Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 21

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 21:53  
+
0
^Joo, mä oon nyt ruvennu kallistumaan siihen, et tää on mononukleoosi. Kaikki oireet viittais siihen: paha nielutulehdus, turvonneet imusolmukkeet, päänsärky, vatsakipu, kuume, pahoinvointi... Ja kiva puolihan on se, että se on sitä pahempi mitä vanhempana sen sairastaa, yli 25-vuotiailla voi tulla vielä kaikkia kivoja jälkitautejakin. :neutral: Mää näköjään sairastan nää perinteisesti lastentaudit vähän vanhempana. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 21:58  
+
0
^ Ottivatko päivystyksessä vasta-aineet?
Rise to reset the world.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 22:06  
+
0
^Ei otettu. Tuntuu muuten niin tyhmältä syödä nyt 10 päivää antibiootteja, jotka ei selvästikään auta. Mut ei sitä kuuria keskenkään saa jättää. Lääkäri kyl sano, että joskus harvoin, jos tulehdus on paha, ni penisilliini ei välttist toimi, vaiks yleensä se on tosi herkkä sille. Sain reseptin eri antibioottiin, se pitäs alottaa huomenna.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 22:30  
+
0
^ Monohan on virustauti niin eihän siihen pitäisi antibiootti vaikuttaa laisinkaan. Itse aikanani sain sen hoito-ohjeen että se on nyt vaan lusittava ja otettava kipulääkettä tarpeen mukaan. Aika vammasta etteivät ottaneet kun se nyt ei mikään älyttömän kallis koe ole ja valmistuukin muutamassa päivässä, oireetkin kun ovat noin selvät.
Rise to reset the world.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 23:29  
+
0
^Joo, ei vaikuttakaan, mut lääkäri mietti sitä mahista, et mulla ois bakteeri, johon se penisilliini ei vaikuta. En nyt kyl ihan varma oo, mikä oli se logiikka, et haen uudet antibiootit vast tiistaina... :mietiskel: Ku lääkäri viel sano, et hae ne sit jo tänään, jos olo on huonompi ja muuten sinnittelet tiistaihin. Jep, ois se koe ollu ihan kiva, ni ois sit ainakin ollu varmuus, et mikä mua vaivaa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 12.04.2016 klo 00:05  
+
0
Tutulille paranemisia!

Olispa jo ohi tämä huhtikuu! Töistä kouluun ja koulusta suoraan nukkumaan, josta heti aamuksi taas töihin. :twisted: Onhan se hyvä että löytyy töitä, mutta kyllä sitä joskus toivois että olis vapaa-aikaa jolloin saisi vain olla.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

kirsukas

kirsukas
Viestimäärä: 25

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 12.04.2016 klo 21:00  
+
0
Ärrr! Ollaan harjoiteltu ohittamista ja välille menee jo ihan hyvin. Tänään sitten kadulla vastaan tullut nainen tietty päästi koiransa ihan keskelle tietä ja itse jouduin koiran kanssa väistämään ihan reunaan ja tästäkös minun koirani veti pultit. Mentyämme ohi naisesta tämä alkoi perään huutelemaan että "antaisit nuuskia kun toinen haluaa"...
Sanoin että tää ei tykkää koirista (ei siis tykkää vieraista enkä muutenkaan hihnassa tutustuta) niin tää alko mussuttaa vastaan et "mistä tiedät?" (ööö kai mä oman koirani käytöksen tiedän?)
No korjasin sitten että vieraista koirista ei tykkää ja yritin edetä pois tilanteesta. Tää viel jotai jäi jaarittelee et "hällä on koiria ollu monta vuotta... plaplapla".
Tässä vaihees pötkittii pakoon.

Ärsyttää ku ei voi uskoa kun kerran sanoo että ei käy! :pyssyt: Oli iha loisto fiilis mut tääpä onnistu sen aika nohevasti romuttamaan. :mad:

iiW

iiW
Viestimäärä: 28

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 12.04.2016 klo 22:42  
+
0
Itsekkin sairastin juuri pusutaudin että ei muuta kun tsemppejä tutulille. Ootko saanut reseptiä mihinkään vahvempiin särkylääkkeisiin? Itse kärvistelin melkeen kaksi viikkoa ennen kun saatiin lääkitys kohdalleen mutta lopulta oli reseptissä niin isot määrät panacodia että johan lähti kipu turtumaan.

Nyt kärvistelen taudin jälkiongelmien kanssa. Kaikenkaikkiaan monien diagnoosien ja yritysten jälkeen apteekkiin meni 120e ja innolla odotan että luukusta pamahtaa kahden pyhäpäivystyksen laskut. Sairasloman takia menetän myös koululta saatavia ruokarahoja menetettyjen työpäivien edestä, ei olis opiskelijalla pahemmin varaa sairastaa
Pk Collie "Riesa" s.30.08.2015

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 16.04.2016 klo 20:28  
+
0
Ai että urheilu on näköjään vaarallista. Käytiin kaverin kanssa eilen canicrossailemassa ja tarkotus oli tehdä ihan pieni lenkki kun en mä ole pitkään aikaan juossut. Noo, keli oli niin kiva ja koiratkin pelitti että meidän lenkki venähtikin sitten ihan kiitettävän mittaseks ja ai luoja mä olen kipeä nyt!! Siis ihan hullua, melkeen jo epänormaalia kun en pääse ilman tukea ylös ja ihan jaloilla seisominen sattuu, saati että yritän liikuttaa niitä :eek: jospa huomenna olis jo parempi päivä.. ja jatkossa ehkä sit rauhallisempi alotus :nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 17.04.2016 klo 17:21  
+
0
^Onko tää hyvä hetki muistuttaa siitä, että lihaskivut on yleensä pahimmillaan toisena päivänä urheilun jälkeen eikä heti seuraavana? :shhh:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 17.04.2016 klo 19:59  
+
0
^^Tietääpähän jotain tehneensä:nauru: Mäkin oottelen innolla huomista kun eilen tuli haravoitua monta tuntia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.04.2016 klo 08:54  
+
0
Höhöh tosiaan kannattaa odotella niitä pahimpia kipuja vielä. Itellä hyvän jalkatreenin jälkeen seuraava päivä menee ihan nätisti, mut sitä seuraavana meen sit portaat kaidetta pitkin alas..

Perskuleen flunssa, näköjään melkein viikolleen tasan vuosi sitten sairastin viimeksi. Hirvee pöhnä ja päänsärky, energiaa ei oo mihinkään, mut kuumetta ei oo tipan tippaa. Töihin en uskaltanu kun aivastelen niin paljon ja puhuminenkin sattuu kurkkuun.
Kuumetta jos olis, niin ei olis aamulla tarvinnu puntaroida meneekö töihin vai ei, mut mietin asian niin, että en kuitenkaan pystyis tässä pöhnässä töitäni hoitamaan, niin sama jäädä kotiin.

Kohta alkaa sitten "mitähän ostos-tvltä tänään tulee"-maraton, kotiin pölähtää varmaan joku Ab-Tronic tai Saunabelt..
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.04.2016 klo 20:33  
+
0
Belgi söi lenkillä ihmispaskaa ja oksensi sen äsken koirien pedille. Mä kestän kyllä kaikenlaisia eritteitä mutta oksennettu paska on jotakin out of this world :mad:
Rise to reset the world.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.04.2016 klo 20:39  
+
0
^ Yööööh otan osaa! Hyissss tulee elävästi mieleen edellisen koiran ripuloinnit, kun söi sen ripulinsa ja sit oksensi... Niitä kasoja oli olkkarin ja eteisen alueella yli kymmenen. :eek:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.04.2016 klo 22:02  
+
0
Eikö ihmiset nykyään enää arvosta iltarauhaa, ettei muita tarvitsisi häiritä enää iltakymmenen aikoihin? Meillä on taloyhtiössä kerhohuone, jonka avaimet ovat mm. minulla ja niitä saa lainata jos haluaa käyttää kerhohuonetta. Ilmoitustaululla lukee, keillä kaikilla avain on, ja minultakin sitä tullaan usein lainaamaan. Eilen joku tuli hakemaan avaimia kahdeksan aikaan ja hän kyseli tulostimen käytöstä. Neuvoin miten sitä käytetään ja annoin avaimen. Menin kymmenen aikoihin nukkumaan ja joku tuli sen jälkeen soittamaan ovikelloa, ja ajattelin että en kyllä jaksa nousta enää. No tämä tyyppi tuli vartin välein soittamaan vielä kaksi kertaa ovikelloa ja oli näköjään hakenut minun numeroanikin ja koittanut soittaa ja laittanut viestin ettei saa tulostinta toimimaan. Onneksi mun puhelin oli äänettömällä ja luojan kiitos toi koira ei hauku ovikellolle, olisi ollut pikkaisen ärsyttävämpää. Olisko mun pitänyt mennä yhdeltätoista sunnuntai iltana näyttämään jollekin ventovieraalle naapurille miten se tulostin toimii? Hohhoijaa. Voihan nykyajan nuoriso. :D

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 18.04.2016 klo 23:16  
+
0
Mä sairastin yläasteella mononukleoosin ja oli kyllä jännittävä kokemus. Nieluviljely ei antanut varmaa tulosta sillon, mutta kurkku oli täynnä valkoisia rakkuloita, joten sille sairaudelle lopulta pelimerkit pistettiin. Yhden päivän oli ihan armottoman väsynyt ja nukahtelin ihan mihin sattuu, kuten narkolepsiaa sairastava. Saatoin ihan tosissani nukahtaa seisoessani. Yskin saman päivän aikana verta kun ilmeisesti ne rakkulat puhkesi nielusta ja sen jälkeen alkoikin olo kohenemaan ihan kohinalla.

Meillä on aina käytetty kurkkukipuun Auringohattu-uutetta ja nyt viimeksi testattiin Karmoliittamunkin yrttitippoja. Niitä Bafucineja ja Strepsilsejä saa ainakin meikä imeä posket lommolla ilman ihmeellisempiä vaikutuksia, mutta noilla tipoilla saa sen verran tehokkaasti desinfioitua nielua, et oireet helpottuu huomattavasti nopeampaa. Varsinkin noissa yrttitipoissa on sen verran raikas yhdistelmä (+etanoli), et hengitystiet huutaa hoosiannaa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.04.2016 klo 00:04  
+
0
^Mullakin tapahtu joku ihmeparantuminen ton taudin kanssa. Tai no ihme ja ihme, ku olin sitä jo yli viikon potenu, mut silti. :nauru: Viime tiistaina oli viel yli 38 astetta kuumetta ja olo tosi heikko. Sit seuraavana päivänä kuume ei enää noussu ja yskin ja oksensin vissiin ne rakkulat sieltä nielusta pihalle, koska sen jälkeen kaikki oireet hävis. Jotain niin sanoinkuvaamattoman helpottavaa, ku pystyin vihdoin syömään ja juomaan ilman kipua ja jaksoin tehä jotain muuta, ku maata sängyllä. :hymy: Vieläkin on imusolmukkeet hiukan turvoksissa, mut eiköhän ne siitä taas kohta normalisoidu.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.04.2016 klo 07:37  
+
0
^^ Allekirjoitan täysin, molemmat tipat :nauru: Paras pommi flunssaan ja kurkkukipuun on ollu piparminttutee, raastettu tuore inkivääri ja sitten nuo munkkitipat. Saa olla aikamoinen supertauti jos ei helpota.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.04.2016 klo 08:40  
+
0
Vielä auringonhattu-uutettakin parempana pidän Plantago-uutetta <3.
Toimii jopa korvakäytäväkipuun, kun laittaa pari tippaa pumpuliin ja se korvakäytävän suulle. En voi tohon oikein uskoa: auttaisiko pelkkä pumpulikin yhtä paljon. Mutta sattuma & kokemus on johtanut siihen, että mulla tulee Plantago peliin heti kun on mitään flunssaan viittaava.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 19.04.2016 klo 20:58  
+
0
^^^Hyvä et oot taas terveiden kirjoissa! :peukku:

Mä alan läträämään uutteilla jo siinä vaiheessa kun vähän karvastelee kurkkua :nauru: Alkuvuodesta puoliso sai räkätaudin, mut mä onnistuin tälläkin kertaa skippaamaan koko homman huuhtelemalla nielua tarvittaessa yrttitipoilla :lallati:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28231
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6350
Viestejä yhteensä545774
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 15.05.2024 klo 03:30)