Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 16:59

Purkautumisosasto 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 64

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 18:39  
+
0
^Ja vaatimukset kannattaa toimittaa kirjallisena ja pyytää jonkun kuittaus siihen alle, ja ottaa kopio. Kuulostaa ihan älyttömän naurettavalta hätävarjelun liioittelulta, mutta siinä vaiheessa kun mumma viedään vuodeosastolle ambulanssilla kuivumisesta johtuneen pyörtymisen takia eikä hoitohenkilökunnalla ole seuraavana päivänä mitään tietoa siitä, että mummalla oli ripuli mihin pitäis saada jotain troppia (ja josta oli siis kerrottu) - eikä näin käynyt edes yksi vaan kaksi kertaa - niin on jo ihan järkevä temppu. :suru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:01  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Heini, onko sun äitillä ketään läheistä mukana sairaalareissuilla? Toivottavasti, itellä on tässä tullu huomattua, että jonkun kannattaa olla mukana. Itse asiakas/potilas ei välttämättä siinä hetkessä osaa olla vaatimassa hoitoa ja oikeuksia itselleen.



Jos äiti edes kertoisi milloin sillä on lääkäriaika :roll: Mä kyllä menisin erittäin kernaasti mukaan tukemaan ja kuulemaan ja kyselemään.

Äiti ei edes kertonut koko MS-taudin epäilystä viime syksynä. Kertoi vain sen että menee käymään työterkkarissa kun oli taas kaatunut ja oli ruvennut ärsyttämään huono tasapaino. Luuli itsekin että on tosiaan vain tasapainoelimessä vikaa. Jälkikäteen äiti kertoi että se lekuri ei ollutkaan löytänyt äidiltä herätevasteita esimerkiksi polvesta (eli siis se kun kopautetaan vasaralla polveen ja jalan pitäisi nytkähtää), joten lekuri oli alkanut epäillä jotain neurologista sairautta ja laittanut lähetteen MRI-kuvaukseen.

Äiti sitten yhtenä päivänä tiputti pommin että kävin MRI-kuvauksessa, mulla on MS-tauti. :eek: Se on niin rasittavaa kun äiti ei haluaisi ikinä vaivata ketään, yrittää hyssytellä vaan. Ja sitten tulee tällaisia pommeja kun ei sitä nyt kuitenkaan salailemaan voi ruveta.

Haluaisin kyllä kovasti päästä sinne kontrollikäynnille mukaan. Itse kun on kuitenkin hoitoalalla niin saattaa tosiaan osata kysellä sellaista mitä äidille ei tulisi mieleen.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 19:19  
+
0
Ei saa henkeä normaalisti kun keuhkot "lytyssä" ja rintalihakset jumissa yskimisestä. Tuntuu kuin tartteisi happilaitteen että saa tarpeeksi happea kun normaali hengitys ei toimi.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 20:52  
+
0
^ Helpottaisko höyryn hengittäminen yhtään?

^^ Onneksi meidän isä kun käy neurologilla, niin kutsussa lukee aina, että pitää olla omainen mukana. Äitiä ei mukaan huoli, mut vaan. Ja oon kyllä yllättäny itteni, kuinka asiallinen, mutta tiukka osaan olla kun toisen asioita hoidan. Isä ite tyytyis vastaukseen "ei nyt löytyny mitään selitystä oireille", mutta oon aina tiukannu jatkoa tutkimuksille. Yllättäen on alkanukki löytyyn, että no voitais me vielä kokeilla tämmöstä koetta tai kuvausta...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 21:21  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^ Helpottaisko höyryn hengittäminen yhtään?



Helpottaa sen hetken ja 15min jälkeen, sitten pitäisi heti uudestaan. Pitäisi mennä jostain eucalyptus-pastelleja ostamaan, mutta kaupat jo kiinni enkä jaksa pidemmälle pikkukauppoihin mennä.
En uskalla kohta nukkuakkaan kun henki ei kulje.:suru: Rintakehä niin jumissa että koskee ja ahdistaa hengittäminen ja nenä tukossa ja kurkkuun koskee hengittää suun kautta.
Valitusvalitus, mutta hieman oikeasti pelottaa. Ei ole ahdistuskohtaus kaukana.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 21:55  
+
0
^ Oletko käynyt lääkärissä? Kuulostaa meinaan pneumonialta, tai vähintään keuhkoputken tulehdukselta, joka menee hoitamattomana helposti pneumoniaksi.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 21:55  
+
0
^^Onko sulla "ilmalukko" (oikealta nimeltä fasettilukko) siis vai yskimisestä johtuvaa hengenahdistusta? Jos sulla on tuo ensin mainittu niin mulla on ainaki oireet helpottanu sillä, et oon voimakkaasti venyttäny rintarangas auki jolloin lukitus "poksahtaa" auki.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 21.10.2010 klo 21:56)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 22:10  
+
0
^^Käyty lääkärissä on, tänään ihan, poskiontelontulehdukseen sain antibiootit. Siis siitä tuleva lima ärsyttää sitten kurkkua joka yskityttää ja siitä tulee jumit rintakehään. Kait, toivottavasti vain näin. Mutta mullakin on monta (kymmentä) kertaa elämässäni ollu poskiontelontulehdus eikä ole ikinä näin paljoa rintakehään sattunut hengittäminen. Kuumetta ei ole, vähän lämpöä siinä 37 paikkeilla. Keuhkokuumetta pienenä oli, mutta silloin oli aina kuume korkealla.
^Fasettilukko vois olla tullu rintakehään tosta yskimisestä. Miten se venytetään auki? Äiti jo neuvoi muuten rintakehän venyttelyohjeet mutta ei tunnu auttavan.

Kiitos neuvoista, tuntee että joku välittää kun ihan yksin kämpässä eikä kukaan pääse hoitamaan, mies onneksi huomenna tulisi armeijasta, jos se jaksais hoitaa.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 22:31  
+
0
^Ite oon saanu sen lukon auki laittamalla käden yhteen selän takana, nostanu käsiä selän takana ylös, painamalla harteita alas ja nostamalla rintaa ylös. Pelkkä hartaiden vetäminen taakse ja rinnan pullistaminen saattaa myös joskus toimia. Jos sulta löytyy jotain voidetta lihastulehdukseen niin kannattaa laita sitä yöksi. Särkylääkkeet on myös :peukku:

Omalla kohdalla fasettilukko paukahtaa rintaan silloin, kun hartia- ja niskalihakset menee pahasti jumiin. Jos joku voi avustaa niin avustajan kanssa voi tehdä voimakkaan venytyksen rintarankaan. Eli itse istumaan lattialle, avustaja menee seisomaan selän taakse asettaen jalkansa toisen selkärangan myötäisesti. Avustaja ottaa "hoidettavan" käsivarsista kiinni, hauiksien kohdalta, venyttäen niitä taaksepäin. Tukijalalla voi myös työntää rintarankaa eteenpäin.

Joskus se lukko on sen verran tiukassa et ei se aukea sitten millään. Jos venytys sattuu niin kannattaa lopettaa ennen ku onnistuu reväyttämään lihaksen. Kun se lukko aukeaa niin yleensä hengitys kulkee huomattavasti helpommin. Tsemppiä vointiin. Jos sulla tuo samainen lukko on niin ainakin itsestä se on ihan hirvittävän ahdistava ja tukala.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 23:02  
+
0
Puhkes autosta rengas nyt töihin tullessa. :pyssyt: Onneks olin jo Seinäjoen puolella, ettei tarvinnut jättää autoa minnekään tien poskeen tai ruveta rekkoja väistellen vaihtamaan vararengasta. Taksilla sit huristeltiin loppumatka ja äiti ottaa aamulla töihin lähtiessään yhden mun auton kesärenkaan mukaan. Ärsyttää vaan kun joutuu yövuoron päälle kävelemään ensin 3 km äitin työpaikalle, sit mennä vaihtamaan rengas 4 km päähän ja jos se onnistuu, niin ajaa äitin auto sen työpaikalle takaisin ja kävellä sieltä se 4 km omalle autolle ennen kuin pääsee ajamaan kotiin. Huoh.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Torstaina, 21.10.2010 klo 23:14  
+
0
^ No voi kiesus, sullapa on nyt sitten vielä muun harmituksen päälle tuommonenki tapahtunu! Vaikka niinhän se on jo monesti todettu, että kaikki p*ska tulee kerralla niskaan... Toivottavasti sujuu etes näppärästi ja ilman ongelmia renkaanvaihto! Piän :peukku:!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 07:37  
+
0
VR :pyssyt: :pyssyt: :pyssyt:

Alkaa tentti 8.30 ja eiköhän rantaradan junat ole taas ihan vaihtelun vuoksi myöhässä niin että en sitten ehtinyt Hyvinkään junaan. Vtun hienoa, myöhästyn tentistä.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Firebolt

Firebolt
Viestimäärä: 45

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 11:11  
+
0
^Komppaan :pyssyt: VR.

VR:n takia jouduin ottamaan taksin, jotta kerkeisin tenttiin. Lähin vielä muutamaa junaa aikasemmin, jotta VR:llä on vähän varaa mokata, mutta arviointini petti.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 11:15  
+
0
^ Mä myöhästyin puolia tuntia tentistä :pyssyt: Onneksi oli kiltti maikka ja päästi tekemään koetta kun selitin miksi olen myöhässä. Ei ole oikein varaa maksaa taksia Pasilasta Hyvinkäälle :shifty:

Lähdin puoli seitsemältä kotoolta Espoosta ja olin klo 9 koulussa Hyvinkäällä :ttou: Ei hyvin mene.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 11:42  
+
0
Mua ärsyttää ku en oo päässy kohta viikkoon kunnon lenkille koiran kanssa!! Kahtena päivänä oon pystyny käymään jopa huikeilla 30 minuutin lenkeillä. Saapa nähä kuinka "pitkälle" tänään päästään. Vaan ku ei ees uskalla lähtee kovin pitkälle tän selän takia. (mies on siis tehny koiran kaa pitemmät lenkit)
Ja mua jo ärsyttää valmiiksi ens viikko ku sillon mun selkää sörkitään uusiksi. Ei se sörkkiminen vaan se olotila sen operoinnin jälkeen. Mää en yhtään tykkää olla niin kipeenä etten voi touhuilla oman mieleni mukaan. Prkl!
tassun jälkiä seuraten..

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 11:49  
+
0
Että menikö ees vähän hermot pihalla noiden koirien kanssa. Taas oli semmoinen sirkus päällä et käännyin suosiolla kotiin. Huomaa et ollaa oltu rauhallisesti tuon Sain leikkauksen takia. Et ei millä osaa käyttäytyä lekillä enää.. Pitäs päästä päästelee höyryjä ja pian, muuten kilahdan minäkin.. Tai oon kilahtanut jo.....
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 17:41  
+
0
Narkkari sitten otti ja puraisi miehen pohkeesta palan poies. Kivakiva.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 17:45  
+
0
^ ?? :eek:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 18:28  
+
0
Mun Muru Murunen Pieni Aarre on pipi. Hallalla on korvatulehdus eikä me päästä lääkäriin ennen kuin maanantaina. Koitin soittaa sille aikaa jo päivällä: millään eläinlääkäriasemalla ei ollu antaameille aikaa. Sain kehoituksen soittaa päivystävälle ettei korvat tulehdu pahemmin (tai leviä tärykalvoon/sisäkorvaan se tulehdus). Päivystävä taas ei ota meitä vastaan. Eikä kukaan kirjoita puhelinreseptiä tipoille näkemättä koiran korvia (sinänsä ihan oikein, mutta kovin on pitkä aika maanantaihin!). Vanhoja tippoja ois kuulemma saanu korvaan pistää kyllä (no ei meillä oo kun ei oo ollu korvatulehduksia kuin joskus 4 vuotta sitten viimeksi sen ainokaisen kerran, nyt kyllä oireet täsmää tasan tulehdukseen eikä korvassa ole hiivalle tyypillistä hajua/näköä)... mutta uusia ei kirjoita kukaan. Mua pelottaa leviääkö se hoitamaton tulehdus nyt kuinkakin pahaksi maanantaihin mennessä. :(
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Perjantaina, 22.10.2010 klo 19:33  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Narkkari sitten otti ja puraisi miehen pohkeesta palan poies. Kivakiva.



Komppaan jannieta: ????? :eek:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 64
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 14:15)