Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:18

Nihkee foorumi

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 8

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 19:56  
+
0
täytyy kyllä myöntää että tää on tosi pelottava palsta, välillä tuntuu että tekis mitä vaan niin tulee noottia.. modet on pelottavia :/
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: NIHKEE FOORUMI - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 20:15  
+
0
Nääh, mun mielestä modet ei tule antamaan noottia kovin helposti, varsinkaan jos ennen kirjoittamista lukee palstan säännöt ja käyttää maalaisjärkeä. Maalaisjärjen käyttöä ei tosiaankaan ole esimerkiksi netiketin unohtaminen tai se, että kirjoittaa n+1:nnen topikin aiheesta eroahdistus tai sisälle merkkailu.

Tuntuu, että tämä kc on jokaisen koiranomistajan tuntema keskustelufoorumi. Tuli mieleen, kuinkahan paljon tällä palstalla on pelkkiä seurailjoita, jotka ei osallistu keskusteluun sen takia, kun modet vaikuttavat muka pelottavilta/tiukkiksilta tjsp.?

Mäkin tahtoisin tänne jotain tosi tulista keskustelua, vaikka tuskin siihen itse osallistuisinkaan. Muistan, kun silloin joskus vain seurailin palstaa ja monta tuntia meni lukiessa kc-kähinöitä.

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 01:46  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

Hyvähän se vaan on, ettei kukaan pääse muuttelemaan sanomisiaan jos saatu palaute ei miellytä... Tai huomaa vaikka olleensa väärässä.


Ei ole mitenkään erityisesti sinulle osoitettu, mutta minusta tämä kommentti kuvaa aika hyvin foorumin tilaa: halutaan väitellä, kähinöitä, tappeluita. Jos jostain viestistä ottaa nokkiinsa ja erehtyy vaikka kännipäissään liian kärkkäästi vastaamaan niin ei enää krapulan helpotettua parin päivän päästä pääse tekstiään muokkaamaan (kuviteltu esimerkki). Halutaan, että mahdollisimman moni ihminen pääsee sanomaan "olet väärässä ja surkea koiranomistaja, häpeä ja poistu palstalta takavasemmalle". Sitten voidaan joukolla myhäillä tyytyväisenä. Ei voi vain mennä muokkaamaan, että sori olin väärässä enkä ole tätä mieltä enää.

Tai toisena esimerkkinä vaikka joku henkilö kokee valaistumisen ja tajuaa olleensa täysi aasi eikä enää pysty poistamaan viestejään muuttaakseen itsestään antamaansa kuvaa. Kun vielä tuplanikit on kielletty niin siinäpäs kärsit sitten loppuelämäsi aiemmin tekemistäsi tyhmyyksistä.

Toisaalta hyvä, että ehkä se pistää ihmisiä enemmän miettimään mitä kirjoittaa, mutta silti jotenkin vähän turhan vaikeaksi tehdään tekemällä tämä elo foorumilla(kin).

Entä kuinka moni oikeasti voi sanoa lukeneensa tämänkin palstan säännöt ennen ensimmäistä kirjautumista? En minä ainakaan. Tämä on lisäksi ainoa palsta millä olen milloinkaan lukenut sääntöjä, missään muualla niistä ei tehdä niin suurta "numeroa" ja hyvin pärjätään. Minusta kyllä uusille kirjoittajille ollaan oltu ystävällisempiä kuin vanhalla palstalla mikä on ollut kiva huomata.
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.03.2011 klo 01:52)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 01:53  
+
0

Jemima kirjoitti:

Halutaan, että mahdollisimman moni ihminen pääsee sanomaan "olet väärässä ja surkea koiranomistaja, häpeä ja poistu palstalta takavasemmalle". Sitten voidaan joukolla myhäillä tyytyväisenä.



No empä usko että ihan noin on. Oli kännissä, selvinpäin tai mitä vaan niin kyllä mun mielestä pitää ottaa vastuu siitä, mitä on kirjoittanut. Mun mielestä ehdottomasti hyvä, ettei viestejään pääse muokkaamaan loputtomiin.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 06:32  
+
0
Tuskin täällä nyt ihan loppuelämää pistetään tilille siitä mitä on kerran kirjoittanut.

Jos asiallisesti ilmaisee, että nyt tuli puhuttua puuta heinää, eikä heittäydy marttyyriksi ja sättimään muita kärkkäistä vastauksista, niin kyllä täällä aika nopsaan ääni muuttuu kellossa. Ei kukaan loputtomiin jaksa vainota yksittäisten kännikommenttien tai väärässäolojen jälkeen.

Nimim. kantapään kautta oppinut :nauru:
(kännissä mulla tosin on aina ollut muuta puuhaa, ku notkua koirapalstalla kirjoittelemassa läpiä päähäni..:viheltel:)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 06:54  
+
0

Jemima kirjoitti:

[quote=Kerttunen]
Tai toisena esimerkkinä vaikka joku henkilö kokee valaistumisen ja tajuaa olleensa täysi aasi eikä enää pysty poistamaan viestejään muuttaakseen itsestään antamaansa kuvaa. Kun vielä tuplanikit on kielletty niin siinäpäs kärsit sitten loppuelämäsi aiemmin tekemistäsi tyhmyyksistä.


Ei se onneksi näin mene. Kun mulla on tätä kc-kirjoitteluhistoriaa ensi kesänä 10v. takana, niin voin sanoa, että sinä aikana omat mielipiteet ovat muuttuneet ja kehittyneet suuntaan ja toiseen vuosien varrella, eikä siitä kukaan ole tullut seinään naulaamaan. Jos tulisi, voisin kysyä, eikö kehittyminen ole vain hyvästä?

Paljon kehittävämpää on ihmiselle itselleenkin joutua seisomaan sanojensa takana ja myöntää olleensa väärässä. Eihän se helppoa ja kivaa aina ole, mutta joutuu sitä oikeassa elämässäkin vastaamaan sanomisistaan. Enemmän mua häiritsee se, että typeryyteen sortuneet ihmiset helposti vain katoavat siitä keskustelusta, missä ovat joutuneet umpikujaan, ja porskuttavat muissa keskusteluissa entiseen malliinsa. Mitään ei ehkä opita, kun voi väistää vastuun sanomisista ja olla huomioimatta sitä, miten on jäänyt esim. valehtelusta kiinni. Jos myöntäisi valehdelleensa/olleensa inhottava/oman perustelun olevan ontuva/mokanneensa kännissä, ei siitä varmasti kukaan (täysjärkinen ainakaan) jaksaisi suutaan soittaa. Miksi siis omat aivopierut pitäisi heti päästä poistamaan, kun vaihtoehtona on myös myöntää olleensa väärässä ja pyytää tarvittaessa anteeksi?

Mua nauratti älyttömästi toi Nerudan käyttämä nimi Iso C. Loistava!:nauru: Olen myös samaa mieltä siitä, että onneksi täällä ei enää näe samalla tavalla sellaista munatonta lynkkausporukkaa, kuin ennen.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 06:59  
+
0
Ja jälkeenpäin on ihan mahdotonta lukea ketjua viimeisiä viestejä kauempaa, jos sieltä on käyty muokkaamassa se viesti johon muut on vastanneet. Niin hyvässä kuin pahassa.
Jos se "eka" muokkaa viestinsä, niin periaatteessa silloin varmaan muiden siihen vastanneidenkin pitäisi muokkailla omiaan. Menisi pelkäksi muokkailuksi, eikä keskustelu jatkuisi eteenpäin.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 07:44  
+
0

Jemima kirjoitti:

Jos jostain viestistä ottaa nokkiinsa ja erehtyy vaikka kännipäissään liian kärkkäästi vastaamaan niin ei enää krapulan helpotettua parin päivän päästä pääse tekstiään muokkaamaan (kuviteltu esimerkki).
...
Ei voi vain mennä muokkaamaan, että sori olin väärässä enkä ole tätä mieltä enää.

Tai toisena esimerkkinä vaikka joku henkilö kokee valaistumisen ja tajuaa olleensa täysi aasi eikä enää pysty poistamaan viestejään muuttaakseen itsestään antamaansa kuvaa. Kun vielä tuplanikit on kielletty niin siinäpäs kärsit sitten loppuelämäsi aiemmin tekemistäsi tyhmyyksistä.

Toisaalta hyvä, että ehkä se pistää ihmisiä enemmän miettimään mitä kirjoittaa, mutta silti jotenkin vähän turhan vaikeaksi tehdään tekemällä tämä elo foorumilla(kin).

Entä kuinka moni oikeasti voi sanoa lukeneensa tämänkin palstan säännöt ennen ensimmäistä kirjautumista? En minä ainakaan. Tämä on lisäksi ainoa palsta millä olen milloinkaan lukenut sääntöjä, missään muualla niistä ei tehdä niin suurta "numeroa" ja hyvin pärjätään. Minusta kyllä uusille kirjoittajille ollaan oltu ystävällisempiä kuin vanhalla palstalla mikä on ollut kiva huomata.



Sähän ikäänkuin kumoat itse itsesi tässä? Pitäis olla ystävällinen ja seisoa sanojensa takana, mutta samalla päästä sitte kuitenkin tarvittaessa muokkaamaan niitä? Eli sais ensin mennä räiskiä miten lystää, ja sitten kun tulis toisiin aatoksiin, ei olis mitään tarvetta nöyrtyä ja elää menneisyytensä kanssa vaan vois ikäänkuin uudelleenkirjoittaa sen?

Eihän IRL:kään saa vedettyä sanojaan pois, paitsi ehkä kuvainnollisesti.

ps. minä luin säännöt. Tosin mä luen aina kaikki käyttöohjeet ja käyttöehdotkin. Mutta en mä silti aina niitä muista noudattaa... :shifty:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 07:54  
+
0
Täällä on kanssa yksi sääntöjenlukija! :heiluti:

Saattaa toisaalta johtua, että olin pitkään yhden ammattifoorumin modena, ja siellä sai ihan aikuisten oikeasti puuttua ihmisten kirjoituksiin ja tekemisiin. Tämä paikka on lasten leikkikoulu siihen verrattuna.. :shifty:

Minä ajattelen niin, että väittelyt ja kiivassanainenkin mielipiteenvaihto kuuluvat foorumille kuin foorumille, kunhan se tehdään asiallisesti. Helvata, tylsäähän täällä olisi jos kaikki olisivat kaikista asioista samaa mieltä, eikä mistään syntyisi sitä keskustelua (joka lienee keskustelupalstan tarkoitus?I Kai, ehkä, emt... :eitietoo:).

Mä olen ainakin itse monta asiaa joutunut pohtimaan uudestaa täällä käytyjen vääntöjen jälkeen, joten mulle ne ovat olleet hyvinkin kasvattavia kokemuksia. En toisaalta ymmärrä itsekään sitä ajatusta, että asiasta väitellessä pitäisi edes löytää se joku mystinen "voittaja", kun harvassa mielipideasiassa sellaista on. Ja jos menee överiksi, niin pitää osata myös pyytää anteeksi.

Nih. :paapatus:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 09:15  
+
0

jannie kirjoitti:

Sähän ikäänkuin kumoat itse itsesi tässä? Pitäis olla ystävällinen ja seisoa sanojensa takana, mutta samalla päästä sitte kuitenkin tarvittaessa muokkaamaan niitä? Eli sais ensin mennä räiskiä miten lystää, ja sitten kun tulis toisiin aatoksiin, ei olis mitään tarvetta nöyrtyä ja elää menneisyytensä kanssa vaan vois ikäänkuin uudelleenkirjoittaa sen?


Tarkoitatko tuota "Toisaalta hyvä.." kohtaa? Lähinnä tarkoitin että on hyvä, jos se pistää ihmisiä miettimään tarkemmin mitä sanoo, mutta vain täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tee virheitä. Täydellisessä maailmassa myös minun koirat olisi täydellisen terveitä ja hyvin koulutettuja :hymy:.

Hyvä jos muille ei ole jäänyt tällaista kuvaa, it's just me then. Joidenkin tapauksien perusteella vaan tuolta tuntuu. Mutta nykyään on tosiaan minusta yleisesti ystävällisempi meininki, vaikka kyllä toisaalta minullekin ihan nätisti vuosia sitten sanottiin uutena tullessani, että tuplanikit on kiellettyjä kun tein ensin toisen ja sitten toisen kun halusin vaihtaa käyttäjänimeä :nauru:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: NIHKEE FOORUMI - Torstaina, 24.03.2011 klo 09:24  
+
0
Mitä olen vuosien varrella useilla foorumeilla pyörinyt ja seurannut, niin riitelyä vähentää se, että viestejä ei pysty muokkaamaan loputtomiin. On ajateltava mitä kirjoittaa (myös niillä, jotka aukoo sille erehtyjälle suuta), koska sanojensa takana on seisottava, eikä voida sanoa rumasti ja sitten pyyhkiä jälkikäteen tyhjäksi. Foorumeilla on ylipäätään niin helppo kirjoittaa kärkkäämmin, kuin miten naamatusten tohtisi sanoa. Siksi on hyvä, että muokkaamattomuusrajoite rajoittaa sitä pahinta pään aukomista, kun niiden sanomistensa kanssa on myös jatkossa oltava.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 00:37  
+
0
Mä oon notkunut täällä joulukuusta, eli oon aika newbie, mutta kyl mä oon tykännyt. Alkuun tosiaan tuntui menevän omat viestit kuin kuuroille korville ellei jotain erikseen kysynyt, mutta niinhän se menee ihan irl-keskustelussa että on vaikea kommentoida tuntemattoman ihmisen asioita.

Ehkä semisti mua on ärsyttänyt jeesustelu rahasta. Itselleni ei siis ole aiheesta koskaan kuitattu, mutta tosi moni joka on kysellyt esim. sijoituskoiran kustannuksista tai tietyn eläinlääkärin suorittaman toimenpiteen hinnoista saa sen perinteisen koira-pitää-hoitaa-rahatilanteesta-huolimatta-ryöpytyksen, mikä on toki oikein, mutta ei kustannuksista kysely mun mielestä aina ole sitä että yritetään päästä mahdollisimman halvalla. Vaikka onhan täällä niitäkin jotka ihan suoraan kirjoittavat siitä kuinka ei jaksaisi maksaa ja voinko korjata koiran itse.

Huoh, pakko typota joka viestissä.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.04.2011 klo 00:37)

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 08:36  
+
0

naukunen kirjoitti:

Alkuun tosiaan tuntui menevän omat viestit kuin kuuroille korville ellei jotain erikseen kysynyt, mutta niinhän se menee ihan irl-keskustelussa että on vaikea kommentoida tuntemattoman ihmisen asioita.



Kyllä meidän "vakkareidenkin" jutut menee välillä täysin kuuroille korville, eikä kukaan kommentoi. :hymy:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 08:53  
+
0
Joo, en mä ainakaan katso nimimerkkiä vastatessani. Tai siis toki katson, mutta se ei vaikuta siihen vastaanko vai jätänkö vastaamatta.

Tiettyjen nimimerkkien kirjoituksia seurailen toisia enemmän, mutta silloin on yleensä kyse joko ruokinnasta, koulutuksesta tms. josta ko. nimimerkeillä tuntuu olevan tietämystä. Joskaan en siltikään usein heidän juttuihin kommentoi, vaan yritän lähinnä imeä oppia.
Mm. Jagster on ihan mun suosikki tuolla ruokintaketjussa. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 08:54  
+
0
^niinpä. Joskus tuntuu että paras tapa tappaa ketju on se että minä kommentoin siihen. :cool:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 08:58  
+
0
^^^ Totta!
Joku kirjoittaa ilostaan tai surustaan sydämensä pohjasta, ehkä toivoen, että joku nyt edes jotenkin kommentoisi, mutta ei :-(
Monesti itse luen sydäntäsärkeviä purkauksia ja tekisi mieli yrittää lohduttaa jotenkin, mutta helposti tulee fiilis, että tulisi niin kliseistä tekstiä, ettei rajaa ja määrää. Nolottaisi laittaa sellaista.
Mutta. Sanat nyt ovat joka tapauksessa rajallisisa ja niitä on vaan käytettävä, vaikka toistuisivat samanlaisina kerta toisensa jälkeen.
Jollekulle sama viesti voi merkitä paljonkin, hyvässä mielessä, ja jollekulle toiselle se voi olosuhteista riippuen olla vain sanahelinää.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.04.2011 klo 08:59)

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 09:12  
+
0
Ja helpoin tapa saada huomiota on antaa sitä huomiota muille. Jos kukaan ei tee muuta kuin vuodattaa omia asioita, ei jää jäljelle ketään, joka kommentoisi niitä vuodatuksia.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 09:21  
+
0
Siis en minä nyt oo mitenkään verisen loukkaantunut koskaan ollut siitä ettei ole kommentoitu, sata vuotta irc-galleriassa kasvattaa... :nauru: Tää oikeastaan kiteyttää mun kaikki ajatukset:

Kerttunen kirjoitti:

Joskus tuntuu että paras tapa tappaa ketju on se että minä kommentoin siihen. :cool:

Rise to reset the world.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 10:43  
+
0
Täytyy tosiaan olla itse aktiivinen ja kommentoida muiden juttuja, jos haluaa vastakaikua omilleen.

Totean uudestaan että tämä on paras foorumi, millä olen pyörinyt. Kaikki muut on jäänet jonnekin unholaan, mutta tänne sitä aina jotenkin vain palaa, vaikka olisi joskus taukojakin välissä.

Ja täällä ei jaeta banaaneja siitä syystä, että viestissä on yksi typo ja että hymiön laittaa ennen pistettä :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 11:37  
+
0

naukunen kirjoitti:


Ehkä semisti mua on ärsyttänyt jeesustelu rahasta. Itselleni ei siis ole aiheesta koskaan kuitattu, mutta tosi moni joka on kysellyt esim. sijoituskoiran kustannuksista tai tietyn eläinlääkärin suorittaman toimenpiteen hinnoista saa sen perinteisen koira-pitää-hoitaa-rahatilanteesta-huolimatta-ryöpytyksen, mikä on toki oikein, mutta ei kustannuksista kysely mun mielestä aina ole sitä että yritetään päästä mahdollisimman halvalla. Vaikka onhan täällä niitäkin jotka ihan suoraan kirjoittavat siitä kuinka ei jaksaisi maksaa ja voinko korjata koiran itse.



Saman vastaanoton saat kyllä missä tahansa muuallakin harrastusfoorumilla. Ihan yhtälailla muillekin harrastusfoorumeille tulee väkeä kyselemään, miten vois saada mahdollisimman paljon harrastusta mahdollisimman vähällä rahalla. Ja tottakai sitten aiheeseen perehtyneet aktiiviharrastajat muistuttaa että paljoa ei voi aina saada vähällä rahalla ja kaikkeen harrastustoimintaan liittyy rahariskejä. Jos ostat halvan auton, saattaa senkin hinta nousta korjailujen ja varaosien myötä moninkertaiseksi kuin jos ostaisit heti vähän kalliimman auton. Jne.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 11:15)