Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 15.12.2011 klo 22:49

Purkautumisosasto 12

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 09:46  
+
0
Minä kyllä arvostan todella pitkälle suomalaista siivoajaa,joka oikeasti osaa siivota ja tekee sen huolella.Voisin itsekkin olla siivooja,vaan minulla ei ole alan koulutusta.
Olen sellanen kulkija et ohi mennessäni keräilen ihmisten heittämiä roskia pihaalueilta pois,joskus olen kerännyt toisten koirien paskojakin pois.
Ihan mikä tahansa työ on arvokasta,jopa tällänen vapaaehtoistyö.
Tärkeintä on se että itse nauttii.

Minun purkautumiseni syy on se että Masilla on likaset korvat,joita se ei anna putsata.Olen koettanut nyt useamman kerran,eri tilanteissa.Saaan sen aineen laitettua korvaan,mutta en putsattua sitä likaa pois :(
Enkä voi käsittää mistä se likaantuminen voisi johtua kun ruoka mitä se syö on brit care kana/riisi ja sen ei ymmärtääkseni pitäisi tälläistä aiheuttaa?

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 12:27  
+
0
Taas on yhdeltä tutulta hävinnyt kissa. Eikä ole ainoa kissa joka on ihan lähiaikoina kadonnut.
Täällä pyörii ilvekset pitkin kyliä ja jonkun navetassa oli het monta käynyt kyttään lampaita.
On se niin vtun hienoa kun on ilveksiä. Ja lupia tuli tasan yks.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 12:33  
+
0
Pakko sanoa että ne kissatkaan ei katoa jos ne on sisällä. Eli jos sä päästät kissan ulos niin se on vähän niinkusta voi voi. Tokihan se on kamalaa jos kissa katoaa, mutta en mä pitäisi ilvestä suurimpana syyllisenä. Se voi olla jonkun muun vapaasti ulkoileva koira, kettu, tai joku muu petoeläin joku iso petolintu tai jonkun naapurin rotanmyrkky tai jopa auto.

Tähän lisätäkseni että jos asuisin itse keskellä ei mitään niin todennäköisesti pitäisi kissaa myös vapaasti ulkona, mutta kyllä se ois peiliin katsottava jos se kissa katoaisi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 12:41  
+
0
^^tiedän tunteen. Itse olen kotoisin paikkakunnalta, jossa on ilveksiä pilvin pimein. Kun meillä vielä oli hevonen ja kävin aktiivisesti ratsastamassa, näki jälkiä ja kaatoja ympäri metsää, hevoset melkein joka lenkillä vauhkona. Kissoja hävisi aina silloin tällöin ja myös koiria. Pihattohevosia olivat jopa käyneet hätyyttelemässä yöllä, jäljistä päätellen ja hevoset olivat aivan vauhkoina.
Lupia on nyt viime vuosina alkanut tulemaan enemmän (omasta mielestä kantaan nähden kuitenkin naurettavan vähän..) koska nuo alkavat jo haittaamaan liikennettä.
On se niin hienoa kun niitä tupsukorvia on juu :roll: Sitten ärsyttää kun monet nykyisellä paikkakunnalla toivovat että niitä alkaisi pesiytymään tännekkin, eikä sanon minä, juuri pääsin riesasta eroon!!

Oma purkautuminen: Seropilla on vatsa _järkyttävän_ kuralla. Olin viikonlopun poissa, ja tulin eilen illalla kotiin. Tuo on yön aikana vetänyt ripaskaa pitkin olkkaria, keittiötä ja eteistä. Kieltämättä hieman "oh poop" -fiilis kun heräsi aamulla. Avo vannoo että se ei ole syönyt muuta kun ruokaa mitä määräsin, ja uskon kyllä koska tuo tietää seuraamukset jos se saa jotain epäsopivaa. Ainoa selitys jonka löydän tälle on stressivatsa, koska muutkaan koirat ei oo reagoineet vastallaan niin ei voi olla pöpöä. Tuolla on yleensä jos on ollut hoidossa tai olen poissa yön yli hieman löysää kakkaa, mutta ei ole pitkään aikaan ollut näin ruikulla.
Mulla meni puolitoista tuntia, kaksi talouspaperirullaa, kaksi pesuainepurkkia, neljät vedenvaihdot mopille ennen kuin sain tuon siivottua. Kiitän vaan onneani että meillä oli keittiön sokkelit paikallaan, muuten olisin saanut kaapia sitä itseään sieltä kaapistojen alta. Voi kökkö.

muoks: typo ja väksy
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 12:43)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 13:50  
+
0
eetla, kotipaikkakunnallani ilves vei kissan aamulla kissatarhasta (samanlainen systeemi kuin vaikkapa monnalla on), tämä tapahtui tiiviisti rakennetussa lähiössä. Repi kattoverkon irti.

blanko kirjoitti:

^^ Joo, no pieni silti. Mä olin siivoojana vähän aikaa kaksi vuotta sitten ja muistelin, että se TESsin minimipalkkakin oli jotain 9 euron paikkeilla, kun ei mulle mun mielestä mitään ylimääräistä maksettu ja sain 9 euroa tunnilta. :mietiskel:



Ilmeisesti kunnilla tuo on minimi. Mä olen siivonnut mm. rappukäytäviä yksityisellä firmalla vuonna 2008.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 13:52)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:02  
+
0
Joo, varmasti tapahtuu tuollaistakin. Destroyer kertoi vaan että kissoja on kadonnut useampia ja todennäköisyys sille että ne on kaikki riistetty jostain ulkoilutarhasta on jokseenkin pieni.

Eipä sillä kyllä minäkin tarpeeksi maalla asuessani pitäisi kissaa ulkona vapaana, vaikka kissa saattaisi hengestään päästä vaikka villieläimen syömänä. Ja siis tarpeeksi maalla on niin ettei se kissa tontilta poistuessaan olisi ensimmäisenä naapurin pihassa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:23  
+
0

eetla kirjoitti:

Tokihan se on kamalaa jos kissa katoaa, mutta en mä pitäisi ilvestä suurimpana syyllisenä. Se voi olla jonkun muun vapaasti ulkoileva koira, kettu, tai joku muu petoeläin joku iso petolintu tai jonkun naapurin rotanmyrkky tai jopa auto.


Niin että kun kissa häviää ja piha täynnä ilveksen jälkiä niin syytetään naapurin nissania?

eetla kirjoitti:

Eli jos sä päästät kissan ulos niin se on vähän niinkusta voi voi.


Verrattavissa tähän, sanoikohan omistaja tolle koiralleen että voivoi jos susi syö sut.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 14:29)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:31  
+
0
No ei sillon naapurin nissania syytetä. Jos kissa on kuljeksinut vapaana ulkona niin sitten syytetään ihan vaan itseä. Ilves nyt kuitenkin kuuluu sinne luontoon, kissa ei.
Ja kuten jo aikaisemmin sanoin että jos omistaisin kissan, asuisin riittävän maalla niin varmaankin kissaa irti pitäisin. mutta jos se ulkona kohtaisi jotain sellaista, ilveksen, auton tai naapurin koiran mikä siltä hengen veisi niin se olisi peiliin katsottava. Se on itse päätettävä että ottaako riskin että kissa kuolee ulkona johonkin edellämainittuu kulkiessaan villinä ja vapaana, vaiko sitten tekee siitä sisäkissa jolloin hengissäsäilyminen on todennäköisempää, vaikka kissa ei sitten saisikaan rallattaa villinä ja vapaana. Valintakysymyksiä.

Kyllä se edelleen on omistajan vastuulla jos sen itsekseen ulkoilevan lemmikin joku syö. Ihan samalla tavalla mä pidän omalla vastuulla koiria anoppilassa pihalla irti. Niitä voi pistää käärme, jäädä auton alle (tämä tosin epätodennäköistä) tai joku elukka syödä, huuhkajakin nappaa tuollaisen pienen koiran, kääpiöt todennäköisesti kuolisi ennen lääkäriin pääsyä ihan jo kärmeen puremaankin, kun ovat niin pieniä. Ja viime kesänä kärmeitä oli todella paljon. Tosin mä kyllä pyrin valvomaan vähän missä kääpiöt hengaa. Ja jos susihavaintoja olisi/on paljon niin sitten eivät itsekseen ulkoile lainkaan.

Että joo mä olen ihan itse vastuussa siitä lemmikistäni. Se vaan pitää tehdä se valinta saako koira/kissa/ihan sama mikä elukka hihhuloida vapaasti ulkona vaiko eikö. Itse pidän irti ja tiedostan riskit. Ja jos käyt kurkkaamassa tuolla uutis ketjussa niin mä henkilökohtaisesti huudan hurraata jokaisen kuopatu suden kohdalla niitä on liikaa, petoja ylipäätään on paljon. Ja jossainhan se näkyy.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 21:11)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:37  
+
0
Olen eetlan kanssa samaa mieltä. Kissa nyt vaan ei ole irti pidettävä lemmikki. Jos se jää suden/ilveksen/nissanin suuhun, niin kyllä se omistajan syy on.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:37  
+
0

eetla kirjoitti:

Ilves nyt kuitenkin kuuluu sinne luontoon, kissa ei.


Tämähän se jutun juoni oli. Kylän keskusta ei ole mikää luonto, sinne ei ilves kuulu.

Mun mielestä kissat saa olla kotipihassaan ihan siinä missä koiratkin.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 14:40)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:40  
+
0
Kyllä mä sitten olen vähän sitä mieltä että jos kyseessä on kylän keskusta niin ei sinne se kissakaan irti kuulu.

Muoks. minun mielestäni ns. keskusta alueella ei kummankaan tarvitse seikkailla irti ilman valvontaa edes omalla tontillaan jos sitä ei ole aidattu (vaikka ei taida aita pahemmin kissan menoa hidastaa). Etenkin kissat todella harvoin pysyvät siinä omassa pihassaan.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.01.2012 klo 14:43)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 14:54  
+
0
No mä oon kyllä myös eetlan kanssa samoilla linjoilla. En mä muita syyttäis siitäkään jos oma koirani ois jatkuvasti vapaana ja jäis vaikka auton alle. Miten se vois jonkun muun syy olla kun minähän sen oon vapaaksi laskenut sellaisessa paikassa missä tiedostan autoja kulkevan? Mun mielestä kissojen paikka ei oo ulkona kun ihan jossain maalla hiirkissoina tms. Mutta sielläkin jos niitä vaaroja on ja ne tiedostaa niin silloinhan sen kissan päästää sinne luontoon vähän niinkuin omalla vastuulla.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:04  
+
0
Ihan miten tykkäätte, mun pointti tässä asiassa oli se että ilveksiä on liikaa.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:10  
+
0
Niin varmasti on, samoin susia. En mä sitä kiellä. Mä ehdottomasti kannatan myös lisälupien myöntämistä. En kiellä sitäkään etteikö se saisi harmittaa jos eläin (koira, kissa, hamsteri) joutuu ulkona oleillessaan surman suuhun. Harmittaahan se, vastuussa olevaa ei vaan tartte kamalan kaukaa etsiä.

Meidän tiheään asutulla asuinalueella vähän väliä tulee lappua postilaatikkoon että oletko nähnyt, meidän mirri kadoksissa. Ei löydy sympatiaa. Saman kissat käy kusemassa ja paskomassa meidän kivijalan viereen. Jos alkaa taas näkymään kisumisuja mä alan roudata niitä löytöeläintarhaan. Vähän epäilen että naapurin mäyräkoirat on saattaneet jopa muutaman ottaa päiviltä omalla aidatulla pihallaan. Meidänkin koirat on yrittäny.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:13  
+
0
Täältä myös komps eetlalle.

Meillä kissoja löytyy kaksin kappalein, ja ulkoilevat juu päivittäin, nimittäin omassa tarhassaan. Oli asumismuoto mikä hyvänsä, ei mulle tulis mieleenkään laskea noita ulkoilemaan vapaasti. Eikä varsinkaan nyt, kun asutaan taajamassa, päästää niitä häiritsemään muita. Kissa ei tosiaan ole mikään pihalla ja omalla alueella pysyvä elukka, vaan vaeltaa hyvinkin laajalla alueella. Ei sen kuulu ulkoilla taajamassa yhtään sen vapaammin kuin koirankaan.

Ja vaikka miten olen kissaihminen, en ärsyttävämpää tiedä, kuin keväällä vapaana vaeltelevat kollikissat, jotka mouruavat ikkunoiden alla yöunia häiritsemässä ja kuseksivat portaanpielet ja pahimmillaan ulkona tuulettuvat matotkin mattotelineellä.

Ja tää mun avautuminen koski nimenomaan ärsytystä niistä, ketkä taajamassa pitävät kissojaan irti. Kun eivät todellakaan sinne kuulu.:heristel:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:21  
+
0
Meillä kans on kissat riesana,aattelin ruveta loukuttamaan ja viemään rankkurille.
Todella kiva kun terassilta puuttuu laatoitus osittain ja se on nyt yleinen hiekkalaatikko..samoin kissat kusee auton konepellille,matoille,vaatteille ym jos on tuulettumassa.Pitäisköhän minunkin alkaa kusettamaan koira niiden autojen renkaille.
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:25  
+
0
Oon vähän kummallakin kannalla tässä kissa-asiassa. Oma kissani on täysin sisäkissa (varsinkin kun kerrostalossa asutaan) ja toivottavasti jos jossain vaiheessa asutaan omakotitalossa niin en aio päästää ulos, korkeintaan jonkinlaiseen tarhaan.
Mutta tämä tutun hävöksissä oleva kissa on 15 vuotias vanha kolli joka ei tasan lähtenyt postilaatikkoa pidemmälle, jos sinnekään asti. Viihtyi korkeintaan tunnin ulkona kerrallaan ja silloinkin loikoili rappusilla tai oli kodassa.

Tällä kylällä riittää ilvesongelmia, meidän äiti ei uskalla iltaisin laskea mäyräkoiraansa ovelta pissalle pihaan valvovan silmän alla niinkuin ennen kun ilvekset käy postilaatikolla ja kaatelemassa/repimässä roskapönttöä.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:40  
+
0
Sepä se. Kun tiedetään että tienoilla liikkuu susia/ilveksiä tms niin sitten ne lemmikit kannattaa pitää sisällä ja ulkoiluttaa ulkona valvovan silmän alla, niin se vaan menee. Todennäköisesti jos teilläpäin ilvekset on ongelma, ja niille on saatu 1 lupa niin niitä sitten lyödään turpeeseen useampia. Niin tehdään susillekin ympäri maata missä niitä on ongelmaksi asti. Ja jos niin ei tehtäisi olisi ongelma huomattavasti suurempi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:46  
+
0

vevve kirjoitti:

Minä kyllä arvostan todella pitkälle suomalaista siivoajaa,joka oikeasti osaa siivota ja tekee sen huolella.Voisin itsekkin olla siivooja,vaan minulla ei ole alan koulutusta.
Olen sellanen kulkija et ohi mennessäni keräilen ihmisten heittämiä roskia pihaalueilta pois,joskus olen kerännyt toisten koirien paskojakin pois.
Ihan mikä tahansa työ on arvokasta,jopa tällänen vapaaehtoistyö.
Tärkeintä on se että itse nauttii.

Minun purkautumiseni syy on se että Masilla on likaset korvat,joita se ei anna putsata.Olen koettanut nyt useamman kerran,eri tilanteissa.Saaan sen aineen laitettua korvaan,mutta en putsattua sitä likaa pois :(
Enkä voi käsittää mistä se likaantuminen voisi johtua kun ruoka mitä se syö on brit care kana/riisi ja sen ei ymmärtääkseni pitäisi tälläistä aiheuttaa?



Sama täällä ,minäkin arvostan siivoojia ja aion sellaisen itselleni palkatakkin joskus. Mä voisin ittekkin olla siivooja ihan mielellään mikä on sinällään hassua koska en jaka ikinä omassa kotonani siivota mut sitten kun sitä tekee tykseen niin on ihan jeesh!!

Mä tykkään vissiin tälläisistä paskahommista näköjään koska mun lempityö ois olla sikalassa töissä=DTykkään sioista tosi paljon=)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Ezpe

Ezpe
Viestimäärä: 59

VS: PURKAUTUMISOSASTO 12 - Maanantaina, 23.01.2012 klo 15:47  
+
0
ongelma on ihmiset,ihmisiä on liikaa ja villieläinten elinalue kutistuu jatkuvati. Ilveksiä on vähän verrattuna alistavaan ja tuhoavaan ihmisrotuun. Jos ei halua ilveksiä tai muita eläimiä tontilleen niin helsingissä niitä harvemmin on ..

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:15)