Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31 ... 33

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 01.07.2015 klo 16:21  
+
0
Mä pääsin kotikaupunkiin Jyväskylään tradenomikouluun :aurinko: Vähän ahdistaa, kun olisin ehkä kaikista eniten halunnut yliopistoon kauppikseen, mutta eiköhän tuokin ole aivan hyvä koulu ja valmista mua siihen mitä haluan tehdä isona: myydä, johtaa ja olla ihmisten seurassa.
skcu Pongo

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 01.07.2015 klo 17:17  
+
0
Onnea suibe ja virtahepo opiskelupaikoista! Meinaatko suibe viel hakea eläinlääkikseen vai opiskella biologiksi/opeksi? Meinaan biologien työtilanne on suoraan sanottuna surkea. Biologian maistereita ja tohtoreita on työttömänä pilvin pimein. En halua masentaa tai mitään, mutta ihan vaan varotuksen sanana. :nauru: T: kohta taas työtön biologi/opettaja

Mullekaan ei okl:n ovet auennu. :suru: Hain siis erillisvalinnassa luokanopeopintoihin, maistereilla oli siis oma kymmenen ihmisen kiintiö. Vähän kyl arvasin sen, koska se himputin matemaattis-luonnontieteellinen testi oli niin vaikee ja meni aika huonosti. Turun yliopiston okl on siis matemaattisesti painottunu ja pääsykokeen yks osa on toi testi, jossa oli siis ihan hirmu vaikeita tehtäviä, ois pitäny hallita ala-asteen matikka, fysiikka, kemia, bilsa ja mantsa. Bilsa ja mantsa tietty meni, koska oon niitä opiskellu, mut oikeesti jotkut matikan tehtävät oli sellasia, etten saanu niihin mitään. Luokanopesiskon kanssa katottiin vähän jotain perusjuttuja ennen koetta, kuten allekkainlaskua ja murtolukulaskuja, mut ois pitäny osata myös jakokulma ym. juttuja, joista en muistanu hölkäsen pöläystä. En osannu laskee ees yhtälöä tai yksikönmuunnoksia. :nolo:

Mut onneks mul on plan B! Työkkäri ja Turun yliopisto järkkää yhteistyössä ailo-koulutuksen (aineenopettajasta luokanopettajaksi) ja siihen koulutukseen pääsee 24 työtöntä/työttömyysuhan alla olevaa. Vuoden opiskelun jälkeen ois sit myös luokanopettajan pätevyys. :hymy: Ainoo vaan, et toi koulutus järkätään Raumalla. Pääseehän täältä bussilla sinne, mut aikaa menis siihen joku kolme tuntii päivässä... Mut hakupaperit vaan sisään ja toivotaan parasta! :)
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.07.2015 klo 17:33)

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 01.07.2015 klo 20:48  
+
0
Mäkin pääsin Metropoliaan! :jjei: Vähän kyllä ahdistaa syksy, kun katoin lukujärjestyksiä... Koulua ois joka päivä 9-16 ja ilmeisesti monissa kursseissa on 80% läsnäolopakko. Ja vaikkei olisikaan, niin haluan oikeasti panostaa kouluun!
Pelkkä koulu ei ahdistusta aiheuta, vaan töiden yhdistäminen opintoihin. Töissä kun on pakko käydä. :roll: Jos koulupäivät on noin pitkiä, niin voin työskennellä lähinnä lauantaisin ja sunnuntaisin(eli työtunteja ei kuukaudessa paljoa tule, eikä liioin vapaapäiviä...).
Muutenhan ei mitään ongelmaa olisi, mutta kun mulla on Väinö. Mutta eipä auta kuin vain selvitä! Toi koulu ei kuitenkaan kestä kuin 4v. :peukku:

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 09:29  
+
0
Mä jäin myös tosi kaukaisille varasijoille, eli ei koulupaikkaa. Tää oli ihan odotettavissa, kun kokeet meni niin huonosti, mutta ärsyttää silti. Facebook on täynnä kaikkien muiden koulupaikkaintoiluja, joista kilttinä ja mukavana tykkäilen, vaikka oikeasti vähän kiukuttaakin ja kateuttaa. Ei auta itku, syksyllä vaan sit taas hakuun. Olisin vaan jo halunnut pois töistä ja kouluun :(

Mietin jo josko oisin hakenut lähihoitajaksi ja käynyt sitä sen pari vuotta, saanut mahdollisesti paremman todistuksen ja sillä sitten hakenut ammattikorkeaan. Mutta ei mulla ole varaa, opintotuki on niin pieni toisen asteen koulutuksissa ja tuntui tyhmältä ottaa lainaa, kun sitten kuitenkin vielä myöhemminkin joutuisi. Sormet ristiin, että nyt sitten syksyn haussa onnistaisi ja pääsisin tammikuussa aloittamaan opiskelut. Plaah.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 10:20  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Onnea suibe ja virtahepo opiskelupaikoista! Meinaatko suibe viel hakea eläinlääkikseen vai opiskella biologiksi/opeksi? Meinaan biologien työtilanne on suoraan sanottuna surkea. Biologian maistereita ja tohtoreita on työttömänä pilvin pimein. En halua masentaa tai mitään, mutta ihan vaan varotuksen sanana. :nauru: T: kohta taas työtön biologi/opettaja



Kiitos :) Kyllä mä varmaan ens vuonna vielä haen elukalle, ehkä jopa tonne ulkomaille, jos saan aikaseks. Tai toki riippuu siitä, miten kovasti innostun noista bilsan opinnoista. Kuitenkin mulle se eläinlääkärin työ olis kutsumus numero yksi, siitä olen yli 20 vuotta non-stoppina haaveillut, ja avustajana toimiessani vakuutuin kyllä, että on niin mun juttu kuin vaan olla voi.

Tiedän, että biologia ei ole ehkä se kaikkein paras valinta työllistymistä ajatellen. Sairaanhoitajan pätevyys, jonka tuolta AMK:sta olisin saanut kätilön pätevyyden ohella, olisi todennäköisesti varmemmin työllistävä, mutta toisaalta mua ei kiinnosta tavallinen sairaanhoitajan työ pätkääkään. Kätilöille taas ei Etelä-Suomessa ole töitä. Minnekään Rovaniemelle en joka tapauksessa haluaisi kätilön hommiin lähteä, joten alan töitä saisin varmasti kärkkyä vuosia, ja välissä joutuisin tehdä perussairaanhoitoa, joka ei siis kiinnosta. Minusta mikään ei ole kamalampaa, kuin hoitaja, jota oma duuni ei innosta, joten päätös oli helppo, kun yliopistopaikka aukesi. Toivottavasti ei tarvitse tulevaisuudessa tätä päätöstä katua.

Sufa, mille linjalle pääsit Metropoliaan? Mikäli on sote-alan paikka, trust me, koulua ei todellakaan ole niin paljon, kun alussa annetaan ymmärtää, ei myöskään läsnäolopakkoa, ne vaan pelottelee :nauru: Mä opiskelin vuoden Metropoliassa, ja ehdin hyvin tehdä duunia siinä samalla, ja otin myös uuden koiranpennun kesken opintojen :wink: Mulla tosin on aivan ihana, joustava esimies, jonka kanssa sain sovittua duunit juuri niille päiville, mitkä mulle sopi lukkarin ja muiden menojen osalta. Onnea opiskelupaikasta, ja älä turhaan stressaa, elämä lutviutuu kyllä! Jos ei muuta, niin koiralle saa tarvittaessa kerta-pari viikkoon varmasti ulkoilutusapua.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 10:48  
+
0
Onko täällä ketään, joka olisi opiskellut kaksoistutkintona opiskelunsa? Osaisiko joku antaa vinkkejä opiskeluista ja kertoa ihan rehellistä, että miten rankkaa opiskelut ovat olleet.

Mie sain itselleni opiskelupaikan ja kovasti tuo kaksoistutkinto kiinnostaisi, mutta mietityttää, että tulisiko sitä haalittua siinä jo liikaa tekemistä itselleen. Jaloissa kun kuitenkin pyörii noi muksut ja aktiivinen koira. :hymy:

korrri

korrri
Viestimäärä: 22

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 17:11  
+
0
Onko kukaan tulossa opiskelemaan Mikkelin ammattikorkeakouluun? :-)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 20:37  
+
0
Minust tulee maisteri :jjei: Gradu hyväksyttiin alkuviikosta ja perjantaina kirjoitellaan tutkintotodistus. Vielä muutama fysiikan kurssi täydentävänä tässä kesän/syksyn aikana ni se ois siinä! On tää opiskelu kyllä jo alkanukki tökkiä eli kiva kun näkee vihdoin sen lopun oikeesti häämöttävän :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 02.07.2015 klo 22:05  
+
0
^Onnittelut! :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 04.07.2015 klo 12:53  
+
0

suibe kirjoitti:

Tiedän, että biologia ei ole ehkä se kaikkein paras valinta työllistymistä ajatellen.



Ei todellakaan ole, ei. Mutta naapuritiedekunnasta (Hki) lähitulevaisuudessa valmistuvana ja paljon myös bilsan kanssa samoja kursseja käyneenä pieni vinkki jo etukäteen (siis mikäli bilsalle satut jäämään): bilsalla työllistymismahdollisuudet pompahtaa heti ihan eri tasolle, kun handlaa tietojenkäsittelyä ja laskennallista puolta. Eli esimerkiksi bioinformatiikkaan, statistiikkaan ja ohjelmointikieliin (python, r...) kannattaisi ihan oikeasti alkaa tutustua heti kun mahdollista.

Biologeja ja puhtaita datanörttejä riittää ovista ja ikkunoista, mutta sellaisista biologeista joilla ei mene data-analyyseissa sormi suuhun on pula. Siis ihan muuallakin kuin tutkimuspuolella.

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 04.07.2015 klo 14:19  
+
0

suibe kirjoitti:

Sufa, mille linjalle pääsit Metropoliaan? Mikäli on sote-alan paikka, trust me, koulua ei todellakaan ole niin paljon, kun alussa annetaan ymmärtää, ei myöskään läsnäolopakkoa, ne vaan pelottelee :nauru: Mä opiskelin vuoden Metropoliassa, ja ehdin hyvin tehdä duunia siinä samalla, ja otin myös uuden koiranpennun kesken opintojen :wink: Mulla tosin on aivan ihana, joustava esimies, jonka kanssa sain sovittua duunit juuri niille päiville, mitkä mulle sopi lukkarin ja muiden menojen osalta. Onnea opiskelupaikasta, ja älä turhaan stressaa, elämä lutviutuu kyllä! Jos ei muuta, niin koiralle saa tarvittaessa kerta-pari viikkoon varmasti ulkoilutusapua.

Kiitos! :) Pitäis joo vaan uskoa, että kaikki tulee menemään hyvin, mutta mulla vaan on tapana murehtia (turhaan...) etukäteen. :shifty: Tosiaan tietotekniikkaa pääsin opiskelemaan, joten voisi luulla, että siellä onnistuisi myös etäopinnot. Mutta ehkä se selviää sitten syksyllä! Kaikesta on aina ennenkin selvitty. :peukku:

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 04.07.2015 klo 19:21  
+
0
Suuret onnittelut kaikille opiskelupaikan saaneille! Ja valmistuville!

Mun piti myös tulla hihhuloimaan, luonnontieteiden kandidaatin paprut putkahti postiin :jjei: Vielä muutama vuosi edessä, mutta on taas yksi etappi saavutettu.

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 06.07.2015 klo 21:43  
+
0

Ame kirjoitti:

Onko täällä ketään, joka olisi opiskellut kaksoistutkintona opiskelunsa? Osaisiko joku antaa vinkkejä opiskeluista ja kertoa ihan rehellistä, että miten rankkaa opiskelut ovat olleet.

Mie sain itselleni opiskelupaikan ja kovasti tuo kaksoistutkinto kiinnostaisi, mutta mietityttää, että tulisiko sitä haalittua siinä jo liikaa tekemistä itselleen. Jaloissa kun kuitenkin pyörii noi muksut ja aktiivinen koira. :hymy:



Mie oon tehny kolmoistutkinnon, ihan hyvin siitä selvisi neljässä vuodessa. Riippuu varmasti myös amiksen alasta, miten paljon lukio-opinnoille jää aikaa. Kolmoistutkinto vaati kyllä aika paljon itsenäistä työskentelyä, sillä pienessä lukiossa kaikkia kursseja ei ollut tarjolla niinä vuosina kun olisi tarvinnut ja joskus amiksen puolella oli jaksoja joilta ei vaan voinut olla pois. Itse joutui myös aika pitkälti suunnittelemaan opintonsa ja pitämään huolen siitä, että kaikki tarvittavat kurssit tulee varmasti käytyä. Opoilta ei paljon apua herunut, kun eivät tuntuneet itsekään ymmärtävän mikä on kolmoistutkinto...

Ja jee, pääsin jollain ihmeen kaupalla proviisoriksi. Paikka ei tunnu kovin ansaitulta, kun en lukenut pääsykokseeseen ollenkaan enkä tiedä haluanko edes opiskella proviisoriksi asti. Onneksi tässä on vielä kaksi vuotta aikaa pohdiskella.
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.07.2015 klo 15:19  
+
0
Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille! :aurinko:

Itselle tuli viime viikolla tieto, että opiskelupaikkaa ei tippunut, koska valintakokeen pakollinen osio oli hylätty. Hetken siinä tuijottelin suu auki opintopolkua ja seuraavana päivänä kotiin tullutta kirjettä. Laitoin viestiä koululle ja pyysin lisätietoja, ja niitä sainkin: itse valintakoe oli mennyt ihan ongelmitta, mutta työkokemus- ja alasuuntautuneisuuspisteitä ei ollut ollut riittävästi (ko. kouluun siis vaadittiin näitä pisteitä väh. 30/50, eikä mulla tämä vaatimus heidän kriteeriensä mukaan täyttynyt). Koska itse valintakoe meni kuitenkin kivasti, ei oikeastaan edes harmita.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.07.2015 klo 06:15  
+
0
^ Eikö tuo toinen osio sitten ollut tiedossa vai olitko itse laskenut että ne pisteet riittäis? :mietiskel:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.07.2015 klo 09:08  
+
0
^Ei ollut tiedossa. Valintakokeessa selvisi, että paikalla oli ihmisiä, joilla ei valintaperusteiden mukaan ollut edes mahdollisuutta tulla valituksi... Lisäksi nuo alasuuntautuneisuuspisteet olivat yksi mysteeri, niitä en osannut laskea yhtään (vaatimuksena mm. työhön verrattava luottamustoimi...).

Muoks. Oli siis tiedossa, että työkokemuksesta ja alasuuntautuneisuudesta saa pisteitä, mutta ei se, että pisteitä pitää saada tietty määrä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.07.2015 klo 09:09)

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 14.07.2015 klo 08:03  
+
0
Onnea uusille opiskelijoille! :hymy: Vitsi mua kiinnostaa liian moni asia! Jos opiskelusta tienais niin en haluais muuta tehdäkään loppuelämälläni, voisin lukea esim. markkinointia, politiikkaa ja sosiaalipsykologiaa ja mediakasvatusta ja kaikkea muuta yhteiskunnallista! Kukahan maksais mulle opiskelusta :nauru:
All you need is love... And a dog.

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 14.07.2015 klo 08:43  
+
0
Onnea kaikille opiskelemaan päässeille ja valmistuneille! :aurinko:

Mulla on vielä (ainakin) vuoden vaihteeseen asti liikuntaneuvojan opiskeluja jäljellä ja nyt alkaa jo olla kiire, kun pitäis näyttöjä rääpiä kasaan. Tää kesä on mennyt ihan plörinäksi lomatuurauksien ja hurjien työmäärien takia enkä sit oo ehtinyt yhtään paneutua kouluhommiin... :nolo: Nyt täytyy oikeesti tsempata ja hoitaa toi koulu pois alta, et saan sen paperin kouraan...

Avo haki juuri poliisikouluun ja ensialkuun olin tosi innoissani. Nyt oon kuitenkin alkanut miettimään enemmän käytännön puolta asiasta. Avo asuisi viikot Tampereella ja minä Vantaalla, avo olisi opiskelija ja mä maksaisin koko kämpän, koiran ja hevosen yksin vääntäen töitä ja pitkää päivää jotta rahat riittää. Plus en vois itse opiskella mitään ainakaan täyspäiväisesti kun tulot tippuisi niin rajusti... En kyllä toisaalta tiedä, haluaisinko heti opiskelemaan, toisaalta joo. Mut täytyy nyt tässä katsoa, miten tää etenee, jos nyt avo kävis vaikka ensin siellä pääsykokeissa ja mietittäis sen jälkeen... :viheltel:
Shiba, Mori ♂
Blogi

Siirinen

Siirinen
Viestimäärä: 29

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 16.07.2015 klo 23:01  
+
0
Onnittelut opiskelupaikan saanneille! :aurinko:

Pahoittelut niille, jotka jäivät ilman opiskelupaikkaa. Ei muuta kuin uutta hakua meneen vaan. :)

Onnea myös valmistuneille! :aurinko:

Mulla edelleen kesäopinnot vaiheessa. Ei jaksa, ei vihti, ei kiinnosta.. mut pakkohan se on, että saa opintopisteet kasaan eikä tartte maksaa kesäopintotukea takasin :kieli:
♥ Havannankoira Sulo s. 04/15 ♥

† Muistoissa Kultainen Linda 1998-2009 †

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 17.07.2015 klo 20:56  
+
0

Siirinen kirjoitti:


Mulla edelleen kesäopinnot vaiheessa. Ei jaksa, ei vihti, ei kiinnosta.. mut pakkohan se on, että saa opintopisteet kasaan eikä tartte maksaa kesäopintotukea takasin :kieli:



Tämä! Nyt on jo heinäkuun puoliväli ja mitään en ole vielä saanu aikaseks :ttou: Miten tässä näin kävi? Tai yhen kahen op:n kurssin sain tehtyä kesäkuussa, mut se ei oikein riitä... Just paniikissa aloitin esseen vääntämisen, mutta se ei oikein edisty. En saa oikeesti mitään tuon kurssin aiheesta irti ja kymmenen sivua tästä pitäis vielä kirjoittaa :mietiskel:
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:45)