Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.03.2011 klo 15:18

Nihkee foorumi

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 12:29  
+
0
^ Mun mielestä on kuitenkin järkevää kysellä hintoja ja kilpailuttaa. Kyllä mä kaupassakin katson hintoja, ja jos saan vastaavan tuotteen halvemmalla, ostan sen. Eläinlääkärissä sama juttu. Jos löydän kaksi yhtä hyvää eläinlääkäriä ja toinen on halvempi, menen halvempaan.
Uskon, että usein kun ihmiset kyselee hintoja, se ei ole se ensisijainen syy valintaan, vaan ehkä se piste iin päällä. Näin ainakin mulla.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 12:34  
+
0
^^ Kuten jo viestissäni mielestäni vallan selvästi tähdensin, en ole itse saanut tällaista vastaanottoa enkä ole koskaan koko foorumilla mistään hinnoista missään mielessä kysellyt. Totesin vaan että mielestäni esim. ell hintoja kyselevät eivät automaattisesti ole jotain spedejä jotka jättävät koiran viemättä jos toimenpiteen hinta ylittää oletuksen.
Rise to reset the world.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 12:40  
+
0
naukunen, mutta kun niitä on valitettavasti sellaisiakin. :/

Mutta ite muistelisin lähinnä vinkanneeni halpaa koiraa etsineille juurikin siitä, että se ostokustannus on vaan osa siitä millaisia kuluja eläimestä voi myöhemmin tulla. (varsinkin jos on oikein pihiksi heittäydytty ja etsitty se koira mahdollisimman halvalla ja kun se luvataan tuoda vielä lähibensikselle vastaan hakupäivänä..)

Toki jos sisäistää ne muut kulut ja tosissaan haluaa esim. sijoituskoiran, ni mikäs siinä.
Mutta kun täällä välillä näkee niitä "äiti ei haluu maksaa koirasta niin paljoo" juttuja, niin ne pistää melkeen vihaksi.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 12:46  
+
0
Jep, siis ehdottomasti ja kun monet vielä kirjoittaa ihan suoraan haluavansa päästä mahdollisimman halvalla. Se on mustakin ehdottoman väärin. On vaan niitäkin tapauksia jotka tulevat hyvin asiallisesti kyselemään kustannuksia täysin mielenkiinnosta ja saattavat jyrääntyä moraalisaarnan alle.

Tämä siis vain oma mielipiteeni, rauhaa ja rakkautta! :kumarrus:
Rise to reset the world.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 12:51  
+
0
^No tuohon on nyt pakko kommentoida, että miksi toivotat rauhaa ja rakkautta, vaikkei täällä käsittääkseni muissa kuin rauhallisissa fiiliksissä oo ollut? (tai sit omaan hyvin ruusunpunaiset lasit..)

Itseä hiukan harmittaa, kun joissain keskusteluissa saa aikaiseksi pientä köydenvetoa mielipiteistä, ei edes vielä kunnon kiistelyä ja vänkäämistä, ni heti on joku rauhoittelemassa.. (ja tämä siis yleisesti, ei kohdistettu naukulle)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 13:01  
+
0
Jes, mun ensimmäinen foorumilempinimi, nauku! Mutta siis, itselle ainakin on aina vähän tuottanut ongelmia kun on paljon täysin tuntemattomia ihmisiä ja ainut viestintäkeino on teksti, tulee helposti annettua itsestä vähän turhan kärkäs vaikutelma. Ihan hyvässä hengessähän tässä on kirjoiteltu, en vaan halua saada vääntöä aikaiseksi siksi että joku käsittää mun tarkoitusperät väärin.
Rise to reset the world.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 13:06  
+
0
Ohops, tuo tuli kyllä vähän vahingossa. :nolo:

Toisaalla törmännyt samaan nikkiin ja siellä se lyhennettiin yleisesti naukuksi. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 17:47  
+
0
Ainakin tämän ketjun luettua, tuli tosi ahdistunut fiilis tästä palstasta :eek:... Vaikka muuten kyllä tykkään olla, lueskella ja kommentoida ja jos en saa vastausta esittämiini kysymyksiin, etsin ne muualta.

Joillakin ihmisillä on vaan jyrkät mielipiteet ja ne esitetään jyrkästi, se voi vaikuttaa todella törkeältä ja veemäiseltä. Ne mielipiteet saattaa olla hyvinkin järkeenkäypiä ja oikeasti hyödyllisiä, mutta niitä ei huvita ottaa vastaan ihmiseltä, joka paasaa niitä kuin raamattua eikä kuuntele muita eikä hyväksy vaihtoehtoisia menetelmiä :roll:

On kuppikuntia, esim. yhdet sanoo että vain paperillinen rotukoira on oikea koira ja eettisesti kasvatettu jne. Paperittomat ja sekarotuiset on aina auttamattomasti näiden mielestä pentutehtailua ja huonosti hoidettuja. Joidenkin mielestä taas sekarotuiset on aitoja koiria ja rotukoirat sairaita ihmisen jalostuksen sairaita tuotoksia.
On koiran ruokinnasta taistelua, yhdet sanoo että raakaruokinta- muu on rääkkäystä, toiset sanoo, että marketin nappula- eläinkaupan ruoat on rahastusta ja toiset sanoo, että eläinkaupan ruoat koska kaikki muu on turhaa. Kärjistettyä.

Pitää osata suodattaa se törky ja poimia sieltä ne helmet joita varmasti jokaisen kirjoituksessa on :paapatus:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 17:52  
+
0
Mä vaan ihmettelen edelleen, että missä se törky tai ilkeily oikein on? :mietiskel: Jos asiallisesti kysyy, niin asiallisesti vastataan. Musta on ihan luonnollista että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja on jopa upeaa että ne uskalletaan tuoda esiin vaikka ne eivät ihan samoja muiden kanssa olisikaan.

Kuppikuntia täältä en oikein osaa löytää, enkä edes kauhea jyrkkiä mielipiteitä.. Mutta jos jotakuta ahdistaa keskustelu ja suora puhe, niin ehkä tämä ei sitten ole oikea paikka.. :roll:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 18:18  
+
0
Puhuin yleisesti ja kärjistetysti nettikäyttäytymisestä :wink:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIHKEE FOORUMI - Perjantaina, 08.04.2011 klo 20:58  
+
0
Siis hä? :mietiskel:

Nettikäyttäytymisestä yleensä, vai tästä palstasta? Täällä dorka ei tajuu...
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 00:34  
+
0
Ja tää miettii vaan, että kuka kumma on iso-C? :mietiskel: :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 01:11  
+
0
^ No eiks se oo tietysti se Cs?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 01:22  
+
0
^ Siis mikäkukahäh? Mulla ei sytytä yhtään...

Edit// Tai jos nimimerkki on Cs niin sitten mulla on jäänyt ruuditkin kotiin.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 01:23)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 01:35  
+
0
^ No HMH. Se jonka nick on mahdoton kirjoittaa. Se tyly nainen. :D
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 01:42  
+
0

innna kirjoitti:

^ No HMH. Se jonka nick on mahdoton kirjoittaa. Se tyly nainen. :D



Mua valistettiin jo yksärillä, ja luojan kiitos siitä! Ja niin, of course.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 06:50  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Siis hä? :mietiskel:

Nettikäyttäytymisestä yleensä, vai tästä palstasta? Täällä dorka ei tajuu...




Epäselvä ulosantini varmaan aiheuttaa tämän kun en saa puettua ajatustani sanoiksi :D

Eli lähinnä tarkoitin sitä, kun jotkut puhuu siitä että on inside-juttuja ja vahvoja mielipiteitä, niin toin vain kärjisteysti esiin minkälaisiin vahvoihin eriäviin mielipiteisiin törmää lähes kaikilla koiriin, tavalla tai toisella, liittyvillä palstoilla ja näistä kärkkäsitä keskusteluista ylensä löytää kyllä paljon fiksua ja opettavaista jos vaan jaksaa suodattaa sen kiihkoilun..

Kuulostikohan nyt järkevämmältä :mietiskel::shifty:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 09:00  
+
0

Liinuska kirjoitti:


On kuppikuntia, esim. yhdet sanoo että vain paperillinen rotukoira on oikea koira ja eettisesti kasvatettu jne. Paperittomat ja sekarotuiset on aina auttamattomasti näiden mielestä pentutehtailua ja huonosti hoidettuja. Joidenkin mielestä taas sekarotuiset on aitoja koiria ja rotukoirat sairaita ihmisen jalostuksen sairaita tuotoksia.
On koiran ruokinnasta taistelua, yhdet sanoo että raakaruokinta- muu on rääkkäystä, toiset sanoo, että marketin nappula- eläinkaupan ruoat on rahastusta ja toiset sanoo, että eläinkaupan ruoat koska kaikki muu on turhaa. Kärjistettyä.


Tohon täytyy sanoa, että oli mun mielipide asioihin mikä tahansa, niin en sen perusteella perusta mitään kuppikuntia, enkä ole huomannut että täällä muutkaan niin tekisivät. Toki se voi joskus ehkä vaikuttaa siltä, jos samat ihmiset ovat usein samaa mieltä, mutta ei täällä silti välttämättä ole mitään mielipiteisiin pohjautuvia salaseuroja. Tai sitten mua ei vaan pyydetä niihin mukaan.:nauru:

Mulla ainakin menee niin, että saatan pitää paljon enemmän jostain tyypistä, jonka kanssa olen monessa asiassa eri mieltä, kuin tyypistä, jonka kanssa mielipiteet koira-asioissa osuu yksiin. Toivottavasti nyt ei tule kenellekään järkytyksenä se, että nettikirjoittelun perusteellakin pidän toisista yksilöistä enemmän kuin toisista.

Ihan tälleen puoliksi OT:na, johtuuko se "tää on vaan mun mielipide" -kommentilla oman mielipiteen vähättely epävarmuudesta vai mistä? Tulee sellainen mielikuva, ettei ihminen itsekään usko itseensä, kun käyttää tota.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 09:25  
+
0
^^Jos nyt ihan rehellinen olen, niin en nyt oikein vieläkään ymmärrä. Siinä olen samaa mieltä, että tavat ilmaista asioita lähtevät monelta (minut mukaan lukien välillä lapasesta), ja suurin osa niistä johtuu väärinymmärryksistä ja/tai henkilökohtaisista syistä. Kuitenkin, väitän edelleen, että tämä palsta on hyväntuulisimpia ja asiallisimpia harrastajapalstoja, mitä mulla on tullut ikinä vastaan johtuen nimen omaan tarpeeksi tiukoista modeista, fiksuista ja asiallisista keskusteluista ja siitä että ihmiset saavat ihan luvan kanssa olla eri mieltä keskenään. Sillä hetkellä kun täällä aletaan harrastamaan perinteistä suomalaista konsensuskulttuuria, jossa eri mielipide otetaan automaattisesti henkilökohtaisena loukkauksena, niiin minä häivyn täältä alta aikayksikön.

Mitä sitten tahtoisit että täällä on, jos tämänhetkinen tilanne on niin ikävä ja epämiellyttävä? Miten asiat pitäisi korjata?
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: NIHKEE FOORUMI - Lauantaina, 09.04.2011 klo 09:54  
+
0
Ainakin tämän ketjun luettua, tuli tosi ahdistunut fiilis tästä palstasta :eek:... Vaikka muuten kyllä tykkään olla, lueskella ja kommentoida ja jos en saa vastausta esittämiini kysymyksiin, etsin ne muualta.

Lainasin itseitseäni ylläolevalla. En siis varsinaisesti puhu tästä palsatasta vaan kaikista palstoista yleensä ja kärjistetysti sekä siitä, kun monet puhuivat aikaisemmin vallinneista kuppikuntainside-keskusteluista yms.
Kaikilla palstoilla sorrutaan helposti juupas- eipäs- väittelyihin eri menetelmien yms kannattajien kesken. hevosissa ainainen taistelu on ravurit vs. ratsut. Siitä saadaan helposti kiihkomielinen tappelu aikaseksi.

Minun mielestä tällä palstalla on kaikki hyvin ja tätä on selkeä käyttää. Auta armias kun menet vaikka HT.Netin sivuille, niin se se on yhtä sekosortoa. Ja ylensä negatiivista keskustelua.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2011 klo 10:08)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 08:45)