Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38 ... 40

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 08.01.2016 klo 22:29  
+
0
No en päässyt! Kaveri laittoi viime yönä viestiä ettei pääse (ja yksinään en lähde itseäni nolaamaan sinne ensimmäistä kertaa), koska oli niin p*skana meidän keskiviikkoisesta bodybalancesta. :nauru: Vähän kyllä noloa että käytiin tuollaisessa kehonhuolto-treenissä ja kumpikaan ei meinaa taipua istumaan pöntölle. Joten ehkä ihan hyvä että jäi pumppi välistä. :nauru: Ensi viikolla uusi yritys noihin jumppiin, kolme jumppaa on varauksessa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.01.2016 klo 22:29)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 11.01.2016 klo 23:43  
+
0
Onko kellään mitään ideoita millä tasata puolieroja? Oon ollu pitkästä aikaa liikkumassa ja etenkin tän päivän kahvakuulatunnilla huomasin ihan jäätävät puolierot. Vieläpä epäloogisesti niin että mun vasen on vahvempi vaikka oon oikea kätinen.

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 18.01.2016 klo 10:47  
+
0
^Mun PT käski tehdä aina valita painot heikomman puolen mukaan ja tehdä molemmilla puolilla samat liikkeet. Kuulemma pikkuhiljaa pitäisi tasoittua. :)
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 21.01.2016 klo 11:03  
+
0
Menin tänään pitkästä aikaa käymään Kiloklubissa, tarkotuksena laittaa sinne taas ylös päivän syömisiä, mut en sit laittanukkaan, ku se on nykyään maksullinen. :eek: Ihan tyhmää, ennen siihen Premium-jäsenyyteen kuulu vaan jotain ekstrajuttuja ja se perus Kiloklubi oli kaikkien käytettävissä. No, täytyy miettiä, ei se 5,90 € kuussa nyt niin paljon oo, mut toisaalta saisin ne kalorit laskettua ilman totakin. Se on vaan ollu niin kätsy ja oon merkannu painotkin aina sinne, ni on pysyny tiedot tallessa.

Täällä on aloteltu hyvillä mielin taas kevään (tai no, ei nyt ihan viel oo kevät... :nauru:) perinteinen laihis. Viime vuonna tähän aikaan painoin noin 12 kiloa enemmän ku nyt. :eek: Käsittämätöntä, ei sitä ees tajuu, mikä pallo sillon oli... Tästä on hyvä jatkaa, pikku hiljaa ois tarkotus saada viel muutama kilo pois. Tarkotus ois alottaa taas säännöllinen juokseminen, noi paukkupakkaset on vaan vähän rajottanu. Oon vähän harkinnu puolmaratonille ilmottautumista, mut voi olla, et päädyn taas ilmottautumaan kympille, se on semmonen kiva ja tarpeeks helposti saavutettavissa oleva tavote, joka kuitenkin motivoi.

Mites muitten alkuvuosi on lähteny rullaamaan? :)
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 21.01.2016 klo 11:04)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 21.01.2016 klo 11:38  
+
0
Mä kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa elämässäni kuntosalilla :nauru: Siis onhan mä joskus siellä käyny jotain pyörimässä, mutta nyt mulla oli ihan ensimmäistä kertaa ihan oikea ohjelma ja idea, että mitä siellä teen. Mä oon ollut enempi ryhmäliikuntatunneilla kävijä, kun tartten vähän sitä potkimista ja tsemppaamista, että saan ittestäni enemmän irti, mutta nyt meillä huononi mun makuun rajusti tunnit tossa vuoden vaihteessa kun tuli uudet kalenterit :mad: Ihan rahantuhlausta maksaa kallista kuukausimaksua ja käydä yhdellä tunnilla kerta viikkoon, joten kävin PT:n kanssa tekemässä saliohjelman. Ei ainakaan kaksi ensimmäistä kertaa tuntunut yhtään niin tylsiltä ja puuduttavilta, kun mitä oon salitreenaamisen aina aatellu olevan. Katotaan kauan tää fiilis kestää :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 10:14  
+
0
Noniin, maanantaina kävin vihdoin siellä bodypumpissa ja voi luoja olin loppu sen jälkeen. :nauru: Eilen kävin uudestaan samassa jumpassa, ja maanantaista kipeytyneet hauikset eivät ole tänään yhtään kipeät! En tehnyt haukkabiisiä eilen kovinkaan tosissani ja se näköjään toimi. Ihanaa kun on löytänyt treenikaverin joka raahasi miut tuonne ryhmäliikuntaan, olin niin skeptinen sitä kohtaan aikaisemmin ja ajatuskin kammotti. Nyt kun oikeasti on huomannut että ketään ei kiinnosta siellä toisen suoritukset ja jumpissa käy niin kaikentasoisia ihmisiä, niin oon oikeasti nauttinut niissä käymisestä.

Aamujumpat viikonloppuisin on vielä ihan huippuja, edellisenä iltana ei pysty vetämään herkkuövereitä jos ei halua sontia housuun seuraavan aamun jumpassa. :nauru:

Ainut vaan että tää on työttömälle vähän kallis harrastus. Kuukausikortti ryhmäliikuntaan maksaisi jotain 60€/kk, mutta 10kk jäsenyys olisi 52€/kk. Jos jäsenyyden haluaisi katkaista, pitäisi maksaa 29€ katkaisumaksu. Työttömille ei erikseen ole noissa alennuksia, plaah. 10 kerran kortti maksaisi 63€, sellaisen isä sponssasi, mutta siinä on enää puolet kerroista käyttämättä. Auttakaa viisaat kooceelaiset, mitä teen?
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.01.2016 klo 10:15)

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 10:25  
+
0
Löytyisikö jotain urheiluseuraa, jolla olisi ryhmäliikuntaa? Me ollaan miehen kanssa kerran viikossa kahvakuula tunnilla läheisen liikuntaseuran kautta ja se maksoi 99e / 5kk kerran viikossa treenit. Ihan hyvä hinta kun meille kerran viikossa tommonen rankempi tunti riittää ja kesäksi ajateltiin sit ostaa omat kahvakuulat kun ehkä jo osataan sit omin päin.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 10:34  
+
0

SiljaSiili kirjoitti:

Löytyisikö jotain urheiluseuraa, jolla olisi ryhmäliikuntaa?



No täällä perähikiässä on vähän huono tarjonta kyllä työväenopiston ja salien ulkopuolella. :neutral: Tällä on kolme isoa kuntosalia jotka kilpailevat asiakkaista, ja tää paikka missä käyn, on halvin. Työväenopistolla taas on vain muutama jumppa sellaiseen aikaan mikä sopisi miulle, ja nekin on sellaisia mitkä ei oikein kiinnosta. Lisäksi kaipaan monipuolista liikuntaa, tälläkin viikolla oli varattuna neljä jumppaa joista kolme on erilaisia. Rakastan myös kehonhuolto-tunteja, ja sunnuntaina olisikin jonkunsortin jooga kokeilussa.

Kaikki kivat liikuntahommat tuntuu olevan ti ja to iltaisin, jolloin olen koulussa vuoteen 2018 asti. Laitoin juuri viime viikolla työväenopistolle viestiä, että jos heille on tulossa joogan alkeisryhmiä niin olisi mukavaa saada ne joillekin muille päiville että meikäkin pääisis osallistumaan.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 12:53  
+
0
Sissös mitä hintoja! Meillä täällä (jumalan selän takana :nauru: ) maksaa kuukausikortti öbaut 35€, ja se sisältää siis ison kuntosalin, ryhmäliikunnat ja perusohjelman ohjauksineen saa siihen kans. Oon nyt ite käyny salilla ihan tässä kylällä, löytyy kaikki tarvittavat vermeet, ni sinne on 60€/vuosi.

Oon nyt siis käyny vähä enempi salilla taas. Eilen tein ihan pörrön käsi/olkareenin, ja... kyllä muute nyt tuntuu!

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 17:07  
+
0

Inqq kirjoitti:

Sissös mitä hintoja! Meillä täällä (jumalan selän takana :nauru: ) maksaa kuukausikortti öbaut 35€!



Niin epäreilua. :ylpea: Tsiisus tahdon töihin ettei tarvitsisi edes miettiä tälläisiä asioita.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 29.01.2016 klo 19:55  
+
0
Ja mie tahon sen kadonneen vyötärön takaisin ... *byäää* Mistä se motivaatio löytyis?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 30.01.2016 klo 09:52  
+
0
Mun salin normihinta olis 72€/kk, sisältäen kuntosalin klo 5-23 ja kaiki ryhmäliikunnat. Oman työpaikan kautta saan alennuksella, eli maksan tosta 56€/kk.

Itellä tuli jonkinlainen seinä vastaan nyt treenauksen suhteen, huomasin ajautuneeni taas samaan kierteeseen kuin joskus ennen, eli mietin ainoastaan milloin treenaan, mitä treenaan ja mitä pistän suuhuni. Oli pakko pistää täydellinen stoppi ainakin täksi viikoksi, sillä alkoi vaikuttaa muuhun elämään ja huomasin peruvani muita kivoja juttuja vaan treenin takia.
Töissä meillä on pari kunnon kuntosalikissaa, jotka syö tosi tarkasti ja juoksee koko ajan puntilla, niin sitä tunsi ittensä jotenkin huonommaksi jos ei pysynyt perässä.

Nyt oon kiltisti vaan joogaillut tämän viikkoa, tuntuu että painotan kyllä liikuntaa enemmän siihen suuntaan jatkossa kun pelkkään raudan nosteluun. Kyllä kunnon joogatunnillakin sain käsilihakset ja reidet kipeäksi näköjään :shifty:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

kltainen

kltainen
Viestimäärä: 62

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 30.01.2016 klo 10:48  
+
0
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että heti kun innostuu urheilusta, flunssa tai muu fyysinen este katkaisee sen? Liikuin ennen joulua useamman kuukauden ajan säännöllisesti kolme kertaa viikossa ja kaikki sujui täydellisesti, mutta sitten sain jostain sitkeän flunssan enkä uskaltanut tehdä mitään. Alkuvuodesta olin viikon terveenä ja ehdin tehdä muutaman treenin, mutta sitten jostain iski uusi virus.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 03.02.2016 klo 11:24  
+
0
^ Mä olin aika hyvin koko loppuvuoden terveenä, mutta nyt taas iskeny joku pikkuflunssa eikä oikein isoilla painoilla uskalla treenailla. Oon silti käyny poikkiksen kanssa yhdessä salilla ja tehny aika keposia treenejä. Kyllähän sitä tiedostaa että flunssa todennäköisesti vaan pitkittyy tällä menolla, mutta kun ei viittis sohvanpohjallakaan maata viikkoa/kahta.

Hyvin on menny laihdutus, kun tullu parissa kuukaudessa +4kg. Kiitos parisuhteilu! :shifty: Nappasin nyt itelleni ton Fitfarm liten ja alotan syömään sen mukaan, pysyy annoskootkin paremmin kurissa. Ois tässä vielä puoltoista kuukautta päästä tavoitteeseen, katotaan miten onnistuu.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 03.02.2016 klo 15:14  
+
0
Mullakin ois meneillään kuntokuuri taas kerran, huoh. Vuoden 2013 lopullahan mulla oli PT melkeen kolme kuukautta, mutta tulin sitten raskaaksi sinä aikana. Raskausaika meni sitten lähinnä hyötyliikkuessa ja nyt viimeset 1,5v oon ollut niin väsynyt lapsen kanssa ettei ole kiinnostanut urheilla. Oonkin siis tuosta ennen raskautta ajasta lihonut 17!!! kiloa vaikka oon itseasiassa synnytyksen jälkeen painanutkin saman kuin ennen raskautta ja itseasiassa noi kilot on tulleet viime toukokuun jälkeen, viimeset viiskiloa joulukuun puolen välin jälkeen. Painan siis nyt viitisen kiloa enemmän kuin viimeisilläni raskaana. Nappiin menny...

En oikeen tiedä, mitä oon tekemässä ruokapuolelle. Mulla ei ole keskittymiskykyä eikä jaksamistakaan ihan hirveästi skarpata ja tarkkailla syömistä. Nyt ensihätään oon ollut viikon karkitta, mutta ei oo ees tarkoitus olla karkkilakossakaan. Muuten oon vaan sit keskittyny vähän annoskokoihin ja toisaalta säännölliseen syömiseen. Paskaa on ollut, himot mättää on ihan hirveinä. Hyvä etten itkua väännä kaupassa.

Tammikuun alussa aloin käydä taas ryhmäliikuntatunneilla ja sovin itseni kanssa että 2krt/vk pyrin käymään. Enempään en kyllä ihan aikataulutussyistä pystykään ns. säännöllisesti. Oon siis käynyt joogaa, kahvakuulaa, pumppia ja venyttelytunteja. Nyt alotin viime viikolla sit uudella salilla toiminnallisen harjoittelun peruskurssin, mistä olin ensin ihan kauhuissani miten pärjään mutta hyvin oon pärjännyt ja pienryhmäharjoittelu sopii mulle tosi hyvin. Tuo oli tarjouksessa puoleen hintaan niin oli inhimillisen hintanen, katotaan nyt miten jatkossa on varaa. Toiveena ois että saatais järkättyä asiat niin että mummut hoitais lasta kaks kertaa/vk jotta päästäis miehen kanssa yhessä tonne salille. Kattoo nyt miten sen kanssa sit käy. Oon ollut tosi innoissani tosta mutta joku pieni ääni päässä kyllä kokoajan muistuttelee kuinka tuun kyllästyy ja lopettaa kuten aina ennenkin. Yritän nyt siis ottaa viikko kerrallaan ja keskittyä vaan pieniin välitavotteisiin. Tällä hetkellä suurimpana on etunojapunnerrus, en siis saa yhtäkään ja teen tällä hetkellä korokkeita vasten. Nyt pitäs sit vaan korokekerrallaan päästä alemmas!

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 03.02.2016 klo 16:45  
+
0
Jos ei aina jaksa tai innosta lähteä salille tai jumppaan niin tässä on tehokas ja helppo kotijumppa :peukku: ---->
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/liikunta/helppo_kotijumppa
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 04.02.2016 klo 11:01  
+
0
^ Tuosta tuli mieleen, että latasin Valion (!) PROFeel Treeniapuri -nimisen appin, ja se on oikeasti ihan loistava. Paras ominaisuus on Sokkotreeni, johon syötetään kesto ja minkätyyppisen treenin haluaa, ja se arpoo sieltä spekseihin sopivan. Sitten siinä on intervalli-sekuntikello valmiina ja kaikki liikkeet on opastettu kuvasarjoin ja videoin. Naisääni huutelee taukoa ja seuraavaa liikettä. Noihin voi valita raskaustasonkin. Mun mielestä loistava matalan kynnyksen kotitreenikaveri. Ilimanenki vielä. :nauru:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 04.02.2016 klo 15:07  
+
0
^Hei kuulostaa hyvältä!!:) Voitko laittaa linkin??
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 08:47  
+
0
http://www.valio.fi/profeel/treeniapuri/ Löytyy näkyvästi myös netistä. Mutta ainakin Androidille saa puhelimeen, Play-kaupasta kun hakee profeel treeniapuri niin löytyy. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 08:21  
+
0
Keimu, kannattaa varmaan miettiä mistä lisäkilot on tulleet ja miettiä pidemmällä aikavälillä, miten ongelma poistetaan. Miks aina käy niin et lasten jälkeen lihoo? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun ei omia lapsia vielä ole.

Mä rakastan kaikkia ruokailuun ja liikuntaan liittyviä sääntöjä. :D yks paras sääntö on se, että arkisin on keskiviikkona jätskipäivä, mutta muuten kaikki herkuttelu on kielletty. Arkisin syödään perus kotiruokaa ja viikonloppuna sitten voi tehdä jotain epäterveellisempää ja syödä karkkia. Meillä on toisaalta se tekijä tässä, että miehellä ollut lapsesta asti ykköstyypin diabetes, jonka vuoksi syöminen on tarkkaa. Me syödään joka päivä kaksi lämmintä ateriaa ja pääosin ne on itse tehtyjä, koska hiilarien määrää pitää laskea joka ruualla ja se on tosi vaikeaa einesten kanssa. Mä luulen et olisin kyllä paljon lihavampi jos olisin päätynyt jonkun muun kanssa naimisiin, mä olen aika taipuvainen herkutteluun. Mutta kun syö joka päivä ne viis hyvää ateriaa, ei vain tule nälkä. Me tehdään molemmille eväät töihin, lounas ja joku välipala, aamulla syödään puuroa ja töiden jälkeen päivällistä. Illalla vielä joku iltapala. Jos joskus pitää käydä kaupassa töiden jälkeen ja alkaa tekeen päivällistä, eikä sitä ole siis valmiiksi edes ainesosia jääkaapissa, iskee hirveä väsymys ja epätoivo. Silloin tekis mieli vaan tilata pizzaa eikä syödä muuta sinä päivänä. Mutta diabeteksen takia ei vaan voi tehdä niin. Tai voi, mutta seurauksia tulee vähän enemmän kuin vaan pieni lihominen.
Aika pitkälle pääsee siis kun vaan suunnittelee ruuat etukäteen ja täyttää jääkaapin terveellisellä ruualla. Iltaisin kun valmistelee seuraavan päivän ruokia vähän etukäteen niin on paljon helpompaa pysyä suunnitelmassa. :)

  Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28257
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6356
Viestejä yhteensä545801
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265925
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.05.2024 klo 22:15)