Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 08:10  
+
0
Vaaau Monna, onnittelut!

Oma napaa, virallisesti 14kk elämäntaparemontin aloituksesta ja tulokset on oikein mieluisat! :jjei:

Paino: -23kg, painoindeksi nyt 23.4

Vyötärö -14
"Maha" -18
Rinta -3 :nauru:
Lantio -11
Reisi -7
Hauis -4

Voin sanoa, että ero viime jo keväiseen energiatasoon on ihan järkyttävän selvä, jaksaminen ja hyväntuulisuus on potenssiin 1000 verrattuna viime vuoteen! Tsemppiä kaikille pudotukseen, vuoden parhaat lenkkeilykelit on käsillä!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 13:09  
+
0
^Kiitos! Olet kyllä sinäkin tiputtanut painoa hurjasti!:eek: Onnea!Onko vielä tarkoitus tiputtaa?

Ja tosiaan nyt säät kyllä innostaa ulkoilemaan.:aurinko:

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 13:14  
+
0
Kiitos. :hymy: Mä itseasiassa ylitin jo tavoitteeni, että varsinaisesti painoa en ole enää pariin kuukauteen pudottanut. Rasvaprosentti on myös "hyvä" (ja verenpaine on laskenut normaalilukemiin) joten ei mitään syytä pudotukseen enää ei ole.

JenCa

JenCa
Viestimäärä: 79

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 13:37  
+
0
Täällä myös helmikuusta asti alkanut laihdutus- ja kuntoilukausi. Painoa tippunut tässä parissa kuukaudessa 7 kg ja samanlainen satsi ois vielä tiputettavana. Nyt kevätilmat on pistäny taas lenkkeilemään paljon innokkaammin, ja tavoitteena olis tänä keväänä "opetella" juoksemaankin. On kyllä loistava fiilis ihan henkisestikin kun on alkanu pitään itsestään parempaa huolta, jaksaakin kaikkea nyt ihan eri tavalla kuin ennen :peukku:
cirneco dell'etna Colombian Friend's Magic Diamond, Nipsu 2/07
whippet Rokinet's Blackcurrant, Kujo 2/11
whippet Rokinet's Handsome Surprise, Onni 4/13

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 13:44  
+
0
Mä kanssa palailen ihan virallisesti laihdutuksen pariin. Jos en palaa niin saa alkaa irrottelemaan karmeja että mahdun kulkemaan ovista. Hävettää. Hävettää ihan sikana tämä oma olomuoto. Hylkeen ja norsun välimuoto. Vaatteet ahdistaa ja puristaa ja kesäksi en osta uusia vaatteita jos ei viimekesän kuteet mene päälle niin sitten ollaan verkkareissa. Mä olen syönyt isoja annoksia, monesti päivässä ja ei todellakaan mitään kanasalaattia. Keksejäkin menee kymmeniä päivässä. Stressi tekee musta jatkuvasti syövän, kohta pyörimällä liikkuvan ihrapallon. Mutta no, tänään on elämäni ensimmäinen päivä. Keittiövaaka on valjastettu käyttöön. Keksejä en ota edes sitä yhtä kun ei se siihen jää ja tänään kaupasta lähtee mukaan kohmalokaupalla vihreää. Jospa tämä taas tästä. Liikuntaa on tullut väkisinkin edes lenkkien verran mutta jos kaivaisi ainakin kerran pari viikossa juoksukengät esiin ja vähän kävisi pyrähtämässä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:13  
+
0
Suuret tsempit eetlalle ja tietenkin kaikille muillekin laihduttajille! Tahdonvoimaa vain niin kyllä me kaikki ollaan kesällä rantakunnossa. Ainakin melkein.

Kylläpäs monna ja Kuuska ovat painoaan pudottaneet! Todella hieno saavutus.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:35  
+
0
lallimus kirjoitti:

Pitäisi kuulokkeet puhelimeen tilata ens viikolla ja etsiä askelmittari taas käyttöön, jännä että sillon tulee enemmän talsittuakin päivän aikana kun kyttäilee niitä askeleita (tosin se fuskaa aika paljon, pienikin kolahdus tai liike niin askeleita onkin tullu 5-15 enemmän). Paljonkos niitä asekeleita pitäisi olla päivän aikana?



Askelmittari on tosi kiva laite! Mulla on ollut nyt viikon verran sellainen testissä, kun työpaikka oli hankkinut niitä työntekijöille testikäyttöön.

Tämmöisiä liikuntasuosituksia askelmäärän mukaan lukee laitteen ohjekirjassa:
- alle 5000 askelta: liikunnallisesti passiivinen elämäntapa
- 5000-7499 askelta: jonkin verran liikunnallinen elämäntapa
- 7500-9999 askelta: liikunnallinen elämäntapa
- 10000-12500 askelta: suositeltava liikunnallinen elämäntapa
- yli 12500 askelta: liikunnallisesti erittäin aktiivinen elämäntapa

Ei noi määrät mitään ihan hirveitä ole. Itsekin yllätyin siitä, kuinka paljon niitä askelia sitten loppupeleissä tulee jo ihan normaalin hyötyliikunnan muodossa. Koska olen nörtti, lenkille piti tietysti ottaa mukaan sykemittari ja GPS-mokkula, että pystyi vertailemaan askelmittarin ja sykemittarin antamia kilometrimääriä. Siinä alkaa olla jo ihan riittävästi elektroniikkaa lenkille. :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

Joxolo

Joxolo
Viestimäärä: 60

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:55  
+
0

Koska olen nörtti, lenkille piti tietysti ottaa mukaan sykemittari ja GPS-mokkula, että pystyi vertailemaan askelmittarin ja sykemittarin antamia kilometrimääriä. Siinä alkaa olla jo ihan riittävästi elektroniikkaa lenkille. :)



Meilläkin harrastettu tätä.. Jos on kännykässä gps tai gps mokkula siihen niin noksulla on kätsy ilmanen ohjelma jossa se tallentaa sitä reittiä ja laskee nopeuden ja matkan ja huippunopeudet yms. Avokki sitä joskus testaili lenkkeillessä.

Itsekin pitäisi nyt taas saada itseään niskasta kiinni. Monta tekosyytä (oman hyvinvoinnin lisäksi) saada itseään fitimpään kuntoon kesäksi. Kaverin häät olisi ja avokin sukulaien ulkomailta tulossa ekaa kertaa Suomeen. En halua näyttää valaalta mahdollisissa valokuvissa joita se vie takaisin näytille muille sukulaisille :nolo:

Onneksi on nyt tullu reippailtua liikunnan kanssa tosi paljon jo monta viikkoa. Vieläkun ton syömisen saisi kuriin niin hyvä tulis. Harmittaa että inspis joka oli niin vahva sillon enenn joulua katosi taas joululomareissuun :ttou:
Xolot
"Ennenkun arvostelet toista, kulje kilometri hänen kengissään. Sitten kun alat arvostelemaan oletkin jo km päässä ja sinulla on hänen kenkänsä."

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:13  
+
0
Mun ongelmana on se, että vaikka mulla on suhteellisen pieni maha ainakin mun syömiseen verrattuna, niin mun vatsalaukku on varmaan jalkapallokentän kokoinen ja en täyty koskaan ähkyyn, voin vetää vaikka leipäpussillisen leipiä ja silloin vasta tuntuu hivenen täydelle :shifty: Nyt olenkin noin kuukauden verran yrittänyt rajoittaa annoskokoja ihan hulluna, mutta se ongelma syömisen suhteen on se, että koko ajan pitäisi olla maha täysi, ja jos vähänkin mahtuis ruokaa, niin menen automaattisesti jääkaapille ja sitten kun olen syönyt, muistan että ei pitäisi syödä. Otan aina liikaa sitä ruokaa, vaikka olisikin vaan pikkunälkä (eikä auta mitkään daniot mun pikkunälkään). Pitäis saada joku ajastin jääkaappiin, milloin se aukeaa ja milloin ei :nauru:

Onneksi ei sentään (vielä) kiloja ole tullut takaisin niiden viiden menetetyn tilalle, vaikka tää viikko on ollu aika herkkupainotteinen, mutta annoskoot onneksi on pysynyt suht ok määrissä.
- nimimerkki vaihtunut -

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:14  
+
0
Joxolo kirjoitti:

Meilläkin harrastettu tätä.. Jos on kännykässä gps tai gps mokkula siihen niin noksulla on kätsy ilmanen ohjelma jossa se tallentaa sitä reittiä ja laskee nopeuden ja matkan ja huippunopeudet yms. Avokki sitä joskus testaili lenkkeillessä



Avokilla on kännyssä tämä ohjelma, joten tätäkin on tullut testattua ja tottakai verrattua oman GPS:n lukemiin. :nauru: Omassa kännyssä ei ole GPS:ää, mutta sen sijaan mulla on Polarin GPS-mokkula ja tämän kanssa toimiva sykemittari, joka näyttää sekin suoraan nopeudet ja matkat. Ainoa miinus on se, että reittiä ei saa kartalle, mutta se saa nyt toistaiseksi jäädä, koska näiden kaikkien romppeiden lisäksi ei jaksa kantaa myös kännykkää, jos ei ole ihan pakko. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

Joxolo

Joxolo
Viestimäärä: 60

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:18  
+
0
^ Kieltämättä siinä alkaa kädet olla vähissä kun kulkee mokkulan ja puhelimen kanssa yrittäen saada signaalia. toinen sitten kantaa meidän oikeaa gps:ää jotta saadaan hienosti reitti ja jossain käsissä pitäisi vielä viedä noita kahta haukkuakin. Nyt nämä "vehkeilyt" on jääny vähemmälle ja nautiskellaan vaan upeasta kevätsäästä pitkillä lenkeillä. Vieläkun tuo pöly laskeutuisi että voisi tällainen allerginen hetken hengittää ennenkuin alkaa kesän allergialääke-zombi-kausi taas :roll:
Xolot
"Ennenkun arvostelet toista, kulje kilometri hänen kengissään. Sitten kun alat arvostelemaan oletkin jo km päässä ja sinulla on hänen kenkänsä."

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:55  
+
0
Haluaisin aloittaa juoksu-harrastuksen. Kävisi alkuun vaikka pari kertaa viikossa esim aamuisin juoksemassa. Pitäisi hommata sopivaa vaatetusta ja lenkkarit. Mietityttää vain kestääkö jalat juoksemista, kun ovat kipeät tuon minun sairauden takia. Sen kivun huomaa parhaiten just jos on kävellyt todella paljon. Mutta pitäähän sitä juoksemista kokeilla!

Nyt kun olen päässyt suklaasta ja muista karkeista eroon, niin tykkään sitten syödä jogurtteja.. Ne vasta lihottaakin, kyllä minä olen yrittänyt välillä ostaa jotain vähärasvaista ja vähäsokerista jogurttia, mutta.. Eikös ne maustamattomat ole parempia? Jos vaikka marjojen kanssa söisi.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 09:02  
+
0
^ Jos sulla on käytössä blenderi, heitä sinne jääpaloja tai appelsiinimehua, maustamatonta jogurttia, pari appelsiinia, banaani ja purkillinen mangopilttiä (tai jotain muuta makua) ja hurautat sekaisin. Ei tarvi lisätä yhtään sokeria ja on muuten hyvää. Noihin maustamattomiin (ja rasvattomiin) jogurtteihin saa tehtyä jos jonkinnäköistä smoothieta, menee helposti alas, on hyvää ja vain taivas on rajana mitä marjoja/hedelmiä niihin pistää. Kiivi ja maito ei tykkää toisistaan, mutta muuten käy melkein kaikki. Tai sitten siihen jogurttiin lyöt sekaan marjoja tai hedelmiä sen suuremmin blenderöimättä ( :nauru: ) Mulla itsellä meni jonkun aikaa että tottui siihen jogun happamuuteen, kun söi pelkästään pilkottujen hedelmien kanssa, mutta äkkiä siihen tottuu. Kannattaa joskus vertailla kaupassa paljonko on vaikkapa litraisessa banaanijogussa kaloreita verrattuna maustamattomaan. Mulla on se aamusyöminen aina ollu vaikeaa, ajatus siitä että pitäisi pureskella jotain, ehei Frank, ei onnistu, siksipä juonkin aamiaiseni. Ei ihan Poliisin pojan mallia, mutta vähän sinne päin :jjei:
When God created a Man, she was only kidding.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 11:39  
+
0
Tsempit kaikille pulisijoille ja onnittelut Kuuskalle ja Monnalle vielä täältäkin. Hienoja suorituksia!
Mä olen saavuttanu tavoitteeni ja sovin mun motivaatiohousuihin. Ja niillä pystyy jopa istumaan. Jesh!
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 16:16  
+
0
Rorschack, tuollaista laitetta ei minulla ole, mutta olisi kyllä kätevä! Nyt vain kokeilen tuota maustamatonta jogurttia ja marjoja.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:34  
+
0
Nanaki, kannattaa testata Valion A+ maustamaton jogurtti, ainakin itse tykkään tosi paljon, nykyään syön mielelläni ihan pelkiltäänkin sitä! Mä harrastan sitä sinistä versiota (normaalirasvainen), vihreä on sitten rasvaton...

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 13:13  
+
0
^Juuh, sitä juurikin olen syönyt. Itse en siitä sellasenaan tykkää, mutta tosiaan marjojen kanssa menee.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 19:35  
+
0
Nostetaampa tätä täältä! Nyt mulla on oikeesti sellanen olo, että saattaisimpa jaksaa aloittaa edes jonkunlaisen projektin itseni kanssa. Alkaa lähteä järki tähän levinneeseen ja paisuneeseen kroppaan! Hankin juuri uuden polkupyörän ja tänään kaupasta tuli mukaan kävelysauvat! Jos vaikka niillä alottaisi, ja uiminen on myös kivaa... salit on sellasia paikkoja mihin en juurikaan kehtaa :eitietoo: mennä tällaisessa kuosissa, mutta ehkä jossain vaiheessa, toisaalta on siinä sekin, että se ei ole ihan ilmaista liikkumista. Täytyypä uskaltautua puntarille ja laittaa ylös karut lukemat :eek:

Mitäs muut tekee painoa pudottaakseen?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Pascha

Pascha
Viestimäärä: 32

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 20:34  
+
0
Apua ihmiset! Kertokaa tyhmälle miten ootte saanu painoa pudotettua noinkin vauhdilla? Mun olis tarkotus just se 7kg pudottaa, mutten saa edes kiloa pois vaikka olen alkanut jo pari viikkoa sitten pyöräilemään opetuslaitokselle ja takaisin, ja kerran viikossa käynyt spinning-tunnilla! MIKSEI MULTA PUTOA?? Alkais tulla kiire ja tää stressi alkaa nakertaa, liikun nyt paljon enemmän kuin mitä normaalisti. Mitä ihmettä! Onko se sitten ruokavaliosta kiinni? En mä nyt niin epäterveellisesti syö, kai..? :mietiskel: Etoo kun tuntee vatsan hyllyvän kävellessä nyt ÄKKIÄ tää ekstrapehmuste pois.
You can't buy charisma!

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 21:15  
+
0
Minulla tosiaan oli tuossa viikon tauko liikunnasta, kun jalkoja sitten alkoi särkemään liikaa.. Nyt taas yritän liikkua enemmän, kun särky ei ole niin paha. Mutta senhän tietää että särky palaa taas kun liikun, mutta otanpa nyt kaiken hyödyn irti, kun taas vielä pystyy.
Pian on se etelänmatkakin, en tainnut saada yhtään kiloja pudotettua, vaikka kuinka yritin. Ei voi mitään. Tällä mennään.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 20:15)