Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 13:09

Luotatko ulkomuototuomarin arvostelukykyyn?

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 15:42  
+
0
Korkeitahan nuo maksut ovat, mutta luulen kyllä että hallien vuokrat ovat nousseet samassa suhteessa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 16:07  
+
0
Kyllä minä ainakin olen jättänyt useita näyttelyitä väliin sikamaisten ilmoittautumishintojen takia. Eihän se kaksi euroa kerralla missään tunnu, mutta kun ilmoitettavia koiria on useampia ja hinta näyttäisi pompsahtavan joka vuosi, niin pikkuhiljaa alkaa tuntua.
Tuomareiden tasossa en ole havainnut mitään taantumaa vuosien varrella, vaikka moni näistä tuomareista lukeutuu varmaan näihin kehitysmaiden kansalaisiin (missä muuten määritellään koirapiirien kehitysmaat?). Arvostelu on suurimmalta osin ollut hyvin tasaista, mutta joitakin poikkeuksiakin löytyy. Vanhemmalle nartulle on kaksi tuomaria antanut H:n. Toinen oli suomalainen ja toinen ruotsalainen.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Torstaina, 26.05.2011 klo 11:24  
+
0

Maru kirjoitti:

Tamperellehan oli yleisöllekin sisäänpääsymaksu 10 euroa! Melko sikahinta.



Kahden päivän lippu oli 15 €, eli 7,50 / päivä. Näyttelyluettelo 6 €.

Viikkoa myöhemmin samassa paikassa oli kansainvälinen kissanäyttely, jossa kissoja reilut 500. Pääsymaksu 7 €. Näyttelyluetteloksi kutsuttu läpyskä 3 €. Kissojen häkit monessa tapauksessa peitetty kauttaaltaan verhoilla. Tai sitten kissat olivat ns. "kevythäkeissä". Mikä tarkoittaa vankkuritelttaa jäljittelevää kankaista viritelmää, jossa vaaksan korkuinen, mustalla verkolla varustettu "tirkistysluukku". Osa häkeistä varmemmaksi vakuudeksi vielä suojattu asettelemalla kylpypyyhe kaiken päälle. Viitseliäimmät olivat rakennelleet jäämähäkeistä kulkuesteitä, ettei edes häkkien lähelle päässyt. :mad:

Kaiken kaikkiaan; olipahan NÄYTTELY!:roll:

ridgeback

ridgeback
Viestimäärä: 626

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Torstaina, 26.05.2011 klo 18:19  
+
0

Just. Nyt siis on löytynyt se oljenkorsi, joka katkaisi kamelin selän. (Tässä tapauksessa siis näyttelyinnostuksen). Se oli tapauksesta riippuen joko 3:en tai 2:en euron korotus näyttelymaksuissa!



No just just. Ymmärrätkö Aberkios, että tässä maassa on aika paljon muitakin näyttelyitä kuin Tampere KV? Mä kirjoitin, että mä olen sitä mieltä, että joka vuosi korottuvilla näyttelymaksuilla on enemmän osuutta näyttelyiden ilmo määrien laskuun kuin tuomari valinnoilla. Ja jos oikein tarkkaan luit niin kirjoitin myös, että toi on vaan mun mutu. Ja mä en eritellyt tätä pelkästään Tampere KV:ta koskevaksi. Ja vaikka Tampere KV:n ilmo olisi noussut vain 2-3 euroa (tosin erotus vuosien 2009 ja 2011 välillä on mun laskuopin mukaan jopa 5 euroa?) niin ymmärrätkö, että myös muiden näyttelyiden ilmot ovat nousseet jokseenkin saman verran? Ja jos ilmoittaa koiransa vaikka 7 näyttelyyn, tekee se jo 14 - 21 euroa enemmän kuin edellisenä vuonna. Ja ei ole iso summa sekään, mutta kaikki eivät ole valmiita koiriaan niin paljon viemään kun hinnat nousee. Mulla ilmon kipuraja on 35 euroa. Ja sen enempää en maksa, en edes 50 centiä.

Ja edelleen odottelen vastausta samaan jota Vaniskin tuossa kyseli, että mitkä ovat näitä koiraharrastuksen kehitysmaita ja miten ne määritellään?

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Torstaina, 26.05.2011 klo 18:34  
+
0
Olen ridgebackin kanssa samaa mieltä/ samaa ajatellut näyttelyyn osallistujien määrän ja sen laskun suhteen. Monet tuovat näyttelyihin useampia koiria, jopa kymmenkunta koiraa. Jos koiria tosiaankin on kymmenen, on summa aika melkoinen. Moni käy vuoden mittaan koirineen useammissa näyttelyissä, jopa kymmenissä näyttelyissä, kotimaassa, että ulkomailla. Jos kaikkina kymmeninä kertoina viedään näyttelyyn useampi koira, alkaa vuoden aikana näyttelyihin kulunut summa kiristelemään kenen tahansa kukkaron naruja. Riittää, kun vie kaksi koiraa kymmeneen näyttelyyn - alkaa sijoitus olla miettimisen arvoinen asia.
Tottahan sekin on, että osa omistajista ja kasvattajista välttelee tiettyjä tuomareita. Käsitys mikä minulla on, tätä esiintyisi suurimmissa määrin tiettyjen rotujen tietyntyyppisten kasvattajien keskuudessa. Niin laajasta ilmiöstä tuskin on kyse, että se kamalasti näyttelisi missään tilastoissa. Jonkinlaista teerenpeliä tuomarien ja näytteille asettajien välillä on aina näyttelymaailmassa pelattu ja tullaan pelaamaankin, tietyissä piireissä näyttelyt ovat likaista peliä, olleet niin kauan kuin muistan, ihan ympäri maailman, mutta tämäkään lie ole kovin laajamittainen ilmiö. Onhan sitä näyttelyissä nähnyt jopa nyrkkitappeluja ja toisten asuntovaunujen eteen ulostamista, mutta mikä ilmoittautumisten lukumäärään vaikuttaa on varmastikin osallistumismaksujen kova hinta, ei se mitä muuta näyttelymaailmassa tapahtuu tai kuka on kenenkin suosima/ välttelemä tuomari.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: LUOTATKO ULKOMUOTOTUOMARIN ARVOSTELUKYKYYN? - Perjantaina, 27.05.2011 klo 12:27  
+
0

ridgeback kirjoitti:


No just just. Ymmärrätkö Aberkios, että tässä maassa on aika paljon muitakin näyttelyitä kuin Tampere KV? Ja jos oikein tarkkaan luit niin kirjoitin myös, että toi on vaan mun mutu. ... niin ymmärrätkö, että myös muiden näyttelyiden ilmot ovat nousseet jokseenkin saman verran?



Enköhän minä sentään ymmärrä. Ja kun menee tämmöiseksi ymmärrätkös vai etkös ymmärrä -kirjoitteluksi, niin ymmärrän lopettaa tähän! Tässä on kuitenkin kyse mielipiteistä, jos olen oikein ymmärtänyt!

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 18:00)