Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 21

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:52  
+
0
Ihme kiskontaa!! D: Joo en kyllä tollasta halua. Tai sit vaan meen yhen asian takia kerrallaan.
dogetoyz.com

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 14:54  
+
0
keimu: Ja Lähitapiolalla kaikki vakuutukset muuttuu uusien ehtojen mukaisiksi.
Meillä juuri vähän halpeni kaikkien kolmen vakuutukset näillä uusilla ehdoilla, mutta on pohdinnassa jos jätetään kaikki vakuutukset koirien osalta nyt pois ja eletään säästöillä.

Kaksi kertaa käytetty nyt juuri eläinlääkärissä saman vaivan osalta ja kaikilta kerroilta se 60€+ 25%, ennen mennyt muistaakseni yhdellä maksulla. Saatiin sitten hurjat 40€ korvausta ja kaikkineen maksoi yli200€ nämä reissut.
Kyllä vähän pisti mietityttämään onko järkeä näitä vakuutuksia pitää vaikka käyttökoira onkin yksi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.04.2016 klo 14:55)

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 15:11  
+
0
Ifillä on omavastuu onneks 84e+25%(vai 20?) vakuutuskaudessa eli vuodessa. Ja korvauspäätös on aina tullut nopeasti! Viimeksi viime perjantaina tein ilmoituksen joskus illalla seiskan maissa ja päätös tuli tunnin-kahden sisällä. :hymy:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 18:50  
+
0
Alissalla ei oo vakuutusta, eikä siitä esim. sen lonkan nivelrikon hoidossa ois kauheesti ollu ees hyötyä. Lonkkaan tehtiin se PRP-hoito kahesti, yhteensä joku 500 euroa, siitä ei ois saanu mitää korvausta, koska toi on edelleen kokeellinen hoitomuoto. Lisäks eniten rahaa on menny fyssarille, mistä ei myöskään saa korvausta, vaiks kyseessä on sairauden hoito. Saako muuten laserterapiasta korvausta?

Kurkkukipu on yltyny eile ja tänää ihan mahottomaksi, eilen vedin särkylääkkeitä vähän väliä ja lopulta tuntu, ettei nekään auttanu. Syöminen ja juominen täyttä tuskaa ja yölläki heräsin kipuun. :suru: Kurkkasin sit taskulampun kanssa nieluun ja ihan säikähdin. :eek: En saanu enää terveyskeskuksesta aikaa, eikä huvittanu lähtee tuntikausiks päivystykseen, ni menin yksityiselle. Angiinahan siellä sit oli, niinku epäilin. :-/ Lääkäri kommentoi, et aika hurjalta näyttää... Taas vedellään antibiootteja, niit ei ookkaan tullu täs tarpeeks viel popsittua. :roll: Ja sain reseptin 800 mg Buranoihin, hurraa, kunpa ne veis tän kivun pois...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 19:05  
+
0
Mua alkaa tympimään kun mulla on ollu vatsa kipee jo yli viikon ja on tosi tuskanen olla. Piti olla lääkärille aika maanantaina mutta ylläri ylläri tää tuli puhelu et se piti perua ja aika siirty viikolla.. Päivystyksessä ravattu jo sen verran että sinne on turha mennä. Aaaagh oispa varaa yksityiselle menoon.
dogetoyz.com

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 21:56  
+
0
Mä irtisanoin meidän jokaisen elukan vakuutukset jo vuosia sitten.Alkoi kyrsimään kun maksoin periaatteessa "turhaan" niitä yli kymmenen vuotta, ja aika isoista summista oli kyse/vuosi kun ne vakuutukset oli kolmella kissalla ja kolmella koiralla.. Jos olisin laittanut ne rahat jonnekin jemmaan tilille, niin ois ollut iso kasa kahisevaa. Nyt ne rahat on periaatteessa taivaan tuulissa.
Elellään siis vaarallisesti ja onpa luottokortti jos jotain tapahtuu.

Kallein operaatio mitä oon joutunu yhdelle koiralle tekemään, oli nisäkasvainten poisto + saman operaation aikana hammaskaluston fiksaus (=hammaskiven- ja muutaman hampaan poisto) joka kustansi 240 euroa. Eipä siinä olis vakuutuksilla paljoa tehnyt. Oisko edes yhtikäs mitään?

Sitten mä oon miettiny sitäkin, että tilanne, jossa vakuutuksista vois oikeasti hyötyä, edellyttäisi jo sellaista haaveria ja operaatiota, että mietin ylipäänsä sellaisessa tilanteessa sen kannattavuutta sen eläimen näkökulmasta. Jos siis vaikka menee koipi poikki, niin tuskin on koiralle kovin helppo toipuminen kaikkine leikkauksineen, kuntoutumisineen, täyslepoineen ym, kun se on jo ihmisellekin aika kova paikka? Ja kun ne eläimet ei osaa edes kertoa, että koska sattuu ihan helvetisti, niin mietin sitä kivunlievitystäkin, että kuinka paljon siinäkin saattaa tuottaa sille eläimelle "turhaa" kärsimystä? Ja kun se elukka elää muutenkin vain tässä hetkessä, eikä tajua että kun tsemppaat nyt pari kuukautta (ja ehkä pidempäänkin) ja kestät, niin kyllä se helpottaa.
Itse en siis tiedä, lähtisinkö välttämättä moiseen. Vaikea se on toisaalta sanoa, mutta jonkinlainen katto sille summalle ja sen eläimen "kiusaamiselle" kyllä on, varsinkin tosiaan jos se toipuminen vaatii pitkän kuntoutuksen jne.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Perjantaina, 08.04.2016 klo 22:49  
+
0
^Ohhoh, oottepa te päässy halvalla nisäkasvainten poistossa, jos samalla on hampaitakin hoidettu. Muistaakseni meillä meni yli 300, ku käytiin lonkan takia ontumatutkimuksessa ja otettiin samalla röntgenit... Kunnaneläinläääriä suosin kyl aina ku mahollista, eli lähinnä perusjutuissa, nyt oli pakko suunnata ortopedille.

Siis mikä vois auttaa tähän angiinan aiheuttamaan kipuun? Otin neljä tuntia sitten Burana 800 ja nyt jo sattuu nii, et nieleminen pelottaa. :suru: Vitsit ku ois vaikka jätskiä tai jääpaloja, joita imeskellä... Yhteensä oon tänää jo vetäny 1600 mg ja aina vaa sattuu. :neutral: Pakko ottaa ennen nukkumista viel lääkettä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.04.2016 klo 10:43  
+
0
^ Ei ole suoranaisesti kipuun, mutta nielu voi olla sen verran karrella, että Bepanthen-imeskelytabletit (apteekista) voisivat auttaa välillisesti?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.04.2016 klo 11:20  
+
0
^Kiitti vinkistä! :) Strepsilssejä oon vedelly, ne ei auta yhtään. Itkin illalla, ku kipu oli niin hirveetä, otin sit viel illalla toisen 800 mg, yhteensä eile vetelin semmoset 2400 mg ibuprofeenia. En ois uskonu, et tää vois sattuu näin paljon. :eek: Aamupalan syömisestä ei tullu mitään, puolikkaan lasillisen jugurttia sain nieltyä. :neutral: No, jospa se antibiootti kohta jo rupeis vaikuttamaan...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 09.04.2016 klo 14:53  
+
0
Ootko Tutuli kokeillu niitä bafucin-imeskelytabuja? Mulla ne auttoi kun kurkku oli niin kipeä, että pelkkä nielasun ajattelu aiheutti tuskaa.

Nehän siis sekä desinfioi että puuduttaa kurkkua.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.04.2016 klo 14:55)

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.04.2016 klo 08:49  
+
0
Mulla on Fenniasta elukoiden vakuutukset ja musta tää on kyllä hyvä! Omavastuu on 30€/käynti, niin kyllä ite tulee vähän pienemmistäkin vaivoista lähdettyä eläinlääkäriin, kun yleensä se käyntimaksu on yli 50€ lähes poikkeuksetta.
Tässä on myös lääkekuluvakuutus, eli saman vaivan lääkkeet korvataan ilman uutta omavastuuta aina. Yhdellä koiralla on säännöllinen lääkitys, nii ne rahat saa tosi kätevästi aina. Eihän se vakuutus toki isoja operaatioita kata, mut edes osan niistä. Tänä vuonna on kahden koiran osalta käytetty vakuutusta jo vähintään sen vakuutusmaksun verran molemmilla.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.04.2016 klo 11:18  
+
0
Yks mikä auttaa ainaki mulla kurkkukipuun, on kookosöljy. Sitä oon ottanu teelusikallisen aamuin illoin jos on ollu kurkku kipee ja auttaa nopeesti.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 10.04.2016 klo 12:24  
+
0
En mä jaksanu mennä eilen apteekkiin, et oisin voinu testata teiän vinkkejä. :( Vähän kyl epäilen, et mikään konsti ois auttanu, koska ees 2800 mg ibuprofeenia päivän aikana ei vieny kipua kokonaan pois. Nyt istun sit päivystyksessä, koska antibiootit ei oo auttanu yhtään, kipu vaa pahenee ja mun on vaikee puhua. :suru: Nielu on tosi turvonnu, pelkään, et se on joku kurkkupaise tai vastaava. :neutral: Täällä hoitaja vähän ihmetteli, et miks siellä yksityisellä ei tehty nieluviljelyä...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.04.2016 klo 12:26)

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 11:32  
+
0
Tutuli Kuulostaa ikäviltä noi vaiheet nielutulehduksen kanssa :neutral:. Toivottavasti olet saanut nyt hoitoa, mikä puree ja vointi helpottunut!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 12:13  
+
0
^Joo, eilen tosiaan pyörähdin päivystyksessä, oli kyllä niin mukava ja empaattinen lääkäri, et jo se helpotti oloa, kun joku otti mun oireet tosissaan. :hymy: Ei ollu onneks mitään nielupaisetta, mut tosi paha tulehdus tuolla jyllää. Ilmeisesti nyt kuitenkin virus, koska antibiootti ei oo auttanu. Mut sitä ei saada koskaan tietää, koska mitään nieluviljelyä oli turha enää tehdä, koska olin jo ehtiny antibiootteja syömään. :neutral: Eipä tähän oo mitään lääkettä, ei auta ku lepäillä. En tajua, miks en aikasemmi tajunnu ottaa ibuprofeenin kanssa parasetamolia, vaiks tiesin, et se on paras kombo kipuun, lääkäri siis kehotti tekemään niin. Eilen sit söin kunnon annoksen ruokaa ekaa kertaa moneen päivään, ku kipu hellitti. :hymy: Ilmeisesti mun vatsa ei vaan oikeen tykkää näistä kipulääkemääristä, vietin yöllä aikaa vessan lattialla, ku oli niin huono ja oksettava olo, mikä oli ihan hirveetä ku vatsa oli tyhjä. Sain kaks päivää saikkua, mut ainakin vielä olo on ihan yhtä huono ku aikasemminki, pahempikin tän pahoinvoinnin takia.

Onks jollain ollu vastaavaa? Kuinka kauan meni toipua? Mononukleoosi on yks vaihtoehto, se saattaa kuulemma kestää viikkojakin. :(
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 12:52  
+
0

Tutuli kirjoitti:

En tajua, miks en aikasemmi tajunnu ottaa ibuprofeenin kanssa parasetamolia, vaiks tiesin, et se on paras kombo kipuun, lääkäri siis kehotti tekemään niin.


Monelle on tyypillistä, että vaikka on tietoa omasta takaa, ei sairauden/väsymyksen/voimakkaiden tunteiden/tms. takia vaan saa hyötykäyttöön sitä omaa tietoa omalla kohdallaan tai jonkun tosi läheisen kohdalla.
(Omana superpienenä esimerkkinä: tiesin aikoinaan(kin) ihan hyvin, miten kotikonsteilla hoidellaan koiran ripulia. Mutta kun se tuli omille koirille, piti kysellä ja varmistella muilta mitä kannattaa tehdä tai tekemättä jättää.)
Pikaista paranemista! :aurinko:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 13:20  
+
0
^Jep, jotenki se ei vaan tullu mieleen. :nauru: Kiitos, toivottavasti tää nyt tästä pikku hiljaa helpottais. :hymy: On täsä yks hyvä puoli: meil on siskojen kanssa herkuton huhtikuu, mut mää saan syödä mehujäitä lääkärin määräyksellä. :peukku:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 15:50  
+
0
^ Mulla oli joskus vuosia sitten tosi paha nielutulehdus, se oli niin kipeä että rehellisesti sai vääntää itkua, kun nielaisi. Koko kurkku oli täynnä valkoista peitettä ja mustia (!!) reikiä. Virus oli kuulemma. Meni sen parisen viikkoa toipua. Ainoa, mikä auttoi oli nuo bafucinit.

Tsemppiä!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 16:32  
+
0
^Kiitos tsempeistä! :hymy: Tänäänki oon itkeny, ku on niin voimaton olo ja toi kipu kyllästyttää. :suru: Nyt tuli hiukan parempi olo, ku sain syötyä vähän ku lääkkeet vaikuttaa. Äh, kävin eilen apteekissa, mut en ostanu Bafucineja, vaan jotain ihan uusia Sebtabene-pastilleja, joita apteekkitäti suositteli. Niissä kyl lukee, et mm. nielutulehduksen hoitoon ja kyl ne ehkä vähän auttaaki. Ne siis desinfioi ja poistaa kipua. Vähän kyl veikkaan, et tulee pikkasen pidempi saikku ku kaks päivää...

Tähän asti mun 17-vuotiaana sairastama vesirokko oli mun elämän pahin tauti, mut eipä oo enää. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.04.2016 klo 16:34)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 11.04.2016 klo 20:28  
+
0
^ Eihän sulla mononukleoosi ole? Oho joo, oltiinhan sitä jo epäiltykin. Mä sairastin sen 14-vuotiaana ja se oli kyllä ihan helvettiä, jokaisesti nielaisusta tuli vedet silmiin ja Buranaa kului siinä määrin että sain vissiin lievän vatsahaavan kun ulosteessa oli pariin otteeseen verta. En muista tarkalleen enää kestoa, mutta muistelisin että viikon verran kesti se pahin vaihe. Jos jotakin positiivista niin siihen tulee sairastamisen myötä immuniteetti.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.04.2016 klo 20:31)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 02:45)