Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 16.12.2011 klo 01:01

Palstan paras taikka ensimmäinen, mutta missä?

Siirry sivulle: 1 ... 21 22 23 24

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 11:56  
+
0

Tiitus kirjoitti:

^ Et ole. :lallati:



Se on oikeastaan helpotus... :shifty:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 14:23  
+
0
Mä olen lukenut A-kielenä ranskaa monen monta vuotta ja vielä lukiossa kirjoitin.

Mihin se kielitaito oikeasti katoaa ? Mä olen lukenut myös unkaria, italiaa sekä kirjoittanut englannin, ruotsin ja saksan. Jokaisesta kielestä puhetaito on huvennut kuin huomaamattaan, ja jos yritän puhua esim. ruotsia, lähden varauksetta sekoittamaan mukaan saksan kielioppia jne. Niin ja paras esimerkki: ruotsin utomlands (ulkomailla) kääntyi vaihtaessa englanniksi outlands -ilmaisuksi.. :ttou: Ehkä parempi kun keskityn englantiin.

Mutta hei, olenko eniten kieliä opiskellut ? Suomea ja 6 muuta kieltä.

muoks. Haaveilen hyvästä espanjankielen taidosta ja venäjän alkeista :shhh: Jos joskus vielä pääsisi koulun penkillä pänttäämään, olisi sopivasti vaatimuksia.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.12.2011 klo 14:26)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 15:44  
+
0
^Jos niikseen, niin olen opiskellut suomen lisäksi ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa, venäjän, italian ja albanian alkeet. Siinä olis 7 jos noi alkeet lasketaan :enkeli: Ja arvaas vaan montaako näistä kielistä enää osaan.. Hupenee todellakin kaikki tuolta päästä.

Ja eepi, missä olit 10 vuoden venäjänkielen kokemuksellasi kun kyselin tuolla näyttelyarvostelun kääntämistä venäjästä suomeksi :heristel: :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

rose86

rose86
Viestimäärä: 173

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 21:04  
+
0
Minäkin olisin voinut vielä viikko sitten sanoa ettei ikinä ole tikkejä ollut missään, vaan en enää.
Minäkään en osaa sukeltaa pitämättä nenästä kiinni. Enkä silmät auki..

Muoks: Olen tehnyt salaattiannoksen Aira Samulinille! :D
Rottweiler Chosen Angels Bahira "Ronja"
s. 26.11.2008
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.12.2011 klo 21:08)

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Maanantaina, 26.12.2011 klo 10:44  
+
0
Mä en osaa puhua kuin vain suomea,enkä aina sitäkään oikein :nauru:
Johtuu varmaan siitä että en edes halua/kiinnosta.
Mä olen varmaan palstan kömpelöin ja äkkipikasin :lallati:

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Maanantaina, 26.12.2011 klo 19:22  
+
0

Jello kirjoitti:

Ha, keksin vielä yhden! Onko jollain muulla syntymäpäivä samana päivänä kuin omalla koiralla? :cool:


Mulla on. Vanhempi koira on syntynyt 22.10 mikä on oma syntymäpäiväni joten ollaan myös melko tarkoitetut toisillemme. Vuosi tietysti eri..

Samaan kastiin voi mennä myös niinpäin ettei ole asioiden tarkoitettu tapahtuvan, minun piti saada pentu mikä olis syntynyt 30.10 kun avo on syntynyt 29.10. Lähellä ainakin kun päivän ero. Avo on nykyään ex ja pentuakaan ei tullut.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Maanantaina, 26.12.2011 klo 20:52  
+
0
Onko kellään muulla samaa syntymäpäivää oman sisaruksensa kanssa? Mulla ja pikkuveljellä on tasan 3 vuotta ikäeroo, eikä ollu mitenkään suunniteltuja leikkauksia tms vaan ihan luonnon oikku :D No onpahan vanhemmille helpompi muistaa lasten synttärit..
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Tiistaina, 27.12.2011 klo 07:08  
+
0
Meillä ei kahden pojan synttärit ihan samalle päivälle osunut, 18. ja 19.1 ovat. Mutta kun se vanhempi kielsi sairaalaan lähtiessä synnyttämästä omana synttäripäivänään! Synnytin sitten jo päivää aiemmin, että sai pitää päivänsä (ei ne oikeasti ollut suunniteltuja, tulivat ihan omia aikojaan molemmat sattui vain käymään noin).

Taidan olla ainoa tällä hetkellä aktiivisesti palstalla vieraileva, jolla vähintään viisi ihan itse maailmaan saatettua lasta ja siis palstan ainoa "suurperheellinen"?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Tiistaina, 27.12.2011 klo 11:36  
+
0
^Voi olla, että oletkin, kun Annieta ei ole enää näkynyt.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Tiistaina, 27.12.2011 klo 12:16  
+
0

mmaija kirjoitti:

Oonko ainut jolla on vielä maitohampaita suussa enemmän kuin yksi? :nauru:



Minullakin on vielä maitohampaita. Lisäksi viisaudenhampaat eivät ole tulleet, eivätkä siis koskaan tulekaan!

Olin pari vuotta sitten hammaslääkärissä. Hammaslääkärini on sellainen metsurityyppinen nelikymppinen nainen. Hän ei koskaan ole puhunut hammashoitajan kanssa mitään kun olen mennyt hoitohuoneeseen. Jos eivät ole olleet mitään tekemässä, niin istuvat kädet sylissä jakkaroillaan. Hoidon aikanakin puhutaan vain se välttämätön.

Minulta otettiin tuolloin hammaskuvat, jolloin tämäkin hammaslääkäri pääsi toteamaan sekä viidaudenhamppaitten puuttumisen että jäljellä olevat maitohampaat. Kun sillä kertaa lähdin vastaanotolta niin naulakolle päästyäni hoitohuoneessa kieli kävi ja nauru raikui.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Tiistaina, 27.12.2011 klo 12:56  
+
0
Minulla on ylimääräiset viisaudenhampaat ylhäällä. Muistan, kun joskus otettiin röntgenkuva hampaista, ja hammaslääkäri sitten sanoi, että katsoi kuvaa pitkään, kun ei ensin oikein tajunnut, miksi se näyttää jotenkin oudolta. Nyt minulta on poistettu neljä viisaudenhammasta, kaksi alhaalta ja kaksi ylhäältä ja kaksi on sitten jäljellä ylhäällä. Nämä uudemmat ovat niitä toisia pienemmät piikit. Äidilläni oli vain kaksi viisaudenhammasta, yläleuassa molemmat ja niistä toinen kasvoi ylösalaisin.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Tiistaina, 27.12.2011 klo 12:57  
+
0
Mullakaan ei ole viisaudenhampaita ollenkaan. Kuvattu pari vuotta sitten ja niitä ei näkynyt ollenkaan, joten lääkäri sanoi, ettei niitä ole tulossakaan. "Ja hyvä ettei ole, koska ei ne tänne sun suuhun mahtuis yhtään mitenkään."
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 00:11  
+
0
Ainoa jolla ollut 6 ruuvia päässä?
Ainoa joka käynyt läpi 19 leikkausta 15 vuoden aikana? (Ei ole nykyinen ikäni.)
Ainoa joka maannut leikkurissa sydän pysähtyneenä kerran?

Pelottavia aiheita.:shifty:
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.12.2011 klo 00:14)

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 00:21  
+
0
Auto suoralla tiellä ojaan kyljelleen, perä menosuuntaan, ja siitä sitte lommoitta ja naarmuitta matkaa jatkaen. Tosin hinausauto veti auton tielle ja onneks oli talvi.. Oli hippasen pliukasta. :shifty:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 10:07  
+
0
Mullakaan ei ole tullut viisaudenhampaita, onneksi! Stressain joskus ihan hirveästi sitä jos ne tulee ja ne joudutaan poistamaan. Yksi pahimmista peloista on hampaiden poistaminen..hrr.. :neutral: Jos joskus joutuisi jotain suusta poistamaan, niin se olisi pakko tehdä nukutuksessa.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 11:31  
+
0
Mun mielestä taas tarinat viisaudenhampaiden poistojen "kauheudesta" on liioiteltua. Toki, joskus varmasti tulee komplikaatioita, mutta kyllä se yleensä menee hammaslääkäreiltä ihan rutiinilla. Itseltä on poistettu ylhäältä molemmat, eikä se ollut kyllä mikhään. Puudutus ja eikun hampaat ulos. Ei mennyt kyllä montaa sekuntia.
Hampaiden poraus on paljon pahempaa mun mielestä, siinä kuitenkin kestää aina jonkin aikaa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 11:54  
+
0
Hei, voisinko olla palstan nuorin omistusasunnon omistaja? Ostohetkellä ikää 22 vuotta ja 12 päivää. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 11:57  
+
0
^ Mie olin 21v. (Uskomattoman nuorena sitä onkin uskaltanu ottaa lähes 100 000€ lainan.)

Olenkohan ainut, joka ei oo koskaan polttanut tupakkaa ja silti jäänyt kiinni opettajalle tupakanpoltosta :nauru:
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.12.2011 klo 11:58)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 12:01  
+
0
^ Huhhuh, mulla on niin pieni laina että siksipä sen uskalsin ottaa. Ehdoton max. raja oli jossain 55-60 000 eurossa (eli mun osuus asunnon arvosta olis ollut 75-80 000), ja nyt päästiin tuotaki vielä halvemmalla.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: PALSTAN PARAS TAIKKA ENSIMMäINEN, MUTTA MISS... - Perjantaina, 30.12.2011 klo 12:22  
+
0
Miekään en olis yksin tuommosta ottanu vaan avon kanssa yhdessä. On sitä maksettukkin ja lisää otettu. Onneks ollaan yli puolen välin pitkälti maksettu pois.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

  Siirry sivulle: 1 ... 21 22 23 24
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:15)