Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.12.2011 klo 22:49

Purkautumisosasto 12

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 51

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 17:14  
+
0
Selkä on ihan älyttömän kipeä, ollut jo viikon ja koko ajan pahenee. Pakko on lääkäriin mennä kun kohta ei voi poikaa nostaa lattialta :mad:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 17:56  
+
0
Mulla on huomenna kaverin polttarit ja on niin kurja olo. Oon niin väsyny, että en jaksais mitään ylimäärästä, mutta en haluais jäähä tuolta poiskaan. Oon innoissani suunnitellu tuota päivää, mutta nyt kun se on yhden yön päässä, niin tuntuu et lysähän tähän rasitukseen. En jotenki oo käsittäny, et tapaninpäivä on näin lähellä. Olen unohtanu hommata tarvikkeita mitä tarvisin tuota päivää varten, toisen saan korjattua kun ainaki pitäis löytyä värillistä paperia iteltä, mutta toista en saa. Autoki pitäis siivota koska olen toinen kuski ja tällä hetkellä ei auton takapenkille mahdu kukaan istuun. Mulla ei ole mitään tietoa, mitä laitan päälleni ja mukaan tarvis myös liikuntavaatteet eikä mulla ole mitään joustavia sisähousuja olemassakaan. Voi itku.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 18:13  
+
0
Ihanaa, perhejoulut on parhaita! NOT. Äiti juuri kertoi, kuinka minä pilasin joulun kaikilta. Eilen taas kaikki oli aivan päissään ja minä leikin 11-vuotiaan pikkuveljen kanssa kun muut ei enää huomioineet sitä, että paikalla on myös lapsi. V*tun hyvää joulua siis minulle! Yöllä oltiin kotona kahden jälkeen ja Nuppu alotti oksennusrumban. En mä onneksi unta tarvitse.

Tämä oli nyt viimeinen joulu, jonka perheen kanssa vietän. Vuoden päästä karkaan jonnekin erämaamökille tai ulkomaille. Yksin.
A house is not a home when I'm alone here....

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 18:22  
+
0
^ Ihanaa, että sinä huomioit pienen veljesi. :paijata:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 18:34  
+
0
^ no se olikin ainut kiva asia koko joulussa :peukku: köllöteltiin vierekkäin lattialla ja Nuppu kuorsas mun toisessa kainalossa. Pikkuveli haki meille oikein tyynyn ja kaikkea :nauru: muiden "aikuisten" käytös olikin sitten todella ala-arvoista. Ei mun mielestä perhejuhlaan kuulu känni.
A house is not a home when I'm alone here....

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 19:14  
+
0
^Samasta syystä olen itse lopettanut perhejoulut kokonaan. Mitä jos ensi jouluna veisitkin veikan johonkin kivaan paikkaan ja viettäisitte vähän erilaisen joulun? :)
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 19:29  
+
0
^ ei se varmaan lähtis mun kanssa :( se kuitenkin tykkää olla paikassa, jossa on paljon porukkaa. Onneks sillä on myös kaksi siskopuolta pitämässä huolta jos mä skippaan joulun.

Ärsyttää kun isä soitti ja saarnasi perhejoulun tärkeydestä. Oli jonkun viestin bongannut facebookista, jossa sovittiin kaverin kanssa uudesta tavasta viettää joulua :nauru: eiköhän sitä aikuinen ihminen saa viettää jatkossa joulun niin kuin parhaaksi näkee.

Muoks. Pakko lisätä vielä toinen erittäin hieno tapahtuma: äiti tuli äsken vara-avaimilla tänne huutamaan ja uhkailemaan... Kivaa joutua pelkäämään omassa kodissaan. Nyt se vei Nupun ja häipyi. Mä pakkasin tavarani ja Nupulle ruokaa. Toivottavasti saan edes koirani takasin. Mä en ilman Nuppua lähde, mutta eipä tännekään näköjään voi jäädä. Me yritetään päästä jonnekin yökyläilemään, jos vain joku vastais puhelimeen. Oikein mukava joulu joo-o.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.12.2011 klo 20:23)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 20:46  
+
0
Cadalla kyllä uskomattoman kuuloinen joulu ollut. :eek: Huh hei, ei tommosta tarvitse sietää. Ja mitä ihmettä, vei koirasi? Miksi? Millä oikeudella, olettaen, että koira on oikeasti sinun?
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 25.12.2011 klo 21:18  
+
0
^ vei sen kuulemma vaan lenkille kun samalla halusi rauhottua ulkona... No, nyt on ainakin välirauha maassa. Silti, oli aivan tasan tarkkaan viimeinen perhejoulu mun osalta.
A house is not a home when I'm alone here....

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 07:47  
+
0
^Voi mikä joulu. Ei voi ymmärtää sitä, että niin monen mielestä alkoholi kuuluu kaikkiin juhliin. Joulu on lasten juhla ja silloin voisi aikuisetkin olla pari päivää ihmisiksi. Mutta kun ei niin ei... Tulee paha mieli sinun ja veljesi puolesta, kun vertaa ja miettii sitä, millainen meidän joulu on. Luulisi, että aikuisille riittää ne "pikkujoulut" hölmöilyihinsä, mutta valitettavasti niin ei kaikilla näytä olevan.

Oma surkeus on paha mieli pikku potilaan puolesta. Aika pienellä ollaan tänä syksynä päästy, kun miettii, että noita lapsia on iso liuta. Köhää ja pikkulämpöilyä on ollut pitkin syksyä, kenenkään kanssa ei ole lääkäriin tarvinnut mennä. Nyt sitten joulun kunniaksi yksivuotias on kärsinyt jo useamman päivän silmien rähmimisestä ja niitä olen putsaillut keitetyllä vedellä, näytti jo paremmalta väliin.

Eilen sitten pojan silmät alkoivat rähmiä kunnolla ja iltasella alkoi haroa korvia. Yöllä herättiin pojan kanssa kahden maissa ja poika oli tulikuuma, kainalosta sain lämmöksi 39,1 astetta, eikä mittari edes ollut kunnolla. En edes ole varma, onko täällä päivystystä nyt jouluna, kun ainakin viikonlopun yöpäivystykset on muutenkin siirretty Tampereelle niin mitenhän mahtaa olla onko juhlapyhinä lainkaan päivystystä. Kiva olisi lähteä kuumeisen tenavan kanssa reilun 120 km;n päähän johonkin ruuhkaiseen päivystykseen moneksi tunniksi, en edes osaisi varmastikaan perille, kun tunnen Tampereelta vain Taysin. Ja kai meidän pitäisi melkein koko porukalla mennä... Jos ei omalla paikkakunnalla pääse tapanina lääkäriin niin huomiseen asti pitää pojan kanssa koittaa pärjätä. Omakin olo on aika flunssainen.

Näissä tilanteissa välillä ajattelee, että ehkä olisi kiva sittenkin asua muualla kuin metsäpuskassa.

Lisäksi vanhempani ovat tänään tulossa käymään tapaninvierailulla, pitää heillekin ilmoittaa tilanne ja kysyä haluavatko silti tulla kylään.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 09:03  
+
0
Sai pettyä tosi pahasti erääseen ihmiseen enkä voi vieläkään ymmärtää miksi piti olla niin tyhmä taas ja luottaa!? Enkelin silmin väitetään toista, mutta mites taas kävi. En minäkään mikään täydellinen ole, mutta jotain rajaa sentään. Ja tähän loppuun kaikki maailman kirosanat. Ja muistutus kaikille, ei kannata luottaa keheenkään:peukku:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 09:55  
+
0
Vanha aihe, mutta jokohan nyt oppisi. Maisalla on ilmeisesti juoksut ja taas saa viettää aamuisin ensimmäisen puolituntisen koirien pissoja ja kakkoja siivotessa. Kaikki matot täytyy pestä, lattiat on miinoitettu ja koirat olivat myöskin tiputtaneet vauvan leikkimaton lattialle ja pissanneet sen päälle. Siivouksenkin jälkeen jää vielä hajuhaitta. Ketuttaa niin paljon, kun joutuu joka päivä lattiatkin pesemään heti aamusta, jotta viitsii vauvaa päästää sinne touhuamaan. Meillä koirat ei kyllä enää vietä vapaana öitään. :mad:

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 21:48  
+
0
Saakelin myrsky.

Lähdin eilen kaverille naapurikaupunkiin ja koirat meni vanhemmille hoitoon.
Yöllä oli aikamoinen tuuli ja nukuinkin tosi huonosti kun talo ja ikkunat piti niin kovaa meteliä.
En kuitenkaan ajatellu et se nyt mikään myrsky on.
Aamusti soitin äitille kun niiden piti tulla hakemaan mut kotiin ja se kertoi että yö oli ollut koirien kanssa ihan kauhea.
Katto oli pitänyt tosi kovaa meteliä ja mun berni oli ollu tosi peloissaan, kun se muutenkin on paukkuarka eikä tykkää kovasta metelistä ym. Äiti oli sit valvonu sen kanssa melkeen koko yön.
No isä haki mut kotiin ja koko matkan eteen tuli vaan enemmän ja enemmän tuhoa, kotikaupungis käytiin kiertääs paikkoja ja tosi monet tiet oli poikki ja puita kaatunu ihan joka paikassa. Täällä oli tosi suuri tulipalo ja koko kylä oli harmaana savusta.
Otin sit koirat ja lähdin kotiin. Taloyhtiön pihassa iso mänty oli puolesta välistä poikki ja mun asunnon takapuolelta oli puu kaatunu vaan viiden metrin päähän mun päätykämpästä. Lähempi puu ois tuhonnu kämpän.
Sähkö oli menny klo 2 yöllä ja kun mä tulin kotiin se oli ollu pois jo 12 tuntia. Jääkaapissa oli kaikki ruoka pilaantunu ja pakasteetki melkein sulia. Kämppä oli jääkylmä. lämmintä vettä ei tullu. Sähkö oli pois kaikkiaan 15 tuntii ja nyt ei sitte oo ruokaa.
No huomenna selvii tietty enemmän tuhoja...

Ehkä pieni aihe valittaa ruuan puutteesta, mut oishan se myrsky ny kuitenki mielummin voinu olla tulematta.
Katon just tsunamidokumenttia ja onhan täällä nyt pienet tuhot siihen verrattuna.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 22:15  
+
0
^Nämä myrskyt on kyllä persiistä sähkökatkojen yms. takia :neutral: Onneksi ei sentään se puu kaatunut asuntoon.

cadallakin ollut kyllä huonon kuuloinen joulu, mutta ehkä ensi joulu hieman iloisempi :paijata:

Tuli tuosta ruokien sulamisesta mieleeni, mies oli joskus jättänyt pakastimen oven auki ja yö oli vierehtänyt, pakkasessa oli meidän ruokia, Taran lihat ja käärmeiden rottia ja hiiriä.. Ai nam sitä hajua ja siivoa :ttou:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 26.12.2011 klo 22:25  
+
0
^ No joo, minä se vielä pärjään ilman ruokaa, mut päivällä soittelin kaverille et miten ne on pärjänneet, niin ei oo elämä ilman sähköä ja lämmintä vettä helppoa 2-vuotiaan lapsen kanssa.
Ruokaa ei saa lämmitettyä ja eikä pyllyä pestyä ilman lämmintä vettä yms...
Eli kyllä mun sääliksi käy niitä monia joilla ei edellenkään sitä sähköä ole.
Toivon tosiaan ettei huomiseksi luvattu myrsky tee lisää tuhoja!

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Tiistaina, 27.12.2011 klo 09:04  
+
0
Mä löin meillä heti aamulla eilen uuniin valkian aattelin että jos menee sähköt niin saapahan ainakin jotain sapuskaa tehtyä ja kämppä pysyy edes jonkin verran lämpimämpänä. En okt:hen muuttaisikaan jos siellä ei edes jotain tulipesää olisi.

Omaa valitusta, tää tauti ei mene mihinkään, viikko antibiootteja takana, korvat lukossa ja kipeät, yskittää ja räkää tulee nenästä jatkuvalla syötöllä. Niin perseestä. Noh, viikko vielä kuuria jälellä joten saa nähdä viekö taudin mennessään vaiko eikö. Joulu meni siis joko sängyssä tai sohvalla maaten ja potien. Välillä oli kuumettä välillä ei, särkylääkettä meni korvien takia enemmän kun laki sallii ja ihme jos ei maksa sano kohta poks. Plaah, kohta kaks kuukautta podettu joten pikkuhiljaa haluais jo lenkille tai edes vähän köpöttelemään...:neutral:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Tiistaina, 27.12.2011 klo 11:34  
+
0
Sitä mä ihmettelen, että mitä ruokia ihmisillä on jääkaapissa, jos kaikki menevät pilalle 12 tunnissa, kun jääkaappia ei edes avata. Ja jos pakasteet sulavat, ne nyt ainakin ovat syömäkelpoisia (ja itselle ei tullut mieleenikään, että pakasteet menisivät miksikään, kun ovat verrattain täydessä hyvin suljetussa pakastimessa, jota ei avattu sähkökatkon aikana). Meillä ei mennyt yhtään ruokaa pilalle, vaikka jääkaappia auottiinkin sähkökatkon aikana jonkin verran. Sähköt taisivat olla pois 10-11 tuntia ennen kuin kytkettiin generaattori päälle ja voitiin haistattaa pitkät sähkölaitokselle. :wink:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Tiistaina, 27.12.2011 klo 11:52  
+
0
Meilläkin pakastimet on joskus kesällä olleet jopa melkeen 24 h pois päältä ja en ole huomannut että olisivat päässeet sulamaan. Tiesti jos on pelkkä lokero niin sitten saattaa sulaa vauhdilla. Meillä on aina niin täysikin pakastin että pitää kylmää senkin vuoksi kauemman. Jos jääkaappi löisi itsensä jumiin niin mä raahaisin safkat vaan ulos, siellä ei mene pilalle kun on kylmempää mitä jääkaapin päällä ollessa. Ja jos jääkaappia ei avaa sen 12 tunnin aikana niin oikeastiko siellä kaikki menee pilalle?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Tiistaina, 27.12.2011 klo 13:04  
+
0
Unohdin kerran pakastimen oven raolleen kesällä, kun lähdettiin mökille... Otin sieltä kylmäkallea kylmälaukkuun, enkä sitten huomannut työntää ovea kunnolla kiinni. Perjantaina lähdettiin ja sunnuntaina palattiin, ainoastaan etummaiset pakasteet olivat sulaneet ja kaappi tietysti mielettömässä jäässä, mutta esim. marjat kyllä olivat ihan käyttökelpoisia sittemminkin. Ainakin hilloksi ne keitin, eikä kukaan ole kuollut. Vähän kalaa ja lihaa siellä oli ja ne kyllä heitin pois enkä uskaltanut kokeilla käyttökelpoisuutta.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Tiistaina, 27.12.2011 klo 13:11  
+
0
Joo, tuo myrsky..:roll: Äiti nyt kotonaan isänsä, meidän höperöhkön ukin kanssa, ei sähköä. Koko kylä pimeenä, kaupatkin. Joulupäivän yönä läks sähköt. Tapaninpäivänä isä naapurissa moottorisahan kanssa apuna. Kahden nuoren lapsiperheen tonteilla tapahtui pikkasen. Toisille rymähti kuusi portaille oven eteen, toisille liiterin päälle kolme puuta. Itse olin koiran kanssa ulkona pihalla (koira remmissä) ja näin kun metsäaukealta lämähti mänty maihin..

Omalta pihalta ei tällä kertaa kaatunut yhtään puuta. Kaiken lisäksi äidin sisko perheineen tuli vieraisille (kun ei saatu yhteyttä kännykällä ettei kannata tulla) ja niin sisko keitteli alakerran liedellä kahvivedet ja ruuat lämmitettiin siellä kanssa.

Ite sitten eilen pakkasin tavarani fikkarin avulla ja läksin sivistyksen pariin omaan kotiin koirineni. Saas nähdä kauan tuo sähkö on pois sieltä, tarkotus mennä uutta vuotta vastaanottamaan sinne (että saa säädeltyä pennun ilotulitustuttavuudet minimiin, toisin kuin täällä Tuusulassa).
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:00)