Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 09:37

Lapsen suusta kuultua

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 13

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 16:58  
+
0
Muutama avon lapsilta kuultua.

Mulla ei oo ollu omaa väriä hiuksissa piiiitttkkäään aikaa vaan aina punaseks värjätty toi pää ja aina välillä tuo värjäys väli on aikas pitkä ni kerkii tuota juurikasvua tulee. Tyttö sitte ei muistanut mitä se kasvu on niin hän sitten kyseli minulta että onko mulla sitä pääkasvua.

Lapset (6v. ja 8v.) on kovia laulamaan, mutta ei tuo englanti viellä heiltä suju joten do it so we can party suomentuu näppärästi : duutsonit leivänpaahdin. Joitakin muitakin hauskoja uusia sanoituksia heiltä tullut mitä en nyt vaan muista

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 23:36  
+
0
Muahahaa, mahtavia juttuja! :nauru:

Tuttavani parivuotias tyttö oli hellekesänä kirmaillut mekko päällään ilman pikkuhousuja. Mikä lie ruvennut takapuolta kutittelemaan, kun tyttö oli ihan varma että muurahaiset hyökkää nyt joukolla hänen kimppuunsa. Äitinsä epäili että ei kai siellä nyt muurahaisia juoksentele, jolloin tyttö nosti kiukkuisena hameenhelmaa ja sanoi "kato nyt, on siellä mulkku!" Ärrä ei vielä ihan taipunut suussa...

Siskoni on päiväkodissa töissä ja yhtenä päivänä oli ollut jumppapäivä. Lapsilla oli tietysti asiaankuuluvat vetimet mukana ja yhdellä tytöllä oli erikoisen hieno jumppapuku, jonka helmassa oli tylliä tai jotain vastaavaa. Siskoa hiukan nauratti kun tyttö sanoi kaverilleen että "tunnusta, tää on silkkiä!" Tarkoittaen, että kaverin pitäisi kokeilla miten ihanan tuntuista "silkkiä" hänen hameessaan on.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

monacorgi

monacorgi
Viestimäärä: 137

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 20.08.2010 klo 12:15  
+
0
Tuli mieleen hauska juttu siskon pojasta (4v). Siskoni oli poikansa kanssa tädillämme (eli pojan isotädillä?) kylässä, kun poika oli äkännyt tädin kädessä olevan laitteen ja kysynyt "Mikä tuo on?" Täti oli selittänyt että "Sellanen laite joka autolla ajaessa kertoo missä ollaan menossa ja mistä pitää kääntyä" ym hienoa, poika mietti hetken ja kysyi "Ai navigaattori?" :nauru: Täti tais luulla poikaa tietämättömämmäksi ( <-- onpa järkyttävä sana) kuin se onkaan :D
lk holsku ♂ Rochallor Grizzly Bear "Sampo" (s.-11)
wecope ♀ BH TK1 Promisehill Irish Rose, "Mona" (s.-06)
villakoiramix ♀ Myy (s.-02)

Kotisivut

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 20.08.2010 klo 18:00  
+
0
Serkkutyttö matkusti n. vuosi sitten bussissa äitinsä kanssa. Oli tällöin 3-vuotias. Vastapäätä istui tummaihoinen mies, ja tyttö katseli melko pitkään häntä. Äitinsä vähän jännäsi vieressä, mitä suusta pääsee, sillä tyttö oli jo tuolloin todella sanavalmis (ja puhui kirjakielellä). Tyttö sitten katseli ja katseli, kääntyi äitiin päin, nyki hihasta ja sanoi "Äiti, minä niin pelkään noita... noita... noita yleisurheilijoita!" :nauru:

Tuttavaperheen vilkas poika oli eskari-ikäinen, ja eskarissa järjestettiin tietysti joulujuhla ja lasten esityksiä vanhemmille. Yleisö oli jo katsomossa, mutta verho oli vielä alhaalla, eikä tilaisuus ollut alkanut. Sitten verho raottui hieman ja pieni poika livahti lavalle seisoskelemaan verhon eteen. Ihmiset tietysti katsoivat ja luulivat esityksen jo alkavan. Poika seisoskeli hetken, hymyili leveästi ja nosti molempien käsien keskisormet pystyyn.
Tuli isälle kiire hakea poika pois.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 11:53  
+
0
Kun serkkuni oli pieni ja nähtyään torilla tummaihoisen henkilön ja tietenkin suureen ääreen päätti asiasta tiedottaa asiasta äidilleen: "Äiti, Äiti, tuolla menee Tiikeri!"

Ainiin, ja tuli mieleen oma luikautus kanssa :D Näin teini-ikäisiä poikia skeittaamassa ja kailotin:
"Kattokaa, kun noi pojat skeidaa!"....

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 15:38  
+
0
Määki oon kuulemma ollu melko sanavalmis lapsi.. Varmaan joskus 3-5 vuotiaana olin kaupassa kailottanu ja kysyny että ostetaanko me taas sitä vissykossua.. :viheltel: (edelleenki käytössä tämä lausahdus että "otan vissyn ilman kossua" meidän perheessä)
Toinen tapahtuma kans sijoittuu valitettavasti kauppaan. Mää istuin siinä istuinosassa mikä on lapsille tarkotettu. Oli talvi ja mulla oli haalari päällä ja äitin tekemä aivan ihana pörrönen pipo, jossa oli "pupun korvat". Joku ulkomaalainen mies (ilmeisesti kovinkin tummempi ihoinen) tuli mun viereen, hymyili mulle ja pörrötti sitä mun pipoa. Mää olin kuulemma vaan tuijottanu silmät pyöreinä ja sanonu "kato isi, laku-pekka" :nolo:
Siis onneksi mun takia ei oo koskaan joutunu häpeemään.. :nauru:
tassun jälkiä seuraten..

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 02:03  
+
0

ousa kirjoitti:

Oli talvi ja mulla oli haalari päällä ja äitin tekemä aivan ihana pörrönen pipo, jossa oli "pupun korvat". Joku ulkomaalainen mies (ilmeisesti kovinkin tummempi ihoinen) tuli mun viereen, hymyili mulle ja pörrötti sitä mun pipoa. Mää olin kuulemma vaan tuijottanu silmät pyöreinä ja sanonu "kato isi, laku-pekka" :nolo:


Eikä! :nauru:

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 09:29  
+
0
:nolo: Jooh.. No, onneksi mää nykyään osaan melko hyvin miettiä, mitä sanon ennen ku suuni avaan.. Ettei tuu samanlaisia kömmähdyksiä.. :viheltel:
tassun jälkiä seuraten..

unemelodie

unemelodie
Viestimäärä: 513

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 13:44  
+
0
Tuli mieleen siskopuoleni (täytti tänään 8v.) muutama vuosi sitten, kun häneltä puuttui ylhäältä vielä hampaat.. Hän viattomasti päätti isältään kysyä, että mentäisiinkö laittamaan saunaan valkia? Noh, tyttö töräytti ja kysyi tämän kysymyksen sanatarkasti näin: "Isi, mennäänkö paneen saunaan vankia?"
Jostakin kumman syystä koko porukka nauroi siskoni ihmetellessä, että mikä tuossa nyt niin hauskaa oli olevinaan :eitietoo: ..pitänee selittää homma, kun ikää on tarpeeksi :D
En voi tarjota lohtua
sillä olen vain ihminen..
En voi tarjota lämpöä
sillä itsekin palelen..
ja maata astelee
varjo mustuvan taivaan
yllään yön kylmä laulu..

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 13:57  
+
0
Joku aika takaperin tulin samassa melko-täydessä ruuhkabussissa parin varmaan alta kouluikäisen tytön (ja ilmeisesti myös heidän vanhempiensa...?) kanssa. Tytöt jutusteli takapenkillä aika kovaan ääneen, ensin kerrattiin kuulumiset ja sitten vanhempi alkoi ilmeisesti opettamaan nuoremmalle uusia sanoja :shifty:

Vanhempi tyttö huusi ensin, ja nuorempi toisti, ja sitten kamala räkänauru siihen päälle, sellanen oikeen härski räkätys, mitä ei senikäsistä ja -näkösistä sievistä tytöistä ois uskonu lähtevänkään :wink: Kanssamatkustajien korvat lähestulkoon punasteli, sanoja oli pissasta pierun kautta kiveksiin(!) ja emättimeen eli tätä ruumiinerite- ja anatomiasanastoa käytiin läpi.

Kunnes. Vanhemmalla tytöllä alkoi vissiin loppua tää kunnolla opittu sanavarasto, kun se ensin huusi ovaali, sen jälkeen ufo ja vielä viimeiseksi reititin :nauru: :nauru: Siin vaiheessa, ku seuraili kanssamatkustajien naamoja, ni yhellä jos toisellakin suupielet nyki :hymy:
Ja sen jälkeen, oli sana sitten mikä tahansa (inspiraatiota haettiin ilmeisesi maisemista, koska tuli silta, laiva ja kauppakin), sama kaavio toistui kuitenkin eli isompi huusi, pienempi toisti ja sitten räkätettiin. Oli aika mielenkiintoset 15 minuuttia :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 06.09.2010 klo 17:10  
+
0
Vahdin kerran katsomossa pelikaverin alta parivuotiasta lasta. Seurailin ujostelevaa, hiljaista tyttöä penkkien välissä, kun hän yhtäkkiä valpastui ja osoitti kirkkain silmin seinälle: "Ilmalämpöpumppu!" :roll:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 01:13  
+
0
Oltiin matkalla metsään koiralauman kanssa. Mukana 3xbedlington + yksi sekarotuinen (musta pienen labbiksen näköinen) + 1 cirneco. Bedlingtoneilla kurapuvut päällä joista yksi lumileopardikuvioitu. Vastaan tulee mies, nainen ja kaksi alle kouluikäistä tenavaa pyörien kanssa. Toinen lapsi pysähtyy laskemaan koiria:

"Yksi, kaksi, kolme... neljä. NELJÄ TIIKERIÄ! Näeksä isi, noilla on neljä tiikeriä!"

Kysymys kuuluukin että kuka koirista sit ei ollu tiikeri? Kuulin kun äiti jäi selittämään lapselle jotain puvuista, kylmästä, märästä ja koirista, mutta lapsi vaan inttää tiikereistä... :nauru: Tuli hyvä mieli koska se lapsen keskittyminen kuului niin hyvin laskemisen ja miettimisen aikana ja se ilo havaituista tiikereistä oli käsin kosketeltava.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 20:02  
+
0
Täällä meinas kyllä tulla pissat housuun kun luki :peukku: tunnin sisällä jo itketty ja naurettu :roll: mitä vielä :viheltel:
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com

SMR

SMR
Viestimäärä: 75

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 21:14  
+
0
Olin yks päivä lähdössä koiran kanssa lenkille. Rapussa vastaan tuli mies ja poika. Ohi mentyään kuulin pojan kysyvän mieheltä; "Oliks toi oikee?"
Tarkoitti varmaankin koiraa. Ei se oikea ole, lelukoiraa raahan narun perässä :nauru:
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon selässä ja siihenkin tottuu jos makaa mahallaan.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 21:26  
+
0
Nyt muistui mieleen yksi :hymy: Olin kolmevuotias ja äiti odotti pikkuveljeäni. Olin kysellyt äidiltä miten pikkuveli on sinne mahaan joutunut, ja minulle kerrottiin pelkistetty ja hivenen sensuroitu versio lapsen alun saamisesta. Sitä olin sitten sulatellut päivän verran, ja kun äiti tuli illalla peittelemään, olinkin oivaltanut totuuden ihan itse ja tiesin että minua oli vedätetty. Käskin äitiä pysähtymään jo ovella ja kielsin tulemasta yhtään lähemmäksi. Äiti oli kovasti ihmeissään ja tivasi syytä torjumiseen. Kerroin että tiedän ettei tarina siemenistä ja hedelmöitymisestä ole totta, vaan äiti on syönyt jonkun vauvan. Ei ne vauvat muuten kenenkään mahaan joudu. En päästänyt äitiä lähelle koska epäilin että syö seuraavaksi minutkin. Oli vaatinut melkoisesti vakuuttelua ja selittämistä ennen kuin uskoin ettei äiti ole kenenkään vauvaa syönyt.. :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 22:37  
+
0
Eikä Vanis :nauru: Mä olen sentään vaan huutanu pikkusiskosta, et viekää se jo takas sinne sairaalaan, kyllä se nyt on nähty ja kuultu jo... :shifty:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:11  
+
0
Tyttö kertoi tänään isälleen että Vaniksen tissit ovat kasvaneet aika paljon, sekä eteen että alaspäin. Niin kai sitten :eitietoo:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:34  
+
0

jannie kirjoitti:

Eikä Vanis :nauru: Mä olen sentään vaan huutanu pikkusiskosta, et viekää se jo takas sinne sairaalaan, kyllä se nyt on nähty ja kuultu jo... :shifty:


Mä taas olin niin katkera mun pikkusiskolle ku se sai niin paljo huomiota, et kiipesin alasti puun latvaan ja huusin kurkku suorana niin kauan et äiti haki mut alas :nauru:

Tuli mieleen tämmönen hauska tapahtuma kaupassa ollessa. Olin irto perunoita tonkimassa ja onnistuin tiputtamaan yhden lattialle. Käännyin niin rivakasti ympäri et onnistuin vahingossa potkaisemaan perunan hirveeseen ilmalentoon. Kohta kuului hämmästänyt ääni erään pienen lapsen suusta: "Äiti, miksi perunat lentää?" Mua nauratti niin hillittömästi tämä ärrävialla säestetty kysymys, et piti juosta hyllyn taakse nauramaan :nauru:

muoks. Vanis, mä en edes kehtaa kertoa mitä kaikkia sitä on tullu äidille lauottua pienenä. :shifty: Äidillä täytyy olla rautainen itsetunto :viheltel:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 10:36)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:46  
+
0
Mä en nyt muista kirjoitinko tän jo aiemmin.
Mut oltiin varmaan 10v sitten mun pikkusiskon kanssa yhtaikaa saunassa ja se siinä venytteli kohti kattoa, hiveli kylkiluitaan ja totes "kato mulla näkyy kylkiluut. (hetken hiljaisuus) Sulla ei oo tainnu ikinä näkyä.."
Tänks. :peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 11:06  
+
0
Enon tytär (5v) sanoi mummollemme.
"kyllä minä mummo sinua rakastankin, vaikka oot nuin lihava ja ruma". Mummo kahtoo, kiva ku rakastat.. :shifty:

Ja enon toinen lapsi, poika (6-7v) sanoi samaiselle mummolle kun olivat menneet saunaan: p: "Mummo, sinä oot yksin täällä! minä tulen kaveriksi"
m: "Niinhän minä käyn monestikkin yksin saunassa, mutta tottakai voit tulla kaveriksi"
p: "no pitää tulla vahtimaan, jos sinä kaadut niin pitää osata neuvoa sairaalamiehiä tuomaan nosturi"
M: "kiitos huolenpidosta... " No mummo onneksi nauraa nuille lasten jutuille.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 11:07)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 09:00)