Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 35 36 37 ... 39

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 19.02.2015 klo 07:02  
+
0
Tiuhtis, Lissabon on aivan ihana! Opiskelin puol vuotta aikonaan Algarvessa ja sieltä tuli käytyä Lissabonissa useita kertoja vieraita käyttämässä. Vitsi ku nyt en nää sun viestiä, et oliko siinä muuta ku et kannattaako käydä :nauru: Lissabonissa me ei rannalle lähdetty kun "kotona" oli, siellä käytiin ihan shoppaileen ja kierteleen nähtävyyksiä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 19.02.2015 klo 10:54  
+
0
^ Hei jee, laita ihmeessä jos on vinkkejä missä alueella kantsis asua, miten pääsee liikkumaan tms. Meille kun aivan vieras paikka. Tykätään ruoasta ja viinistä, mutta mitään diskoteekkejä ei kaivata, joten olis kiva asua sillee suht rauhallisessa paikassa. Vähän huonosti näyttää olevan suoria lentoja, mut kyl niitäki jotain on ollu...

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 19.02.2015 klo 19:57  
+
0
Lissabon on tosi pieni ja keskusta on täynnä ihania perheiden pitämiä pensaõ-majapaikkoja. Ihan sen keskuskadun ympäristöstä löytyy noita eikä hinta päätä huimaa. Keskusta pyörii baixa/chiado ja rossio-metroasemien ympärillä. Vitsi, löytäisinköhän yhden ihanan paikan linkin, koitanpa ettiä!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 18.04.2015 klo 11:51  
+
0
Ollaan lähdössä syksyllä (elo-syyskuun vaihteessa) tyttöfrendin kanssa viikon lomareissulle, mutta kohde on hieman auki vielä. Tarkoituksena olisi reissata kohteeseen, jossa olisi sopivissa määrin kulttuuria, sekä myöskin mahdollisuus levittää takamustaan rantahietikolla. Budjetti ei ole mikään kauhean suuri, joten semiedullista kohdetta oltaisiin etsimässä myös.

Mielessä on pyörineet Kroatia, Kreeta, Kypros ja viimeisimpänä, hieman kaukaisempi kohde, Kap Verde. Viimeinen miellyttää minua eniten, mutta tuntuu olevan hieman tyyriimpi kohde, ainakin mitä lentojen hintoja katsoo.
Onko kenelläkään kokemuksia (hyvä tai huonoja) kyseisistä kohteista tai ehdottaa kenties jotain muuta? :aurinko:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 20.04.2015 klo 10:29  
+
0
^ Jos Kreikan saaria mietitte, mä menisin ennemmin Rodokselle kuin Kreetalle. Kreetalla paikasta toiseen kulkemiseksi kannattaa vuokrata auto, muuten reissusta voi tulla tylsä. Mun mielestä Rodoksella oli enemmän nähtävää, ja silti siellä on hyvät rannat, joissa viettää aikaa. Itse olen siis molemmilla saarilla käynyt viikon reissulla tyttöporukalla :)

Rodoksella suosittelen Hotel Cactusta. Hyvä aamiainen, erinomainen sijainti. Uimarannalle pääsee suoraan hotellin ovesta, ja me tehtiinkin niin, että rannalla jos iski vaikka pissahätä, joku jäi vahtimaan kamoja ja hätäinen pääsi käymään omassa hotellihuoneessa vessassa. Kätevää, kun kuitenkin rannalla tuli kitattua vettä aika reilusti, kun oli niin lämmin! Cactukselta pääsee kävellen joka puolelle Rodoksen kaupunkia. Vanha kaupunki on paras osa, siellä me kierrettiin 1,5 päivää ihan vaan ihailemassa kujia ja linnaraunioita - ja paijaamassa kulkukissoja! Kaupunki on täynnä kivoja ravintoloita, joista saa hyvää, kreikkalaista ruokaa. Satamasta lähtee paljon edullisia venekyytejä lähisaarille tai eri puolille Rodoksen saarta. Me mentiin esim. Lindokseen tuollaisella paatilla, ja se oli oikein mukava retki. Meno- ja paluumatkat loikoiltiin auringossa pikkupaatin kannella, ja Lindoksessa ratsastettiin aaseilla kukkulan huipulle, ja käveltiin läpi valkoisen kylän takaisin rantaan. Käytiin myös ihanan tunnelmallisella Symin saarella venereissulla, ja jollain luostarisaarella, jonka nimeä en muista. Auton vuokraamalla voi toki myös ajella ympäriinsä saarta, ja käydä vaikka Falirakin rannoilla tai erilaisissa vesipuistoissa, joita ymmärtääkseni on useammassakin paikkaa. Rodos on tähän mennessä mun ykköslempparikohde kaikista Etelä-Euroopan kohteista, joissa olen käynyt.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 26.04.2015 klo 18:23  
+
0
Päädyttiin sitten vihdoin ja viimein Kroatiaan! Siellä mennään Bracin saarelle ja sen etelärannalle, jossa on oikein kivaa hiekkarantaa ja saarelta on yhteyksiä myös mantereelle ja muille saarille, joten eiköhän se kulttuuripläjäyskin sieltä tule.

Hotelleita siellä ei kauheasti ollut ja jos olikin, olivat todella hintavia. Otettiin sitten loma-asunto, jossa viikko kahden hengen huoneessa tuli maksamaan 490€. Lennot otettii Finnairilta, joka oli ainoa jolla oli vielä suoria lentoja tarjolla, eikä hinnatkaan poikenneet niin muista yhtiöistä, joilla oli vähintään yksi välilasku.

Nyt vaan treenailemaan itseään vielä enemmän rantakuntoon! :cool:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 30.04.2015 klo 09:52  
+
0
Minä lähden viikon päästä mutsin kanssa Ranskaan Fréjusiin! Se on Nizzasta vajaa 100 km Saint-Tropeziin päin lepäilevä n. 50 000 asukkaan pikkukaupunki. :) Oon aika stoked, en oo käynyt reissussa missään ikiaikoihin, viimeksi oon ollut ulkomailla (jos Haaparantaa ei lasketa) 2011 kun tulin vaihdosta.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.04.2015 klo 09:53)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 30.04.2015 klo 10:08  
+
0
Noh, reissu tuli Viroon tehtyä ja voin omalla kokemuksellani suositella sekä koiran ottamista matkalle mukaan, että airbnb:tä majoitusvaihtoehtona :).
Moniin ravintoloihin ja pubeihin saa ottaa koiran mukaan, joten syömisen ja kiertelyn kanssa ei tule ongelmia, kun koiraa ei tarvitse jättää mihinkään yksin. Ja airbnb-vaihtoehdon kanssa helppoa on myös se, että asunnoissa voi kokkailla ja olla muutoinkin kuin kotonansa.
Ekinokokkoosin leimaus passiin ja lääkkeineen kustansi alta 10 euroa. Vähän ärsytti vain, kun kukaan ei loppujen lopuksi mennessä tai tullessa edes vilkaissut koiran passia :P...
Junamatkat siellä on halpoja ja koira matkustaa niissä ilmaiseksi. Ja Tartu on kaunis kaupunki, voin suositella!

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 19.05.2015 klo 22:54  
+
0
Meillä olis ylihuomenna tiedossa kotimaanmatkailua, joten Joensuulaiset (jos täällä on) nyt kaivattaisi vähän vinkkejä shoppailun ja ruokailun suhteen!
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

naatti

naatti
Viestimäärä: 280

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 20.05.2015 klo 08:07  
+
0
^ Hoo, kyllä täältä ainakin yksi joensuulainen löytyy!

Shoppailu Joensuussa on melko simppeliä, melkeinpä kaikki tarvittava löytyy torin ympäriltä. ;) Kauppakeskus Iso Myytä suosittelen vaateostoksiin (yms...), mutta suosittelisin käymään myös Taitokorttelissa, josta löytyy kahvila sekä käsityöliikkeitä. Se on myös miljöönä aika kiva, joten kannattaa käväistä ihan jo senkin vuoksi toki. Taitokorttelin pihapiiristä löytyy myös hyvä pizzapaikka Kesälato, jota voin kyllä suositella. :) Muita hyviä ruokapaikkoja on oma ehdoton suosikkini Kerubi(n keittiö), josta saa järjettömän hyviä hampurilaisia, sekä Hyve&Pahe, josta löytyy alakerrasta kahvila ja yläkerrassa voi itse koota oman salaattinsa tai wokkinsa. Hyve&Pahe sijaitsee kävelykadulla (torin läheisyydessä siis tämäkin) ja Kerubi Ilosaaressa noin 500 metrin kävelymatkan päässä keskustasta kohti rautatieasemaa.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua! :nauru:
Skcu Lennu 24.9.2013
Ilopillerin ikuisuusprojekti

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 20.05.2015 klo 09:33  
+
0
^ Joo oli, kiitos! Lupauduttiin avon kanssa nimittäin käyttämään pikkuveljeä yliopiston pääsykokeissa niin samallahan sinä voi kesävaatteet shoppailla ja käydä syömässä. :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 27.05.2015 klo 07:28  
+
0
On mietitty tässä vähän, et jos lähdettäis kesällä käymään autolla Norjassa (Lapin kautta siis suoraan sinne pohjoseen). Norjassa max kolme yötä, mutta missä? Minne siellä kannattais mennä?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.05.2015 klo 10:39  
+
0
Hoihoi kotimaanmatkailija täällä taas huutelee! Nyt kaivattaisiin hyviä raflavinkkejä Tampereelta? Mieluiten jotain missä on hyvät kasvisvaihtoehdot. :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.05.2015 klo 15:58  
+
0
Tätä oli ainakin yksi kaveri kehunut kovasti facebookissa Zeytuun
Sloughi Elmo 6/2013

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 10:39  
+
0
Heitelkääpäs mua vinkeillä!
Me ollaan avon kanssa päätetty, että kesälomalla lähdetään jonnekin pienelle reissulle. Max. 6päivää. Ajatuksissa olisi jonkinlainen kohde, jossa on mahdollisuus sekä ranta- että kaupunkilomailuun. Edullisuus tietenkin plussaa, hotelli voi olla vaikka hostelli, ei me sielä oltaisi. Lämpöä ja kohtuullinen lentomatka. Tuleeko mieleen näillä kriteereillä mitään omaa suosikkikohdettanne? Ollaan me pyöritelty muutamaa mielessä, mutta koska itse en oo reissannut kuin Suomi-Espanja väliä käytännössä aina, niin jotenkin tuntuu vaikealta lähteä minnekään muualle :D
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 13:33  
+
0
Mulla olisi sopimuksia vaille valmis työharkkapaikka espanjan vuoristossa.. Onko se tää ikä vai mikä, mutta vähän tuntuis siltä että lähtiskö sittenkän "muttakun sitten jää treenit ja muttakun sitä ja mutta kun tätä ja muttakun muttakun" :D

Paikka on tosiaan vuoristoseudulla jossa on majotus Rural house-tyyppisessä asunnossa(en nyt löydä suomenkilestä vastaavaa sanaa :O ), siivousapua vastaan ilmainen asuminen tai sitten vuokrattava. Kyseinen paikka vie mm. hevosvaelluksille ja muille vuoristo-nähtävyys seikkailuille. Kuvista katsellen näyttää oikein idylliseltä, ei miltään perus espanjalaiselta asfalttiviidakolta. Kyseisen paikan omistaja puhuu ja kirjoittaa suht sujuvaa espanjaa (IHME) joten siitäkään ei jää kiinni, oma espanjankielen taito on tosiaan jäänyt sinne vuoteen 2004 kun sieltä pois muutin.

Koirankin saa ottaa mukaan. Kyseessä olisi 1-2kk reissu, en kyllä panisi pahitteeksi jos joskus sinne pääsisi jäämään pysyvästi :nauru:

Niinkin kauan kun olen sinne haaveillut takaisin pääseväni, niin nyt joku jarruttaa ja pahasti tuolla pääkopassa :eitietoo:

Tälläinen paikka
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.06.2015 klo 13:36)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 14:05  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

On mietitty tässä vähän, et jos lähdettäis kesällä käymään autolla Norjassa (Lapin kautta siis suoraan sinne pohjoseen). Norjassa max kolme yötä, mutta missä? Minne siellä kannattais mennä?


Mulle myös vinkkejä! Mä kaipaisin ruskaa ajatellen myös ajatuksia, mikä Norjan Lapissa olisi sellainen must kohde, onko sellaista? Lähdetään kaverin kanssa autolla matkaan, ja tarkoitus on myös yöpyä mahdollisimman paljon autossa. Sinänsä ei siis haittaa, vaikkei kohteessa olisi varsinaista majoitusmahdollisuutta. Erityisesti haussa on kauniita maisemia ja hyviä retkeilukohteita. Netti ehdottaa kyllä vaikka mitä, mutta noista on niin vaikea lähteä miettimään pidemmälle... Suomen puolella käydään Savukoskella, joten sen kannalta olisi kiva, kun ei tarvisi ihan eri suuntaan lähteä ajamaan.

Liinuska, jo kokemuksena suosittelen lähtemistä. Kuukauden tai kahden treenien väliin jääminen ei tarkoita mitään (ja tokihan vaikka sitten omatoimitreenejä saa tehtyä paikan päälläkin), kaverit kyllä odottaa ja yhteyttä saa pidettyä - ennemmin kannattaa käyttää mahdollisuus nyt kuin jäädä katumaan sitä, ettei lähtenyt. Kotiin pääsee aina takaisin!

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 14:09  
+
0
^ Totta. Voin pistää pääni pantiksi että se harmitus on valtava jos ei lähde nyt kun on mahdollisuus. "Muttakun mutkun mutta mutkun mutkun..."

Olen kyllä jo sopinut että olen menossa, mutta nyt tajusin ettei lähtöön ole kuin reilu kuukausi, päivää ei olla vielä lyöty lukkoon sillä pitää täyttää sopparit ja lähettää ne epsanjan kautta allekirjoitettavaksi ja sitten koululle.

Mitähän rokotuksia koiralla tulee olla?
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 14:42  
+
0
^ Asuin viime vuonna puolivuotta koirien kanssa Espanjassa. Voimassa oleva rabies vaaditaan (ja toki kannattaa olla kaikki Suomessakin vaadittavat muut voimassa). Myös leptospiroosi suositellaan hyvin paljon ottamaan. Rokota mieluusti jo Suomessa molemmat rokotteet, ensimmäinen ja tehoste (1kk ensimmäisen jälkeen). Myös madotuksista kannattaa huolehtia hyvin, esim. sydänmato. Kuukauden välein uusi myrkky niskaan. Espanjassa on niin paljon loisia joita Suomessa ei, joten suosittelen ennaltaehkäisemään mahdollisimman hyvin. Meillä elli Suomessa osasi hyvin auttaa mitä kaikkea kannattaa koiran kanssa ottaa huomioon :)
Takasin tullessa tietenkin käsittely ekinokokkia vastaan.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.06.2015 klo 14:44)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.06.2015 klo 22:25  
+
0
Oi, kyllä lähtisin Liinuskana liikkeelle tuonne! Kun kerran jonkinlaista tuntumaa maahankin jo on.

Ite oon ollut vapaaehtoistyöleirillä Irlannissa ja on taas kaiho noussut että johonkin edes lähivuosina pitäs päästä. Nythän ei oo edes passi voimassa että siitä pitäs alottaa puhumattakaan matkakassasta.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

  Siirry sivulle: 1 ... 35 36 37 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 02:00)