Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 16:40  
+
0
^ hmm.. ei kai siitä maksamattomasta laskusta mitään kummempaa seuraamusta tulekaan. Paitsi se ettei saa uutta lainaa, jos on liikaa maksuja. Mutta jos ei ole koskaan palauttanut sitä kirjaa, niin siitä sitten voi niitä seuraamuksia tulla? Eikös?
Mutta jos mulla ois vaikka 20e sakkoa ja sitten palauttaisin sen kirjan, mutten maksaisi sakkoa, ei siitä mihinkään käräjille viedä. Eihän? Mutta jos en koskaan veisi kirjaa takaisin, niin sittenhän se sakko vaan kasvaa ikuisuuksiin, kunnes tulee joku seuraava vaihe (ulosotto siis ilmeisesti).

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 18:09  
+
0
Mulla kävi kanssa joskus niin että tuli suht paljon "sakkoa" palauttamatta jääneestä kirjasta. Kävin kirjan palauttamassa mutta sakko jäi maksamatta. Sitten hävitin jossain vaiheessa kirjastokorttini ja kun joskus tyyliin parin vuoden päästä olisin kirjastoa tarvinnut niin menin uutta korttia hakemaan niin siellähän se sakko näkyi edelleen, mutta kirjastotäti vaan sanoi "no näähän on nyt niin vanhoja sakkoja että otan nää vaan pois täältä, ei tarvii maksaa" :nauru: Kuulostaa kyllä kovin oudolta tuo oikeuteen meneminen :mietiskel: Ja täytyy myöntää että tuolta mun kirjahyllystä löytyy ainakin yksi palauttamaton kirjastonkirja vuodelta nakki :viheltel: En kyllä osaa sanoa miten se on sinne jäänyt........
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 18:49  
+
0

Mondial kirjoitti:

^ hmm.. ei kai siitä maksamattomasta laskusta mitään kummempaa seuraamusta tulekaan. Paitsi se ettei saa uutta lainaa, jos on liikaa maksuja. Mutta jos ei ole koskaan palauttanut sitä kirjaa, niin siitä sitten voi niitä seuraamuksia tulla? Eikös?
Mutta jos mulla ois vaikka 20e sakkoa ja sitten palauttaisin sen kirjan, mutten maksaisi sakkoa, ei siitä mihinkään käräjille viedä. Eihän? Mutta jos en koskaan veisi kirjaa takaisin, niin sittenhän se sakko vaan kasvaa ikuisuuksiin, kunnes tulee joku seuraava vaihe (ulosotto siis ilmeisesti).


Miten mä nyt olen ymmärtänyt tämän miten tämä on mennyt, että mulle tuli muistutus laskusta ehkä heinäkuussa, elokuun lopussa sitten myös niiden kirjojen hinnat koska kirjoja ei oltu palautettu vieläkään (mutta ne on edelleen tallessa) joten kirjasto ajattelee että ne on jo poissa ja lainaajan pitää "ostaa" ne. Ja jos tätä ei maksa, niin sitten siis tulee (ilmeisestikin :D) "velkomushaastehakemus". Ja jos tätä ei käsittele sitten sen kantajan (kirjaston joku täti sieltä siis) kanssa ja sovi maksuista, mentäisiin ihan käräjille ja menis luottotiedot ja luultavasti tulis se ulosotto.

Alkaa jo ihan naurattaa koko homma, en muuta voi :D Nyt on vielä kuitenkin mahdollisuus ettei tarvitse sitä 113euroa maksaa niistä kirjoista, koska kirjat on olemassa minulla ja hyvässä kunnossa, huomenna selviää kun makselemaan lähden.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 19:03  
+
0
^Meillä oli ainaki kirjastossa semmonen periaate, et myöhästymimaksuja kertyy niin kauan kunnes asiakas palauttaa kirjan/aineiston. Asiakkaalle lähti kirjallinen muistutus aineiston palauttamisesta kun ensimmäinen myöhästymismaksu (2 euroa) täyttyi. Asiakas itse ilmoitti meille jos aineistoa ei löytynyt ja tällöin se korvataan joko ostamalla kirjastolle vastaava tai maksamalla aineston hankintahinnan mukainen maksu.

Tiukka periaate teidän kirjastolla :eek: Luulis et sulle lopulta kuitenki jää maksettavaksi vaan myöhästymismaksut. Järjellä ja kohtuudella ajatellen.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 19:03)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 22:50  
+
0
Toisaalta ymmärrän kirjastoa, jos kerran jo heinäkuussa on tullut ekat ilmoitukset myöhästymisistä. Aika pitkä aika pitää kirjoja :heristel: Toivotaan nyt kuitenkin ettei myrkku joudu mitään hirmuisia summia maksamaan.

Omaa: kävin tekemässä tutkimushaastatteluja, ihan ovelta ovelle periaatteella. Muutama surullinen tapaus sattui kohdalle. Vanhuksia, joilla "ei muuta ollutkaan kuin aikaa" ja jotka eivät sitten malttaneet keskittyä haastatteluun lainkaan. Näytettiin ylpeinä valokuva-albumia, lehtileikkeitä yms. perheestä ja kerrottiin elämästä, muisteltiin menneitä... Ei minun siinä olisi pitänyt kuulijana olla, vaan vanhuksen omat perheenjäsenet. Jos niitä kerran todistettavasti on, mikseivät he käy vierailulla :suru: Todella yksinäisiä mahtavat suurin osa tämän maan vanhuksista olla.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:18  
+
0
Tonterialle jaksuja ja iskälle paranemisia! Toivottavasti ei ollu isommasta kohtauksesta kyse ja saadaan hoidettua nopsasti. Onneksi oli nitroja saatavilla.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:26  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

^Meillä oli ainaki kirjastossa semmonen periaate, et myöhästymimaksuja kertyy niin kauan kunnes asiakas palauttaa kirjan/aineiston. Asiakkaalle lähti kirjallinen muistutus aineiston palauttamisesta kun ensimmäinen myöhästymismaksu (2 euroa) täyttyi. Asiakas itse ilmoitti meille jos aineistoa ei löytynyt ja tällöin se korvataan joko ostamalla kirjastolle vastaava tai maksamalla aineston hankintahinnan mukainen maksu.

Tiukka periaate teidän kirjastolla :eek: Luulis et sulle lopulta kuitenki jää maksettavaksi vaan myöhästymismaksut. Järjellä ja kohtuudella ajatellen.

Hmm, jonkun ne perintäkulutkin on kuitenki maksettava ja noi muut ylimääräset kulut. Et varmaan kirjan hinnat toki hyvitetään jos aineisto on tallessa ja palautetaan.
Ja noinhan se menee sun kertomalla tavalla, jos on ite vaan yhteydessä kirjastoon ajoissa. :) Mut jos laskut ja kirjat hengaa hyllyssä niin kyllähän se asia eteenpäin menee.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:31  
+
0
Aaaargh!! :mad:
Mun niskat ja hartiat ruksuu ja rutisee ja poksuu ällöttävästi. Mitään ei voi liikuttaa ilman että kuulen (ainakin päässä, ei se sillai muualle taida niin kuulua..) järkyttävää rutinaa! Ja paikat on muutenkin jumissa ja päätä jomottaa pahasti sen takia.
Pidin äsken kunnon venyttelyhetken, että edes vähän helpottaisi, mutta eihän se tässä vaiheessa enää auta..
Ja lämmintä vettä ei ole tietysti tullut koko päivänä, vaan pelkkää hyytävän jäistä vettä. Eli suihkuunkaan ei pääse. Koiraparka oli lenkin jälkeen ihan kurassa ja jouduin huuhtomaan sen tassuja sillä jäävedellä :suru:

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:32  
+
0
Tonterialle ja perheelle tsemppiä.

Parempaa tuulta purjeisiin kaikille purkautujille ja toivottavasti säryistä kärsivien olo pian helpottaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Tiistaina, 19.10.2010 klo 23:35  
+
0
Stu:Kyllä mä siis ymmärrän miksi ko. kirjasto on noin toiminut. Kirjastojen välillä on kuitenkin erilaiset toimintaperiaatteet joihin vaikuttaa myös kirjaston koko. Siksi tuo ehkä vaikuttaa niin tiukalta kun on itse tottunut vähän löysempään kirjastokuriin :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.10.2010 klo 23:36)

DobberGirl

DobberGirl
Viestimäärä: 89

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 00:56  
+
0
Mä oon saanut juosta tänään siis silmittömän paljon eri paikkoihin aina myöhässä ja aina väärässä paikassa.. Vituttaa nytkin kun eroahdistuksesta kärsivän koiran kanssa pitää elää vain hoitajien ja valvojien aikataulun mukaan.. Missä on mun oma elämä??? Olisin varmasti saanut tänään asioita enemmän eteenpäin ellei olis ollut kiirettä kotiin. Vitut,kohta lentää työt ja koulut taka-alalle ja koira on aina mukana,missä ikinä liikunkin.

Ja ihmisille jotka alkavat marisemaan koulutuksen tärkeydestä,te ette tiedä asiasta mitään tässä kohtaa.. Olen kokeillut kikille kaiken lääkkeettömän mitä markkinoille on saatavilla. Kiki ei vaan ysinkertaisesti kestä sekuntiakaan yksin,koska ei usko että ihmiset tulevat takaisin..
Menossa mukana seropi pätkis..
Suom.ajokoira x Sakemanni Homppu

In memorian Seropi Eetu. 96 -09
Dobermann Taikaviitan Qikka Qikattaja 28.6.011

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 08:49  
+
0
Mää inhoan mun yläkerran naapuria!!! >8CCCC
Prkl melkein vuoden päivät sain tässä asua ilman meteliä yläkerrasta ja nyt sieltä vaihtui asukas. Oon 99% varma, että se kävelee tiiliskivet jaloissa ku kuuluu nii hirveä jytinä ku se kävelee, tai sitten se on armoton sotanorsu. Sitten kuunnellaan ikivanhaa suomirokkia sen verran isolla, että se kuuluu alakertaan, mutta ei niin isolla että se olis kotirauhan häirintää. Ja viimeyönä sain erittäin upean tunnelmamusiikin nukahtamiseen, kuullessani kun ihana naapurini vetää hirveän varpusparven vessanpyttyyn. Ah, mitä sulosointuja! Ja muutenki sieltä kuuluu hirveä älämölö tuuletuskanavia pitkin. Tahon sen aikasemman asukkaan tuonne takasin!! ;_________;

Ja mun seinänaapurikin on joku vanhapiika, melkein miehen näköinen mutta rinnan seutuvilla on havaitavissa kaksi isohkoa uloketta, joten olen päättänyt että sen täytyy olla nainen. Kerran tuli hississä vastaan. Koira oli jo menossa sinne niin piti nykästä äkkiä koira pois tieltä ku se taapertaa siitä ja kattoo mua niin, että haluas upottaa minut sekä koirani rikkihappoon. Tai pilkkoa kilon palasiksi auton takakonttiin ja myyä mustalaisille.

Tahtoo jo oman asunnon :((

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 10:08  
+
0
Meillä on nyt joku ihmeen regressio sisäsiisteydessä. Yli viikon ajan tyttö on tehnyt sisälle molemmat tarpeensa, ihan sama vaikka ulko-ovi olisi auki niin ei, silti tehdään mieluummin sisälle. :mad: Alkaa pikku hiljaa ottaa pannuun. Mitä mä oon tehnyt väärin??

Toinen isompi ärsytyksen aihe on mun elämäni. Kaikki hajoaa pirstaleiksi ja olen ihan rikki. Depressio on pahentunut, todella voimakkaita paniikkikohtauksia tulee päivittäin ja usein monta kertaa ja se tekee anoreksiademonia vastaan taistelemisen miltei mahdottomaksi. Kyllä mä tiedän että paranemisprosessi on pitkä ja helvetin raskas, mutta en mä jaksa jos se on tällaista monta vuotta kun tuntuu että hajoan ihan kohta. Olen ihan finito :suru:. Ei tähän mitkään halit, edes oikeat tunnu auttavan. En mä ikinä parane, en mä usko siihen, en edes usko siihen että pystyisin elämään ilman sh:n huutavaa ääntä. Mä pelkään kuolemaa ja silti pakokauhulla pelkään myös elämää.
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.10.2010 klo 10:12)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 10:35  
+
0
^ Voi ei, toivon sulle todella, todella paljon jaksamista! Toivottavasti saisit apua jostain ja osaat sitä itsellesi vaatia (pyydä vaikka joku läheinen avuksi jos omat voimat eivät riitä). :paijata:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 11:03  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^ Voi ei, toivon sulle todella, todella paljon jaksamista! Toivottavasti saisit apua jostain ja osaat sitä itsellesi vaatia (pyydä vaikka joku läheinen avuksi jos omat voimat eivät riitä). :paijata:

Mä olen ollut hoidossa nyt ehkä noin kuusi vuotta ja en saa enää avohoitoa syömishäiriöpolilta enkä kohta enää edes yleiseltä psykiatrian puolelta (mut heitetään ulos jouluna jos ei paino ole noussut lääkärin mielestä tarpeeksi, mikään muu ei ole hänestä edistystä, ainoa mitä hän katsoo on vakava alipaino ja painoindeksi). Eli kivat sitten, jos en saa enää apua mistään. Ei ole varaa yksityiselle.

Kiitos kuitenkin tosi kovasti viestistäsi!
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.10.2010 klo 11:04)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 11:13  
+
0
^Wtf, onko joku aikamääre, että jos olet tarvinnut palveluja/tukea/hoitoa tietyn (pitkän) ajanjakson, etkä parane tiettyyn päivämäärään mennessä, sulta otetaan nämä avut pois? Just, tämä pistää taas miettimään, että mistä kohin tätä maata kutsutaan hyvinvointivaltioksi.. (ja miksi ite haluan työskennellä sosiaalialalla, koska siellä tulee vain turhautumaan kaikkien säännösten edessä omaan voimattomuuteensa..)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:14  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^Wtf, onko joku aikamääre, että jos olet tarvinnut palveluja/tukea/hoitoa tietyn (pitkän) ajanjakson, etkä parane tiettyyn päivämäärään mennessä, sulta otetaan nämä avut pois? Just, tämä pistää taas miettimään, että mistä kohin tätä maata kutsutaan hyvinvointivaltioksi.. (ja miksi ite haluan työskennellä sosiaalialalla, koska siellä tulee vain turhautumaan kaikkien säännösten edessä omaan voimattomuuteensa..)

Näyttävästi on :suru:. Tai sh-osastolle ne mut ottaisivat kyllä, mutta siihen on monia syitä miksen nyt siihen pysty (ja joita tässä en ala puimaan...). Ja mä olen ihan samaa mieltä kanssasi, että huolimatta monista positiivisista muutoksista tässä valtiossa, niin ei tämä mielenterveysongelmien kannalta ole mikään hyvinvointivaltio. Niin monet voivat pahoin ja resursseja ei mielenterveyspuolella ole lainkaan riittävästi, juurihan siinä vuosi sitten mielenterveyshoidosta otettiin pois hirveitä summia, vaikka nuoret etc. voivat entistä huonommin ja sairaita on entistä enemmän.
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:21  
+
0
NataliaNala, en osaa muuta sanoa kuin että voimia ihan hirveästi! :paijata:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:30  
+
0
Erittäin tyhmä purkautumsien aihe mutta mun pää hajoo noihin DNA-mainoksiin :twisted: Niin äärimmäisen tyhmiä mainoksia että voi hlvetti oikeesti... :ttou: Sääliksi käy sitäkin kuka nuo on keksinyt.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 13:11  
+
0
Noista kirjastojutuista:
Joskus viime eron aikaan mulla oli asiat aika sekasin ja onnistuin unohtaan kirjaston kirjatkin. Joka päivä kävin kirjaston vieressä, mutta en vaan muistanut/saanut aikaan. Tuli muistutus ja toinen, mutta en yhäkään palauttanut. Ei tainnut kuulua mitään pitkään aikaan, kunnes tuli perintätoimistolta kirje ja usean sadan euron lasku (samalla uhkaus luottotietojen menettämisestä yms). Säikähdin tietty kamalasti sitä summaa, mutta mukana oli myös toinen, n. 60 euron lasku, jonka voin maksaa jos palautan kirjat. Palautin siis kirjat hyyyvin äkkiä ja maksoin pienemmän laskun, joka ei siinä vaiheessa tuntunut ollenkaan pahalta :nauru: Vaikka olisihan sillä kuudellakympillä muutakin käyttöä ollut…
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28220
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545755
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään5
Viestejä kirjoitettu tänään12
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265909
(Tilastot päivitetty viimeksi 09.05.2024 klo 20:30)