Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.03.2012 klo 21:31

Purkautumisosasto 15

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 17:40  
+
0
^ No joo. :/ Mut ainakin tämä juttu on nyt jollain lailla selvitetty. Kommunikaatio-ongelmat olivat vain aika mielenkiintoisia. Kun viimeksi valitin, sen jälkeen kävi ilmi, että sillä isommalla vesiyhtiöllä oli vielä edellisen vuokralaisen tiedot muutenkin. (!) Siitä siis lähti se syyttely, että kuka minä olen ja miksi asun täällä, ja piti todistaa, että olen asunut täällä nyt x ajan.

Mulle siis avattiin sen jälkeen oma uusi tili, ja alettiin katsomaan ja ynnäämään siihen, mitä olen maksanut tähän mennessä ja miltä ajalta.

Se miksi jouduin maksumieheksi, johtuu siitä, että paikallinen yhtiö hyväksyi taannoin selityksen, että vaikka vuokrasopimus on alkanut heinäkuussa, olen fyysisesti muuttanut tänne (ja vasta hakenut avaimet vuokraisännältä) syyskuun lopussa. Vuokraisäntä todisti tämän silloin.

Ja odotettavasti tää isompi yhtiö, jolta se vesi epäsuorasti siis suurimmilta osin tulee, on nyt sitä mieltä, että ei kelpaa. Kun vuokrasoppari on alkanut silloin, niin siitä alkaen maksetaan. Eli tavallaan nyt maksan "rästiin menneitä kuluja" vedestä, jota en ole koskaan käyttänyt, ja vielä kivemmalla hinnalla, koska näin myöhään.

Ei paljon naurata ei, soittoa vanhemmille jälleen kerran. Inhottaa olla tällainen persaukinen jumbo, voisi yrittää vähän kauemmin säilyttää säästöjä juuri tällaisia tilanteita varten. Mutta ai niin joo - edelliset säästöt on menneet muihin laskuihin. Aah, Suomessa asuminen on tänne verrattuna lähes ilmaista. :twisted:

muoks. Ja se miksi mulla viimeksi itketti, oli kans siinä, että isän mielipidehän tunnetaan. "Sinä valehteleva hupakko et osaa hoitaa raha-asioitasi muutenkaan, aina syydän sinulle täysin turhaa rahaa jonka huijaat minulta epärehellisin keinoin, ja jonka heität kankkulan kaivoon täysin mitättömiin asioihin, koska et ymmärrä ottaa vastuuta mistään." Mut kiitos kaunis, ettei isä nyt huutanut mulle, vaan jopa kuulosti siltä, että vilpittömästi haluaa auttaa. Ehkä mun hätäinen äänensävy vakuutti. Mä teen vuosittain kyllä tarkat budjetit mun asumiskuluista, mutta pitäisi se ymmärtää, että muutama satanenkin laskua lisää on yllättävä muutos opiskelijalle, varsinkin jos tulee loppukuusta. Ja ihan tosissani yritän aina parhaani.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.03.2012 klo 18:01)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 21:30  
+
0
^ Toivottavasti saat homman järkkääntyyn, on kyllä todella tympee juttu kokonaisuudessaan :(

Mulla on nousemassa kuume, jee, sehän tästä uupuki!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 21:43  
+
0
Meidän mummalla on alzheimerin tauti ja se on ollu nyt keskussairaalan paikalla psykiatrisella osastolla, tosi hyvä paikka missä oli koko ajan hoitajia, jotka istuskeli potilaiden kans juttelemas ja potilaitaki oli vaan kymmenen. Hoitajat oli ihan koko ajan saatavilla jne jne, ihan luksuspaikka.

No, nyt se on siirretty terveyskeskukseen, joka on täynnä ruottalaisia. Hoitoa ei saa suomeksi, 50 potilasta joista vaan viis on suomalaisia. Muut puhuu ihan täysin ruottia eikä ne s*atanan hoitajatkaan puhu suomea, lääkäristä puhumattakaan. Mumman huonekaveri on kans ruottalainen, ei sillä oo ketään kelle jutella. Siis jukoliste, kyllä suomalaisen täytyy S-U-O-M-E-S-S-A saada hoitoa S-U-O-M-E-K-S-I, just jotku alzheimer-potilaat on muutenkin ihan sekasin niin tarviiko niitä enemmän sekottaa sönkkäämällä pelkästään ruottia. :pyssyt::pyssyt::pyssyt: Jessus että pistää vihaksi! Olkoon Suomi kuinka iesuksen kakskielinen maa tahansa, niin suomalaisen täytyy saada suomeksi hoitoa ja piste. Ja helvettiäkö sitä heitetään sieltä psykiatriselta osastolta pois, siellä on paljo lievempiäki tapauksia jotka on saanu siellä pyöriä ties kuinka kauan.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.03.2012 klo 21:47)

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 21:47  
+
0

susan_ kirjoitti:

Ja Turussa on ihan surkee raakalihan tarjonta!



Ei kai sentään, ainakin omat isot koirani saan ihan hyvin ruokittua, vaikken koskaan tilaile Kennelrehulta tms. En tiedä, miten tarkan rajan laitat Turulle, mutta Raisiossa DogSportCenterissä on ainakin 6 pakastinta täynnä lihoja ja luita. Ja sinne voi tilata oman satsin etukäteen ja on auki illalla seiskaan / kasiin saakka ja myös la. Länsi-Keskuksen Mustista & Mirristä olen myös aina saanut lihat muutamaksi päiväksi, kun on loppu ollut. Haen lihaa myös välillä Liedon Lihakaupasta ja eikö Karvakorvissakin ole monta pakastinta lihoille.

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 21:54  
+
0
dronttiedward on kyllä tosi omituinen tilanne :mietiskel: Toivottavasti mummas pääsis takasin sinne hoitokotiin :neutral:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Perjantaina, 30.03.2012 klo 23:07  
+
0

Noz kirjoitti:


Ei kai sentään, ainakin omat isot koirani saan ihan hyvin ruokittua, vaikken koskaan tilaile Kennelrehulta tms. En tiedä, miten tarkan rajan laitat Turulle, mutta Raisiossa DogSportCenterissä on ainakin 6 pakastinta täynnä lihoja ja luita. Ja sinne voi tilata oman satsin etukäteen ja on auki illalla seiskaan / kasiin saakka ja myös la. Länsi-Keskuksen Mustista & Mirristä olen myös aina saanut lihat muutamaksi päiväksi, kun on loppu ollut. Haen lihaa myös välillä Liedon Lihakaupasta ja eikö Karvakorvissakin ole monta pakastinta lihoille.



Ainakin osassa paikoissa missä olen käynyt, on todella huonot valikoimat olleet lihojen suhteen. Ei näin autottomana pääse kovin paljoa Varsinais-suomea ympäri pyörimään. Raisiosta en tiennyt että saisi, sinne pääsisi bussillakin ehkä suht ok. Täytyypä tutustua! Kiitos :)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 00:16  
+
0
^Lietoonkin pääsee helposti bussilla ja Liedon lihakauppaa monet kyllä kehuvat. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 00:33  
+
0

dronttiedward kirjoitti:


No, nyt se on siirretty terveyskeskukseen, joka on täynnä ruottalaisia. Hoitoa ei saa suomeksi, 50 potilasta joista vaan viis on suomalaisia. Muut puhuu ihan täysin ruottia eikä ne s*atanan hoitajatkaan puhu suomea, lääkäristä puhumattakaan. Mumman huonekaveri on kans ruottalainen, ei sillä oo ketään kelle jutella. Siis jukoliste, kyllä suomalaisen täytyy S-U-O-M-E-S-S-A saada hoitoa S-U-O-M-E-K-S-I, just jotku alzheimer-potilaat on muutenkin ihan sekasin niin tarviiko niitä enemmän sekottaa sönkkäämällä pelkästään ruottia. :pyssyt::pyssyt::pyssyt: Jessus että pistää vihaksi! Olkoon Suomi kuinka iesuksen kakskielinen maa tahansa, niin suomalaisen täytyy saada suomeksi hoitoa ja piste. Ja helvettiäkö sitä heitetään sieltä psykiatriselta osastolta pois, siellä on paljo lievempiäki tapauksia jotka on saanu siellä pyöriä ties kuinka kauan.


Tarkoitatko todella ruotsalaisia, vai kenties suomenruotsalaisia/ruotsinkielisiä (jotka siis ovat suomalaisia, ei ruotsalaisia)?
Ilman muuta hoitoa pitää tarvittaessa saada suomeksikin, ja suomenkielisen hoitohenkilökunnan puutteesta voi ilman muuta valittaa. Onko tämä hoitolaitos ruotsinkielisellä paikkakunnalla, vai mistä moinen kielijakauma johtuu? Ruotsinkielisillä vanhuksilla ja muilla potilailla on varmasti usein sama ongelma, jos heitä hoidetaan täysin suomenkielisen paikkakunnan hoitolaitoksessa.
Siitä ruotsinkielisestä (tai ruotsalaisesta) huonetoverista ei oikein sovin valittaa, koska hoitoa tarvitseva ihminen hänkin on, eikä terveyskeskuksessa varmaan voi valita kämppiksiään.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 08:44  
+
0
Ihan vaan sellainen asia, kuin netin tökkiminen! Jo kirjoittelin kukkujiin pitkän rimpsun ja painoin "lähetä viesti", eikö se netti tökännyt ja piti koko kone aukasta uudestaan. Onse kumma kun maalla korvessa ei ongelmia ja täällä kaupungissa puolen tunnin aikana 10 kertaa pitää uudestaan yhdistää nettiin :pyssyt:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 11:39  
+
0
Laskut :neutral: nyt oli vielä niin kiva kuukausi, että tuli jäsenmaksuja, vakuutuksia ja sähkölasku. Ou jea.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 12:53  
+
0
Että pitääkin olla tyhmä ja eksyä lukemaan vauva/odotuspalstoja joissa (tulevat) äidit haukkuvat kaikki tietämänsä vanhemmat lyttyyn ja kertovat, miten heillä lapset tulevat olemaan pienestä pitäen kilttejä ja tottelevaisia eivätkä takuulla kiipeile pöydille jne. jne. jne.... Se, että minunkin yksivuotiaani kiipeilee pöydälle ja joudun tuon 2000000 kertaa päivässä ottamaan alas sieltä kertoo vain siitä, miten hukassa olen vanhemmuuden kanssa, kun en osaa selittää lapselle asioita oikein. No niinhän se on kautta aikojen ollut, että lapsettomat osaavat kasvattaa parhaiten ja koirattomat ovat parhaita koirankouluttajia.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 13:01  
+
0
^ Heh, mun yksivuotias kiipeilee kirjahyllyssä :shifty: :viheltel:

Mutta tosiaan, ymmärtääkö 1v miten hyvin kieltoja? Ei tuo omani ainakaan tottele yhtään :mietiskel:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 15:45  
+
0
Mulla on hirveän kurja olo. Flunssa päällä, enkä ole tänään jaksanut tehdä sen takia yhtään mitään. Mun pitäisi imuroida ja tiskata, ja koirienkin olis kai hyvä päästä edes pienelle lenkille. Kaikki hommat kaatuu päälle, puhuttakaan siitä kandista! Nyt ei todellakaan olisi aikaa sairastaa.
Edes särkylääke ei helpottanut oloa sen vertaa, että jaksaisin täältä sohvan pohjalta nousta.

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 16:56  
+
0
Voi paska,nimittäin nuorin poikani jolle ostin EILEN kalliit uudet vedenpitävät välikausihousut (joita saa pestä muutenkin tosi harvoin ettei pitävyys mene) meni ihan koiranpaskaan kun muksu meni innossaan leikimään lumikasaan,siellä oli lämmin ylläri piilossa :(
Kaikki tapahtu niin nopeasti lepuutin jalkoja hetken puiston penkillä,käänsin naamani kohti aurinkoa ja sit kuului jo äitiiiiiiii....
Inhottaa olla tylsä äiti joka joutuu kokoajan kieltämään älä teen noi,älä mene sinne yms.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 18:55  
+
0
Isällä meni viime yönä hermot Hertan ja Mörön kanssa (vinkumisen ja haukkumisen takia).. Hertta sai osakseen kuritusta, Mörö onneksi ehti mennä koppiin turvaan.. Katsoin aamulla kun oli harjanvarsi katki rappusilla..
Nyt otan molemmat koirat mukaani kun huomenna lähden.. Lenkkeily tulee olemaan hankalaa kun työnnän rattaita ja kumpikin koirista hötkyää eri suuntiin, Mörö elämöi ja vetää vastaan tulevien koirien suuntaan.. :neutral: En tiedä yhtään miten tulen selviytymään noitten kaikkien kanssa yksin.. mutta se on vaan pakko..
(Viestiä on muokattu lauantaina, 31.03.2012 klo 18:56)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 19:12  
+
0
^Oho:neutral: Ootko kokeillu Mörölle vedonesto valjaita?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 19:18  
+
0
^ En ole kokeillut, pakko ne on varmaan hankkia, edes jotain helpotusta tilanteeseen..
Kaiken lisäksi tänään niksahti selkä poikaa nostaessa ja on tosi kipeä. Just ja just selviydyin Hertan kanssa, niin nyt on lisäksi monta kertaa isompi ja innokkaampi koira + selkä tohjona ties miten pitkään.. miten mä selviän tästä :suru:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 31.03.2012 klo 19:20)

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 19:48  
+
0
Ihanaa kun mies ja isä on niin samanlaisia... Kun ne on yhdessä naureskelevat ja pilkkaavat mua sitten yhtenä miehenä :eitietoo: Pitääpi sanoa miehekkeelle että semmonen yhteen lyöttäytyminen on aika loukkaavaa. Hyvähän se on että tulevat toimeen mutta tarviiko mun sanomisia ja tekemisiä moukata?
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 19:49  
+
0
Mä en ostais vedonestovaljaita vaan kuonopannan. Se oikeasti helpottaa huomattavasti hallintaa, mitä vedonestovaljaat taas ei oikeastaan tee. Mä heittäisin ne kuonopannat itseasiassa molemmille koirille, vaikka Hertta nyt onkin varmasti suht helppo pitää aisoissa kun on pieni, mutta aina se helpottaa lisää.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 15 - Lauantaina, 31.03.2012 klo 19:53  
+
0
^ Möröllä on jo kuonopanta, kyllähän se hallinnassa pysyy, mutta lenkkeily muuttuu apaattiseksi perässä laahustamiseksi :neutral:

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:00)