Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 16:59

Purkautumisosasto 4

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 64

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 20:38  
+
0

rosa1 kirjoitti:


Tämä tapaus sai mut miettimään omaakin koiran pitoa. Tähän asti olen antanut Sakun leikkiä kaikkien narttujen kanssa (ja tuttujen urostenkin) ihna sekaisin ja monen koiran laumassa. Nyt aion kiinnittää tähäna asiaan huomiota.


Minunkin. Paitsi että olen kyllä ollut jo tarkkana, ei tietyntyyppisten narttujen kanssa, en päästä pienten pentujen/koirien kanssa, Mindi on lähtenyt saalisvietille ennenkin. Mutta nyt tuntuu pahalta jo se että olen edes joskus antanut testata (vaikka olen toisille omistajille ilmoittanut asiasta) ja lähtenyt vasta sitten kun on menty jo rajan yli (mennyt vietin viemäksi ja pitänyt haavin kanssa pyydystää koiraa) ajatellen tätä. Entäs jos en olisi saanut kiinni ajoissa? Olisiko minunkin koirani pystynyt samaan? En halua ajatella asiaa, mutta vastaisuudessa kyllä tulen katsomaan tarkkaan kenen kanssa päästän vapaaksi.

Monnalle vielä toisenkin kerran voimia täältä, tarvitset varmasti nyt paljon sitä!

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 20:45  
+
0

Tigru kirjoitti:

Mä olen niiin väsynyt tähän kipuun. En oikeasti jaksais yhtään enää. Eikä kauheasti lohduta ajatus siitä että tän kanssa on vaan elettävä jos elää aikoo.



:suru: Sopiiko kysyä mikä on? Jaksamisia! :paijata:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 20:47  
+
0
Itse annan Aapon olla tulevaisuudessa vapaana vain oikeasti tuttujen isojen koirien kanssa, joista tiedän että ovat varmasti kilttejä (esim. mill:n Misty). Uskon että tulen omalla tavalla pelkäämään jatkossa jos Aapo näkee isoja tuntemattomia koiria. Mutta kuten sanoin, vinttikoirien kanssa ei Aapo tule enää ikinä juoksemaan vapaana. Ei, vaikka koirilla olisi kopat. Siinä kuitenkin voi jo käydä hullusti kun ne käy pienen koiran päälle laumassa ja raapii tassuilla, vaikkei nyt hampailla pääsisikään käsiksi.

Muutenkin Erno joutui saalistuksen kohteeksi mitä ilmeisimmin pörröisen olemuksensa vuoksi. Aapo ei ole niin kiinnostava mutta pörröinen trimmaamaton belge on kuin lelu tai pupu, joka laukaisee helposti saalisvietin. Olisipa ollut vaikka talvi, niin Ernolla olisi ollut vaatetta päällä, se olisi voinut pelastaa.

Ja itseasiassa meni lopullisesti halu hankkia mitään vinttikoiraa ikinä. Vielä vähän aikaa sitten ajattelin että haluan joskus tulevaisuudessa jonkun vinttarin mutta en pysty siihen. En edes sitä italiaanoa. Tuo liikaa muistoja ja jos meillä tulee olemaan aina pieniäkin koiria, liian iso riski. Monet vinttikoirien hyökkäykset kun käy usein ihan oman perheen koirien kesken jos pieniä ja isoja sekaisin. En inhoa vinttareita mutta ei ole pienintäkään kiinnostusta enää hankkia sellaista meille. Luojan kiitos etten päätynyt ottamaan Espanjasta galgoa.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 20:50  
+
0
Mun on pakko kommentoida sitä että aivan ihana tuo teksti minkä Tigru laittoi :hymy:

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 21:03  
+
0
raggetti, onpa ikävä tilanne. Neuvoa en osaa, mutta tsemppiä sinne.

Jaksamisia Tigrulle.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 21:33  
+
0
Tigrulle kovasti voimia kivun jaksamiseen! :paijata: Kokemusta on kivusta turhanki paljon itelläkin. Onneksi itelle sentään löyty vähä apua, ettei tarvi olla koko aikaa niin tuskasen kipiänä.
tassun jälkiä seuraten..

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 21:42  
+
0
Aivan kauhea tilanne ollut monnalla :suru:
Sitä tunnetta kun omaa koiraansa henkihieverissä yrittää saada lääkärille ei voi kukaan käsittää ennen kuin itse kokee.
Oma bernini juoksi epilepsiakohtauksen jälkeen sekavuustilassa pää edellä ikkunan läpi, kun ei keretty ottamaan kiinni. Suurimmat vauriot tulivat päähän. Koiran kuonoa ei edes kuonoksi tunnistanut niiden nahanpalojen ja veren seasta. Matka lähimpään eläinlääkäriin kesti reilu 30 minuuttia enkä ole ikinä niin pitkää automatkaa kokenut! Koira alkoi verenhukan takia menettää tajuntaansa, enkä ole eläissäni niin paljon pelännyt kuin tuon kuolemaa sillois automatkalla pelkäsin.
Meillä oli kuitenkin suojelusenkeleitä mukana.

Olen kohdannut myös tilanteen jossa naapurin landseer hyppäsi aidan yli meidän tipsumme kimppuun. Olin tuolloin vain 16-vuotias ja se on jättänyt kyllä ikuiset arvet. Tällöinkin selvisimme suht pienillä vahingoilla, joka oli osittain sen ansioita että minä pienenä tyttönä uskalsin landseerin päälle käydä.

monna83 kirjoitti:

Uskon että tulen omalla tavalla pelkäämään jatkossa jos Aapo näkee isoja tuntemattomia koiria.



Edellä mainitusta tapauksesta johtuen muakin hirvittää aina kun vieraisiin koiriin törmätään. varsinkin jos ne on vapaana. Tiedän että isot pojat (30 ja 50 kiloa) pystyvät jotenkin puolustamaan itseään, mutta tuon pienen 5 kilosen neidin nappaan kyllä automaattisesti syliini jos irtokoira jostain syöksyy. Nuo pienet kun eivät kestä mitä tahansa! :neutral:

Voimia monnalle ja ihan varmasti ainakin täällä samanlaisia tapahtumia kokeneet ymmärtävät tuskasi! :suru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 22:46  
+
0
Pientä nitinää: Istuin lattialla ihan rauhassa ja Peppi istui noin metrin päässä. Ihan yhtäkkiä, se loikkasi kohti ja tökkäsi hampailla mua nenänvarteen. Nyt nenä on punanen ja turpoaa. Haavanki se sohas, mutta ei onneksi isoa, sen että hammas ihon rikkoa. Onneksi viime syksynä on saatuna jäykkäkouristus kun sillon se puras mua käteen... Voi tolloa, ei voi muuta sanoa. Tuo hyökkäily siltä pitäis saaha pois!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:00  
+
0
Kyllä jäi munkin borzoihaaveet lopullisesti, tai ainakin siksi aikaa että Hugosta aika jättää.

En mä tiedä, jos joku voi olla kamalampaa kuin se että näkee kun oma koira raadellaan kuoliaaksi, niin se, että se raatelijakin on oma koira. Kun en mäkään syyttä suotta Hugoa kutsu pupuksi, se on pieni ja liikkuu vikkelään ja niin omiaan laukasemaan saalisvietin koirassa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:05  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Mä en itke helposti, en edes eläinten kohtaloissa vaikka pahaa tekeekin, ei se sitä tarkoita. Enkä yleensä edes kommentoi mihinkään suru-ketjuihin, koen että kirjoittajilla on jo tarpeeksi mietittävää ilman mun kommentteja. Monnan tarinan kun luin Ernosta niin itku pääsi. En vaan voinut sille mitään. Kovasti voimia ja jaksamisia koko perheelle, etenkin Monnalle. Varmasti yksi maailman kamalimmista tilanteista kun joutuu itse katsomaan vierestä miten oma rakas lemmikki kärsii.


Sama reaktio mullakin, vaikka olen yleensä aikamoinen jääkuningatar. Jotenkin on paljon helpompi suhtautua, kun koira kuolee vanhuuttaan, mutta tuollaiset onnettomuudet on vaan niin kamalia :suru: Paljon jaksamista monnalle ja koko laumalle! Varmasti muut koiratkin vähän ihmettelee, kun yksi puuttuu.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:11  
+
0
Monnan tunteet isoja koiria ja vinttareita kohtaan on kyllä ymmärrettävät tuommoisen kokemuksen jälkeen ja varovaisuus on hyvästäkin, suhtautuisin kyllä itse samalla tavalla ja antaisin leikkiä vaan ihan tuttujen ja varmasti luotettavien koirien kanssa. Eihän koira tosiaan luonnolleen mitään voi, saalisviettinen koira on aina riski pienemmilleen. Sama pätee muissakin asioissa, ettei kaikkea aina osaa ajatella ja huomioida ennen kuin jotain vakavaa sattuu. :(
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:18  
+
0

jannie kirjoitti:

Kyllä jäi munkin borzoihaaveet lopullisesti, tai ainakin siksi aikaa että Hugosta aika jättää.


Varmasti parempi olla hankkimatta niin kauan kun on pieni koira/koiria. Itse ainakin haluan että koirat voivat juosta huoletta keskenään, en halua pelätä että joku nappaa metsästyvaistojen herätessä yhtäkkiä kaverin suuhun. Perhonenkin on niin onnettoman kokoinen rääpäle ja menee tuollasessa retuuttamistilanteessa takuulla heti rikki.

Tita kirjoitti:

Varmasti muut koiratkin vähän ihmettelee, kun yksi puuttuu.


On noissa huomattavissa jonkin asteista "masennusta". Lexa tuntuu nousevan normaalia useammin pediltään ja tulee tarkistamaan mitä teen ja missä olen. Kun itken, Lexa tulee varovasti luokse ihan kuin kysyen että "saako tulla?". Sanon sille aina että mammalla ei mitään hätää.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 23:23)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:22  
+
0
^Jotenkin mä oon ajatellu, että kyllä se vinttarikin oppii kun pennusta pitäen kasvaa samassa perheessä jne jne, mutta riski se taitaa siltikin olla. Liian kallis riski, panttina on kuitenkin toisen henki.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:28  
+
0
^ Siitä en osaa sanoa että oppiiko jos esim. ekaksi on pieni talossa ja sitten tuodaan pentuvinttari joka saa kasvaa sen pienen kanssa. En tule ikinä kokeilemaan, en ala mäkään pelleilemään asian kanssa kun nyt tietää, mitä voi tapahtua. Varmaankin voisi karkeasti sanoa että pienet seurakoirat ym. pienikokoiset ei sovi vinttikoirien kanssa.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 07:29  
+
0
Monissa talouksissa, joissa on sekä isoja vinttikoiria että pieniä koiria, ne ulkoilevat erikseen ihan omassa pihassakin. Riski on aina olemassa. Sisätiloissa harvemmin on ongelmia. Vinttari ei ehkä kovin helposti miellä olohuonetta metsästyspaikaksi. Espanjasta tuotujen galgojen kanssa on lisähuolena se, että niitä on melko varmasti käytetty oikeasti metsästykseen. Eli ne ovat juosseet kiinni, ja myös tappaneet, esim. kaniineja. Eivätkä ne siksi tietenkään vietilleen mitään voi.

Kyllä minunkin afgaanihaaveet saivat lisäkolauksen. Jenkillä ja affullakin taitaa olla kokoeroa liikaa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.11.2010 klo 07:50)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 08:00  
+
0
Tarkoitus nyt ei ole syyllistää monnaa saati galgojen omistajaa, ei missään nimessä, mutta ekan kerran tapahtuneesta lukiessa tuli mieleen kuonokoppien puuttuminen. Lähinnä siinä mielessä, etten kovinkaan monesti ole nähnyt vinttikoiria rälläämässä ilman kuonokoppaa.
Itsellä on edelleen vinttikoira kärkisijoilla seuraavaksi koiraksi, mutta sillä koiralla tulee olemaan kuonokoppa varmaankin aina vapaana ollessa, jopa oman koiralauman seurassa. Eikä pelkästään viettien takia, vaan siksi,että niin lujaa juokseva koira täppää helposti ruman jälken leikkinäykäisylläkin.
Tuntuu että sydän pysähtyy aina tuollaisia uutisia lukiessa. Tk:n foorumissakin on nyt parin kuukauden aikana tullut samanlaisia suru-uutisia, ensin whippetin jäädessä dobberien hampaisiin ja hetken päästä grey eksyi kaukkareiden vahtimaan pihaan. Itkuhan siinä tulee joka kerta, kuten Ernon kohdallakin, vaikkei ole koskaan edes näitä koiria tavannut. :suru:

Monnalle edelleen suuresti voimia surun läpikäymiseen. Teillä on onneksi koiria ja kissoja pitämässä kiireisenä ja tuomassa lohtua. Itsestä eläin on kaikista parhain lohduttaja, ei tuputa huomiota ja osaa aina tulla oikealla hetkellä kainaloon.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 08:34  
+
0

mill kirjoitti:

[quote=Tigru]Mä olen niiin väsynyt tähän kipuun. En oikeasti jaksais yhtään enää. Eikä kauheasti lohduta ajatus siitä että tän kanssa on vaan elettävä jos elää aikoo.



:suru: Sopiiko kysyä mikä on? Jaksamisia! :paijata:[/quote]
Selkä kipuilee. Skolioosi, yliliikkuvat nivelet ja fibromyalgia mikä tarkottaa sitä että se tulee kipuilemaan enemmän tai vähemmän aina.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 08:36  
+
0

wuf kirjoitti:

Mun on pakko kommentoida sitä että aivan ihana tuo teksti minkä Tigru laittoi :hymy:


Eikö olekin :) Se ei siis ole oma teksti vaan löysin sen sattumoisin pari päivää sitten netissä pyöriessäni ja pistin suomentaen.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 08:59  
+
0

wuf kirjoitti:

Mun on pakko kommentoida sitä että aivan ihana tuo teksti minkä Tigru laittoi :hymy:



Niin olikin. Oli pakko kopsata se itellekin. :)
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 09:11  
+
0
Itkettää niin Monnan puolesta, vaikken mitenkään tuntenut pikkuista niin silti sitä auttamattomasti pääsi itku ja sydän jätti lyönnin väliin kun luki tuosta. Kamala ajatella jos itselle kävisi noin... kun Nala on niin kovin raju leikeissään. Ei tyttö varmaan liian raju koiramaailman näkökulmasta ole, mutta silti se leikkii niin paljon vauhdikkaammin kuin tuo labukka-saku -seropi. Mutta ei sitä auta pelätä jokaista hetkeä, vaikka olen kyllä ihan samaa mieltä että pitää olla varuillaan ja ottaa huomioon koiran koko, vauhti ja vietit ennen kuin päästää leikkimään keskenään. Sekä etenkin se koppa. Munkin tekee mieli olla varovaisempi tän tytön kanssa vaikkei vinttari olekaan, mutta kokoa ja etenkin vauhtia on pikkukoiriin verraten paljon enempi.

Ihan hirveää ja olen niin pahoillani Monna :suru:. Voimia vielä tässäkin!
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 64
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 11:00)