Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 14:12

Purkautumisosasto 34

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 11:15  
+
0
Polvijuttuja! Pakko oli tulla kertoon oma tarina kun _Kisse_n ja Pikipaimenian oireet kuulosti vähän liiankin tutuilta...
Mulla kipeytyi polvi yhessä tanssitapahtumassa muutama vuosi sitten, en siis lyöny sitä mihinkään tai muljauttanu vaan oli vaan koko päivä tanssimista ja vääntöö ja kääntöö. Sain sen kivuttomaksi kipulääkekuurilla, mutta sitten parin kuukauden päästä alkoi kipuilla uudestaan, ja juurikin portaissa, alamäkeen kävellessä ja jos oli pitkään suorana tai koukussa. Kunnalliselle ortopedille menin ja hän vähän tunnusteli ja muljautteli ja kuunteli oireet tarkkaan, ja diagnoosiksi tuli polvilumpion kondromalasia. Tää on siis semmonen rasitusvamma-tyyppinen rustosairaus, joka mulla alunperin johtuu nivelten yliliikkuvuudesta ja oikeen jalan lievästä pihtipolvisuudesta. Polvilumpion alueelta kuluu rustoa virheasennon vuoksi ja kroppa yrittää rakentaa sinne nopeesti uutta, mut se on jostain syystä koostumukseltaan vääränlaista ja aiheuttaa siks kipua. Leikkausta ei yleensä tarvii ellei ole tosi pahasti kuluneet (kuuluu/tuntuu rutinaa kävellessä) ja sit lähempänä keski-ikää oireet saattaa lakata kun rustot kovettuu. Hoidoksi sain kipulääkekuuria ja lepoa tarvittaessa, ja paaaljon lihasten vahvistamista kun kroppa on vielä nuori. Jalkojen aamu- ja iltajumpat (ortopediltä saadut) ja vesijuoksu autto mulla parhaiten, mut eihän tuo polvi oireeton ole.

En pysty nukkumaan selälläni jalat suorassa, vaan kipeen jalan on oltava pohkeen kohdalta terveen jalan päällä (muuten polvi on aamulla turkasen kipee jos se on lukossa koko yön), ja myöskään ihan mykkyrällä ei pysty olemaan tai istumaan pitkään polvillaan. Pyykkäyspäivinä kun joudun rappusia ravaan 3.krs:sta pyykkituvalle niin polvi kipeytyy, myös jos on kävellyt kauan kovalla alustalla, istunut kauan polvet yli 90 asteen kulmassa tai samoillut mäkisessä metsässä tuntikaupalla. Mut ei tuo hirveästi elämää rajoita kun oppii kuuntelemaan sitä omaa kroppaansa, oppii kyl tuntemaan että millon polvi vihoittelee paikallaan olosta (=liikkumista on hyvä jatkaa) ja millon ei voi enempää rehkiä. :hymy:
En mä nyt sano että teillä tämä olis, mutta oireet kuulosti tutulta ja tää on kuulemma kohtalaisen yleinen vaiva.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.04.2015 klo 11:17)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 12:49  
+
0
Mullakin polvet meinaa aina välillä vihoitella, vasen pahemmin kun oikea. Mulla tosin on virheasentoiset polvet ja vielä eri mittaiset jalat niin siinä se syy taitaa aikalailla ollakin :neutral: mutta nyt en ymmärrä kun mulla on jalkapohjien sisäsyrjään, tuonne juuri ennen kantapäätä tullut sellaiset patit? Nestekertymät? En oikeen tiedä miten niitä kuvailis mutta tuo jalan kaari ei mene normaalisti vaan siellä on sellaiset ulkonemat. Varsinkin aamuisin ne on vähän arat, samoin rasituksen jälkeen. Välillä niitä ei edes sen kummemmin huomaa, mutta painellessa niitä tuntuu ilkeältä :eek: myös varpaat on alkaneet naksumaan usein kun kävelen ja kantapäihin sattuu välillä astua. Pitää varmaan mennä lääkäriin jos ei ala helpottamaan, kyllästyttää vaan kun ei tk:ssa mitään tutkita kuitenkaan kunnolla.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 13:11  
+
0
Mulla on myös polvi kipuillut viimeisen viikon tosi paljon. Tiedän, että huono ruokavalio ja vähäinen liikunta osaltaan aiheuttavat tämän, mutta oon ihmetellyt kun kipu tuntuu jotenkin normaalista poikkeavalta. Eilen illalla sitten tajusin, että mun alaselässä on jo tovin ollut joku nikama huonosti, en vaan ole saanut aikaiseksi varata osteopaattiaikaa. Uskomattomalla tuurilla sain ajan tänään soittaessa huomiselle, osteopaatti oli sitä mieltä, että aivan varmasti osaltaan tuo selkä vaikuttaa asiaan. Tuli vähän sellainen tunne, että kyllä ihminen voi taas olla tyhmä - näitä polviongelmia on kuitenkin ollut jo sen lähemmäs 15 vuotta, ja silti ei vaan nää kokonaiskuvaa :roll:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:03  
+
0
Tämä sattans lenssu. Alkoi taas uudestaan. Kuumetta ei oo ku vähän yli 37 mut jaksaminen ihan nollissa. Maanantaina otin töitä kotiin ku aattelin että vointi voi mennä huonommaks, ei vaan tullut tehtyä yhtään mitään ku nukuin koko helvatan päivän. :mad: Marraskuussa söin kuurin, sitten mälläsin ne kylkiluut, joulun tienoilla sairastuin lenssuun ja tammikuussa söin kuurin ja helmikuussa toisen, ei hitto oo todellista. :mad: Toisaalta onhan tässä ollut pikkasen ressaavanpaa aikaakin, avioero, kaks muuttoa ja muuta semmosta pientä. Mut eikö tää paska vois jo riittää. Tahtoo juoksemaan ja liikkumaan. :pyssyt::pyssyt:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:17  
+
0
Meidän asuinalueella on aidattu kenttä, jossa alueen alle 10 koiranomistajaa ovat tykänneet juoksuttaa koiria irti satunnaisesti iltaisin. Kakat on aina kerätty pois ja muutenkin huolehdittu, että koirat eivät aiheuta häiriötä esimerkiksi haukkumalla. Ilmeisesti toiminta on kuitenkin niin haitallista, että asuinalueen päättävät tahot ovat ottaneet asiakseen estää koirien juoksutuksen. Ensiksi tulivat koirienkieltokyltit, sen jälkeen valokuvia ottavat mummot, aidan yli huutavat papat ja nyt aitauksen oveen oli laitettu lappu, jossa ilmoitettiin että aitaus on ainoastaan ihmisten käyttöön.

Mikäs siinä. Kyllähän jokaisella asuinalueella kannattaa olla aitaus, jota käytetään ainoastaan kesäkuukausina, kerran kaksi kuukaudessa.

Mä oikeasti ymmärtäisin, mikäli aitaus olisi yleinen lasten leikkipaikka, mutta koska 50 metrin päässä on erillinen lasten leikkipuisto ja 200 metrin päässä aikuisille tarkoitettu urheilukenttä, tuota aitausta ei kukaan käytä esim. jalkapallon pelaamiseen. Se nyt on sitten tyhjillään, koska onhan se toki parempi vaihtoehto kuin antaa alle kymmenen koiran juosta siellä vapaana pari kertaa viikossa.

Ihan oman alani puolesta en voi ymmärtää miksi kaupunkitiloja täytyy kuolettaa tällä tavalla. Aivan järkyttävän typerää.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:30  
+
0
^Muistaakseni kerroit aiemminkin tapauksesta? Uskomatonta kyllä. Mikäs aitaus se ylipäätään oli? Onko noi laput ja kyltit laitettu sinne asukkaiden toimesta? Olettaisin että kaupungille on tehty valituksia aitauksen käytöstä näiden asukkaiden toimesta, joten jos sieltä suunnalta ei mitään tiedotteita tai muita ole tullut niin jatkaisin edelleen koirien juoksuttamista aitauksessa :P Ymmärtäisin ärsytyksen siinä tilanteessa jos koirat haukkuu koko ajan tai kakat jäis keräämättä, mutta kun näin ei ole niin ei voi ymmärtää mitä toi nyt haittaa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:35  
+
0
Mä niin jaan tuon ärsytyksen sopivien treenikenttien olemattomuudesta ja ylipäätänsä koirien suvaitsemattomuudesta. Olisipa edes oma piha jossa treenata! Onneksi meillä on parit kalliot metsässä jossa on suht hyvä treenata ja heitellä palloa, mut olisi niin kiva kun pääsisi jollekin nurmikko tai hiekkakentälle.

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:55  
+
0
Aitaus on neliön muotoinen nurmikenttä, ehkä 20*20m, jossa on kaksi liikuteltavaa jalkapallomaalia. Sitä ei edes kukaan kunnossapidä, joten syksyisin siellä lojuu puista tippuneet lehdet, talvella lumikinokset ja keväällä se on hirveää rälliä. Kesällä se on nurmikenttä, ja siellä pelaa ehkä kerran viikossa joku isä ala-asteikäisen poikansa kanssa futista.

Mutta juu, onhan se tietenkin parempi jättää käyttämättä 3/4 vuodesta, jos vaihtoehto on se, että siellä juoksee muutama koira iltaisin lelun kanssa.

//Ollaan tosiaan silloin tällöin käytetty koiria juoksemassa pimeän aikaan kymmenen jälkeen illalla, mutta silloin tällöin on tullut mummoja parvekkeille ottamaan meistä kuvia (!!!!) ja papat iltalenkillään tulevat huutelemaan aitauksen toiselle puolelle, että koirat saastuttavat LASTEN leikkipaikan. :roll:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.04.2015 klo 14:58)

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 15:02  
+
0
Mietin tässä, olisiko mahdollista saada lupa tai joku järjestely siihen, et koiraa saisi leikittää tai kouluttaa vapaana jossain kentällä. Täällä meidänkin lähellä on yksi kyläyhdistyksen ylläpitämä urheilukenttä, joka on tosi vähällä käytöllä. Talvisin se on luistelukenttä ja kesäisin kylä pitää siellä joitain yhteisiä tapahtumia. Kaikki arkipäivät se on kuitenkin tyhjillään. Voisiko tällaisista paikoista saada luvan kanssa koulutuskenttiä? Lakihan sanoo, että taajamassa koiria saa pitää vapaana vain omalla aidatulla pihalla tai muulla KOIRILLE TARKOITETULLA aidatulla alueella. Että tarvitseeko se jonkun kaavamuutoksen vai pelkän luvan?

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 15:29  
+
0
^^Ootteko yrittänyt selvittää tilannetta noiden kanssa? Mutta niimpä se taitaa olla että mitään ei sais tehdä missään varsinkaan koirien kanssa. Nehän vaan paskoo ja kusee kaikki paikat. Huoh.

^Kannattaa kysyä tuolta kyläyhdistykseltä voisko kenttää käyttää? Tai kaupungilta vai kelle se vastuu kuuluu. Meidän kerholla on ollut vuorot muistaakseni kerran viikkoon hiekkapohjaisella urheilukentällä ja siellä pidetään bh ja toko kokeet.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 01.04.2015 klo 20:37  
+
0
Täytyypä katsoa, jos löytyisi joku yhdyshenkilö, jolta kysyä tuosta kentästä. En oo sinne oikein uskaltanut mennä, kun se tuntuu olevan kuitenkin kylälle tärkeä paikka, enkä halua ulkopuolisena alkaa rikkomaan sääntöjä. Ois vaan niin kiva kun Suomessa suhtauduttaisiin koiriin hieman avoimemmin, monissa maissa ei oo yhtään niin tiukkaa ja koiria lenkitytetään vapaana monenlaisilla alueilla.

Mä olen vieläpä jotenkin niin arka siinä vapaana pitämisessä. Pelkään kamalasti että joskus se vielä irtoaa multa. Ehkä se on vaan mun kokemattomuutta, mutta musta olisi ihan äärimmäisen noloa jos se juoksisi jonkun vastaantulijan luokse eikä tulisi takaisin. Kaverini suhtautuu tällaiseen paljon kepeämmin. Vielä ei ole kuitenkaan ollut sellaisia tilanteita, koska metsässä otan sen hihnaan heti kun nään että joku tulee. Olisi vaan niin älyttömän hyvä saada mullekin enemmän kokemusta siitä, että saan sen luokse myös muiden koirien ja ihmisten häiriössä, just joku hyvä iso kenttä olisi siihen niin hyvä. Haluaisin myös paikan, missä voisi leikkiä vauhdikkaampia juoksuleikkejä jne.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Torstaina, 02.04.2015 klo 07:36  
+
0
^Ihan fiksua ajatella noin :hymy: Ja varmasti arvostetaan kun kysytään ensin ja jos lupa tulee niin ei tartte muiden mulkoiluista välittää jos sellaista ilmenee. Mä en ole kyllä hirveästi miettinyt missä koirieni kanssa liikun ja tulee kyllä käytyä ihan ruohokentälläkin pyörimässä silloin kun siellä ei ole ketään. Eikö siellä ole sitten minkäänlaista koiratoimintaa?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 07.04.2015 klo 18:40  
+
0
Oon yrittänyt ainakin tunnin googletella itselle kivaa sadeasua. Siis ihan perinteistä kunnon kumipukua eikä mitään teknistä mukasadeasua, mutta ei! :pyssyt: Joko ne on ihan hirrrveän rumia tai sit ihan hirrrveän kalliita. Lapsille olis vaikka kuinka paljon kivannäköisiä kuoseja ja leikkauksia.. :ylpea:

Pitää vissiin joko venyttää budjettia tai sit luopua kaikista ulkonäkökriteereistä.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 07.04.2015 klo 19:04  
+
0

sändi kirjoitti:



Pitää vissiin joko venyttää budjettia tai sit luopua kaikista ulkonäkökriteereistä.


Minä ainakin luovuin ulkonäkökriteereistä ja hankin kirkuvanoranssin Otso-merkkisen sadeasun halppiskaupasta. Sen lisäksi mulla kyllä on vielä sellainen vihreä(hirveä) sadeviitta.
Tuo Otso sadeasu ei muuten montaa kymppiä edes maksanut, enkä kyllä sitten tiedä, että minkälaatuinen se on, kun on vielä omassa pakkauksessaan. Ei ole vielä tullut käytettyä sitä, vaikka tarvettakin olisi ollut muutaman kerran. :nauru:

Töissä tylsistyy välillä, kun aina vaan ei hommia ole! :pyssyt: Tänään aamulla näytti jo pahalta tilanne, mutta onneksi ruokatauon jälkeen kollega hälyytti akuuttiin tilanteeseen apukädet mukaan, niin ei ihan koko päivä mennyt plörinäksi töitten osalta.

Tulipa haettua taas nenäpunkkiin lääkettä apteekista ja samalla toki koko kesäksi bravecton, mutta kyllä taas rahaa paloi ihan kiitettävästi koiraan. :heristel:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Tiistaina, 07.04.2015 klo 19:09  
+
0
^ Joo, enköhän mä johonkin vastaavaan päädy. Kunnon saderomppeita tarvii lähinnä veneillessä ja koiraillessa ja sillon nyt ei ole niin väliä, miltä näyttää, kunhan pysyy kuivana ja lämpimänä. Varsinkin koirajutuissa on vielä isona riskinä, että vaatteet saa hammasta.. Sit harmittaa vähemmän, jos päällä on muutaman kympin eikä muutaman sadan euron tamineet.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 06:48  
+
0
Tili napsu kivasti miinuksille (visa electron). Olen kokoajan tietenkin elänyt sen mukaan mitä tili on näyttänyt ja se ei ole ollut mistään kohdin ajantasalla. Mukava ylläri, eihän tässä ole kuin loppu kk elettävänä -34 eurolla. Ja ainut satanen vanhalta säästötililtä on kadonnut? Tilitiedoissa ei lue mitään että mihin se olisi sieltä kadonnut?!?!

Nordealla ollut jotakin häikkää, mutta outoa silti. Pitää soittaa sinne uudestaan kunhan tämä superpotutus katoaa- sekin alkoi jo eilen.:pyssyt::pyssyt::pyssyt:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 07:53  
+
0
Menkkakivut ja alkava migreeni yhtäaikaa, eli jonkinsortin kokovartalopuudutus olis nyt kyllä tarpeen :nauru: Kädet oikei tutisee ku vuorotellen vihloo vatsaa ja vuorotellen päätä..
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 08:18  
+
0
^^
visa electronilla maksut menee ajantasamaksuna eli ei pitäisi ikinä mennä miinukselle toisin kuin normaali pankkikortti voi mennä.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 10:03  
+
0
Liinuska, Nordealla on ollut juuri tollasta häikkää. Tuttu oli käynyt kaupassa ja yhtäkkiä kortti ei kelvannutkaan, vaikka tiesi sielä olevan rahaa. Soitto Nordeaan kerto, että ihmisten tilien saldot on nyt ihan sekasin. Kyseisellä tuttavallakin on saldo mennyt mukamas nollille ja hän ei nyt voi käyttää korttiaan, ennen kuin pankissa on laitettu saldot taas kohdilleen. Verkkopanista myös kaikki maksuselvitykset yms. on kadonneet. Eli tuskin sunkaan tili oikeesti on miinuksella ja satku kadonnut, vie hetken että Nordea palauttaa järjestelmänsä taas normaaliksi. Shitti tilanne....
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PURKAUTUMISOSASTO 34 - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 11:00  
+
0
Mä en eilen päässyt Nordean verkkopankissa katsomaan mun tilitietoja ollenkaan. Luulin jo, että joku viruksen paholainen iskenyt koneeseen, mutta ilmeisesti Nordealla laajemminkin häikkää pankkipalveluissa... Tosi jees. Olis pitänyt muutama laskunmaksu tarkistaa, etten kahdesti maksa, mutta eipä ollut riemua verkkopankista siinä asiassa. Jospa se tänään toimisi, kun tuo eräpäiväkin lähestyy uhkaavasti, enkä haluais pankin ongelmien takia saada mitään muistutuksia, jos en sitä vielä ollutkaan maksanut.
schippn 08/2012
schippn 08/2014


  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 08:45)