Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 11:24  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Mullaki on tullu viime päivinä tuskailtua tuota, että terveellisesti syöminen on kallista. En tiiä, jotenki pitäis saada ruokalaskuja pienemmiksi. Mulla tekee tuossa sekin, että ennen söin töissä, nyt pitää tehä eväät.



Kannattaa kaupassa valkata niitä halvimpia hedelmiä/kasviksia ja lihahyllyllä tähytä -30 % leimoja ja sitten pakastaa. Samoin jos tekee esim kolmeksi päiväksi ruokaa kerralla saa ihan kivasti säästettyä.

Mä aloitin taas kerran sokerilakon. Tai siis herkkulakon. Mennään tonne 22 päivään saakka (järkkään bileet sillon) ja sitten jatketaan samaa linjaa. Menny ihan poskettomaksi mun touhu karkin ja herkkujen suhteen. Turvottaa ja olo on kaamea. Vaatteet kinnaa.

Lenssua vähän pukkaa päälle mut eiköhän sekin tästä ole vielä selätettävissä. En käsitä miten mulla aina lähtee näin lapasesta, kuukaus tullut mussutettua ihan hirveitä määriä. Ja pakkaset lisää vaan ahdistusta kun ei pääse ulos liikkumaan. Noh, nyt ei ole pakkasongelmaa, viikonloppuna tuli liikuttua kääpiöiden kanssa monta tuntia jäällä. Tänään vaan raahattava mies mukaan lenkkiseuraksi että tulee lähdettyä. Josko tämä tästä pikku hilijaa. Keskiviikkona ois jumppa ja to aksa. Eli ehkä taas alkaa elämä lähtemää käyntiinkin.

Mökki viikonloput on vaan pahoja kun ensin automatkalla 1,5 h suuntaansa pitää mussuttaa jotain, ja sitten mökillä pitää mussuttaa jotain ja sitten pitää ottaa muutama alkoholijuoma ja laulaa karaookea ja sitten pitää taas mussuttaa jotain ja silleen. :shifty:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 11:47  
+
0
Musta terveellisesti syöminen ei edes oo mitenkään niiiiiin kauheen kallista, paitsi toki lihat maksaa ihan törkeesti. Mä oon köyhä opiskelija, joka maksaa vielä hirveetä ökyvuokraaki, syön 6-7 kertaa päivässä eli varmaan monta kiloa ruokaa joka päivä, en voi pakastaa mitään koska ei oo pakastinta enkä tee ruokaa monelle päivälle, vaan joka kerta vaan sen yhden aterian, enkä koe että mulla menis hirveesti rahaa ruokaan. En mä varmaan saa edes viittäkymppiä viikossa kulumaan ruokaan. En ostele mitään ihmeellisyyksiä vaan perusjuttuja. Tosin nyt uuden ruokavalion myötä harmittaa, ku pitää syödä kinkkua (siis leikkeleitä) ja ne maksaa ihan helvetisti, eikä semmonen muutaman sadan gramman paketti kestä ku pari päivää :neutral:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:18  
+
0
dronttiedward, nyt kyllä rupesi kiinnostamaan että mitä sinä yleensä syöt? Tuo summa nimittäin kuulostaa minusta todella pieneltä kun miettii että kuitenkin syöt noinkin usein, joten jos sieltä pystyisi napsimaan käyttökelpoisia vinkkejä niin ainahan semmoiset ovat tervetulleita. :hymy:

keimu kirjoitti:


Mä odottelen täällä kuumeisesti sokerirasituksen tuloksia, vähän meinaa jännittää kun kuudeksi kuukaudeksi tiukalle ruokavaliolle meneminen ei kuitenkaan oo mikään iisein keissi. Lisäksi painin täällä painoahdistuksen kanssa kun oon tässä nyt kilon verran saanu parin viikon sisään lisää ja ärsyttää kun ei voi tietää, mikä on ihan aiheellista painonnousua ja mikä vaan rehellistä lihomista :roll:


Tsemppiä sokerirasitustulosten kanssa, toivotaan ettei niissä ole mitään sanomista. Painohommaan lohduttelen sen verran että mulle itselleni tuli raskausaikana kiloja muhevat 20 (osa ihan rehellisesti siitä että tuli kyllä antaumuksella syötyäkin), ja laitokselle jääneiden lisäksi kuukauden-parin imetys kuihdutteli niitä aika mukavasti, niin että ruotoon ei jäänyt kuin ehkä 5-7 kg pudoteltavaksi. Niitä en tosin tainnut kokonaan sitten karistaakaan missään vaiheessa. :nauru: Mutta siis pointtini on se että vaikka sitä painoa tulisikin niin maidontuotanto on sen verran kuluttavaa puuhaa että kyllä sitä siinä sitten lähteekin. Ja liian tarkkaanhan ei kannata painoaan raskausaikana vahdata, mutta tämän varmasti tiesitkin.

Ja kiitoksia jogurtti-myslivinkistä! :hymy: Pitääkin yrittää kaupassa bongata.

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:26  
+
0
Ja metsään meni. Eka viikko takana, kiloja lähti 2,5. Mulla vaan niin palaa hihat! Tavoite olisi puoli kiloa viikossa mutta se kauhun tasapainon löytäminen on vissiin mahdoton tehtävä. Aaargh!

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:28  
+
0
Anniet, alkuun painoa voikin lähteä ensimmäisen viikon-parin aikana reippaammanpuoleisesti, koska suuri osa siitä on nestettä. Se voi siis hyvinkin tasoittua siitä ajan kanssa. :hymy:

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:30  
+
0
Lurkki, mulla omi syksyllä sama homma kun tiputin 15kg (josta sairaslomalla hiipi viisi takaisin... :shifty:). Kiloja lähti 1-3 viikossa. Eikä se siis tasoittunut tuon kuuden viikon aikana ollenkaan.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:35  
+
0
Ai, no hitto sitten. Tähän voisi varmaan joku vähän pätevämpi ravitsemusterapeutti tulla antamaan vinkkejä? Hirveätä kyytiä sulla kyllä tuo paino tippuu jos kuuteen viikkoon lähtee 15 kg, mutta varmaan aika paljon on tekemistä sillä että huhkit fyysistä hommaa koko päivän. Varmaan pitäisi vähän isontaa annoskokoja? :mietiskel:

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:40  
+
0
No mi usta tuntuu että syönkin kuin hevonen! :D Pitäisi varmaan saada lisättyä yksi ateriakerta ja muokattua noita sapuskoita siihen malliin että niistä tulisi enemmän enrgiaa. Blaah, en vaan osaa.

Mutta pyytäkää minut laskemaan ruokintatarvesuunnitelma lampaille tahi hevosille niin onnistuu! :nauru:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:47  
+
0
Mä teen myslin itse. Ei muutakuin pellille leivinpaperin päälle kaikenlaista mitä nyt keksiikin - erilaisia pähkinöitä, auringonkukan-, seesamin-, pellavansiemeniä jne. ja vähäksi aikaa uuniin paahtumaan. Kun on valmista, sekoitus ja johonkin lasipurnukkaan. :hymy:

Itse nakkaan tota aina partaäijän (turkkilainen jugu) sekaan.

Mulla alkoi taas ahdistamaan kun lueskelin kaikenlaisista makeutusaineista ja niiden "terveellisyydestä." Ihan kamalaa myrkkyä tuntuu suurin osa olevan (ei tosin tullut yllätyksenä, mutta silti..) . Olen pitänyt esim. steviaa ihan OK-vaihtoehtona, mutta eipä sekään mitään terveyskamaa ole..

Mä siis lähinnä käytän kahvissa (jota tosin juon vain aamulla) ja teessä noita makeuttajia, ja tuntuu kyllä vaikealta totutella siihen, ettei laittaisi edellämainittuihin minkäänalaista "sokeria". Varsinkin tee on ihan hirveää.. Mutta kaippa siihenkin tottuu.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:55  
+
0
Mulla ei myöskään mee kun ehkä 50€/viikko kauppaan. Tuntuu, että säästää ihan järjettömästi kun ostaa lidlistä kasvikset. Sen lisäks teen tosi usein esim. sosekeittoja, joista yhestä satsista syö sen ~5 päivää ja toi 6-10litran kattila maksaa usein about 6-8€, toisena ateriana syön sitten kasviksia+lihaa, jauhelihaa ja kanaa saa usein ihan kohtuulliseen hintaan TAI toinen ateria on tuhti rahkakulho & salaattia, maitorahkahan on puolilmasta. Leivät leivon usein ite, niinkun oikeestaa teen kaiken muunki mikä vaa on mahollista.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 12:59  
+
0

Johannna kirjoitti:


Mä siis lähinnä käytän kahvissa (jota tosin juon vain aamulla) ja teessä noita makeuttajia, ja tuntuu kyllä vaikealta totutella siihen, ettei laittaisi edellämainittuihin minkäänalaista "sokeria". Varsinkin tee on ihan hirveää.. Mutta kaippa siihenkin tottuu.


Mulla on joku omituinen niksahdus tuon suhteen, sillä kahvissa (jota juon nykyisin ehkä kerran puolessa vuodessa jossakin kaverilla/äidin luona tms.) mulla pitää olla maitoa ja pari palaa sokeria, mutta teehen en halua kumpaakaan. Teetä ei siis välttämättä tarvitse makeuttaa ollenkaan, mutta jos siihen jotakin laitetaan niin hunajaa, eikä sitäkään saa olla liikaa tai tulee öklöä.

No ja hei tuota myslin tekemistä itse pitää kyllä kanssa kokeilla, siinähän voi samalla varmaan koittaa kuivattaa jotain marjojakin. Nythän näitä hyviä vinkkejä tulee, kiitos! :hymy:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 13:10  
+
0
keimu Mulla nousi raskauden ekalla puoliskolla paino omasta mielestä niin nopeasti, että pelkäsin, että raskausaikana tulee kiloja ainakin 20kg. Loppujen lopuksi paino taisi nousta sen 8-9kg ja loppuraskaudessa tuli välillä mittauksia, joissa olin jopa laihtunut vähän. Kuulemma sekin ihan normaalia, kun ei meinaa ruokaa enää mahtua samaan malliin mahaan ja tietty mulla vaikutti kesäkin siihen, kun ei lämpimällä ruoka uppoa samaan malliin. Paitsi jäätelö, mikä tietty tasaa mukavasti muuten uhkaavaa laihtumista kesällä. :nauru:

Ja kuten Lurkki sanoikin, imetys kyllä sitten vie niitä kiloja, mitä raskaus on tuonut. Mulla esimerkiksi kesti reilu viikko palata raskautta edeltävään painoon ja sen jälkeen onkin paino pudonnut vähän tasaisemmin niin, että nyt puoli vuotta myöhemmin painan jo 10kg vähemmän kuin ennen raskautta. Tästä näkökulmasta voin siis vain vedota olleeni kaukonäköinen, kun keräsin itselleni vararavintoa ennen raskautta. :paapatus:

(Ja tämä kuuluu tähän ketjuun, koska vieläkin voisi reilu 10kg tippua, että alkaa tulla sellainen paino vastaan, josta ei tarvitsisi enää yhtään painon pudota... :shhh:)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 14:49  
+
0
Sokeritulokset oli ok, paastoarvo oli vähän täpärä (5.0 kun 5.3 on raja-arvo) mutta muuten olivat reippaasti alle sallitun. Mulle tuo painonnousu on lähinnä tuota radia ja yleistä terveydentilaa ajatellen mörkö, en siis niinkään ole nyt huolissani ulkoisista asioista. Mulla on jo nyt selän ja jalkojen kanssa ongelmia (jo ennalta olemassaolevia sekä selkeästi sitten raskauteen liittyviä), mitkä tuskin ainakaan helpottaa kohti loppuraskautta ja sen takia haluaisin ehdottomasti minimoida jokaikisen ns. ylimääräisen kilon. Jo nyt kivut rajoittaa esimerkiksi liikuntaa mun osalta niin huolestuttaa kovasti, miten käy...

Lurch, tässä vielä tuo mysli-jogu, ihan siedettävät ravintoarvot kuitenkin. En äkkiseltään muistanut, kuinka sokeroitua tuo on mutta näkyi lukevan että 2g/100g on lisättyä sokeria eli ei nyt mitenkään valtavasti. Eikö myslien ongelma monesti ole se, että niissä on hirveästi sokeria?

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 15:41  
+
0
Lurch, ihan parhaat rahkalätyt (1 serving): 125 gr rahkaa, 2 kpl kananmunia, 1 rkl valitsemaasi jauhoa (vehnä, peruna, manteli, riisi, tattari, jne), makeutusta jos niin mielii. Vispilällä/ruokalusikalla sekaisin ja paisto pienessä määrässä voita. Teen ite kaks isoa lättyä tuosta taikinasta näin: puolet taikinasta pannulle, samantien pannu ilmaan ja kallistelen niin että taikina leviää isommalle alueelle. Pannun pitää olla tarpeeksi kuuma, muuten käy hankalaksi.
Joskus laitan sekaan 1 rkl pellavasiemenrouhetta. Tai kanelia. Tai vaniljaa. Tai kaardemummaa.

lis. Kolmea viimeksimainittua ei varmaan kannata ruokalusikallista laittaa...
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.02.2014 klo 15:42)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 16:35  
+
0
Kiitoksia innna tuosta lettuohjeesta, pakkohan tuota on kokeilla kun on noin yksinkertainenkin. :hymy:

Ja kiitos myös keimu kun viitsit etsiä kuvan tuosta, en aiemmin kaupassa käydessäni tuota bongannut mutta nyt kun on nähnyt kuvankin niin jospa se löytyisi helpommin. :hymy: Ja hyvä ettei sokerirasitus pakottanut tiukalle ruokavaliolle, raskaudessa kun on riittämiin kestämistä muutenkin, erityisesti jos on jo kipujakin. :neutral: Jaksamista niiden kanssa.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 17:05  
+
0
innna, mimmoset noista letuista tulee rakenteeltaan? Oon vastaavanlaisessa ohjeella tehnyt nimittäin niin että jauhoina toimi protskujauho enkä tiedä johtuko siitä vai muuten vaan reseptistä, että letut oli pakko pitää tosi paksuina (ns. pancakes) ja sitten niissä oli tosi omituinen pahvinen rakenne, vaikka maku olikin ok.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 17:19  
+
0
Sokerittomia myslejä myös löytyy kaupan hyllystä ja mm. Alpen -tuotevalikoimaan kuuluu semmoinen, missä ei ole lisättyä sokeria, vaikka hedelmäsokeria rusinoiden muodossa sisältääkin.

Kookos-banaaniletut olen tehnyt tämän reseptin mukaan. Puolet jauhoista on omassa versiossa korvattu ohrajauhoilla.

Taivasten talikynttilät mulla on alaselkä ihan muhjuna. Kokeilin eilen, persevammastani huolimatta, tehdä vatsalihakset kunnolla ja sen seurauksena tuli näköjään murjottua ittensä ihan rikki. Mulla on ongelmana noissa vatsalihaksien tekemisessä (istumaan nousuissa) aina ollut selän pyöristäminen, ku näin pitkällä torsolla ja notkolla selällä, on ihan äärimmäisen vaikea saada alaselkä osumaan oikeaoppisesti lattiaan. Nyt tuo ongelma on näköjään palannut takaisin, kun ei ole pystynyt kuukauteen istumaan selkä kunnolla suorassa. :neutral: Ja jos joku ihmettelee, miten notko selkä ihmisellä voi olla, niin mulla mahtuu lattialla maatessa nyrkki selän ja lattian väliin. :roll:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.02.2014 klo 18:03)

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 17:34  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Ja jos joku ihmettelee, miten notko selkä ihmisellä voi olla, niin mulla mahtuu lattialla maatessa nyrkki selän ja lattian väliin. :roll:


!!! Mä en ole ikinä kuullut että kellään olis tää sama ongelma kuin mulla! Viimeksi joogakurssilla opettaja neuvoi, että oman selän notkeutta voi tsekkailla menemällä seisomaan ulospäintyöntyvään kulmaan niin että se kulma jää just jalkojen väliin. Hyvä tai aika perus on kuulemma jos lättänä käsi mahtuu just sinne väliin. Mulla mahtuu tosiaan nyrkki ihan kepoisesti... Sain sit neuvoja miten tehdä tavallaan palautusliikettä, mut aika vähän oon muistanut tehdä. Jooga on kyllä muutenkin auttanut mun selän kanssa! Tekee mieli suositella kaikille, joilla on selkäongelmia.

Niskaan ja hartioille vielä jos keksisi mikä auttaisi. Ne on olleet niin monta vuotta jumissa, että oon ihan luopunut toivosta. Hierojallakin kun käy niin parin tunnin päästä ne on palautuneet ihan yhtä jumiin. Pitäis varmaan lopettaa istuminen kokonaan. Luin yksi päivä jostain lehdestä yliliikkuvista nivelistä ja kuulosti kyllä aika tutulta. Mä oon aina saanut esim. täydellisen lootusasennon ilman mitään treeniä, vaikka muuten en kovin kummonen venyjä olekaan. Siinä artikkelissa oli myös yhtenä oireena krooniset niskakivut, kun niska taipuu jotenkin liikaa. Tekis mieli käydä lääkäriltä kysymässä onko mahdollista, mutta kun se juttu oli vähän jossain höpölehdessä niin en tiedä ottaisko kukaan terveydenhoitoalan ammattilainen tämmöstä vakavasti :D

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 17:38  
+
0
Sisko vinkkas eilen meiän fb:n laihisryhmässä tekemistään letuista. Niihi tulee vaan 2 munaa ja banaani, tehosekottimella mössöks ja paistumaan. Ite testasin noita aamulla, paistoin ihan perus paistinpannulla kaks lättyä. Mausteeks laitoin ripauksen kanelia. Noi oli kyl ihan hyviä! Söin lettujen kans mansikoita, hiukan hunajaa ja kreikkalaista jugurttia. Hunajaakaan ei olis välttist tarvinnu, banaanista tuli ihan hyvin makeutta. Mut jos haluaa lettuja, joihin ei tuu ollenkaan sokeria tai jauhoja, ni noi on hyvä vaihtoehto. :hymy: Toimi hyvin aamupalana, nälkä pysy kauan poissa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 17:40  
+
0
Kyllähän yliliikkuvat nivelet ihan tosiasia on, itsekin sellaisista kärsin ja varmastikin kärsin vielä paljon raskauden aikana tästä hienosta ominaisuudesta. Itsekin saan nyrkin selän ja lattian väliin notkon takia, nyt oonkin paljon koittanut tehdä tuohon vastaliikettä, josko se helpottaisi selän kipuja.

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 23:00)