Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 12.11.2011 klo 13:47

Purkautumisosasto 11

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 13:47  
+
0
Purkaudutaan ja purnataan lisää.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 14:05  
+
0
Eka vapaa viikonloppu kuukauteen ja mä tuun tietenkin kipeäksi. Eilen oli menkkakivut ihan sietämättömät ja tänään sattuu sit muuten vaan kaikki paikat. Ilmeisesti on pukkaamassa kuumeen. EN TAHDO! :pyssyt:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 16:15  
+
0
Että voi mennä hermot. Simballa on taas ripuli. Monettakohan kertaa syksyn aikana.
Ja tietenkin sen piti just sillon mennä sotkee matot ja lattiat, kun oon koko aamun siivonnut ja puunannut. Ketutusta lisää vielä se, että olin just aamupäivällä pessyt koko koiran ja saanut sen vaivalla kuivattua. Niin pitäähän tää kaikki taas aloittaa alusta.
Ottaa vaan niin päähän. Mies tulee kohta kotiin ja luulee että en oo tehnyt mitään, kun kämppä on kaaoksessa.
Ja tää on vielä kaikista ajoista melkein huonoin, koska sillä voi olla ripuli.
Arg.:mad:
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 16:41  
+
0
MIEHET :pyssyt::pyssyt::pyssyt: ei muuta lisättävää.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 17:16  
+
0
Olipa mulla varmaan aika kiire baarista pois kun takkikin jäi narikkaan :ttou:

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 18:18  
+
0
Mardien pitää ostaa samanlainen paita minkä mä ostin tänään. Siinä on pojan kuva ja lentäviä kiviä+ teksti: "Boys are stupid. Throw rocks at them" :nauru:

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 18:20  
+
0
Tänään tuli jostain syystä kova koti-ikävä. Paljon suomalaisia biisejä ja salmiakkia.

Rovaniemi <3
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

jenicai

jenicai
Viestimäärä: 59

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 21:44  
+
0
Eilinen lenkki jaksaa vituttaa vieläkin, eipä oo koskaan ennen mennyt noin metsään koko lenkki :mad:
Rottweiler 12/2010

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 22:57  
+
0
Mun mies hakattiin ihan ilman syytä, mutta onneksi ei kovin kurjasti käynyt. Mä en ymmärrä, miksi täällä pidetään toistuvia väkivallantekoja suorittavia ei-kansalaisia. Enkä ymmärrä ylipäätään, miksi väkivaltaa käytetään ihan suotta kun itseä nyppii niin potkitaan seuraava vastaantulija. Vatipäät.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Lauantaina, 12.11.2011 klo 23:28  
+
0
^Hirveää :suru:
En minäkään kyllä oikein ymmärrä sitä että maahanmuuttajat saavat rellestää tuolla tavoin vähäisin seurauksin. En ole millään tavalla maahanmuuttoa vastaan, enkä ole missään nimessä persujen kannattaja. Silti tuollaiseen toimintaan pitäisi puuttua vähän rankemmalla kädellä. Jos ei opi maan tavoille, niin sitten takaisin sinne mistä tulikin. Rikollisia ei kaivata lisää kuitenkaan.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 00:10  
+
0
^^ Ai kamala. Toivottavasti tekijät saadaan vastuuseen!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 07:07  
+
0
Toivottavasti miehesi toipuu pian neruda.

Väkivaltarikollisten hyysääminen on kyllä inhottavaa oli kyse sitten kotimaisista tai maahanmuuttaneista tekijöistä. Kovin pienillä rangaistuksilla tuntuvat suomalaisetkin noista usein pääsevän. Kaikkein pöllöintä on rangaistusten "kohtuullistaminen" sillä perusteella, että on jo tuomioita alla - silloin ainakin pitäisi lätkäistä jotain oikein tuntuvaa rangaistusta. Hullua on myös se, että jos tuomioiden ja tekojen välillä on kolme vuotta niin kohdellaan "ensikertalaisena" ja tuomio on sitten ihan mitättömän pieni.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 08:41  
+
0
Kamalaa mitä tapahtunut Nerudan miehelle :(.

Mulle nyt sit iski tämä flunssa päälle! Nyt nokka vuotaa ja muutenkin inhottava olo. Saanut kunnolla nukutuksi yölläkään ja pakko oli tempaista ylös seittemältä, kun jaksa sängyssäkään räkiä, kun toiset koitttaa nukkua. Pläh.

Jos kattos Supernaturalia ja jois kahvia :)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 09:18  
+
0
Ikävästi käynyt nerudan siipalle!

ransa kirjoitti:

Toivottavasti miehesi toipuu pian neruda.

Väkivaltarikollisten hyysääminen on kyllä inhottavaa oli kyse sitten kotimaisista tai maahanmuuttaneista tekijöistä. Kovin pienillä rangaistuksilla tuntuvat suomalaisetkin noista usein pääsevän. Kaikkein pöllöintä on rangaistusten "kohtuullistaminen" sillä perusteella, että on jo tuomioita alla - silloin ainakin pitäisi lätkäistä jotain oikein tuntuvaa rangaistusta. Hullua on myös se, että jos tuomioiden ja tekojen välillä on kolme vuotta niin kohdellaan "ensikertalaisena" ja tuomio on sitten ihan mitättömän pieni.


Mä ainakin "ymmärrän" miksi suomalainen rankaisumalli on mitä on. Vanki muistaakseni maksaa valtiolle n. 500 euroa/ päivä joten ei niitä rikollisia ole varaa sinne ihan pienestä laittaa. Tuo seikka, että mielellään rangaistukseksi tulee ehdollista mieluummin kuin ehdotonta, johtuu siitä mitä eri rangaistusten jälkiseurauksista on saatu tutkimustulosta. Ehtoton vankeusrangaistus johtaa melkein 100 % varmuudella rikoksen uusimiseen vapautumisen jälkeen, joten tätä pyritään ennaltaehkäisemään sillä, ettei sinne vankilaan ihmisiä mielellään passiteta. Siihen taas en ota kantaa onko nykyinen malli miten järkevä. Poliisit saa ainakin pidätykset suorittaa kohtalaisen rauhassa, koska rikollisen vaan ei kannata pelkän sakon takia suorittaa niin äärimmäisiä manöövereitä verrattuna siihen, miten kovasti pidätyksiä vastustettasiin jos tietäisi menettävänsä päänsä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.11.2011 klo 09:23)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 10:07  
+
0
Kyllä tekijä vastuuseen saadaan, mutta saas nähdä millaisella "rangaistuksella".
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

jenicai

jenicai
Viestimäärä: 59

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 10:49  
+
0
Miehet :pyssyt:
Rottweiler 12/2010

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 10:55  
+
0
^^^ itsellä on jotenkin usko loppunut noihin tutkimustuloksiin ja asenteet koventunut noita väkivaltarikollisia kohtaan aika lailla, ja tutkimuksista tuppaa saamaan just sellasen kuin maksaja siitä haluaa... Olen itsekin saanut helsingissä käydessä kimppuuni 4 somalia ja ainoa "syy" tälle oli että olen suomalainen ja mulla on yleensä kalju pää.. onneksi sattui olemaan poliisipartio kulmantakana niin selvisin aivotärähdyksellä ja ruhjeilla, no lyhyestä virsi kaunis sitten oikeudessa ei tahtonut enää ymmärrys riittää kun kahdella näistä tekijöistä oli toisella 3 toisella 5 ehdonalaista päällekkäin ryöstöistä, varkauksista ja pahoinpitelyistä eikä ne ehdottomiksi muuttuneet tämänkään tapauksen jälkeen. Ja jos aatellaan et mitäs se koululaisen päivä ruoka maksoikaan oli edes 1e per lärvi.. jossain oli vanhusten laitoshoito vuorokausi oli 2-300e ja vangin ylläpito sitten 500e niin jotain on todella pahasti pielessä

muoks väkänen lisää
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.11.2011 klo 10:56)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 11:30  
+
0
Mulla on ihan kauhee vatsatauti. Koko yön oon rampannu veskissä ja piti ihan itkee kivusta kun niin mahassa kipristeli. Peppi-rukka oli tosi peloissaan, se ei yleensä välitä jos itken, nyt ekaa kertaa. Meinasin myös pyörtyä, just ja just sain hoiputtua keittiöön hakeen hunajaa. Istuin sitten veskinlattialla ja päässä heitti ja nuoleskelin hunajaa lusikasta. Eilinen yö oli kyllä semmonen, millon pelotti olla yksin. Jos oisinki pyörtyny. Nyt oli pakko keittää oikeen hunajaista teetä silläki uhalla, että kaikki tulee taas ulos. Yökkäyttää kokoajan.

Eipä tässä paljon iskän luo taideta lähtä. Muutenkaan tartuttaan ketään, mutta isäki on niin huonokuntoinen niin tämmönen tauti veis sen sairaalaaan aika nopeesti.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 12:43  
+
0
Miksei tässä "vieras koira- vieras ihminen"- jutussa taida olla minkäänlaista tasapainoa?! Joko vanhemmat lietsovat koirapelkoa tai sitten luottavat liikaa vieraisiin koiriin.

Esimerkki tämänpäiväiseltä lenkiltä: tulimme vastaan jalankulkuväylällä ja vieras lapsi ajoi polkypyörällään vanhempiensa kävellessä siinä takana. Äiti ohjasi äkkiä lapsensa aivan tienreunaan ja sanoi jotain: "Nyt täytyy väistää kun tulee iso koira.." Okei, mahtuipahan siitä kävelemään, kiitos siitä!

Mutta sitten tämä toinen tapaus: kävelimme hiekkarannalla jonne tuli toiseen päähän lapsi kahden aikuisen kanssa. Ansa välillä vilkaisi kiinnostuneesti lapseen päin(en ole sitten ihan varma millaista kiinnostusta tämä on tyyliin: mikäs tuo on? vai voiskos tuota vähän jahdata?), joten päätin että kierrämme heidät. Lähdin siis menemään parikymmentä metriä näistä ihmisistä pois päin kun kuulin takaa juoksuaskelia ja tämä lapsi(en nähnyt niitä aikuisia enää missään??) juoksi meidän peräämme. Onneksi kyseessä oli parivuotias penikka, joten pääsimme "karkuun", mutta siis haloo! Kuka antaa lapsen juosta vieraan koiran luokse? Varsinkin kun Ansa on kuuro, olisi tuo tilanne voinut yllättää sen todella pahasti kun yhtäkkiä takaa päin "hyökkää" joku. :mad: Kuka siinä tilanteessa olisi ollut vastuussa, jos koirani olisi tehnyt jotain tälle lapselle? Se lapsi itse?
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: PURKAUTUMISOSASTO 11 - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 14:12  
+
0

SanttuJ kirjoitti:


Mä ainakin "ymmärrän" miksi suomalainen rankaisumalli on mitä on. Vanki muistaakseni maksaa valtiolle n. 500 euroa/ päivä joten ei niitä rikollisia ole varaa sinne ihan pienestä laittaa. Tuo seikka, että mielellään rangaistukseksi tulee ehdollista mieluummin kuin ehdotonta, johtuu siitä mitä eri rangaistusten jälkiseurauksista on saatu tutkimustulosta. Ehtoton vankeusrangaistus johtaa melkein 100 % varmuudella rikoksen uusimiseen vapautumisen jälkeen, joten tätä pyritään ennaltaehkäisemään sillä, ettei sinne vankilaan ihmisiä mielellään passiteta. Siihen taas en ota kantaa onko nykyinen malli miten järkevä. Poliisit saa ainakin pidätykset suorittaa kohtalaisen rauhassa, koska rikollisen vaan ei kannata pelkän sakon takia suorittaa niin äärimmäisiä manöövereitä verrattuna siihen, miten kovasti pidätyksiä vastustettasiin jos tietäisi menettävänsä päänsä.



Ihan pakko kommentoida sen verran, että ei sentään vankipäivä noin kallis ole. Suljetussa vankilassa vankipäivä maksaa n. 200 euroa ja avolaitoksessa n. 160 euroa (v. 2010).

Ja ehdoton vankeusrangaistus ei johda lähes 100 % uusimisriskiin. Pieni porukka siellä toki pyörii jatkuvasti, mutta esimerkiksi ensikertalaisista vankilaan palaa n. 30-50 % riippuen vähän mitä tutkimusta katselee. V. 2004 tehdyn tutkimuksen mukaan ensikertalaisista palasi 40 %, ja uusimisriksi kasvaa sitä mukaa mitä useampia tuomioita on takana.
Jos uusimisriski olisikin tuo 100 %, niin eiköhän ehdottomasta vankeusrangaistuksesta olisi jo tehottomana luovuttu...
WeCoCaN
WeCoCaU

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 10:30)