Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 37 38 39 40

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 09:02  
+
0
^Ei raskaudesta aina lihoa. Mun sisko on synnyttänyt kaksi kertaa ja ei ole lihonnut. Mitä nyt ehkä muutama lisäkilo voinut tulla mutta imetyksen aikaan/jälkeen nekin ylimääräiset kilot häippässyt. Jos syö terveellisesti ja liikkuu niin ei lihoa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 09:42  
+
0
Joo en mäkään tunne ketään joka olis raskaudesta lihonut, mutta sitä kuulee paljon, että lasten saaminen sai sen aikaan että on lihonut. Mietin vaan et mikä tekijä siinä on? Meneekö ruoka rytmi sekaisin kun lapsi syö niin eri aikoina kuin itse ja yöllä tulee valvottua, että tulee syötyä sitten kovaan nälkään liikaa? Vai onko se se sohvalla röhnötys ja jatkuva imetys? Vai että on hirveä stressi ja kaikkia mielitekoja kun on vaan lapsen kanssa kotona?

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 09:59  
+
0
Mun miehellä on kans 1-tyypin diabetes, sen takia pidetään yllä ateriarytmiä ja semiterveellistä ruokavaliota. Valmisruokia ei syödä ollenkaan, herkutellaan pienissä määrin :nauru: Meillä ei lasketa kaloreita tai punnita ruokia, syödään perushyvää kotiruokaa, itsetehtyä. Paljon kasviksia jne, mutta ei mitään fitness-linjaa. Tänäänkin tehdään mokkapaloja, koska oijoi ne on hyviä :love:

Työpaikalla on pari fitness-intoilijaa, joista toisen touhu menee yli oman hilseen. Muija syö grammalleen ruokansa, tarkkoina kellonaikoina, ei lipsu mihinkään suuntaan. Treenaa 10krt viikossa, 6 salitreeniä ja 4 aerobista. Onhan mimmi tikissä, täytyy myöntää, mutta itsestä ei olis ihan noin kurinalaiseen elämäntapaan.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 11:38  
+
0
Kyllä minä tiedän, miksi olen lihonut ja missä on ongelma. Teoriassa tiedän myös ratkaisun ongelmaan mutta käytännön toteutus vaan ei ole niin helppoa.

Mitä taas tulee yleisesti lihomiseen lasten saannin jälkeen niin riskitekijöitä on monia. Joillain kroppa pitää imetyksen aikana tiukasti kiinni kiloista ja laihtuminen on hankalaa. Imetys lisää yleensä ruokahalua, mikä tietysti lisää ylisyönnin riskiä ja/tai vääränlaisella syönnillä kiloja alkaa kertyä. Raskaus/imetys voi vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan. Monella väsymys aiheuttaa makeanhimoa (ja siihen sitten vielä mahdollisesti lisääntyny ruokahalu). Ruokarytmien pitäminen säännöllisenä on haastavaa pienen vauvan/taaperon kanssa, tulee syötyä mitä ehtii ja milloin ehtii. Jostain syystä vaikka lapsi syökin n. 3h välein niin itse ei silti välttämättä "ehdi" siinä samalla syödä. Imetys on aikaa vievää ja jos tahtoo täysimettää suositusten mukaisesti 6kk ikään niin vauvan luota voi olla haastavaa olla poissa kuin pieniä hetkiä eikä esim. liikunnalle välttämättä löydy aikaa. Vaikka aikaa löytyisikin niin jaksamista ei välttämättä vaan esim. päiväunet voi olla houkuttelevampi vaihtoehto. Lisäksi sitten se iso oma kompastuskiveni eli kun lapsen saa nukkumaan ja on hetki omaa aikaa niin se vaan helposti menee telkan edessä mässätessä "jotain hyvää rankan päivän jälkeen kun oon sen ansainnut" ja jos päivän syömiset on ollut niin ja näin niin illalla on sitten hirveät himot jo siihen sun tähän.

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 12:08  
+
0
JIHUU JIHUUU JIHUU!!!!!!

Mun paino on viimein tipahtanut 65 kilon alapuolelle! Siinä se on sinnikkäästi junnannut varmaan kolme viikkoa terveellisistä syömisistä huolimatta! Jospa se nyt lähtis kunnolla laskuun, pudotettavaa olisi vajaa 10kg. :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 13:40  
+
0
Mä löysin aivan ihanan kuntosalin Tuusulasta <3
Omistaja haluu tehdä mulle ruokavaliot ja saliohjelmat vaikka sille selkokielellä sanoin etten niistä oo maksamassa yhtään mitään :D

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 19:19  
+
0
Kuulostaapa hurjalta 65kg paino ja siitä kymmenen kilon pudotus!

Mäkin oon saanut asioita edistymään, aiemmassa viestissä päädyin vaan keskittymään tohon lapset ja lihominen asiaan. Oon tosiaan nyt käynyt kolme viikkoa noissa toiminnallisen harjoittelun perusteissa, tosin tällä viikolla jäi toinen treeni välistä kun tulin kipeeksi. Ens viikolla alotan PT:n kanssa 3kk treenin niin että kerran viikkoon ohjattu ja muuten sit itsenäisesti. Lisäksi sitten tehdään ruokavalio, jossa itselläni on hakusessa nimenomaan semmoinen perusruokavalio, jonka toteutus onnistuu helposti myös taaperon kanssa. Oon nimittäin yh:na seuraavat pari kk kun mies on reissun päällä töissä ja arki ois saatava pyörii ilman hirveitä säätöjä. Sinällään mulla ei ole painonpudotustavotteita vaan aion asettaa tavoitteet nimenomaan treenipuolelle. Toivoisin kuitenkin että 7kg sais pois ton treenisetin aikana silleen suht itsestään sillä järkevällä syömisellä.

Kovat kolme kuukautta edessä kun tuleva PT on erikoistunut kehonpainoharjoitteluun, joka taas on mulle tosi haastavaa kun mun kehonhallinta on huonoa ja sitten kun on massaa muttei voimaa niin huhhei...toisaalta sit tolla puolella on kaikkea tosi makeeta ja helppoja välietappeja asetettavissa.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 14.02.2016 klo 17:21  
+
0

keimu kirjoitti:

Kuulostaapa hurjalta 65kg paino ja siitä kymmenen kilon pudotus!



Ei se välttämättä niin hurja ole, jos on noin niinkuin kokonaisuudessaa pienikokoinen (pituus, luuston rakenne yms yms). :) Mä olen 162cm ja painan n. 52kg, enkä silti ole mikään hentoinen pieni keijukainen.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 14.02.2016 klo 21:14  
+
0
Keimu, mä olen 158cm pitkä. :nauru: Eli mulla on lievää ylipainoa tällä hetkellä.

Oon tuon 10kg saanut itselleni koulun aloittamisen jälkeen, kun aktiivisuustaso tipahti rajusti tietokonetyöskentelyn lisääntyessä. Opiskelijaelämä hiilaripitoisine ruokineen, kaljoineen ja krapulapitsoineen ovat olleet myös syynä.

Nämä kilot on nyt tosi tiukassa, koska mulla on viime syksyisen elämäntilanteen takia kortisolitasot olleet koholla pitkään ja keho pitää kiinni joka ikisestä rasvagrammasta. Plääh.

Kävin tänään testaamassa uppopalloa ja sukeltelemassa itsekseni. Aika rankkaa hommaa.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 18.02.2016 klo 14:49  
+
0
Fitfarmin ruokavaliolla vedetty reilu pari viikkoa. Ootan aina aamupalaa, kun se on niin reippaan kokoinen ja yllättävän hyvää, vaikka aluks epäilytti aikalailla tunkee kaurapuuroon raejuustoo ja vielä mehukeittookin. Treenitki kulkee tosi hyvin, tänään yllätin itseni aikalailla kun ennen jalkaprässissä hikiseen tehny 10 toistoo 140kilolla, nyt tein saman 170 kilolla aika keposesti? Pitäis vaan reippaasti uskaltaa nostaa painoja jos tuntuu liian helpolta.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 26.02.2016 klo 14:52  
+
0
Mä teen 140kg sadan toiston setin.
Normaalisti pikku toistoja meneekin vajaalla 300 kilolla, mutta tuo mun ohjaaja sano mulle että tehokkaampaa tehdä enemmän pienellä, ja jösses kyllä tuntuu :D

Mä oon kyllä niin yksinkertasella systeemillä oikein teho rääkissä! Oon tosi tyytyväinen.
Eilen annoin sille kahdelta viikolta ruokapäiväkirjan ja oltiin samaa mieltä että syön yksinkertaisesti liian vähän. Isompaa muutosta ei tarvita, muutakun se että 3-4 safkaus kertaa enemmän päivälle x) Ja annoskokoa pitää nostaa. Protskua joka aterioinnille.. Justaan tässä näpytellyt erilaisia reseptejä ettei tuo rahka rupea tuleen korvista ulos :D Huomenna menee kokeiluun rahka pataleipä jonka laitan kohoamaan tässä illalla.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 26.02.2016 klo 22:06  
+
0
^ Laitahan huomenna reseptiä tosta rahkapataleivästä jos se kokeilus onnistuu :hymy:
Ylläpitäjä

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 11:10  
+
0
En ehdi sitä vielä paistaa, tuli extempore kylpylä reissu niin paistan sen kun tulen sieltä kotiin :)
Illalla haettiin eilen vielä väli, aamu ja iltapala aineksia mulle :)



Niistä loihdin sitten tälle aamulle iha mielettömän hyvää rahka smoothieta


Avokado
Ananasmurska purkki
Runsaasti vahvaa tuoretta minttua
Lehtikaalia 5 lehteä jonka ranka poistettu
Chili (tuore)
Hunajaa
500 gr rahkaa
Lantrasin vähän boisenmarja karviais mehukeitolla

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 12:19  
+
0
^ Siis onko toi yks annos? Paljonko sun valmentaja laittaa sut syömään protskua? :eek:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 12:36  
+
0
JIHUUUU!! Mun kroppa on alkanut toimimaan ja kortisolitasot laskemaan!!!! :eek::aurinko::aurinko:

Tänään aloitettiin aamu lukemalla 63,8 kg! Tuntuu huipulta, että paino on lähtenyt viimein tippumaan, kun se on junnannut niin pitkään paikoillaan treenaamisesta ja hyvästä syömisestä johtuen. Aivan mahtavaa!
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 14:55  
+
0
Mitä te laihduttajat syötte ja kuinka paljon??? Munkin pitäis ainakin peräti 3kiloa laihtua ehkä enemmänkin mutta paino junnaa vaan samana!!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 17:02  
+
0
Innna jaoin sen kahteen osaan. Sen mielestä mun tosin pitäs aamupalalla vetää 500 grammaa maitorahkaa pelkiltään, mut tiän itteni ettei musta oo semmoseen :D

Pataleivästä tuli kyl iha ällö hyvän näkönen, viä en oo maistaan päässyt.

https://www.instagram.com/p/BCS0-E2CKY1/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 27.02.2016 klo 17:09)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 00:10  
+
0
Oli toi leipä kyl iha onnistunut.Omaan makuun hyvää, rahka maistuu hieman :) Paistoaika vähän pidempi kun normi pata leivälle.
Itse tein näin

500 gr rahkaa (lämmitin purkin läpi ensin sen astiassa johon laitoin niin kuumaa vettä kun hanasta tuli ennenkun avasin sitä)
n.3 dl kuumahkoa vettä
1/3 tl kuivahiivaa
1 tl suolaa
1 rkl hunajaa ( ei pakollinen )
Kuidukasta
Ohra ja rusijauhoja
Öljyä

Ainekset sotketaan keskenään. Hiivan olen soteknut nesteisiin ja antanut hetken olla ennen kun lyön jauhot ja muut sekaan. Jauhoja sen verrran että taikina on löysempää kun normaali sämpylätaikina mutta pystyy vähän pyöräyttään muotoon. Itse sotken ihan vaan lusikalla aineet keskenään (sotkematta sormia ollenkaan). Lopuksi öljy joukkoon ja pyöräytys, muotoutuu palloksi mutta taikina on selvästi löysempi kun normi sämpylätaikina.
Jätä seisomaan huoneenlämpöön kelmulla ja pyyhkeellä peitettynä 12-24 h
Laita pata kuumenemaan uuniin 225 asteeseen.
Kun uuni on valmis kippaa taikina kuumaan pataan ja laita kansi päälle. Paista n. 40-45 minuuttia ( normaaliin pataleipään riittää 30 min! ) Ota kansi pois ja anna olla vielä n.15 min.

Leipää ei välttämättä kannata kuumana maistella, on vielä melko tymäkän makusta. Jäähtyessä maku tasaantuu. Hiivaa ei missään tapauksessa kannata laittaa kuin max 1/2 tl. Muuten menee leipä pieleen huolella.

Itse tein tämän leivän sitä varten että saan päälle salaatit sun muut, mutta maistu pelkiltäänkin hyvälle :)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 09:58  
+
0
Innna muistatko joskus vuosia sitten kun oli joku slaavikyykkyhaaste? Silloin oli puhetta siitä ettei kaikilla riitä liikkuvuus täyteen kyykkyyn kantapäät maassa ja mietit, että saisko liikkuvuutta parannettua niin paljon että se kyykky onnistuis. Vielä pari viikkoa sitten mulla oli kantapäät 10cm korkeudessa kyykyssä (siis olin päkiöillä) enkä niitä sen alemmas saanut. Tänä aamuna sain vietyä etukyykyn 10kg kuulan kanssa alas asti kantapäät pohjassa täyteen slaavikyykkyyn (tai millä sitä nyt tahtoo kutsua). Vielä tarvin ton kuulan painon tonne eteen että saan pidettyä paketin kasassa mutta 10kg on kuitenkin aika pieni apupaino.

Alotin keskiviikkona PT:n kanssa tosiaan 3kk treenijakson. Alotettiin kuntotestillä, jonka tulokset vastoin omia odotuksiani oli ihan ok:t. Katotaan mitä tässä saadaan aikaan. Nyt tehdään 2vk toiminnallista treeniä ja sit yks vk saliohjelmaa opettelu mielessä, katotaan tekniikoita ja sen sellasta.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 02:20  
+
0
^ Hienoa! Syväkyykky on kyllä niin hyvä liike, että hyvä jos se onnistuu! En muista milloin, mutta joskus myöhemmin lukenut jotain juttua, että joillakin tyyliin sääriluu istuu nilkkaan jotenkin huonosti ja siksi ei ole fyysisesti mahdollista saada itseä syväkyykkyyn, mutta nyt on kyllä niin hatarat muistikuvat etten sano mitään enempää. :D Me ollaan töissä monesti naureskeltu, kun mun sangen pitkäkinttuinen miespuolinen työkaveri ei saa takapuolta lähellekään maata kyykyssä ja itellä taipuu jos vaan vähän laittaa leveämmäksi asentoa niin äässi tuonne reisien väliin vallan. Sillä on jotenkin lonkankoukistajat ainakin ja koko lonkkien seutu muihinkin suuntiin jotenkin ihmeen jäykät.

Ja kiva kuulla, että liikunta on mukana kuvioissa, eikös se ollut niin, että silloin back in the day olit aika aloitteleva liikkuja?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

  Siirry sivulle: 1 ... 37 38 39 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28199
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6334
Viestejä yhteensä545716
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265849
(Tilastot päivitetty viimeksi 30.04.2024 klo 23:00)