Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.12.2011 klo 22:49

Purkautumisosasto 12

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 18:05  
+
0
Täälläkin menee viikko ladatessa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 18:53  
+
0
Pakko vaan sanoa, että komppaan Tiaista täysin. Sen enempää en ala lusikkaani tähän tunkemaan :nauru:
Hurjaharja vm-11

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 19:38  
+
0
Minä en ehkä itse puhuisi liiasta monimuotoisuuden varjelusta - minusta on ihan selvää, että ihmisen toiminta nykyisellään on kaikkea muuta kuin diversiteetin liikaa varjelua. Ihminen on kuitenkin paraikaa hyvää vauhtia aiheuttamassa kuudetta erityisen suurta massasukupuuttoa. Puutteellisesti asiaansa ajavaa diversiteetin varjelua sen sijaan voikin varmasti olla olemassa.

Lähestyin asiaa sitten miltä tahansa omaa sydäntäni lähellä olevalta kantilta (esim. genetiikka, ekologia, maatalous-metsätieteet), jokainen laji ja ekosysteemi on mielestäni mittaamattoman arvokas ja kaiken mahdollisen varjelun arvoinen.

Mää olen itse kasvanut metsän keskellä. Karhu on pistellyt lemmikkini poskeensa ja viereisestä metsiköstä kantautuvat ilveskissan naurahduksetkin ovat ihan tuttuja. Olen aivan mittaamattoman kiitollinen siitä.

Koko maapallon itselleen ominut ihminen tuntuu tyystin unohtaneen sen, että mikäli maapallo olisi vuoden ikäinen, ihminen olisi työntänyt lusikkansa soppaan vasta vuoden viimeisenä päivänä vain hetkeä ennen puoltayötä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 19:42)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:16  
+
0

Tiainen kirjoitti:

Karhu on pistellyt lemmikkini poskeensa ja viereisestä metsiköstä kantautuvat ilveskissan naurahduksetkin ovat ihan tuttuja. Olen aivan mittaamattoman kiitollinen siitä.


Karhu on syönyt lemmikkisi mistä olet kiitollinen?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:18  
+
0
^ Mä nyt ymmärsin tuon tiaisen kommentin selkeästi niin, että hän on saanut kasvaa luonnon keskellä, ja on siitä kiitollinen. Mutta toki asiat voi aina ymmärtää niin vaikeasti ja sarkastisesti kuin haluaa.:wink:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:22  
+
0

catteri kirjoitti:

Mutta toki asiat voi aina ymmärtää niin vaikeasti ja sarkastisesti kuin haluaa.:wink:


Enhän minä mitään ole ymmärtänyt. Kai sitä nyt saa kysyä tarkennusta että mitä oikein tarkoittaa.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:34  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Karhu on syönyt lemmikkisi mistä olet kiitollinen?



Heh, enpä tajunnut tuota kirjoittaessani että jollakin voi mennä juttuni pointti NOIN ohi. :nauru:

// muoks. Lisätään nyt kuitenkin siltä varalta, ettei tuo ollut vain sarkastinen heitto. Minä olen kiitollinen siitä, että olen saanut elää keskellä luontoa niiden suurpetojenkin kanssa. Kaikesta huolimatta.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 20:37)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:37  
+
0
Enhän mä nyt väittänytkään että tuo esimerkkini tarkoittaisi sitä että liikaa varjeltaisiin. Sehän nyt on ihan selvä että todellisuudessa asia on aivan päinvastoin. Halusin tuoda esiin sitä, että vaikka noilla varjeluilla tarkoitetaan varmasti aina hyvää, ne eivät välttämättä käytännössä toimi koska ollaan ajateltu vain sitä yhtä puolta asiassa.

Kirjoitin tähän ensin pitkän viestin, mutta otin pois koska mä ajattelen nähtävästi niin eri tavalla sun kanssa etten taida viitsiä alkaa tästä enää vääntämään. Ei me saada siitä mitään hedelmällistä keskustelua aikaan kun kumpikin ajattelee ihan jo lähtökohtaisesti eri tavoin. Samanlaisissa olosuhteissa ollaan kuitenkin vissiin kasvettu.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 20:38)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:38  
+
0
Kyllä tiainen ymmärsin :paapatus: Täytyy vaan harrastaa tätä kyseenalaistamista kun muutkin. Tämä on kanssa sellainen asia mistä mielipiteitä on monia ja meidän mielipiteet on nyt varmaan tullut selväksi.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

April

April
Viestimäärä: 201

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:39  
+
0
[/quote]Enhän minä mitään ole ymmärtänyt.[/quote]

Anteeksi, mutta siltä se vähän vaikuttaa. :nauru: Kaikki pitää kääntää ja vääntää mahdollisimman vaikeasti, eikä edes yritetä vaan on kivempaa vängätä pikku asioista ihan vaan tavan vuoksi. Tai sitten ei vaan oikeasti ymmärrä.

Mutta, Tiaista monilta osin komppailen. Mitään ihmisten joukkosukupuuttoa en sentään missään nimessä toivo (mitään sinne päinkään), vaikka se hyvin kärkäs yleistys olikin. Itseensä saisivat mennä sellaiset jotka kuvittelevat olevansa yksin oikeudella täällä.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:46  
+
0
Että ihan uhallaan pitää saada jotain väittelyä aikaseksi. No mikäpäs siinä sitten.

Niin pitihän mun kitistäkkin. Naapurin koira. Tai se täti. Antaa koiransa mulle räkyttää eikä voi komentaa millään tavalla. Ihme kun ei kehu sitä. No omapahan on toki koiransa, mutta joku kerta saatan jo karjasta. Sehän siis lopetti mulle moikkaamisen sen jälkeen kun hommas itelleen pennun. Ja siis sen takia kun se pelkää rotikoita:roll: Muutenkin saanu kuulla siitä vähän juttuja niin ei sitä kuulemma kannata tosissaan ottaa. Niin ja ei ollu kaukana että kerran ois päälle ajanu. En tiiä liekkö vahinko ollu vai mitä..
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 20:54)

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:50  
+
0
Rorys, mun olisi ilmeisesti pitänyt lähteä enemmän avaamaan tuota lausettani "Puutteellisesti asiaansa ajavaa diversiteetin varjelua sen sijaan voikin varmasti olla olemassa" ja korostaa sitä, ettei tarkoituksenani ollut puhua sinua vastaan. Sillä siis oli tarkoitus komppailla aiempaa kirjoitustasi mutta korostaa lisäksi sitä, että liikaa vouhotusta suurempi ongelma on kuitenkin välinpitämättömyys diversiteettiä kohtaan.

Viimeinen kappale vähän kummastuttaa, mutta eihän sitä ole pakko keskustella jos ei tahdo. :hymy:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 20:52)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 20:56  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Mäkään en ymmärrä mihin hittoon niitä susia/ilveksiä/karhuja tarvitaan?



Olihan tää vitsi? :eek: Ei kukaan voi OIKEESTI ajatella noin? :ttou: Se on luontoa herranjestas! Me ihmisethän on tänne tultu pistetty eläinten keskelle asumukset. Ennen sentään se tajuttiin, nykyään näköjään vielä vähemmän. No mihis niitä koiria tarvitaan? Entäs kissoja?

Ite oon aina ollu sitä mieltä että ihan turha valittaa jos kissaansa pitää irti oli sitten maalla tai ei. Sen voi tappaa joko hullu naapuri, susi tai auto. Ihan sama mutta alunperin sen kissan on päästäny ulos se omistaja ja voi siis ihan itseään syyttää.

magik kirjoitti:

Mun mielestä kissan kuuluu päästä ulos jos jossain maalla asuu.



Miksi? Mikä peruste sille on? Tietysti se on jokaisen oma asia mut ei kissa tiedä "haluavansa" ulos jossei siellä koskaan oo ollu.

sillycow kirjoitti:

Koskahan kaikki hirvet/peurat lahdataan kun ne tappaa (tai häiriköi?) enemmän ihmisiä kuin sudet yms. yms.? Enemmän ne autojen alle hyppii ja jos jollain on faktaa esittää paljonko niitä kaadetaan otan kiitollisena vastaan. Itellä suppeassa päässä käsitys, että hyvin vähän suhteessa olevaan kappale määrään. Enemmän mua surettaa hirvikolarissa kuollut ihminen kun suden syömä kissa. Sori nyt vaan. Joo, jos omalle kohdalle sattuis vois mielipide muuttua, mutta ihminen oppii jatkuvasti uutta ja mielipiteet muuttuu. Tää on tämän hetkinen mielipide.



Näin juuri, ihan täsmälleen näin! :peukku:

Peräkkäisiä viestejä yhdistetty.
Jaijah
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 21:24)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 21:12  
+
0
Selkä kipeytyi jälleen, just kun luulin että ois parantunut :neutral: Ja Hertan kanssa joutuu suuntaamaan huomenna eläinlääkärille poistattamaan kulmuria.

Ei mulla muuta, jatkakaa :paapatus:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 21:16  
+
0
Tiainen, ok, nyt ymmärsin :hymy:

Voin minä asiasta keskustella, mutta kuten totesin niin musta tuntuu että ajatellaan lähtökohtaisesti eri tavoin tästä asiasta, ettemme saa siitä lopulta kuin vänkäämistä aikaan. Mutta ollaanpa kuitenkin nähtävästi joistakin asioista samaa mieltä.

Voivoi. Mielummin kävisin näitä keskusteluja kasvotusten kun tuppaa käymään niin ettei saa kaikkea sanotuksi mitä haluaa ja miten. Musta tässäkin keskustelussa ja kommenteissa tulee jotenkin ilmi se, että porukka (en tarkoita ketään erityisesti) pitää maailmaa melko mustavalkoisena. Nämä asiat on oikeasti ihan mielettömän monimutkaisia, niitä täytyy miettiä muun muassa juuri sen ekosysteemin kannalta ja sitten vielä etiikan ja moraalin. Plus monien muiden. Täytyisi pystyä matkustamaan ajassa niin eteen-kuin taaksepäinkin, pohtia syitä ja seurauksia, olla epäitsekäs, olla itsekäs. Harmi, että ollaan ihmisiä ja meille on muodostunut kyky ajatella, järkeillä asioita. Siksipä ne eivät olekaan meidän keskuudessamme niin mustavalkoisia, kuten taas luonnossa oleville eliöille ne ovat.

Ei mun mielestä voi lähteä sillekään kannalle, että ammutaan sitten kaikki hirvet täältä. Eihän se, että osoitetaan aina jokin suurempi ongelmakohta, poista sitä ongelmaa josta alunperin oli puhe.

Jos tuolle linjalle lähtee, että esim. (häirikkö)susia ei saa ampua, koska ihmisiä kuolee enemmän hirvikolareissa vuosittain kuin suden suuhun, niin samalla voidaan sitten kieltää tupakointi, alkoholi, liika sokeri ja porkkanat, koska porkkanaankin voi tukehtua.

Sanotaan nyt vielä, että "häirikkösusi" ei ole mielestäni sellainen, joka nappaa metsästyskoiran luonnolliselta asuinalueeltaan, eli metsästä, vaan sellainen, joka vie koiran vaikkapa sen tarhasta ihmisasutuksen keskeltä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 21:25)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 21:17  
+
0
Mä olen nukkunu koko viikonlopun niin huonosti että kroppa on sen takia hajoamispisteessä. En meinaa pysyä ollenkaan jaloillani, kädet tärisee ja lihaksiin sattuu. ONNEKSI on tiedossa vapaata. *huokaa syvään*
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 21:39  
+
0

Destroyer kirjoitti:


Susia/ilveksiä/karhuja vaan ei tarvita niin paljoa että niiden täytyy tulla ihmisten pihoihin kun mettässä ei riitä tila.

Kyse ei ole siitä, että eläimiä on niin paljon vaan siitä, että ihminen jättää eläimille niin vähän tilaa ettei niillä oikein ole muuta mahdollisuutta kuin tulla ihmisten pihoihin. Se mikä vielä vuosi sitten oli metsää, on nyt jo jonkun ihmisen piha.

Eikä eläin ymmärrä, mikä on toisen pihaa ja mikä ei. Eikä sen tarvitsekaan ymmärtää. Itse kasvoin maalla ja oli ihan normijuttu, että aamuisin käytiin nostamassa ulkoroskis pystyyn, kun sen hirvi oli yöllä kaatanut. Ei sille menty huutelemaan, että mene töihin ja hanki oma piha.
Kettuja kulki pihalla minkä kerkisi, koulussa ilmoitettiin ettei saa oikaista yksin metsän läpi, koska siellä oli nähty susia ja meidänkin takapihalla ryskäsi kerran karhu. Ei niitä kuitenkaan oltu heti tappamassa, koska kotonaanhan nekin olivat.
Varjo 12/2010 ♥

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 22:04  
+
0
Kiitos jaijah yhdistelyyn tuolla edellisessä :) Ja Sipulu kirjoittikin sen mitä mä meinasin. Kuka antaa luvan juuri meille päättää että nyt tuo ja tuo susi on "häirikkö" tai tuo ja tuo karhu on liian lähellä pihapiiriä? Ei meillä oo sellasta oikeutta. Edelleenkin me ollaan asetuttu tänne eläinten keskelle ja koko aika kun lisää rakennetaan ja ajetaan luonto ahtaammalle niin seuraamukset pitää kantaa.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 22:08  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Itse kasvoin maalla ja oli ihan normijuttu, että aamuisin käytiin nostamassa ulkoroskis pystyyn, kun sen hirvi oli yöllä kaatanut. Ei sille menty huutelemaan, että mene töihin ja hanki oma piha.
.

:nauru::nauru::nauru: / OT

Jatkakaa.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:00)