Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 18:40  
+
0
^Isosti tsemppiä selkävaivojen kanssa kärvistelyyn! Toivottavasti saat helpotusta kipuihin. Saako udella, millainen operaatio tehtiin? Itsellä paukahti selkä noin vuosi sitten oikein kunnolla -välilevytyrä, aika iso sellainen. Pariin viikkoon ei tarvinnu kävellä kuin korkeintaan vessaan. Onneksi sitä ei jouduttu operoimaan, vaan parani itsekseen ajan kanssa. Selkäkivut on kyllä niin syvältä, kun ne vaikuttaa kaikkeen liikkumiseen ja olemiseen.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 18:50  
+
0
Saa udella =) Itse asiassa mun selkää operoitiin mun nilkan takia. Nilkassa on hermovaurio (vuodesta 2007 asti, ennen sitä nilkka kerkes olla kipeenä 8 vuotta ku syytä ei tiedetty. Selvis että siellä oli hermo jääny luun päälle puristuksiin) ja lääkkeistä en oo kunnon apua saanu. Nyt mulla on kokeilussa selkäydinstimulaattori. Jos mää koen, että tästä on apua mulle, niin mulle asennetaan ens viikolla sitte oikee stimulaattori.
Mulla loppuu huumori kesken ku lääkkeistä en saa apua ees tän selän kipuihin. Ihan tokkurainen olo, mutta käy niin prkleen kipiää koko ajan. Kauhulla ootan jo ens viikkoo ku joutuu takas operoitavaksi. Vapaaehtosia mun puolesta menemään..?
tassun jälkiä seuraten..

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 18:57  
+
0
^Voi ei, onpa sinua koeteltu! Kaikki peukut siis pystyyn, että saat avun. Kyllä ne vaan onneksi kaikenlaisia keinoja on keksineet. Itsekin vaan ajattelin silloin kun selkä oli järkyttävän kipeä, että onneksi en elänyt vaikka 100 vuotta sitten. Siinäpähän olisi kärvistelty ilman kipulääkkeitä ja tietoa siitä, missä mättää. Onneksi sinullakin saatiin selville tuo nilkan ongelma. Voimia! :enkeli:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 19:07  
+
0
Kiitoksia =) Mää elän loppuelämän kivun kanssa, on siihen jo jotenkuten tottunu. Tää stimulaattori ei valitettavasti poista kipua, vaan sen pitäs lievittää. 6 ihmistä kymmenestä on saanee avun tästä, toivon kuuluvani siihen joukkoon.
Selkä ja vasen jalka kärsii kans tästä oikeen jalan kivusta. Selkä on kipeenä harva se päivä ja vasen jalka kauheella koetuksella ku oikeelle ei voi varata kunnolla painoa. Ihanaa kerätä näin nuorena kaikkia mahollisia vaivoja niin ei tuu vanhempana yllätyksiä.. NOT!!!!
tassun jälkiä seuraten..

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 23:16  
+
0
Sanotaanko näin että prkl.
1.en tiennyt että kirjaston kirjoista voidaan parhaimmillaan "esi"haastaa oikeuteen.
2.Miksi sosiaalisten statusten pitäisi olla koko ajan esillä ja niitä toitottaa? Koska muuten luullaan että flirttaat kaikesta mitä sanot..

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 23:25  
+
0
^

1.en tiennyt että kirjaston kirjoista voidaan parhaimmillaan "esi"haastaa oikeuteen.

Siis että mitä?! :eek:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 18.10.2010 klo 23:49  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^

1.en tiennyt että kirjaston kirjoista voidaan parhaimmillaan "esi"haastaa oikeuteen.

Siis että mitä?! :eek:



Joo-o. Oli tullut lasku (jonka unohdin) ja sitten toinen lasku jossa perittiin jo kirjojen hinnatkin+muistutukset (yht.148e) ja oli kuun loppu puolta joten en voinut maksaa juuri silloin, niin laitoin odottamaan ja PIM se unohtui myös. Sitten tulikin käräjäoikeudelta lappua että on olemassa kantaja ja vastaaja(minä siis) jolta peritään tämä 148e+oikeuskulut tähän mennessä jotka tekee yhteensä 360e. Huomenna soittoa kirjastontädille että maksan heti nyt nuo ettei mene sinne oikeuteen asti (14vrk aikaa tehdä tämä asia) ja jos tämä täti ei jostain syystä hyväksyisikään asiaa, joutuisin oikeuteen ja menettäisin luottotiedot yms.

Tiedän, oma moka kun unohdin nuo, mutta minusta suoraan sanottuna pöljää että niiiin moni pahempi rikollinen on vapaalla jalalla/todella lievillä tuomioilla, kun minä, pieni unohtelevainen kansalainen unohdan kirjat ja maksut, on lainsuojaton no.1 ja haastetaan oikeuteen :D

Noh, ei voi mitään, huvittaa enemmän jo nyt koko juttu (vaikkei kukkaroa naurata), mutta ei tästä selviä kuin nauramalla että kirjojen, pikku kirjojen takia ottivat oikeushenkilöihin yhteyttä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 09:05  
+
0
Älyttömän huonosti nukuttu yö takana ja tuntuu et ei pysy silmät auki. :(
Kamalia painajaisia kerta toisensa jälkeen ja omaan huutoonsa tai tuskanhikeen heräämisiä. :suru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 11:50  
+
0
myrkku: No ohhoh. :eek: Meillä (oon kirjastossa töissä) maksamattomat laskut menee perintätoimiston hoidettaviksi, ja tämäkään ei ihan heti tapahdu, olisko 2 kk viimeisestä eräpäivästä tms.. Ja tämän jäkeen siis kirjastolle ei enää se asia kuulu, vaan koko homma hoidetaan perintätoimiston kautta. Siitä tulee sit jotian lisämaksuja tietty... Aika rajulta kuulostaa oikeuteen asti meneminen kyllä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 11:57  
+
0
Meillä olis tänään taas TOKO-kurssin treenit, mutta Ronja edelleen kelnkkailee tassunsa kanssa, josta meni nakertamaan palan anturaa pois. Edelleenkään en tiedä, mikä tassussa oli alunperin, koska mitään en sieltä löytynyt. Ilmeisesti on kuitenkin pois (syöty?) mikä olikaan, koska ei enää näytä häiritsevän kuin kävellessä.

Tuntuu vain paranevan perhanan hitaasti, vaikkei pahemmaksikaan muutu.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 12:15  
+
0
Sillä tavallahan tuo perintä aina toimii. Jos yritys (tai tässä tapauksessa kirjasto) käyttää perintätoimistoa velkojen perimiseen ja velallinen ei maksa perintätoimiston lähettämiä laskuja, niin laskujen perintä siirtyy käräjäoikeuden päätöksen kautta ulosottoviranomaisille. Jos perintätoimistoa ei käytetä, voi yritys myös itse viedä saatavan käräjäoikeuteen. Tässä lisää tietoa velkojen perinnästä oikeudessa: http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=674

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 12:29  
+
0
Isä on saanut sydänkohtauksen, äiti on Turussa käymässä ja mä olen jumissa töissä enkä pääse täältä mihinkään ennen kuutta. :suru: Tuskin käy mitään pahempaa, kun ukko oli napannut nitron ja ajanut itse sairaalaan, mutta silti on tositosi huolissaan..
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 13:38  
+
0
^Voi ei :suru: En pysty edes kuvittelemaan kuinka huolissanne olette. Kuitenkin varmasti helpottava tieto että oli itse pystynyt ajamaan sairaalaan. Voimia :paijata:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 13:39)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 13:59  
+
0
Ja sit pukkas hervottoman rannesäryn. Alkaa olla sitä luokkaa taas pahimmin vihlaistessaan, et tekis mieli huutaa tyynyyn. :mad:
Tulis nyt jo joku tieto siitä koska ne meinaa tuota leikellä.

edit. Ja voimia Tonterialle. Mä en voi edes kuvitella millainen hätä on, kun omalle vanhemmalle sattuu jotain. :(
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 14:00)

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:09  
+
0
Tonterialle perheineen hurjasti tsemppiä! Toivottavasti isäsi voi pian taas paremmin!

Mun mielestä on ihan täysin ymmärrettävää, että palauttamattomista kirjoista tai maksamattomista sakoista tulee seuraumuksia, jos ei muistutuksista huolimatta maksa (oli sitten kyse unohduksista tai tahallisuudesta). Laskun maksamatta jättäminen on kuitenkin ihan saman tasoinen rike, oli sitten kyse kirjaston kirjoista, postimyynnistä tilatusta tavarasta tai vaikka terveyskeskuslaskusta. Jos kirjat jää kokonaan palauttamatta, on rike täysin verrattavissa mielestäni esim. myymälävarkauteen.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:15  
+
0
Tonterialle ja perheelle jaksamista :paijata:

Multa paikattiin tänään takaa alhaalta kaks viimeistä poskihammasta samalta puolelta, ja jo että tekee vieläkin gutaa.. Puudutusta jouduttiin lisäämään kesken kaiken, ja nyt kun puudutus on alkanu helppaamaan, on operoidun puolen leukanivel muuten ihan hemmetin herkkänä! Ei saa suuta sen vertaa auki että ees lusikka mahtuis :neutral:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:31  
+
0
Mun silmät on ihan ku hiekkaa täydet. Kirvistelee ja kutittaa ja luomeen koskettaessa sattuu, vettä ei kuitenkaan valu eikä isommin rähmikään joten ilmeisesti ei ole tulehtuneet. Eilen ilmeisesti onnistuin treeneissä saamaan silmään jotain, tai sitten ne vaan otti itseensä eilen siinä hillittömässä tuulessa. Sattuu. :pyssyt: Ja viikonloppuna ois hillittömät juopottelu bileet ja meikkiäkin ois laitettava, kutisee jo valmiiksi pelkkä ajatuskin.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:45  
+
0
jannie, toi on niin kamalaa kun ei saa suuta auki hammaslääkärin jälkeen. Multa leikattiin (=revittiin ikenen alta) viisaudenhammas pari vuotta sitten. En pystynyt syömään mitään pariin päivään kun en saanut suuta auki kun sattui niin pirusti. Siinähän sitten pyörtyilin muutaman kerran ja isä kulki mun perässä valmiina ottamaan kopin...
Eli siis, neuvoni on se, että koita saada jotakin ravintoa tungettua suuhusi :nauru:

eetlalle jaksamisia!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:47  
+
0
Rorys, mind over matter...! eli pullan sain syötyä kun kovasti teki mieli :nauru: kaveri kävi kylässä ja toi tuliaisiksi, en mää muuten mitään pullia... :shifty:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 16:31  
+
0

Kinoko kirjoitti:

myrkku: No ohhoh. :eek: Meillä (oon kirjastossa töissä) maksamattomat laskut menee perintätoimiston hoidettaviksi, ja tämäkään ei ihan heti tapahdu, olisko 2 kk viimeisestä eräpäivästä tms.. Ja tämän jäkeen siis kirjastolle ei enää se asia kuulu, vaan koko homma hoidetaan perintätoimiston kautta. Siitä tulee sit jotian lisämaksuja tietty... Aika rajulta kuulostaa oikeuteen asti meneminen kyllä.



Häh, ei kai täällä (Oulussa) ole mitään eräpäivää kirjastolaskuille. Eihän? Sellaisesta vain olen tietoinen, että jos lasku on (tai sitä on kertynyt siis) 5€ tai yli, niin ei voi enää lainata kirjoja ennen kuin on maksanut. En ole saanut ikinä edes mitään laskua kotiin, ainoastaan kirjojen palautuskehotuksia pari kipaletta, ja nekin tulleet viiveellä.

Vois kuitenkin mennä ihan vain varmuuden vuoksi maksamaan nuo kertyneet pari euroa pois... :viheltel:

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28222
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265909
(Tilastot päivitetty viimeksi 10.05.2024 klo 19:15)