avokin perusruokaa on jugu, läppäpitsa, nuudeli, vaalea leipä, tonnikala, makaroonimössö ja kahvi ja toki ääretön määrä karkkia.. ei oikein passaa meikäläisen ruokavaliomuutokseen :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 16:48  
+
0
Tuolla kukkujissa ji kirjoittelinkin, että osaomavaraisuuden ansiosta meillä on kuukauden ruokalasku nelisensataa euroa ja sillä ruokitaan yhdeksänhenkinen perhe ja ostetaan pesuaineet yms. päivittäistavarakaupan ostokset. Meillä syödään perusruokaa ja siihen olen tämän painonpudotuksenikin perustanut. Ruuat tehdään mahdollisimmat käsittelemättömistä raaka-aineista eli kiusaukseen ei panna kasviskermaa vaan sitä aitoa, ruualla juodaan tinkimaitoa ja teolliset kevytvalmisteet kierretään kaukaa. Eineksistä ja puolivalmisteista käytetään lähinnä makaroonia, makkaroita jne.

En edes halua ajatella mitä maksaisi ostaa kaikki kaupasta, jaiks!

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 18:04  
+
0
YYYÄYÄÄY MIUN TEKEE MIELI KARKKIA! :mad: Jotain ihania salmiakkeja ja suklaata, mielellään valkosta sellasta missä on pähkinöitä... Kokoajan hirveä makeanhimo päällä. Tosi inhottavaa koska suurinosa päivästä menee siihen että ajattelen ruokaa ja erityisesti kaikenlaisia herkkuja. Lopetan kohta koko dieettailun ja syön kilon irtokarkkeja ja neljä levyä suklaata. Yhdeltä istumalta. Ja pussin sipsiä. Ja ihan jäätävät määrät pähkinöitä. Ja juon fantaa iison pullon.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 19:41  
+
0
mmaija, miten sulla on tuo proteiininsaanti? Mulla itselläni nimittäin johtuu oletettavasti juuri lisääntyneestä protskun syönnistä, että mitään himoja sen enempää sipseihin, suklaaseen kuin salmiakkiinkaan (eli ne meikäläisen lempparit) ei ole tullut. Tänään oli ensimmäinen päivä koko laihduttamisen aikana kun on käväissyt kerran mielessä sipsit ja toisen kerran suklaa (koska ukko söi suklaatia) siinä mielessä että voishan tuota vähän syödä, mutta sekään ei ollut mitään raastavaa pakkosaada-himoa.

Toinen tähän himojen laantumiseen ( :nauru: ) vaikuttava asia on hyvin todennäköisesti myöskin se, että syön n. 3 tunnin välein, eli verensokeri ei pääse missään vaiheessa hirveästi heittelehtimään.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 19:50  
+
0
^Yritän syödä proteiinia enemmän kuin ennen ja mielestäni saankin sitä hyvin. Aamulla yleensä syön rahkaa ja päivällä kanaa/kalaa/munia ja illallakin menee yleensä vielä rahkaa tai raejuustoa.
Ateriarytmin pyrin myös pitämään juurikin siinä 3-4 tunnissa. Silti viime päivät on ollut ihan tuskaa ja kokoajan tekee mieli karkkia. Tosin se voi johtua myös menkoista jotka on alkamassa muutaman päivän sisään. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 20:40  
+
0
Mulla taas ei varsinaisesti tee mieli herkkuja, mut sama vaiva ku GFG:llä eli jatkuva nälkä. Moni taas tuntui GFG-ruokavaliota käyttäessään valittavan sitä syötävää ruan määrää ku ei millään mahdu, mut kyllä meikäläiseen vaan upposi ihan hyvin. :nauru: Jos syön sen 2000 - 2400 kcal edestä, niin ei mitään hätää. Vähänki vähempi määrä, niin johan on muka kaamea tarve mussuttaa jotain. :roll: Mikä lie hevosen vatsalaukku osunut omalle kohdalle. Äsken söin iltapalaa ja muka pitäis saada lisää ku ei riittänyt mihinkään. Sormet ja varpaat ristissä toivon, et nämä loput kilot tippuu mitä pikimmin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.02.2014 klo 20:41)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 22:25  
+
0

mmaija kirjoitti:

Tosin se voi johtua myös menkoista jotka on alkamassa muutaman päivän sisään. :nauru:


No se kyllä selittää yhtä ja toista. :nauru:

Plääh, mulla nyt edelleen on vähän välipalakyllästymistä, justiinsa tuossa iltapalaa tehdessä katselin jääkaappiin kun ei oikein mitään tee mieli. Tuntuu että vaihtoehdot ovat niin rajalliset että olen kerennyt mussuttaa vähän kaikkea kyllikseni, ja pitäisi saada entisten rinnalle hiukan vaihtelua. Omenaa, mandariinia, mehukeittoja, raejuustoa, tonnikalaa, kananmunaa, jälkiuunileipää, herne-maissi-paprikaa... Välillä jotain porkkanaa ja kurkkua. Ostin nyt SanttuJ:n innoittamana sitäkin hapankorppua, mutta lisää vaihtelua tekisi mieli. Rahka ei siis mene oikein alas, ja niissä jugurteissa mitkä maistuisivat on tietenkin sokeria. Partaukkojugurtistakin olen yrittänyt tehdä jotain hedelmäsotkua mutta ei uponnut sekään. Itku vinku, vali vali.

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 23:13  
+
0

mmaija kirjoitti:

Silti viime päivät on ollut ihan tuskaa ja kokoajan tekee mieli karkkia. Tosin se voi johtua myös menkoista jotka on alkamassa muutaman päivän sisään. :nauru:



Mä eilen ihmettelin, miksi näytän vappupallolta yhtäkkiä ja minkä takia en kyennyt hillitsemään herkunhimoani, vaan söin itseni megasipsipussilla niin kipeäksi, ettei pystynyt nukkumaan. No kas, menkathan ne alkoi. Mä en tiedä miten suhtautua tähän paskaan, kun e-pillereitä olen syönyt sen takia, että menkat pysyis veke (ja pysyikin 3 vuotta), mutta laihdutus palautti ne kovin epäsäännöllisinä ja yhtä saatanan kivuliaina kuin aiemmin.
Mutta tsemppiä hormoniherkkuhöyryihin, ne on kova pala vastustaa!
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 23:26  
+
0
Pystyin vastustamaan karkkihimoa ainakin tän illan tekemällä muutaman banaaniletun mihin laitoin hitoksee hunajaa päälle. :shifty:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 10:25  
+
0
fiksuna jäi eiliseltä päivällinen ja iltapala syömättä ja korvasin sen siiderillä ja sipsillä.. :shifty:

mutta kaikkein paras on, että mulla ei ole huono omatunto, koska juon alkoholia loppuenlopuksi tosi vähän yleensä. ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jos sitäkään. ja en käynyt ostamassa yöllä valmiiksi krapularuokaa, vaan kiltisti keitän tänä aamuna itselleni puuron :hymy:

nyt sitten ystävänpäivänä olisi seuraavan kerran tarkoitus vasta pitää herkkupäivä :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 13:13  
+
0
Vähensin herkkuja ja lihansyöntiä vuoden alusta todella rajusti ja nyt olen ollut kaksi viikkoa kokonaan ilman. Muutama päivä sitten oli ihan kauheat himot kumpaakin ja avo sai minut puhuttua antmaan itselleni luvan syödä herkkuja ja lihaa yhtenä päivänä viikossa. Eilen olisi ollut se päivä, mutta en syönyt kumpaakaan. Ei vaan tehnyt enää mieli, kun se olisi ollut sallittua. :nauru:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 16:06  
+
0
Mullaki on tullu viime päivinä tuskailtua tuota, että terveellisesti syöminen on kallista. En tiiä, jotenki pitäis saada ruokalaskuja pienemmiksi. Mulla tekee tuossa sekin, että ennen söin töissä, nyt pitää tehä eväät.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 19:14  
+
0
Piti tulla ihan erikseen kertomaan että mies totesi tuossa haitariani taputellessaan että "sun pylly on kiinteytynyt." Ihan sama pitääkö paikkansa vai ei, mutta kuka nyt ei tuollaisesta kommentista tykkäisi. :nauru:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 19:24  
+
0
^ Onnittelut! :nauru::peukku:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 20:05  
+
0
^^Ihana! :love: Oma ukko vaan rääkyy ku tuntuu lonkkaluut liian selvästi :nauru:

Lurch kirjoitti:

[quote=mmaija]Ostin nyt SanttuJ:n innoittamana sitäkin hapankorppua, mutta lisää vaihtelua tekisi mieli. Rahka ei siis mene oikein alas, ja niissä jugurteissa mitkä maistuisivat on tietenkin sokeria. Partaukkojugurtistakin olen yrittänyt tehdä jotain hedelmäsotkua mutta ei uponnut sekään. Itku vinku, vali vali.

Siis eihän hapankorppuihin voi kyllästyä! Vähän ku Pringles, once you pop (bite) you can´t stop. Tykkäätkö yhtään esim myslistä? Sokerittomia vaihtoehtoja löytyy ja nakkaa sitä johonki maustamattomaan jogurttiin. Jos tykkää kovasti laittaa ruokaa niin esim. kookos-baaniletut oli tosi hyviä marjojen kans ja "kermaksi" päälle vaikka vähän jogurttia. Rahkaletut jos kaipaa enemmän sitä proteiinia tai sit tekee ihan erilaisia salaatteja. Jos ei pyri välttelemään hirveesti hiilihydraatteja, niin salaatinhan voi käärästä vaikka täysjyvätortillaan ja pakata folioon. Näppärä mutustaa tauolla.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.02.2014 klo 21:32)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 07:03  
+
0
Perjantaina söin pitkästä aikaa pastaa ja jauhelihakastiketta, patonkia tuorejuustolla (paljon salaattia toki) ja lauantaina käytiin pitsabuffetissa. Ai niin, ja eilen muutaman karkin ja sipsin (oon kyllä aika ylpee itsestäni että pysy muutamassa, aika helposti ois saanu meneen överiksi...). Tänään aamupaino silti miinusta perjantaihin! Enää 100g ensimmäisen tavoitteen alittamiseen. Siitäpä alkaakin se vaikeempi vitonen mitä tahtoo pudottaa, mutta jos sen kesäkuun alkuun sais pois, niin tahti ois mulle just mieluinen.

Tänään taas salille!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 10:20  
+
0
Johannna, tänks. :nauru:

SanttuJ kirjoitti:

^^Ihana! :love: Oma ukko vaan rääkyy ku tuntuu lonkkaluut liian selvästi :nauru:


Meilläkin ukko on lähinnä pyöritellyt silmiään tälle laihduttamiselle, se ei edelleenkään kuulemma tajua mistä läskeistä puhun kun sanon että haluan saada niitä vähemmäksi. Sillä ei kyllä ole tapana imarrella ja se puhuu monesti erittäin suoraan, mutta tässä kohtaa on sanottava että se on ehkä vähän turhan armollinen. Kyllä se pitää kauniiden naisten katselusta, luonnollisesti, mutta sillä ei (onneksi) ole päässä mitään tiettyä ihannetta miltä naisen tulisi näyttää, ja kelpaisin sille ihroineni päivineni. Se on tietysti hyvä asia, mutta oman mielenrauhani takia tahdon olla pikkuisen tiiviimpi. En kyllä sano yhtään ettenkö olisi loistellut hetken aikaa kuin aurinko tuon takamuskommentin jälkeen. :nauru:

Siis eihän hapankorppuihin voi kyllästyä! Vähän ku Pringles, once you pop (bite) you can´t stop. Tykkäätkö yhtään esim myslistä? Sokerittomia vaihtoehtoja löytyy ja nakkaa sitä johonki maustamattomaan jogurttiin. Jos tykkää kovasti laittaa ruokaa niin esim. kookos-baaniletut oli tosi hyviä marjojen kans ja "kermaksi" päälle vaikka vähän jogurttia. Rahkaletut jos kaipaa enemmän sitä proteiinia tai sit tekee ihan erilaisia salaatteja. Jos ei pyri välttelemään hirveesti hiilihydraatteja, niin salaatinhan voi käärästä vaikka täysjyvätortillaan ja pakata folioon. Näppärä mutustaa tauolla.


Noita hapankorppuja itseasiassa voisin ainakin näin alkuhuumassani mussuttaakin enemmänkin, mutta kun niissäkin on kuitenkin sen verran hiilareita että ihan koko aikaa ei viitsi niitä pupeltaa. Otin niitä kyllä tänään evääksikin. :shifty: Mysli ei ole koskaan ollut oikein se meikäläisen juttu, mutta kaipa sillekin voisi antaa taas mahdollisuuden vaikka just jonkun jugurtin kyljessä. Noita kookos-banaanilettuja voiskin kokeilla, ja ne kuulostavat siltä että jos en itse tykkää niin mies ainakin syö ne. :nauru: Ei sulla olis jotakin hyvää reseptiä heittää? Tai noista rahkaletuista? Löytyy varmasti googlettamallakin, mutta jos on tosiaan jotakin hyväksi havaittua ohjetta niin mieluusti aina semmoinen. Ja joo noita salaatteja mietin eilen itsekin että pitäisi tehdä niitä ahkerammin ja erilaisia, ne kulkisivat niin kätevästi mukanakin. Hiilihydraatteja tosiaan olen karsinut mutta en kokonaan poistanut ruokavaliostani, joten tuo tortillajuttu on ihan kelpo vinkki. Kiitoksia kovasti näistä! :hymy:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.02.2014 klo 10:23)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 10:38  
+
0
Mä en oo itse mikään myslin ystävä, mutta Valiolla on semmonen joku luonnonjogurtti, jossa on mysliä ja vissiin kuivattua vadelmaa siinä kannessa mukaan sekoitettavaks niin se on tosi hyvää, voin suositella. Just semmonen kätevä välipala, äkkiseltään en nyt tosin muista mitään ravintoarvoista kun ei se mullakaan mikään vakituiseen käytössä oleva ole. Enemmän sellanen, että jos satun käymään hakee töihin evästä just ennen töihin menoo ni sit nappaan sen :D

Mä odottelen täällä kuumeisesti sokerirasituksen tuloksia, vähän meinaa jännittää kun kuudeksi kuukaudeksi tiukalle ruokavaliolle meneminen ei kuitenkaan oo mikään iisein keissi. Lisäksi painin täällä painoahdistuksen kanssa kun oon tässä nyt kilon verran saanu parin viikon sisään lisää ja ärsyttää kun ei voi tietää, mikä on ihan aiheellista painonnousua ja mikä vaan rehellistä lihomista :roll:

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545706
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 06:15)