Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.12.2011 klo 22:49

Purkautumisosasto 12

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:01  
+
0

Melina kirjoitti:

Creek: pidäthän meidät ajantasalla kun Eviran raportti tulee?

Muistuu hyvin elävästi mieleen vanhalla palstalla ollut tapaus, jossa myöskin pomeranian-rotuinen koira menehtyi hammasoperaatiossa. Lopulta syyksi paljastui (muistaakseni) liikaa annosteltu nukutusaine.

Muistan tapauksen hyvin, koska tuo tapahtui meidän vakiklinikalla ja olin aluksi tietysti puolustuskannalla, että ei minun vakiklinikalla voi hoitovirheitä tapahtua. Mutta niin vain sitten kävi, että aikanaan Eviran raportin perusteella se pomeranianin omistaja teki valituksen hoitovirheestä ja se meni läpi.


Saattaa nyt olla väärällä palstalla tämä kysymys, mutta:
Muistan itekkin tämän tapauksen, löytyykö se ketju vielä jostain täältä bittimaailmasta?
Siitä taitaa olla jo muutama vuosi ainakin aikaa. Saako vanhoja KC:tä selailtua?

Epäilyttää kovasti, kun muistan katsoneeni ruiskua millä eläinlääkäri annosteli rauhotus/nukutus mitä lie ainetta Minin suoneen, ja se oli sellanen "iso" niin pienelle koiralle ja sitä taisi mennä kerralla 2ml. Kun olen joutunut Minille annostelemaan nestemäisiä lääkkeitä, sille on aina etsitty sellainen pikkarainen ruisku, koska annokset on aina ollut 0,5ml, eikä sellainen onnistu normaali millilitra ruiskulla.
En sitten tiedä pitääkö nukutusainetta muutenkin annostella suhteessa enemmän, kuin jotain lääkkeitä. Onhan se eri ainetta.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:13  
+
0
Toiset koirat myös reagoi herkemmin nukutus-aineeseen ilman yliannostustakaan. Esimerkkinä oma koirani, se vaipuu niin syvään uneen ettei sitä oo meinattu saada hereille herätteestä huolimatta. Ja herätteen jälkeenkin se vetelee sikeenä hirsiä tuntikaupalla ja siinä vaiheessa tulee ne hengityskatkokset mukaan kuvioihin. Kaks kertaa on jouduttu rauhottamaan, lonkkakuviin ja tassun tikkaukseen ja kummallakin kerralla samat ongelmat. Lääkäri on jopa itse ihmetellyt useita kertoja, että koira ei meinaa herätä vaikka on herätteen saanut ajat sitten. Ja kun käy koiraa tönimässä ja herättelemässä niin se ei reagoi mitenkään. Korkeintaan vetää syvään henkeä ja jatkaa unosiaan.
Sen päätöksen olen tehnyt ettei tuota rauhoteta mihinkään enää ilman pakkoa. Viimeinen tassuhaava hoidettiin antibiooteilla ilman tikkausta juurikin tämän ongelman takia. Kastroida pitäisi, mutten uskalla noiden ongelmien takia. Ja kun tiedän yhden nuoren perusterveen koiran joka kuoli kastroinnin jälkeisiin hengityskatkoksiin niin huoli ei lienee turha.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:22  
+
0
Kiitokset kaikille.

Karvakamu, tosiaan, muistelinkin että vähän samankaltainen tapahtuma täällä oli vajaa vuosi sitten. Aivan kamalaa kyllä. Toivottavasti isäsi vielä kuntoutuu täysin!

Muistuipa tässä vielä mieleen, että noin kolmisen vuotta sitten tuttu vei kissansa silmäleikkaukseen. Leikkaus meni hyvin, tämän jälkeen kissa aika nopeasti antoi jo heräämisen merkkejä. Hoitaja (opiskelija) antoi kuitenkin vielä herätyspiikin, ja jatkettiin matkaa sitten autolle ja kotiin. Kun saavuttiin perille, ei kissa enää antanutkaan elonmerkkejä, se oli kuollut.
Tiedä sitten mitä tapahtui, kaikkia spekulaatioita silloin mielessä pyöri.

Ja minunkin piti Rape viedä steriloitavaksi keväällä...
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:46  
+
0
Creek vanhoja palstoja ei saa toistaiseksi luettua, mutta se tapaushan kiersi toki muillakin sivustoilla. Joten Suomi24stä löytyy tuo sama viesti joka oli täälläkin. Ja tuota kun skrollaa jonkun verran niin löytyy myös tuo loppulausunto tuosta hoitovirhehommasta. Tuo hoitavat eläinlääkäri ei yllättäen enää tuon tapauksen jälkeen saanut jatkaa tuolla klinikalla, mutta en muista nyt tähän hätään hänen nimeään. Sekin kyllä varmaan löytyisi jos jaksaisi noilla tiedoilla googletella?
Ylläpitäjä

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:50  
+
0
creek, kävin vasta äsken lukemassa blogiasi kun tuon kirjoittamasi viestin perusteella aloin ihmettelemään, että onko jotain tapahtunut.. Ihan hirveetä että tämmöstä tapahtuu, osaanottoni. Erityisen pahalta tuntuu ku itseltäkin samanrotuinen koira löytyy. Monesti tuli käytyä teiän blogia lukemassa ja avollekin esittelin Minin kuvia kun oli niin ilmeikkään näköinen tapaus.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:51  
+
0
Muoks:

^Kiitos osanotoista ja sanoistasi.

Ja kiitos Melina. En tietenkään tajunnut että netissä on muitakin sivuja kuin KC.

eepi78 kirjoitti:

Toiset koirat myös reagoi herkemmin nukutus-aineeseen ilman yliannostustakaan.



Niin tekee, ja toivon ennemmin Minin tapauksessa olevankin niin ettei Mini enään kestäny nukutusta, ja eläinlääkäri olisi annostellut aineet oikein, ilman yliannostusta.
En haluaisi ajatella, että joku aiheutti Minin kuoleman, tai että ilman virhettä Mini eläis. Vaikea selittää. Mutta helpompi hyväksyä kuolema niin ettei se olisi kenenkään käden kautta tapahtunut.

En yhtään ihmettele jos Mini ei vaan enään kestänyt nukutusta, koska se on aikasemmin nukutettu syvään leikkausnarkoosiin 3kertaa + 2tähystystä + aivojen magneettikuvaus + erilaisia pienempiä toimenpiteitä kuten röntgenit ja hammaskiven poisto. Eli lista on ihan liian pitkä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.12.2011 klo 11:56)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 11:54  
+
0

Taraa kirjoitti:

Hirveelle kuulostaa kyllä kun olen tuore äiti ja toivon pääseväni viihteelle :nauru:

Eikä kuullosta! Erityisesti ymmärrettävää kun olet niin yksin kiinni lapsessa, kun ei mies kuulosta kovin auttavainen asian suhteen olevan... Toivottavasti pääset tänään liikenteeseen!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 12:07  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Hirveelle kuulostaa kyllä kun olen tuore äiti ja toivon pääseväni viihteelle :nauru:

No ei kyllä minustakaan ole mitenkään kauheaa. Ei se lapsi siitä kärsi jos mamma käy välillä tuulettumassa ja ihmisten ilmoilla, paremminhan sitä arkea sitten taas jaksaa:hymy:

Tää kävi tunnin verran tossa kylällä kaupoissa ja voi jestas miten meinas taas pinna palaa! Ihan älytöntä tuo ihmisten törttöily taas kun väkisin ängetään eteen, ei käytetä vilkkuja eikä osata ryhmittäytyä! Tais koko kylä olla yhtäaikaa liikenteessä ja vähän naapurikaupungistakin. Huhh. Lunan pannoille ja hihnoille olisin ollut vailla jotain kivaa naulakkoa, mutta taidan ihan suosiolla tilata netistä senkin. En ymmärrä niitä ihmisiä jotka nauttii shoppailusta:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 13:06  
+
0
Lupasin lomittaa pyhät + välipäivät ja eiköhän mut tyrkätä yhteen paikkakunnan raskaimmista ja keljuimmista paikoista :ttou: Miksen sitä vaan osais olla vappaalla ja ajattelematta pyhälisien menetyksiä?
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 13:34  
+
0
^^^ ja ^^ Minä pääääsen! Jeee! :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 16:23  
+
0
Mä en juo enää koskaan. :nolo: Semmonen olo taas tänään. :nauru: Ei oo tullut pitkään aikaan oltua kunnolla viihteellä, niin piti eilen vähän koulun pikkujouluissa repäistä. Seuraava kerta voiskin sitten olla vaikka joskus puolen vuoden päästä...

Muoks. Niin ja siis seuraava kerta mutta paljon rauhallisemmin vois olla puolen vuoden päästä. :paapatus: Tämmöistä krapulapäivää ei tarvitsis kyllä enää tulla.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.12.2011 klo 16:25)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 17:41  
+
0
Taraaa: Tosi hienoa! Muista sitten nauttia ajastasi äläkä murehdi miten lapsi pärjää. Kyllä sillä menee kaikki hyvin. Itse vain tiedän miten sitä usein murehtii turhia pienistä erossa ollessaan.

Oikein hauskaa iltaa sinulle.

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 18:38  
+
0
Ihan niinku pakko purkautua kun ei raivoominen auta, eikä pään hakkaaminen puuhun.
Mieheltäni todettiin kesän alussa olevan jokin (?) kasvain jalassa, polvessa. No tietty hermo kireellä ootettu tuloksia, ja ensin tietty kaikkia tutkimuksia. Mies oli pari viikkoa sitten Oulussa jossa ottivat luukairauksen jotta saavat näytteen lähetettyä Töölöön sairaalaan jossa kasvaimen laatu todetaan.
ja piru vieköön. Torstaina tuli sitten soitto töölöön sairaalasta virkaajan jälkeen että sen verran on näytettä vähän että mieheni joutuu menemään tulevana tiistaina aamu kahdeksaksi sairaalaan sisään. Ja hittolainen. Täällä nyt ootettu sitä Joulukuun loppua jolloin olis pitäny tulokset tulla Oulun reissun otosta. Sitä on niin väsyny ettei oikein jaksa mitään. Kauhee pelko että mitä siellä jalassa oikein on, ja tuntuu ettei näytteen otot toimi. Niin se vaan on ettei ole oikein Joulu fiiliksiä.
Kuitenkin kiva kun sai hiukka purkautua. Ja kaikille kovasti kuitenkin oikein hyvää Joulua.:shifty:

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 18:46  
+
0
^ Voi ei.:suru: Ei varmasti tuommoine joulumieltä nostata. Se on ainaki ittestä aina pahempaa, jos puoliso on sairaana, ku mitä itte sairastaa. Kovasti jaksamista sinne, ja toivotaan että näytteenotto lopulta onnistuu ja tulokset olis "hyviä".:paijata:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Lauantaina, 17.12.2011 klo 19:12  
+
0
Voi surku...
Hukan äidin siskolla todettin PRA, eli Hukan (äidin puolen) isovanhemmat ovat kantajia. Kasvattaja lupasi soitella huomenna eläinlääkärille ja kysyä geenitestauksista. :neutral:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 03:38  
+
0
Onnea Taraaa synttärin johdosta ja mukava että pääsit viihteelle. :hymy:

Mutta pakko nyt kysyä miten tuo alla oleva on mahdollista? :mietiskel: Eikö teidän vauva ole jo useamman kuukauden ikäinen? Siis ei ole pakko tietenkään vastata ja ymmärrän jos et halua mutta kieltämättä aika erikoista käytöstä mieheltäsi. :neutral: Jos näin on, niin kyllä sun pitäisi päästää viihteelle useammin tai muuten tuulettumaan. Eihän kenenkään pää kestä jos on aina kiinni vauvassa eikä puoliso ole halukas auttamaan. Nyt pistät sen ukkos ruotuun! :cool:

Taraaa kirjoitti:

(mieshän ei tunnetusti ole edelleenkään vaihtanut yhtäkään vaippaa tai syöttänyt poikaa)

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.12.2011 klo 03:42)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 08:41  
+
0
Ei taida olla mitenkään harvinaista että mies ei paljon vauvan kanssa auttele. Kaverilla 2,5v taapero ja 2 viikkoinen vauva, eikä miehestä ole juurikaan apua niitten kanssa.
Itselläni eri tilanne, kun en lapsen isän kanssa ole yhdessä. Hän käy kerran tai pari kuukaudessa ja silloin pitää patistaa että saa sen leikkimään, syöttämään/vaihtamaan vaippaa tm.. Ja sitten kun ylpeys ei anna periksi ottaa ohjeita multa, niin vaipat menee aivan päin honkia, tulee hiertymät ja ihottumat. :roll:
Pääsen kerran kuussa (tai harvemmin) rilluttelemaan ja tunnen hirveää syyllisyyttä siitä joka kerta..

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 09:18  
+
0

monna83 kirjoitti:

Onnea Taraaa synttärin johdosta ja mukava että pääsit viihteelle. :hymy:

Mutta pakko nyt kysyä miten tuo alla oleva on mahdollista? :mietiskel: Eikö teidän vauva ole jo useamman kuukauden ikäinen? Siis ei ole pakko tietenkään vastata ja ymmärrän jos et halua mutta kieltämättä aika erikoista käytöstä mieheltäsi. :neutral: Jos näin on, niin kyllä sun pitäisi päästää viihteelle useammin tai muuten tuulettumaan. Eihän kenenkään pää kestä jos on aina kiinni vauvassa eikä puoliso ole halukas auttamaan. Nyt pistät sen ukkos ruotuun! :cool:
[quote=Taraaa](mieshän ei tunnetusti ole edelleenkään vaihtanut yhtäkään vaippaa tai syöttänyt poikaa)

[/quote]

Minä ihmettelen myös samaa. Tai siis, minä en käsitä miten tuommosia miehiä on olemassa, hyi olkoon, pistää vihaksi!:mad:

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 09:24  
+
0
Mun avokki on samaa maata, meillä ei lapsia ole mut ton koiran kanssa jo havaittavissa, et vaikka yhdessä haluttiin haukku ni mun vastuullahan se on. Ei lenkitetä, ei ruokita, ei pentuaikana siivonnut ensimmäistäkään lätäkköä. Satunnaisesti leikkii Nellin kanssa kun itselle sopii. Muutenkin sitä sorttia, ettei osallistu kodinhoitoon kuin vahingossa, tiskit, pyykit, siivous... Kaikki on mun vastuulla, jos en hoida ni eletään kaatopaikalla loputtomasti.

Oon jo kauan sitten päättänyt, että pitäköön tunkkinsa, koira on mun ja vain mun. Minä ruokin, minä ulkoilutan, minä koulutan ja mua totellaan. Usein katsoo muhun kun isäntä antaa jokun käskyn, et "onks toi nyt tosissaan ja tottelenko mä sitä"...
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Sunnuntaina, 18.12.2011 klo 10:46  
+
0
Ahhah, pääsenkö purkautumaan kaverin miehestä, josta ei kukaan tykätä. Seuraavat syyt ei todellakaan ole ainoita, miksi ei ole meidän suosiossa, mutta jätetään ne nyt kertomatta. Mutta, mun kaveri tapasi vuosia sitten miehen täällä Oulussa. Piakkoin mies alko puhuun, että hän tahtoo takas kotipaikkakunnalleen (pieni paikka noin kolmen tunnin päässä). Sinneppä muuttivat sitten. Menee jokunen vuosi ja mies alko puhuun, että haluaa lapsen. Tähän varmasti vaikutti se, että miehen pikkusisko yritti lasta miehensä kanssa. Lisäksi, koska hän on pirun epävarma, niin sillähän sais pidettyä naisen kotona. Ja mikä loistoajatus, hän voi jäädä koti-isäksi, niin kaveri saa jatkaa töitään rauhassa! No, pitkän yrittämisen ja odottamisen jälkeen lapsi sitten putkahti maailmaan. Ja mites sitten kävikään? Ei mitään apua, vaikka mies(kin) oli päivät kotona, pelasi vain tietokoneella. Kaveri hoiti talon, lapsen ja koiran.

Menee hetki ja mies alkaa, että no mitä eikö se ois hyvä toinenki lapsi hommata (ja ylläri, samaan aikaan sisko oli ilmoittanut toisen tulosta). No, nyt heillä on toinenki lapsonen. Mies ei auta yhtään missään. Nuoremman ristiäisissä mies oli sen verran näytillä, että sai ilmottaa että on tämän nimen keksinyt, muuten istui likaisissa vaatteissa pelaamassa tietokoneella. Siinä kait se istuu samoissa vaatteissa edelleen pelaamassa, käy välillä ryyppäämäässä. Kaveri hoitaa edelleen kaiken ilman mitään apuja, samalla kun tekee 3-vuorotyötä. Kaveri myös kustantaa kaikki elämiset ja antaa rahaa miehelle, kun eihän työttömyystuet riitä mihinkään. Ihana mies, sanoisinko!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 11:30)