Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Loreen

Loreen
Viestimäärä: 51

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 21.06.2011 klo 22:30  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Mulla tyssäsi sitten löllis kokonaan. Selkä alkoi ilmoitella olemassaolostaan sen verran kivuliaasti, että juoksemisen joutui lekurisetä kieltämään taas ihan kokonaan. :pyssyt: Pitää kehittää joku hyvä kävelyvaihtoehto tuolle, esimerkiksi 200km elokuun loppuun mennessä. Jos nuo juostut kilometrit saa laskea mukaan, niin se tarkottaisi sitten 17 km/viikko.



Suosittelisin lämpimästi kokeilemaan vesijuoksua, on melko tehokasta liikuntaa. Toki jos kyseeessä on akuutti tulehdus selässä ei kannata välttämättä heti vesijuoksuun mennä. Minäkin ajattelin aluksi että se on mummolaji :) mutta kun kokeilin, jäin kerrasta koukkuun.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.06.2011 klo 22:33)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 21.06.2011 klo 22:49  
+
0
Tulipahan sitten tänään pyöräiltyä yli 30 kilsaa. En ole ikinä noin paljoa pyöräillyt kerralla mutta menihän se aika helposti vaikka välillä vähän naatti olinkin :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 21.06.2011 klo 23:32  
+
0
Kolmas viikko löllistä takana, tällä hetkellä yhteislukemat 98/400!! Kaks viimeisintä lenkkiä ennen tämänpäiväistä ja tämä onkin ollut vähäjuoksuisin viikkoni tähän saakka (neljänä päivänä seitsemästä ottanut juoksuaskelia), mutta tänään oli taas se tuttu juoksun euforia - rullaaaa! Yheksän kilometriä meni reippaalla tahdilla ja ihan heittämällä! Jeah!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 21.06.2011 klo 23:34  
+
0
Mä koen olevani ihan nössö tämän haasteen kanssa, ku lukema on vaatimaton 21/100.. :shifty: Mut hurjan hienoa että muilla rullaa. ^^ You go, girls!

*muoks* Vastaanpa Angatille tähän samaan syssyyn:
Kysymys: Käytättekö musiikkia innoittajana/tahdittajana/muuten vaan liikkuessanne?

Vastaus: Mulla on aina musiikkia mukana. Salilla useinkin heviä ja juostessa jotain koneellista. Juostessa on jotenkin kiva ottaa rytmi siitä biitistä, muka helpottaa sitä etenemistä. Ja salilla sitte taas on kätevää kuunnella jotain ihan raivopäistä mättöä. Joskin joskus käy ärsyttämään se kun siellä on päällä The Voice joka sit vie kiusallisesti huomiota.

Kysymys: Onko teillä minkäänlaisia tuntimääräisiä tavoitteita viikottaiselle liikunnalle?

Vastaus: Mulla on tavoitteena kaksi salitreeniä (noin tunti laaki) ja kahdesta neljään juoksulenkkiä (2-4 km) viikkoon. Näilläkin ylittyy ihan kiitollisesti tuo aikaisemmin mainittu liikuntasuositus. Tämän lisäksi mä teen kaikki kauppareissuni kävellen kun en omista autoa.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.06.2011 klo 00:54)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 22.06.2011 klo 09:24  
+
0
Saldo painonpudotuksessa on tällä hetkellä -5 kg. Matkaa ois jäljellä vielä semmoset 13 kg, jonka jälkeenkin olen vielä ylipainoinen, mutta sentään jossain järkevissä lukemissa näiden nykyisten älyttömyyksien sijaan.

Pyrin viikossa liikkumaan vähintään 5 päivänä, vähintään 40 minuuttia kerrallaan. Yleensä se on kävelyä/hölkkää koiran & vaunujen kanssa tai sitten ratsastusta. Kerran viikkoon koitan tehdä jättipallolla lihaskuntoa ja venyttelen kunnolla.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 22.06.2011 klo 09:34  
+
0

Angat kirjoitti:

Käytättekö musiikkia innoittajana/tahdittajana/muuten vaan liikkuessanne?



Joskus, joskus en, mutta kaksi maailman parasta biisiä siihen hetkeen, kun on varma ettei enää jaksa, mutta haluaa jaksaa kuitenkin (esim. salilla pari viimeistä toistoa tai lenkin viimeiset metrit):

Mortal Kombat
Drowning Pool - Bodies

Jaksaa varmasti! Varsinkin tuolla ekalla. Fight! :peukku:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 22.06.2011 klo 13:17  
+
0
Saako tänne tulla mukaan, vaikka kyse on lähinnä ravintouudistuksesta? :)
Tarvetta laihikselle ei ole, mutta olen totaalisen kyllästynyt finneihin ja kauheaan ihooni. Toista viikkoa vedän lähes maidotonta, sokeritonta, jauhotonta dieettiä. Aika vähän muutenkin hiilareita, lähinnä joku keitto/salaatti linjaa, pähkinöitä. Lounasruokalassa normaali annos, ilman leipää tai maitoa tosin. Toistaiseksi olen herkutellut kuivatuilla hedelmillä ja esim. hunajalla maustetuilla seesamipatukoilla.

Suurta muutosta en huomaa, mutta olen kehdannut nyt olla ilman meikkivoidetta pari päivää sentään (ei uusia finnejä :)). Kuusi viikkoa pitäis jatkaa, niin kauan kestää iholla uudistua.

Niin ja onhan mulla tavoitteena juosta 10km kesän lopulla. Koiran kans juostu n. 4 km lenkkejä. Ei tunnu itellä juuri missään tuo vielä :)

kassi

kassi
Viestimäärä: 122

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 23.06.2011 klo 00:22  
+
0
Löllis 50/200. Jään juhannustauolle lölliksestä. Maanantaina saattaa olla hyvinkin löllö olo. :enkeli:
Gordoninsetteri Ramsay, tuttavallisemmin Rämsi 02/11

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 23.06.2011 klo 13:09  
+
0
Yleensä näkyy heti seuraavana aamuna vaa'an lukemissa että on tullut syötyä ylimääräistä.

Nyt kuitenkin lukemat oli aamulla kilon vähemmän kuin aikaisemmin.. Vaikka tosiaan eilen tuli syötyä pitsaa, karkkia, sipsiä, täytekakkua, suukkoja (neekerinpusuja) ja juotua hemmetisti kokista :nolo: edellisenä päivänä myös pitsaa ja 0,5kg karkkia

Toivottavasti tää nyt ei jälkeenpäin pahasti kostaudu :viheltel:
Nyt pitäs lähteä vielä vanhempien luokse juhannukseksi syömään grilliherkkuja :ttou:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 25.06.2011 klo 19:20  
+
0
Tänään yllätin itseni hölkkäämällä yli 1,5km eikä ees hengästyttäny yhtään! ja toisen kerran myöhemmin juoksin vähintäänkin yhtä paljon!

Ihanaa huomata että kunto ei oo ihan niin huono kuin luulin :hymy:

yasmin

yasmin
Viestimäärä: 57

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 26.06.2011 klo 23:51  
+
0
Oon päättänyt laihtua mutta en tiedä miten. Olin vielä kaksi vuotta sitten hoikka ja kaunis. Kunnes eräänä iltana satutin polveni. Olen joutunut opettelemaan kävelyn ja kaikki uusiksi. Polvi ei ole edelleenkään kunnossa. Pystyn kävelemään normaali vauhtia mutta en juoksemaan, hyppimään, menemään kyykkyyn.. Rappusien kulkeminen on haastavaa.

Oon lihonut 15kiloa tapaturman jälkeen. Nyt olen päättänyt että laihdun pikkuhiljaa kaiken takaisin. Tavoite on että saisin aluksi laihduttua 6kiloa jolloin palkitsisin suorituksen ottamalla pidennykset hiuksiin.

Ainut ongelma on etten tiedä miten voisin treenata. Pitäisikö mennä ihan ammattilaiselle.. ne vaan maksaa niin paljon.
http://reperonaldo.blogspot.com/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 00:14  
+
0
^Miten sun polvi suhtautuu esim. uimiseen? Tai vesijuoksuun? Siinä vois olla pari ihan toimivaa liikuntamuotoa. Ja toki jossain salillakin voi käydä ku vaan muistaa varoa sitä polvea. Monilla saleilla on mahdollista saada ihan henk.koht ohjelma, joka tukee sitä omaa tavoitetta. (Mullakin on sellanen).

ON: mun löllis joutu ensin tauolle Provinssin takia. Ja sitten ku siitä olin toipunut niin *bang* mulle nousi kuume. EEEIIII! -.- Eli mä mennä jumitan edelleen lukemassa 21/100.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Kelpie

Kelpie
Viestimäärä: 15

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 00:18  
+
0
Mä oon laihduttanut laskemalla kaloreita (tähän mennessä lähtenyt 13kg), juomalla runsaasti vettä (+ vichyä), kuntoilemalla. Eli lenkkeilyä, painon nostoa, vatsa ja rintalihas treeniä, hyppynarulla hyppinyt ja venytellyt (+pientä jumppaa harvakseltaan). Kun alotin laiharin, niin laskin kalorit n. 800-1000kcal ja pidin ne siinä n. 2vk (jonka jälkeen painon lasku pysähty, koska söin liian vähän kaloreita). Sitten nostin 1400-1600kcal. Kaikki leivät, makaronit yms vaihdoin ruisleipään ja tummiin pastoihin yms. Rasvatonta jogurttia, maitoa, vähä rasvaista juustoa. Lihoista eniten syön kanaa/broileria, ja sitten paljon kasviksia ja salaattia. Melkein joka aamu puuroa ja vähä kalorista mehukeittoa.
Kerran viikossa herkuttelen. Hyvin on paino laskussa. Enkä ole edes tarvinnut personal traineriä. ;D

Kaverin kanssa lyödään vetoa saanko 4 viikossa laihdutettua 5kg. Melkein viikko kulunut ja 1kg lähteny. ;)

yasmin

yasmin
Viestimäärä: 57

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 11:24  
+
0
Joo tota vesijuoksua vois kokeilla.. vesi jumppa voi olla vie huonoa jos kääntyillään rajusti puolelta toiselle... pelkään että pysyykö polvi mukana sellasessa. Mutta eilen jo mietin vesijuoksua. Jos aina aamusin lähtis uimahalliin.
http://reperonaldo.blogspot.com/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 12:42  
+
0
Viime viikolla juoksin 3,5 km ja 3 km. Tänään meni sitten 4,5 km tosi helposti ja kevyesti! Ainoa mikä huolettaa, on toi mun oikea polvi, joka alkaa toisinaan kipuilemaan rasituksesta ja tekis jo mieli alkaa juoksemaan pidempää lenkkiä. No, täytyy ihmetellä.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 12:48  
+
0
:heristel:tonitrua:heristel:
Mulla on heiaheia:ssa tavotteena 5 treeniä viikossa. Viime viikolla tuli 1 (ratsastus). Ja merkkaan sinne siis kaikki semmoset, joissa tulee hiki/hengästyy. Enkä voi syyttää juhannusta. :paapatus:
Mutta tällä viikolla parannan tapani: tänään salille, keskiviikkona salille ja hikilenkki Ukon kans, torstaina ratsastus, lauantaina hikilenkki ja sunnuntaina salille. Näin teen. :ylpea:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 18:55  
+
0
Mun laihdutus taitaa mennä kohta enemmän jojoilun puolelle..
Vähän aikaa taas tuntui että pääsi kuntoilun syrjään kiinni, vaan sitten kuitenkin taas repsahdin ja tullut syötyä lähestulkoon kaikea extra lihottavaa, ja ei puhettakaan että lenkille lähtö kiinnostaisi :ttou:

Pitäs jostain taas se motivaatio kaivaa tähänkin hommaan.. huoh

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 19:08  
+
0
Kerroinkin jo päässeeni aikoja sitten 113kg päälle, no, lopputulos onkin sitten tämä.

12.06.2011 114.6kg
14.06.2011 115.6kg
15.06.2011 114.5kg
17.06.2011 114.2kg
19.06.2011 113.7kg
21.06.2011 114.2kg
27.06.2011 115.3kg

Jos vois itseään potkaista päähän niin tekisin niin. Ja niin, jos ottaa huomioon, että mulla on syömishäiriö ja olen joskus painanut päälle 135kg niin pitäis olla ylpeä itsestään, mutta kun voisi painaa jo päälle 90kg jos olis vaan ns.normaali ihminen. :pyssyt:

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 27.06.2011 klo 23:37  
+
0
^Ei pidä lannistua. Tsemppiä!

Oon alkanut panostamaan tohon hyötyliikuntaan. Oon koittanut pyöräillä enemmän töihin ja kauppaan ja muutenkin yrittänyt arjessa liikkua enempi. Ja on se kyllä näkynyt.
Pyöräilyintoani lannistaa vaan vähän noi mun huonot polvet.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 28.06.2011 klo 11:38  
+
0
Mun pitäisi aloittaa lenkkeily. Inhoan juoksemista. Koiran kanssa joo ravataan ulkona vaikka kuinka paljon, mutta en sinänsä lenkkeile. Välillä saatetaan hölkätä pieniä matkoja, mutta enemmän se on sellaista reipasta kävelyä. Ja ei tässä muuten, harrastan paljon muuta liikuntaa, mutta sain päähäni, että haluan treenata triathloniin. :shifty:

Poljen töihin (n. 30 km/päivä) ja sen lisäksi tulee poljettua avon kanssa muitakin matkoja ja nyt olisi lomalla tarkoitus tehdä pidempi pyöräretkikin. Uimista en ole treenannut pariin vuoteen, mutta se ei sinänsä ole ongelma, olen uinut kuitenkin sen verran paljon nuorempana ja tekniikkakin on jotenkin hallussa. Pitää vaan ruveta taas käymään uimassa, mikä on ihan jees, koska uiminen on kivaa. Eli, suurin ongelma on juokseminen. Olen juossut salilla matolla ja se onnistuu ihan ok, mutta kun menen ulos siitä ei tule mitään. Juoksen liian kovaa ja vaikka kuinka yritän hillitä, kiihdytän vauhtia ja lopulta olen ihan poikki, vaikka olen vielä melkein kotipihalla. Ja kun siihen lisää vielä sen, että olen kehittänyt jonkin ihme inhon juoksemista kohtaan, ajatuskin lenkistä rupeaa ketuttamaan. Argh.

Olen jo muutaman viikon tätä lykkäillyt ja lykkäillyt.. koko ajan on joku tekosyy, ettei voi muka lähteä lenkille. Mutta en aio luovuttaa! Siksipä aion nyt ilmoittaa osallistuvani hieman myöhässä löllishaasteeseen. En oikein osaa hahmottaa matkoja, kun olen tottunut polkemaan, enkä kävelylenkillä koskaan mittaa matkaa, mutta sanotaanko tavoitteeksi vaikka 150 km. Eli, Kalinka juoksee ulkona elokuun loppuun menessä 150 km.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 11:40)

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 11:00)