Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 10:14  
+
0
Noni, ostivat sitten naapurin kämpän eli me ollaan taas lähtökuopissa. Kiinteistövälitys on nykyään niin härskiä hommaa että kannattaa tosiaan olla varovainen ettei joudu uhkailtuna asuntokauppoja tekemään.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 10:21  
+
0
Töissä lämpötila sisällä +19, eikä patterit toimi.. Prkl.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 10:21  
+
0
En sitten näköjään valmistu koskaan. Olen odotellut kesäkuusta asti tutkintotodistusta amk:sta ja tänään asiaa selvitellessäni sain kuulla, että mulla ei ole riittävästi opintopisteitä! Siis mitä vattua, ne on laskettu miljoonaan kertaan ja todettu, että pisteitä tulee vielä ylimääräisiäkin! :pyssyt:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 11:35  
+
0
^Sympatiat sinne. Mulla meinas käydä samalla tavalla, yhtäkkiä puuttukin ammattiopinnoista 15 pistettä keväällä kun mun kaikki ammattiopinnot oli laitettu vapaasti valittaviin, jossa mulla oikeesti kuuluis olla kieliopintoja (oon siis tehnyt ylimääräsiä kielikursseja) ja kieliopinnoissa oli sit taas joku 10 pistettä ylimäärästä.

Onneks mun tilanne selvis ku otin yhteyden yliopettajaan ja pyysin, että saiskos nää siirrettyä. Heti seuraavana päivänä oli asiat kunnossa :)

Asiasta toiseen, ens viikolla voitais treenailla jos sulla on aikaa :D Katellaan sitä viel sit :)

Harri

Harri
Viestimäärä: 3

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 13:51  
+
0
Pännii Helsingin kaupungin jatkuva holhoaminen ja alati lisääntyvä kyttääminen. Pistin kaupunginjohtajalle postia: http://www.harrieerikäinen.fi/blogi/2010/08/25/28


Avoin kirje kaupunginjohtaja Jussi Pajuselle (lähetetty sähköpostitse 27.8.2010)


Käännyn puoleenne Helsingin kaupungin henkilöstökeskuksen 21.6.2010 antaman tupakointia koskevan ohjeen (Ohje 27) vuoksi.

Paitsi lyhytjänteistä, näköalatonta ja tempoilevaa kaupungin työllistämistoimintaa, henkilöstökeskus harjoittaa myös ylimielistä, omavaltaista ja dialogitonta henkilöstöhallintoa, josta hyvänä esimerkkinä toimii nyt puheena oleva ohje. Varsinkin tästä syystä pidin outona, että virkamiesten toimien oikeellisuutta valvomaan asetettu eduskunnan oikeusasiamiehen toimisto pyysi työnantajani (Helsingin kaupunki) menettelystä tekemääni kanteluun kaupunginhallituksen kautta lausuntoa juuri tuolta, hyvistä syistä aiemminkin julkisesti kritisoimaltani työnantajani edustajalta, henkilöstökeskukselta.

Helsingin kaupunginvaltuuston kokouksessa 2.6.2010 päätettiin tupakointiohjeen osalta kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-ahon ehdotuksesta, että sanamuoto ”Kielto ei koske lakisääteisiä lepotaukoja silloin, kun niitä ei lasketa työajaksi” muutetaan muotoon ”Kielto ei koske lakisääteisiä lepotaukoja”.

Tästä välittämättä henkilöstökeskus päätyi 39 000:a Helsingin kaupungin työntekijää koskevassa ohjeessaan tähän: ”Tupakointi voi tapahtua vain työaikaan kuulumattoman ruokailutauon aikana, jolloin työntekijä voi muutoinkin esteettömästi poistua työpaikalta”. - - ja - - ”Tupakointi kahvitauon aikana ei ole mahdollista, koska kahvitauko luetaan työaikaan eikä sen aikana saa poistua työpaikalta”.

Ehkä henkilöstökeskuksella on mahdollisuus muuttaa ja tiukentaa kaupunginvaltuuston päätöksiä omassa ohjeistuksessaan, ehkä he eivät välitä tai osaa noudattaa niitä. Pyydän Teitä ryhtymään tarpeellisiin toimenpiteisiin asian korjaamiseksi, jos se mielestänne edellyttää korjaamista, ja vastuullisten ojentamiseksi ja ohjaamiseksi, mikäli virka-aseman väärinkäytöksiä tai osaamattomuutta ilmenee.



Helsingissä 27.8.2010 Harri Eerikäinen
Amerikanbulldoggi Rollon päiväkirja http://www.harrieerikäinen.fi/3

Hamy

Hamy
Viestimäärä: 128

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 14:20  
+
0
Koko viimeyö meni sitten vessassa ramppaamiseen kun oksetti, mutta mitään ei tullu..
Nyt onneksi on jo parempi olo, mutta väsyttää ja joka paikkaan koskee..
*Luota siipiisi ja LENNÄ*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 14:26  
+
0
Mulla soi jo toista päivää päässä se pohjosen poika biisi.. :pyssyt:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 16:27  
+
0
^ Aina yhtä ihanaa kun joku biisi tai rallatus soi päässä :DD Mulla soi koko viime syksyn päässä "Liplap, liplap, maan mainioin laituri"... Äiti uhkasi jo jossain vaiheessa nirhata mut kun lallattelin tuota...
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 16:33  
+
0
keimu, ens viikko käy hyvin, palaillaan vielä lähemmin päivästä, ajasta ym.

Ja selvishän se op-ongelmakin (myönsivät jopa omaksi virheekseen!) ja todistusta voi odotella ens kuussa. Vihdoin!

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 16:46  
+
0
.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 28.08.2010 klo 16:33)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:15  
+
0
^ Onpa tympeää. Pöh.

Mä näen punaista. Käytiin koirapuistossa (kun en uskalla päästää täällä ihan missä sattuu vapaaksi). Ensinnäkään se ei ole mikään hel****n siedättämisaitaus mihin tuodaan aggressiivisia, huonosti käyttäytyviä koiria jotka käy heti päälle. Toiseksi, mun mielestä koiralle luontaista käyttäytymistä on ennemminkin haistella kuin heti käydä päälle. Jos toiseen menee hermo, niin sitten saa, tietenkin, ärähtää, mutta ei heti samantein käydä hampaat irvessä päälle. Jos koira ei kestä toisiin koiriin tutustumista kovin luontaisella tavalla -haistelemalla, niin pysykööt poissa sieltä helkkarin aitauksesta. Mulla palo käpy ja oon edelleen vihainen. Kiitos hampaanjäljestä ja säikähtäneestä koirasta. Siedättäkää toisiin koiriin aivan rauhassa (niiden toisten kustannuksella), mutta tuohon puistoon me tuskin enää koskaan tassun varpaallakaan astutaan. Lisäksi se ämmä haukku Urhoa juntiksi joka on tyhmä kun se haistelee ja mutisi hampaiden välistä jotain tappamisesta. Näin jo sieluni silmin käteni sen kurkun ympärillä. Kivat leikit toisten kanssa ihan ketuille tommosten takia. Eikä tuo ollut ainoa säikähtänyt koira, mutta ihan mitä vaan TEIDÄN siedättämisenne vuoksi. Terveisiä perseestä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:20  
+
0

neruda kirjoitti:

Toiseksi, mun mielestä koiralle luontaista käyttäytymistä on ennemminkin haistella kuin heti käydä päälle. Jos toiseen menee hermo, niin sitten saa, tietenkin, ärähtää, mutta ei heti samantein käydä hampaat irvessä päälle. Jos koira ei kestä toisiin koiriin tutustumista kovin luontaisella tavalla -haistelemalla, niin pysykööt poissa sieltä helkkarin aitauksesta. Mulla palo käpy ja oon edelleen vihainen. Kiitos hampaanjäljestä ja säikähtäneestä koirasta. Siedättäkää toisiin koiriin aivan rauhassa (niiden toisten kustannuksella), mutta tuohon puistoon me tuskin enää koskaan tassun varpaallakaan astutaan. Lisäksi se ämmä haukku Urhoa juntiksi joka on tyhmä kun se haistelee ja mutisi hampaiden välistä jotain tappamisesta. Näin jo sieluni silmin käteni sen kurkun ympärillä. Kivat leikit toisten kanssa ihan ketuille tommosten takia. Eikä tuo ollut ainoa säikähtänyt koira, mutta ihan mitä vaan TEIDÄN siedättämisenne vuoksi. Terveisiä perseestä.



Kiva :roll:

Täällä nuo samat tyypit tulevat lenkillä vastaan koira vapaana. Ihanaa :mad:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:24  
+
0
neruda, tosi inhottava tilanne :suru: Toivottavasti ei jäänyt Urholle minkään sortin traumoja.
Tuo on juuri se yksi syy miksei me koirapuistoissa oikein uskalleta käydä, lähes joka kerta sattunut jotakin ikävää eikä siellä tarvitse olla kuin yksi idiootti koirineen.
Mutta toisaalta, kyllä nuo samanlaiset taliaivot voivat päästä yllättämään myös ihan puiston ulkopuolellakin.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 19:39  
+
0
No noita taliaivoja tosiaan varmaan kukkii joka puolella. Ärsyttää vieläkin, etenkin kun syyllistetään siitä että oli oma vika, vaikka toinen oikeasti vain haisteli. Ei siinä mitään ehtiny tapahtumaan pahempaa, mutta olis voinu käydä mikäli omistaja ei olis ottanu omaansa heti kiinni ja pois päältä. Täytyy alkaa etsimään sopivia juoksutuspaikkoja lähiympäristöstä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 20:32  
+
0
^Apua mitä porukkaa siellä puistoissa on :eek: Me ei puistoilla ollenkaan tuon seuraavan huonon kokemuksen takia ja toisaalta siks, että tiedän ton mummonkin antavan hammasta aika suurella varmuudella. Ei se vihanen ole, mutta se ei vaan tykkää muista. Puistot ei oo sitä varten.

Mä joskus kävin sen mun edesmenneen uros labbiksen kanssa tampereella siinä ratinan puistossa. Siellä oli sit vanhempi nainen oman (ilmeisesti sekarotuisen) koiransa kanssa. Se oli hirvee päsmäri, uros, ja käyttäytyi sen mukaisesti. Omi kaikki nartut mitä puistoon tuli ja rähisteli sille mun koiralle, piti vissiin kilpailijana. Mitään uhkaavaa tilannetta ei kuitenkaan tullut, koska mun koira oli niin nuori vielä (alta vuotias) että alistui hyvinkin vähästä. Juteltiin sit sen naisen kanssa siinä hetki ja kertoi viron tuonti olevan se koira..eli jostain tarhalta.

Sit rupes tapahtuu. Mun koira leikki parin nartun kanssa siinä, kun se seropi otti vauhtia ja hyökkäs päälle. Oma koira alistui selälleen siihen maahan ja hyökkääjä seisoi tavallaan sen mun koiran päällä/yläpuolella, turpa aivan kiinni kurkulla ja jumalaton murina. Se akka seisoo vaan vieressä..eikä sano mitään. Olin aivan paniikissa, enkä ajatellu mitään kun kävin huitomassa sen vieraan uroksen helvettiin siitä remmin avulla, otin oman koiran kiinni ja lähdettiin kävelemään poispäin.

Perään se nainen vielä jutteli, että 'hän ei kyllä ymmärrä kun puistoihin tuodaan vihaisia koiria'.

Sen jälkeen meillä ei ole puistoiltu.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:06  
+
0
Miten voi aina väsyttää :mad: Ei jaksa herätä aamuisin, ei jaksa pysyä töissä hereillä, ei jaksa valvoa illalla edes kymmeneen. Kohta väsyttää vielä enemmän, kun tulee syksy. Taidan siirtyä talviunille...

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:18  
+
0
Voi mikä kokemus Nerudalla. :suru: Oon kyllä samaa mieltä. Mekään ei pystytä puistoilla kun Misty panikoi jo portilla ja peruuttaa, sitä näykkäisi isompi koira tassusta kun oltiin pentukurssilta lähdössä vaikka käveltiin vaan ohi. No, onneksi on lähellä paikkoja missä voi pitää tuota vapaana muutenkin niin ei niin paljon menetä.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:20  
+
0
Jaan teidän ärsytyksiänne.

Mun todistuksensaaminen viivästyi kohtalokkain seurauksin (lue= en saanut sitä valmistujaispäivänä keväällä 2009, en ole vieläkään hakenut sitä kansliasta) koska koulu oli laskenut opintopisteitä väärin, oli käynyt hyväksiluvuissa pilkkuvirhe.

Mekään ei käydä koirapuistoissa, koska siellä koiriaan ulkoiluttavista vähintään kolmasosa on vatipäitiä joiden koiria saa pelätä.

Ja sitten omaan valittamiseen... Mulla ei ole mitään inspiraatiota ei tiskata, ei mennä huomenna töihin, ei odottaa sitä kolmea, neljää vuotta että avokki valmistuu että voidaan tehdä lapsia ja rakentaa talo ja mennä naimisiin ja ja ja. Miksei sitä voi tehdä nyt heti? No, koska se ei ole järkevää. AI ETTÄ mua välillä sapettaa olla järkevä!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:36  
+
0

jannie kirjoitti:

AI ETTÄ mua välillä sapettaa olla järkevä!



:nauru: Anteeksi, mutta tuo lause oli ihana! Saatan lainata sitä joskus.. :viheltel:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Perjantaina, 27.08.2010 klo 21:37  
+
0
^ tuo oli kyllä niin hyvin sanottu! Mulla on ihan samanlainen fiilis välillä :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545699
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 05:30)